collapse

Auteur Topic: Het grote budget-topic, info en tips  (gelezen 224617 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #500 Gepost op: 1 oktober 2014, 19:58:50 »
Wij kregen een glaasje prosecco van de locatie. Kosten waren anders 3,50 euro per glas

yfke

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 17
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #501 Gepost op: 9 oktober 2014, 06:59:34 »
Er zullen bij het middagprogramma ongeveer 75 gasten aanwezig zijn, heeft iemand enig idee waar ik qua kosten op zou moeten rekenen als ik iedereen met een glaasje champagne mee wil laten toasten?
Hebben jullie al een locatie op het oog?
Wij hebben ook zoiets betaald als de anderen hier. Wat je niet moet vergeten is dat je het drankje meestal niet op lege maag wilt laten uitdelen. Dus er komt nog iets bij voor (bruids)taart, zoetigheidje of een amuse/snack.

rietje1981

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-6-2015 is de grote dag
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #502 Gepost op: 11 oktober 2014, 16:12:51 »
Dit id wat we ongeveer hebben uitgerekend. (Nagebeld.uitgezocht etc)

Trouwen gemeente 417.80
Strandceremonie 250
Bbq 75 pers incl kids  1500,-
Fototaart jumbo 140,-
Trouwkaarten 110,- incl postzegels.
Corsages maken zelf 55,-
Trouwboeket 125,-
Bloemen versiering 30,-
Kostuum 150,- (C&A ofzo)
Ringen 550 kortings actie
Vervoer 150,- vriendendienst
Versiering 60,-
Bruidskapsel incl proef  125,-  vriendendienst
fotograaf 275 vriendendienst
Adv krant 80,-
Bedankjes 70,-
Bedankjes videograaf en filmer en ceremoniemeesters 100,-

En dan het drinken.. wij denken aan 3500 a 4500....
75 daggasten van 2 tot 01:00
30 receptie gasten 3 uurtjes
30 feestgastem extra 20:00 tot 01:00..


Ziet iemand hierboven een berekening waar ik naast zit? Of op zou kunnen besparen?
Zou top zijn als jullie meedenken.

in de gastelijst valt niet te schrappen dus dat is geen optie.
maar t is wel.sparen geblazen...


dus tips... welkom

Misschien kan je besparen op bruidsboeket, je kan al snel zelf een mooie maken voor zo'n 25 euro. Collega van mij heeft dat gedaan.
Ze had rozen en die bij elkaar gebonden met lint voor de auto's.

Verder vind ik 150 euro voor een vrienden dienst wel veel, geen familie met een mooie auto?
Wj hebben zelf een mooie auto, citroen c5. Dus wij gaan geen auto huren/lenen. We vragen of mn zwager er in wil rijden.

Heel veel suc6 met het voorbereiden.

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #503 Gepost op: 30 november 2014, 11:22:46 »
Dit id wat we ongeveer hebben uitgerekend. (Nagebeld.uitgezocht etc)

Trouwen gemeente 417.80
Strandceremonie 250
Bbq 75 pers incl kids  1500,-
Fototaart jumbo 140,-
Trouwkaarten 110,- incl postzegels.
Corsages maken zelf 55,-
Trouwboeket 125,-
Bloemen versiering 30,-
Kostuum 150,- (C&A ofzo)
Ringen 550 kortings actie
Vervoer 150,- vriendendienst
Versiering 60,-
Bruidskapsel incl proef  125,-  vriendendienst
fotograaf 275 vriendendienst
Adv krant 80,-
Bedankjes 70,-
Bedankjes videograaf en filmer en ceremoniemeesters 100,-

En dan het drinken.. wij denken aan 3500 a 4500....
75 daggasten van 2 tot 01:00
30 receptie gasten 3 uurtjes
30 feestgastem extra 20:00 tot 01:00..


Ziet iemand hierboven een berekening waar ik naast zit? Of op zou kunnen besparen?
Zou top zijn als jullie meedenken.

in de gastelijst valt niet te schrappen dus dat is geen optie.
maar t is wel.sparen geblazen...


dus tips... welkom

Misschien op de kaarten? Wij hebben de kasrten via kaartje to go besteld en ben incl postzegels € 95,00 kwijt. Postzegels gehaald met velletjes 10 postzegels per vel bij postkantoor.


Schuiven in je gasten lijst?? Wij hebben heel bewust gekozen ooms en tantes alleen bij de ceremonie en verder niet. Scheeld ook. Bv mensen naar de avond zetten?

Ander buffet kiezen?? Wij zaten ook te denken aan een bbq maar hebben nu voor een lopend buffet gekozen voor € 26,00 p.p

Vrienden dienst in de vorm van we hebben wat met de orijs gedan of zijn het echt vrienden die het doen??
Onze foto graag is namelijk een vriend en die maakt onze foto's voor niks.
Verder hebben e de trouwauto ook voor niks. Dat is ook via vrienden. Het enige wat wij dat kost in me brandstof.

Je fotograaf en videograaf  is dat via een bedrijf?? Want dan zou ik de bedankjes schrappen. En zeker als je voor je fotograaf en videograaf moet betalen.

Hilde93

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 11
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #504 Gepost op: 19 januari 2015, 12:32:22 »
Ook nog 2 tips die kunnen besparen: een auto huren via SnappCar. Super handige site waar particulieren voor een klein bedrag hun auto verhuren. Staat hele gave sportauto's en oldtimers tussen. Daarnaast mijn zus en haar man wilden ook besparen op punten die zij niet zo belangrijk vonden. Daarom zijn ze op maandag voor het gemeentehuis getrouwd, gewoon in mooie kleren en daarna met gezin lekker gaan lunchen. 3 dagen later hebben ze het feest gegeven en zijn voor de kerk getrouwd en alles erop en eraan. Scheelt al snel toch weer een paar 100 euro. Net waar je prioriteiten liggen.

CasaLuisa

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 34
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #505 Gepost op: 28 augustus 2015, 16:41:05 »
Dit maar even omhoog werken.  :cool2:
We hebben tot nu toe bedacht dat we kunnen besparen op versieringen en bloemen. Aanvankelijk wilde ik geen bloemen maar ik heb net met een vriendin gepraat die een aantal jaren in een bloemenzaak gewerkt heeft. Ik ga haar vlak voor het huwelijk vragen of ze wat veldboeketjes wil maken plus ze kan erg goed vlechten en haar-dingen doen, dus ook daar ga ik haar voor vragen. Ze zal de enige zijn van mijn vriendinnen die zal weten dat we gaan trouwen en dat vind ik wel lastig. Maar aan de andere kant zie ik haar ook het vaakst.

Een vriend van mijn vriend gaat de ceremonie doen. Muziek word door vrienden gedaan (we kennen veel muzikanten) en de foto's worden ook door een goede vriend gedaan.
Ik zit dan alleen nog met de kosten van de locatie, eten en drinken en trouwjurk en pak.

Een videograaf regelen vind ik lastiger :( ik ken wel iemand maar die heb ik al zolang niet gesproken. Dus dat is het enige waarvoor we misschien moeten uitwijken. Iemand tips voor dit?
« Laatst bewerkt op: 28 augustus 2015, 16:42:38 door CasaLuisa »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards