collapse

Auteur Topic: Regelen Van Drank En Hapjes, Wat Serveer Je Wanneer En Wat Kost Het? Afkopen/turven...  (gelezen 178559 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wij gaan trouwen

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 206
  • Geslacht: Vrouw
voor het feest konden we kiezen tussen afkopen of turven..en de keuze serveren of zelf afhalen aan de bar.
bij het afkopen zat alleen binnenlands gedistileerd en dat vonden we al wat minder...

er werd ons verteld dat laten turven in combinatie met zelf halen aan de bar ws het voordeligste zou zijn...
anders worden halfvolle glazen al omgeruild voor volle; men zet ergens een glas neer en "vergeet" deze, men neemt na het dansen in de loop een nieuw glas van het blad mee enzovoort... daarbij wordt het feest minder statisch omdat gasten lopen, elkaar tegen komen en zo sneller bij een ander aan tafel gaan zitten.

uiteindelijk hebben we afgesproken dat de luxe bitter- en borrelgarnituur wordt geserveerd, de drank (binnen- en buitenlands gedestilleerd) wordt geturfd en aan de bar geschonken, het kopje koffie/thee met brabants worstenbroodje wordt een kwartier voor einde feestavond geserveerd zodat duidelijk is dat we naar het einde gaan en de bar zo gaat sluiten. we vonden het ook heel eerlijk dat ons verteld werd dat hooguit 2/3 van de gasten gebruikt maakt van de koffie/thee zodat ook deze geturfd gaat worden.

er is een ruwe schatting gegeven wat de kosten ongeveer zullen worden...daar gooien we zelf voor de zekerheid 10% bovenop dan kan het alleen maar meevallen!!
« Laatst bewerkt op: 2 juli 2010, 14:39:01 door wij gaan trouwen »

Ashja

  • Gast
Wij kopen ook af, voor 24 euro pp, alleen binnenlands gedistileerd. Wel fors vind ik, maar goed, in ieder geval geen verassingen achteraf :wink:

Wij hebben gekozen voor een hapjes buffet, dus heel ruim voorzien. Is een combi tussen warm en koud (satétafel & luxe happen met stokbroodjes en tapenades.)

totale avond is voor 100 personen, incl. trouwceremonie (en bijdrage momumentenzorg e.d.), prosseco, voor 50 personen luxe gebakjes (rest doen we met een bruidstaart) en dus het hapjesbuffet en als afsluiter luxe engelse sandwiches met koffie/thee. Dan zijn we 5100 euro kwijt...

Kinderen worden niet meegerekend in het aantal gasten, alleen hun drankjes worden apart in rekening gebracht. Dat vond ik dan wel erg netjes. Buitenlands wordt alleen met toestemming geschonken.

Al met al best heel fors, maar we hebben eigenlijk alleen gekeken naar wat wij leuk/lekker/praktisch vonden en de locatie is nou eenmaal erg bijzonder en ook bijzonder prijzig :laugh: Het is het volgens ons in ieder geval wel waard :wink: en als het goed is, staan onze gasten zeker na afloop niet hongerig buiten :laugh:

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Wij kopen ook af, voor 24 euro pp, alleen binnenlands gedistileerd. Wel fors vind ik, maar goed, in ieder geval geen verassingen achteraf :wink:

Pff... nou dat is echt duur! Ik zou liever verrast worden, want volgens mij ben je dan goedkoper uit en is het alleen een leuke verrassing. (of de drankjes moeten al 4 euro los zijn)

Ashja

  • Gast
Het is voor 4 uur, dus ook 6 euro per uur... Moet zeggen dat ik de eerste keer ook wel schrok van hun prijslijst hoor. Ze zijn érg duur. Maar ja, die locatie is zo vreselijk mooi, dat je het voor lief neemt :wink: Ze turven trouwens ook niet, dus erg veel keus hadden we ook niet, al hadden we het anders gewild.

Omdat de drank voor hun echt een vaste prijs heeft, hebben we op veel andere dingen wel wat lopen duwen om de prijs naar beneden te krijgen, dat is dan weer aardig gelukt, dat compenseerd weer een heel klein beetje.  :dry:

Kastanjaa

  • Gast
Wij zitten niet met dit probleem (hebben eigen locatie), maar meer met het inschatten van inkopen. Iemand daar ervaring mee?

Annemiek1975

  • Gast
Wij zitten niet met dit probleem (hebben eigen locatie), maar meer met het inschatten van inkopen. Iemand daar ervaring mee?

Ik weet niet waar je de drank ed wilt inkopen, maar vaak kun je alle gesloten flessen/pakken wel weer terug brengen, in dat geval kun je zorgen dat je ruim te veel hebt, kom je ook nooit te kort.

Kastanjaa

  • Gast
Zou dat ook bij de Sligro kunnen??

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Heb dit topic even vastgezet omdat er veel vragen zijn mbt. afkopen/turven en mbt. de hoeveelheid hapjes... Zo kan één en ander centraal op een vindbare plek worden besproken... :)

Siske

  • Gast
Wij doen afkoop voor 20.45 euro voor 4,5 uur. Hier binnen vallen alle dranken van fris,bier tot mixen en sterke dranken. Dus als iemand heel de avond aan de Bali of jonge jenever wil zitten is dat geen probleem. En haha omdat we nog wel wat mensen hebben die dat lekker vinden komt dat goed uit. En geen verassingen achteraf.

Maidenofmay

  • Gast
Voor zelf inkopen zou ik zeggen: twee keer zoveel als je denkt nodig te hebben en dan nog wat extra :-) Je moet er toch niet aan denken dat je zonder drank komt te zitten!

very happy

  • Gast
Wij gaan na ons trouwen naar een dichts bijzijnde lokatie.
Waar de genodigden een bakje koffie/thee met gebak kunnen krijgen.
En voor de kinderen lekkere ranja.
Aangezien wij het niet groot doen vonden wij 1 1/2 uur wel te doen.

Dus hebben wij gevraagt wat de kosten zouden worden.
Nu zij die man 750 euro incl de huur van het zaaltje.
Nou dat zaaltje kost maar 50 euro excl btw.

Wij hebben door gegeven 40 volwassenen en ruim 25 kinderen.
Dat zijn incl de psz kinderen van mijn groep.

Hier berekend hij 2x koffie/thee met gebak , voor de kinderen ranja , nootjes en 2x bittergarnituur.

Is dat teveel of niet voor die 1 1/2 uur??

mijkevg

  • Gast
Ga gewoon eens op zoek naar prijzen. Er zijn veel locaties die a standaard hun prijzen op internet zetten (met korting er bij).
Wij hebben dit ook gedaan en zo wisten wat we konden verwachten en wat een schappelijke prijs is.
Wij wonen in Oisterwijk en daar in de buurt liggen De Michel (Haaren) en de Herberg van Boxtel (Haaren) en deze hebben beide een zeer uitgebreidde prijslijst op internet. Ideaal :applaus:!!! Ook als je niet uit de regio komt kun je op de site kijken van locaties naar prijzen.

Bloemetje82

  • Gast
Wij betalen voor koffie en thee 2,50 pp onbeperkt ( van 14.00 uur tot 18.30 uur ) Ranja 2 euro per liter en de rest van de drankjes 1,50 / 1,70 per flesjes. We hebben geen sterke drank, wel bier en wijn. We mogen zelf een Kir Royal maken, en het eten (brunch/hight tea-achtig iets )verzorgen we ook zelf. ( maarja...we zitten in een indoor speelparadijs met iedereen  :biggrin:  ) S avonds gaan we uit eten en daar betalen we 35 euro pp voor onbeperkt eten en drinken pp, voor 3 uur.( we zijn met 8 personen dan )

doortje1

  • Gast
Wij laten het volgens jaar turven. De eigenaar heeft al wel een schatting gemaakt en geeft ana dat hij 99% altijd bij de goede prijs zit.
Wij betalen dan voor de avondgasten 25euro pp. hier zit bij in koffie en taart bij ontvangst, onbeperkt drinken (eigenaar is ervan uitgegaan dat er goed gedronken wordt en niet alleen bier-wijn-fris, maar ook mixdrankjes. Tussendoor 5 keer een hapje en als afsluiting koffie met broodjes.
Vond de prijs zelf wel meevalllen. En ik hoor van velen die dara feest gegeven hebben dat hij bijna altijd de goede prijs schat.

w&ndy

  • Gast
Ook wij laten turven ondanks dat we ook wat grotere "drinkers" hebben. Nu zegt onze loc. dat er naast elke drinker vaak wel een niet drinker staat en iemand die moet rijden/zwanger is drinkt echt geen 15 cola/spa.
Wij hebben basis pakket,bier,wijn,fris etc. Wel doen we waarschijnlijk baco en malibu erbij en zetten daar een max op aan het aantal flessen.
Er zijn er een paar die dat drinken incl wij zelf,maar als we het niet aan de 'grote' klok hangen zal er ook niet veel van gedronken worden denk ik,hebben gewoon een beetje naar de verjaardagen gekeken wat er het meest wordt gedronken.
Wij hebben 95gasten uitgenodigd en hebben het als volgt;

Onvangst prosecco daggasten (en kinderbubbels voor de kleintjes)
Drank naar keuze en een peti four bij de koffie
Diner voor 28 daggasten 3 gangen,3de gang bruids ijstaart. (betalen serveerkosten)
Feestavond vanaf 20.30-01.30 voor 95 man (ook peti four bij koffie)
Hapjes 6 soorten mix van standaard en luxe,rond gaan iedere 45min. en nootjes op tafel.
Afsluiting met broodje mario (iets van een lokale bakker) en koffie.

Wij zijn naar schatting 3500 euro kwijt kan iets meer/minder zijn, feesten in een hotel met zalen en een goede naam met sjeike uitstraling,geen zaalhuur en bruidssuite krijgen we kado incl. ontbijt.
Vonden wij niet slecht gedaan,of vinden jullie anders?

LHL

  • Gast
ojojoj niet normaal, wat hebben jullie goedkope drankjes! super zeg!!

Onze locatie rekent dus voor losse drankjes bier: 3,50 fris: 3,20 en wijn: 4,80

Tjah en de uurprijzen zijn 11,50 binnenlands per UUR!!

Mjah het is mijn droomlocatie, alleen is ondertussen dus ons budget voor de bruiloft het budget vor het feest geworden :ohmy:W&ndy dat hebben jullie SUPER gedaan!

wij moeten ook nog de 3 kamers boven de feestzaal bijnemen voor €150,00 per kamer bijvoorbeeld... en zo tikt het goed aan :wink:

Maarja ik vind het prachtig, en lief ook! Dus we doen het niet met pijn in het hart, maar met alle liefde!

vlinder84

  • Gast
Afkopen... Vooral omdat ik me anders erger aan mensen die normaal zo gierig zijn maar op kosten van een ander ineens wel kunnen zuipen. Nu maakt het niet uit hoeveel ze drinken. Mijn a.s. heeft vrienden die met bijvoorbeeld de vierdaagsefeesten alleen lauw bier in de supermarkt halen, hun jassen en broeken volstoppen met blikjes, en op de stoep van een cafe snel een blikje naar binnen gieten om daar maar geen bier te hoeven kopen. Ik schaam me soms dood voor ze.. In een andere setting zijn ze hartstikke gezellig..
We hebben het voor 19.50 pp afgekocht. Dat is inclusief 4 uur binnenlands gedestilleerd, 4x luxe hapjes en koffie.

Risje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1832
  • Geslacht: Vrouw
Wij hebben ook het feest afgekocht. Ons feest begint om half 9 en duurt tot 1. Hierbij krijgen de gasten een welkomstdrankje naar keuze (prosecco, cocktail of een alcoholvrije cocktail) om te proosten terwijl wij de taart aansnijden. Verder kunnen ze alles onbeperkt drinken (binnenlands en buitenlands, en komt het personeel verschillende keren met een hapje rond (volgens de website van dobben bitterballen, foccacia met diverse toppings, korstdeeghapjes met kipfarce, Albondigas[hartige spaanse gehaktballetjes).
Voor dit alles zijn we 29.50 pp kwijt. Vonden wij erg goed, aangezien we verschillende prijzen hadden gezien, van deze 29.50 tot zelfs 42.50 PP! Toevallig was de goedkoopste locatie voor ons de locatie die ons het meeste aansprak, meteen verliefd werden we, toen we er binnen kwamen :biggrin:

De drank tijdens het eten konden we niet afkopen, maar dan is de vraag ook weer: hoeveel gaan mensen echt drinken tijdens het eten? We zijn maar met een kleine club van 20 man, dus we gaan er vanuit dat het niet al te duur gaat worden..

Sabine80

  • Gast
Ik zit te twijfelen wat we zullen doen op ons feest: afkopen of turven.

Wij trouwen op donderdag, ik neem aan dat het merendeel de volgende dag gewoon moet werken. Is afkopen
dan wel verstandig, misschien gaan er wel mensen op tijd naar huis (of komt dat niet voor??) Of hebben
we zodirect allemaal mensen die denken: ik giet mijzelf lekker vol op andermans kosten (dan is afkopen
een betere optie)

Wat is verstandig om af te spreken met de locatie?

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Weet je wat het volgens mij vooral is, wat vind jezelf prettig? En wat voor gasten heb je?

Wij willen niet een verrassende rekening achteraf krijgen, dus wij hebben de gehele dag voor onze daggasten afgekocht (incl. diner) en ook de feestavond voor de andere gasten. We hebben wel binnenlands gedistilleerd afgekocht, en buitenlands wordt geturfd. Ja, de kans is aanwezig dat we nu teveel betalen, maar ik denk met de drinkers in onze familie / vriendengroep (een deel blijft ook slapen) dat het behoorlijk snel gaat, en nu weten we tenminste waar we aan toe zijn! Daarnaast zit onze locatie ook redelijk hoog met een drank (gemiddelde prijs €3,00).

Ik heb een keer een bruiloft meegemaakt dat ze geen afkoop hadden gedaan, locatie had een schatting gemaakt en daar zouden ze normaal nooit overheen gaan...maar die dag was het denk ik de warmste dag van het jaar, dus 3x raden wat er gebeurd? Yep, er werd giga veel gedronken en ze zijn ruim over de schatting heen gegaan!!

Maar zoals gezegd, je moet doen waar je jezelf prettig bij voelt, en bij ons is dat afkopen....

Sabine80

  • Gast
Dank je wel voor je reactie

We hebben weinig grote drinkers. Het blijft moeilijk denk ik en net wat je zegt,
waar heb je een goed gevoel bij.

Gelukkig hebben we nog even voordat we de beslissing moeten maken.

lovelylady

  • Gast
Wij gaan turven, wij zijn dan waarschijnlijk gewoon goedkoper uit omdat er niet echt heel veel grote drinkers bij zullen zijn. Ten 2e trouwen wij door de weeks en ik weet al dat niet iedereen vrij gaat vragen voor de volgende dag, die drinken dus niet zoveel (denk ik!)

missy-ila

  • Gast
Ik vroeg me af wat jullie serveren tijdens de receptie. Zitten daar ook hapjes bij naast de bruidstaart? Of hebben jullie de bruidstaart
pas 's avonds bij het diner/feest geserveerd?

Omdat het bij ons rond lunchtijd is en we niet heel veel gasten krijgen (wss rond de 60) zit ik zelf te denken aan bruidstaart + iets van lunch. Maar een aantal vullende hapjes zijn misschien ook leuk. Wij doen trouwens geen feestavond, dus dit is het enige moment waarop we die gasten zien.

Ben dus benieuwd hoe jullie dit aanpakken.

twijfeltje

  • Gast
Van hoe laat tot hoe laat duurt het?
Als je taart hebt en lunch denk ik niet dat het nodig is om ook nog hapjes te serveren.
Of bedoelde je of hapjes of lunch?

Daan moet je even kijken wat je zelf het leukste lijkt.
Allemaal zitten en lunch?
Buffet lunch, waarbij gelopen en gezeten wordt.
Hapjes waarbij ook gezetenen gelopen kan worden.
Maar net hoe losjes / georganiseerd je het hebben wilt.

Wij hebben om 14.00 ceremonie, daarna naar locatie.
Nankomst daar tussen 15.00 en 15.30.
Daar toast met soort champagne en taart.
Daarna borrelen met hapjes 3 x warm en 2 x koud.
Duurt tot 18.00 / 18.30. Daarna vertrekken wij.
De rest zou kunnnen blijven daar om te dineren, maar is iedereen vrij in.

Wij zitten niet rond etenstijd en hebben dus geen eten, maar hapjes.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Wij hadden de receptie om 16.15, na onze trouwdienst. We serveerden warme appeltaart met slagroom, en daarna kwamen er nog een aantal koude en warme hartige hapjes voorbij. Om 18.00 uur was onze receptie afgelopen, en we hadden wat gasten van verder weg, die niet zouden meedineren. Dus we wilden qua eten niets tekort komen :)

Als jullie de receptie combineren met een lunch (die voor alle receptiegasten is?), dan zou ik kiezen voor óf taart en lunch óf hapjes en lunch, en niet allebei.
Vullende hapjes als lunch gebruiken lijkt me niet alles, voor sommige mensen is dat toch echt niet genoeg, en is een echte maaltijd wel erg lekker. Als je het wat informeler wilt houden kun je voor een lunchbuffet gaan, met broodjes, een pan soep en wat kroketten of quiche o.i.d. waarvan mensen dan zelf kunnen pakken.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards