collapse

Auteur Topic: Het grote dagindeling/draaiboek-topic  (gelezen 528907 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Janneke1988

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1475 Gepost op: 4 april 2015, 01:01:16 »
@poko ziet er goed uit.

Weet niet hoe lang het receptiegedeelte is maar wij watten 2,5 uur kwijt aan onze bbq.
Dan zou je maar 30 min voor je receptie hebben dat is wel krap.

Lenn-nn

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1476 Gepost op: 4 april 2015, 11:19:46 »
Ik vind het lastig in te schatten hoeveel tijd je overal voo nodig hebt... vooralsnog:
7.30 opstaan en ontbijten
8.30 bruidegom weg, bruid voorbereiden
10.30 bruidegom bruid ophalen, foto's maken
12.45 naar locatie voor ceremonie
13.00 ceremonie 
14.00 statiefotos
15.00 taart aansnijden bij feestlocatie, aansluitend borrel
17.00 dinerbuffet
20.00 feest
01.00 feest afgelopen

Iemand nog tips/  aanvullingen?

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1477 Gepost op: 5 april 2015, 08:13:49 »
Ziet er netjes uit! Ik zou het zelf prettig vinden om toch wel een kwartiertje voordat de ceremonie begint aanwezig te zijn, maar dat is ook wel een persoonlijke keuze. Misschien zitten jullie wel pal naast die locatie.

En zitten de borrel, het diner en het feest op dezelfde locatie?

Volgens mij had je overal wel aan gedacht als ik het zo bekijk.

Lenn-nn

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1478 Gepost op: 5 april 2015, 09:44:27 »
We gaan op 2 locaties foto's maken, de tweede is op het terrein waar we de ceremonie hebben dus das hooguit een minuutje rijden.
Hebben inderdaad daarna de borrel, diner en feest op dezelfde locatie. We zijn met de borrel en het diner met een kleinere club, dus dan zitten we wel ook in een kleinere zaal, maar we hoeven lekker niet echt nog te rijden, vind ik wel prettig.

Poko

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1479 Gepost op: 6 april 2015, 17:51:33 »
Ziet er goed uit Lenn-nn! Volgens mij heb je het best ruim ingepland dat je nergens hoeft te haasten.

@Anke-danny, misschien heb je gelijk. De kinderreceptie is op dezelfde locatie als de barbecue, misschien kunnen de daggasten alvast gaan barbecuen als wij de kinderen een handje gaan geven? Of iets anders inkorten? In ieder geval handig om te weten dat jullie barbecue 2,5 uur duurde! Dank!

Goudelsje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 27
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1480 Gepost op: 24 april 2015, 20:57:00 »
Ons voorlopig draaiboek:

6.00 opstaan, opfrissen, ontbijten
6.30 visagiste, kapster
7.45 aankleden bruid, bruidegom haalt auto en bloemen
8.15 bruidegom komt weer thuis en ziet bruid voor het eerst
8.30 vertrek naar gemeentehuis
9.00 ceremonie
9.30 fotoshoot op verschillende locaties
12.00 groepsfoto's
12.30 lunch
14.00 rondrit met bus
16.30 terug van rondrit, vertrek met eigen vervoer naar dinerlocatie
17.00 diner
19.30 feestelijke borrel
22.00 sluiting en napraten

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1481 Gepost op: 25 april 2015, 15:29:06 »
Wij slapen huis, maar gaan aankleden etc bij mijn ouders (ik) en bij mijn broer, 2 straten daar vandaan, (as).

Om 8 uur komt de kapster.

Dus 7:00 op, douchen of opfrissen, afhankelijk van of ik kijn haar de dag zelf nog mag wassen.
7:30 vertrek naar leiden.
7:50 aankomst in leiden. Daar tussen de bedrijven door wat eten.
8:00 kapster, tot 9:15 denk ik.
9:15 visagie door mijzelf, of visagiste
9:45 jurk aantrekken, dan moet ik 10:00 klaar zijn :)

9:30 wordt mijn boeket en de corsages en het autostuk bezorgd.

10:10 komen mijn vriend en broers dan naar het huis van mn ouders, maken we vast een paar foto's  en dan 10:30 vertrek naar locatie.

11:00 ceremonie
12:00 taart en prosecco
13:00 lunch
14:00 vertrek naar kerk
14:30 kerkelijk huwelijk
16:00 terug naar locatie
17:00 receptie
19:00/19:30 diner.

Tussen alles door maken we foto's,  aangezien we die ook bij de locatie maken. Dus kunnen door de dag heen steeds paar foto's  maken. Grootste deel van de dag zijn we ook rustig met alleen de daggasten. :)

Ik denk dat het zo ong moet lukken!

miekje1986

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 524
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1482 Gepost op: 25 april 2015, 16:21:49 »
kwartier voor je jurk aantrekken is denk ik wel krap of je moet een rits hebben ;)
toen ik mijn jurk aan had moest de kapster(mijn tante) nog een paar dingen weer goed doen aan mijn haar en mijn sluier vast zetten. Ik weet niet of je een sluier hebt natuurlijk maar ik denk dat ik zeker wel een half uur nodig had in totaal (had een veter om mijn jurk te sluiten)

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1483 Gepost op: 26 april 2015, 06:48:38 »
Ik heb mijn jurk er op uit gezocht zodat ik er in kan stappen.

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1484 Gepost op: 27 april 2015, 16:48:24 »
Ik kan er ook instappen, en heb wel veter, maar gaan 8 mei bij het ophalen ook wel even oefenen, dan kan ik de tijd nog aanpassen.

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1485 Gepost op: 27 april 2015, 16:52:41 »
Ik heb wel een rits. Dat adviseerde ze me in de bruidszaak.

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1486 Gepost op: 27 april 2015, 18:16:06 »
Nee, mijn jurk  was echt met veter.... voor een rits had hij 2 maten groter moeten zijn...

tine2804

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 5
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1487 Gepost op: 12 mei 2015, 09:47:10 »
Goedemorgen,

Ook ik ga trouwen en we zijn druk bezig met de planning, gastenlijst enz.
Nu zitten we een beetje in de knoei, we hebben nog wat dingetjes waar we nog
niet echt een antwoord op hebben. We willen graag om 14 uur trouwen op
locatie, maar nodig je daar nu alle gasten bij uit? Dan om 15 uur koffie en taart
aansnijden en om 16 uur de receptie. Dan om 17:30/18:00 diner met ouders, broers,
zussen, aanhang en getuige. Dan om 20:00 feest.

Ik hoor zoveel verschillende verhalen maar wie nodig je nou waar uit?
We hebben receptie gasten, dag gasten en feest gasten.

Alvast bedankt!

MarjoleinSt

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 37
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1488 Gepost op: 12 mei 2015, 09:51:18 »
Lastig....maar bedoel je dan ook werkelijk alle gasten? Want het zou dan raar zijn dat je alle gasten uitnodigt voor de ceremonie en dat ze vervolgens weer naar huis moeten omdat ze pas weer bij het feest aanwezig mogen zijn.

M'n aanstaande en ik hebben de dag totaal omgedraaid. We trouwen pas om 19.30u op de locatie, met echt alle gasten erbij.....

MarjoleinSt

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 37
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1489 Gepost op: 12 mei 2015, 10:01:06 »
10:30u   Aankomst trouwauto bij mijn schoonouders
   
10:45u   Vertrek Erwin in trouwauto, met daarachter Stef, Dinie, Cynthia & Ivo in eigen auto.
   
11:00u   Aankomst bij ons eigen huis
           Hier zullen ondertussen ook de overige daggasten zijn gearriveerd.
   
11:30u   Vertrek naar Eagles stadion te Deventer, incl. alle daggasten.
   
12:00u   Aankomst Eagles stadion te Deventer. Foto's maken op de B-side. 
           Foto's met de auto voor het hek. Foto's op de B-side, ook met alle gasten.
   Foto's met de auto op het veld
   
   Wanneer er ruimte over is, mogelijk foto's maken op de Deventer brug en/of 
   overkant Ijssel. Idee deventer brug: Alle gasten die op de zijkant zitten, kijkend naar 
   Erwin en mij, die aan het einde van die rij mensen staan.
   
14:30u   Vertrek naar Stegeman te Laren Gld.
   
15:00u   Beginnen met een drankje en dankwoord namens Erwin en mij, restaurant Stegeman
18:45u   Einde eten en drankje in het restaurant Stegeman
   
19:00u    Erwin, ik, Cynthia, Sander, Kevin, Romy, Simon en Demi, rustpauze tot 19:45u.
19:00u    Aankomst avondgasten achterzijde Stegeman.
   Ontvangst avondgasten door de ouders, aangeven videozuil en plaats in de zaal
   
19:30u    Deur sluiten
19:30u   Begin ceremonie
   Erwin & Demi, Simon & Cynthia, Kevin & Romy en als laatst Sander & ik.
   
20:15u   Einde ceremonie, stoelen opruimen en ruimte maken
   
20:30u   Band begint te spelen, inloop Erwin en ik, openingsdans
   
   Let the party get started!!!

tine2804

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 5
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1490 Gepost op: 12 mei 2015, 10:08:10 »
Hoi Marjolein,

Dat is inderdaad hetgeen waar ik een beetje mee zit.. Dat iedereen dan bij de ceremonie is en dan eigenlijk een gat heeft. Is het standaard dat je alleen de dag gasten hebt bij de ceremonie? Of juist wel alle gasten? Heb ook gehoord dat een huwelijk openbaar is en dus dat iedereen aanwezig mag zijn (de ceremonie dan)..
Een hele planning zon bruiloft maar ik heb er zon zin in!

MarjoleinSt

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 37
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1491 Gepost op: 12 mei 2015, 10:11:02 »
Ik heb niet veel bruiloften meegemaakt, maar degene die ik heb meegemaakt waren allemaal dat ze dus rond 14u trouwde, met een selectief gezelschap. Dus eigenlijk alleen je daggasten. Nu is het natuurlijk ook erg afhankelijk van je locatie, want in de tijd van deze bruiloften, trouwde men alleen maar op het gemeentehuis. Die heeft in meeste gevallen maar ruimte voor een "klein" groepje mensen.

Het idee dat iedereen bij het Ja woord kan zijn, is natuurlijk wel het mooiste. Daarom hebben m'n vriend en ik de dag eigenlijk omgegooid....

tine2804

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 5
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1492 Gepost op: 12 mei 2015, 10:15:28 »
Vind het wel een tof idee hoe jullie dit bedacht hebben! Wie weet, ga het in de groep gooien hier thuis:)

MarjoleinSt

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 37
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1493 Gepost op: 12 mei 2015, 10:16:57 »
Dank je wel....vonden het zelf ook lekker origineel :)

Misschien is het idd ook een optie voor jullie, als de locatie het toelaat....

Idoann

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 433
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1494 Gepost op: 12 mei 2015, 10:35:27 »
Hier is het heel normaal om mensen alleen voor de avond uit te nodigen maar de tijd van de ceremonie wel op de kaart te vermelden zodat ze zelf kunnen besluiten daar wel of niet bij aanwezig te willen zijn. Zo waren drie teamleden van volleybal, 4 collega's en ooms, tantes en neven en nichten uit zichzelf naar het gemeentehuis gekomen, dit vonden wij heel erg speciaal. We hebben daarna 1 foto met alle aanwezigen gemaakt voor het gemeentehuis en daarna hebben we foto's gemaakt van alle daggasten en is iedereen ongeveer tegelijk vertrokken.

lanne

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 46
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1495 Gepost op: 12 mei 2015, 11:59:51 »
Ik heb ook begrepen dat huwelijken die in stadhuis voltrokken worden, openbaar waren... Of dat nog steeds zo is, weet ik niet.

Wij hadden (en dat is redelijk gebruikelijk in onze omgeving) de ceremonie 's middags, met een grotere groep (dus niet alleen de daggasten), aansluitend receptie voor deze groep, daarna diner met alleen daggasten, en 's avonds feest, waar iedereen die overdag uitgenodigd was ook voor was uitgenodigd, plus nog aantal mensen die wat verder weg staan en daarom niet bij de ceremonie waren maar die we wel bij het feest wilden hebben. De dag was in een stad, dus voor de mensen die niet bij diner waren, was er genoeg keuze om zelf ergens iets te gaan eten.

Maar je moet vooral iets doen wat bij jullie past, dus als "omgooien" van de volgorde dat is, zeker doen!

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1496 Gepost op: 12 mei 2015, 15:31:31 »
Hier is het heel normaal om mensen alleen voor de avond uit te nodigen maar de tijd van de ceremonie wel op de kaart te vermelden zodat ze zelf kunnen besluiten daar wel of niet bij aanwezig te willen zijn. Zo waren drie teamleden van volleybal, 4 collega's en ooms, tantes en neven en nichten uit zichzelf naar het gemeentehuis gekomen, dit vonden wij heel erg speciaal. We hebben daarna 1 foto met alle aanwezigen gemaakt voor het gemeentehuis en daarna hebben we foto's gemaakt van alle daggasten en is iedereen ongeveer tegelijk vertrokken.

Zo hebben wij het ook gedaan. En de bruiloft die we afgelopen vrijdag hebben gehad was ook zo.

Pinkrose

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 199
  • Geslacht: Vrouw
  • <3 Het was zo mooi!
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1497 Gepost op: 12 mei 2015, 21:46:17 »
Hier nu het volgende draaiboek:
07.30 Opstaan
08.00 Kapster hier (krullers opwarmen :P)
08.30 Visagie + haar word gedaan
09.00 AS opstaan en aankleden, daarna zoonlief
10.00 Trouwauto arriveert
10.30 Trouwjurk aan
         Ouders en broers&zussen arriveren
11.00 Ik word opgehaald door AS
11.30 Wij naar fotolocatie
12.00 Fotoshoot
13.30 Familie ook naar fotolocatie
14.00 Familiefoto's maken
14.30 Naar trouwlocatie (5-10 min rijden)
15.00 Ceremonie
16.00 Taart aansnijden
16.30 Foto's maken met alle daggasten
17.30 Aanvang diner
20.00 Feest!
         Live zang
20.30 Openingsdans
         Voetjes van de vloer!
00.30 Barsluiting
01.00 Radslagend naar huis!

tine2804

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 5
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1498 Gepost op: 13 mei 2015, 08:49:56 »
Haha Pinkrose! Radslagend naar huis!!! Zijn bij jou alle gasten bij de ceremonie?

O ik zit nu Say yes to the dress te kijken, er komt weer een prachtige jurk voorbij!

Lenn-nn

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1499 Gepost op: 13 mei 2015, 08:56:19 »
Hahaha.. radslagen idd...
Vraagje pinkrose.. slapen jij en je as niet bij elkaar?
Verder ziet t er uit als een druk dagje, maar wel links en rechts een beetje ruimte voor uitloop.. doen jullie nog iets na t diner en voor t feest?

Haha Tine, prachtig programma is dat he

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards