collapse

Auteur Topic: Kinderen op de bruiloft? Hun aanwezigheid bij de ceremonie, het regelen van oppas en vermaak  (gelezen 197300 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Dat risico zit erin, maar alle kaartjes en andere post is tot nu toe aan de famillie...... gericht.
Nu wordt dat dus a en a.....
Daarbij komt er nog wel een vermelding op onze bruiloftsite te staan, maar zit nog even te broeden op een tekst, zonder dat ik de ouders tegen de schenen schop.

Maar daar he ik nog tijd voor, de kaarten gaan pas in januari de deur uit.

En als ze toch mee komen, dan eten ze maar wat de pot schaft. Ik ga geen kindermenu e.d dingen regelen. Dat risico is voor de ouders dan.

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
@BBtje hety betekenend inderdaad het zelfde, ik had een drentse tante die dat ook gebruikte.

Marthe79

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 405
  • Geslacht: Vrouw
@Saphira, hieronder de tekst die wij op onze website hadden gezet

Kinderen / Kids

Kinderen zijn geen kleine volwassenen! Zij hebben veel aandacht en zorg nodig. En omdat wij graag willen dat onze gasten heel de avond ongestoord samen met ons kunnen genieten en feest vieren, vragen wij aan de ouders met kindjes jonger dan 12 jaar om deze voor het feest thuis te laten!!

Kinderen worden snel moe en moeten op tijd in hun bed liggen, wij willen niet dat om deze redenen ons feest vroegtijdig afgelopen zal zijn en gewoon ongestoord kunnen genieten.

Wij danken iedereen voor het begrip en hopen dat iedereen onze keuze accepteert en respecteert.


Children are not small adults! They need a lot of attention and care. Because we would like for our guests to enjoy the party with us without interference, we ask for parents with children under the age of 12 to leave them at home for the party.

Children become tired very soon and have to be in bed on time, we don't want out party to end prematurely for these reasons and want to enjoy the party without interference.

We thank everyone for understanding and hope that everyone will accept and respect our choice.   


Wij hebben uiteindelijk zo'n twee weken voor de bruiloft nog gezeik gehad omdat mijn schoonzusje geen oppas kon regelen (ondanks dat we al een jaar voor dato aan hadden gegeven dat de kinderen 's avonds niet welkom waren. De kinderen mochten er overdag natuurlijk wel gewoon bij zijn). Al onze vrienden en vriendinnen hadden alleen maar begrip, eentje zei zelfs: "Ik was sowieso niet van plan de kids mee te nemen, ik wil ook een beetje genieten van het feest!)


Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Oh dank je wel, zeker een goede tekst.
Ik ga het aan mijn as voorleggen.
Tja gezeur zal er zeker wel van komen, maar pech. Het is onze dag.

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Whaha oeps! Totaal niet in de gaten gehad dat dat toch echt dialect is  :blush:
Ik geloof dat sommige uitdrukkingen er een beetje ingebakken zitten en dat ik niet eens meer doorheb dat dat geen Nederlands is :') In ieder geval scherp opgemerkt BBtje  O0

Qua tekst zou ik het dan ook wel in de uitnodiging zetten, gewoon om duidelijk te zijn. Al is het alleen maar een zin als "Hierbij zijn u en uw partner uitgenodigd voor..." of "Zelf gaan wij zonder kinderen door het leven, en wij willen onze speciale dag dan ook zo beleven" of een 'grappige' tekst erbij zoals
"Vergeet niet de hond water te geven en oppas voor de kinderen te regelen."

Mijn familie zou stille hints zoals alleen de adressering in ieder geval echt niet oppakken.. Maar misschien dat jou familie/vrienden dat wel al doen :)
En gelijk heb je hoor! Als mensen je daardoor vreemd aankijken, jammer dan, het is jullie dag dus dan mogen jullie ook beslissen! En als je al 17 kids hebt voor overdag.. dan zou ik ook serieus overwegen om een flinke kids-schifting te gaan maken..

Marthe79

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 405
  • Geslacht: Vrouw
Dat is helemaal waar, maar het liep hier nogal hoog op. Er zijn behoorlijk vervelende dingen gezegd door schoonzus en schoonmoeder, terwijl we voorheen een prima relatie hadden. Totaal geen begrip voor onze wensen en dat is me behoorlijk tegengevallen. Ik wilde niet dat mijn man tussen mij en zijn moeder/zus moest kiezen, waar het haast wel op uitliep, dus kids zijn er toch bij geweest. En schoonzus en schoonmoeder doen nu alsof er niets gebeurd is, terwijl ze mij/ons toch diep gekwetst hebben. Het blijft een heikel punt...

Maar inderdaad: echt duidelijk zijn! Wij hadden het op de site staan en ook nog mondeling gecommuniceerd naar iedereen met kleine kinderen, daarnaast inderdaad de kaarten geadresseerd aan A. en A. Familienaam (maar dat laatste is inderdaad voor sommige mensen te subtiel :))

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
@ rockcowbride,

Die van jou zijn ook goed. Ook overweging waard.
Het blijft een lastig punt.

Bij ons zullen er zelf ook nooit kinderen komen, dus er zal dan zeker verweten worden, dat wij niet weten wat het is om zelf kinderen te hebben. Krijgen we nu al regelmatig te horen.

Kringeldingetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
Iedereen moet zelf weten hoe hij/zij hiermee omgaat toch?! Als jullie ervoor kiezen de kinderen niet te willen uitnodigen, dan is dat jullie keuze en dat heeft iedereen dan maar te respecteren. Ik zou alleen niet al te lang wachten met het kenbaar te maken. Toen wij hoorden dat mijn zwager en schoonzus gingen trouwen, hebben we dat ook een tijd van tevoren aan onze kinderen verteld (zij waren wel uitgenodigd de hele, maar wij hebben ze 's-avonds op laten halen). Als dit in jullie omgeving ook gebeurt, dan krijg je misschien teleurgestelde kinderen en misschien meer gezeur van de ouders. Ik weet dat dit dan niet echt jullie probleem is, maar voorkomen is beter dan genezen denk ik dan maar.

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Zit wat in, echter zijn de gene van wie ik het verwacht, al bij voorbaat klagers en zeurders.
Ik kan toch al weinig goed doen. En hun hebben het altijd beter.
Dus dan maakt het geen verschil.

Kringeldingetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
Oké, maar dan heb jij er in ieder geval alles aan gedaan om zo duidelijk mogelijk te zijn en ook ruim van tevoren en kunnen ze alvast oppas regelen. Of besluiten om niet te komen ;-)
Trouwens; dat verwijt wat je kreeg over het niet weten hoe het is om kinderen te hebben. Ik vind het belachelijk! Iedereen moet zelf weten of hij/zij kinderen wil en ook iedereen daarbij in zijn/haar waarde laten...

CasaLuisa

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 34
Ik reageer hier maar even. Oud topic maar misschien nog actueel te maken :)

Aangezien we erg neigen naar een surprise wedding party denk ik dat veel mensen hun kinderen sowieso niet mee zullen nemen. We gaan voor een feest, eind van de middag met eten en daarna verder tot 12 uur 's avonds. Alles word gehouden op dezelfde locatie (hopelijk) dus je moet of je kinderen direct mee hebben en kort blijven of dus al wat geregeld hebben. Verder onze droom locatie aan het water zonder hekken oid.

Kinderen kunnen dus zo het water in vallen letterlijk en er kan daar niks voor geregeld worden: het is veel te groot daarvoor! Ik ga dus niks zeggen op de uitnodiging maar hoop gewoon dat iedereen een oppas regelt. Al mijn vriendinnen hebben jonge kinderen maar de meeste vinden het geen probleem om ergens zonder de kinderen te komen  :applaus:

Alleen mijn eigen kinderen komen wel. Ze zullen dan al acht en elf of twaalf zijn en ik vind het belangrijk dat ze erbij zijn. Ik maak me alleen zorgen dat mijn zus misschien beledigd is als ik niet zeg dat haar kinderen ook mogen komen en dan erachter komt dat het een trouwerij is.

Het feestje wat voor ogen hebben is gewoon niet zo geschikt voor kinderen.

surprise3715

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 15
Wat zetten jullie dan in de uitnodiging voor het feest? Jullie zijn de enigen die weten dat er getrouwd gaat worden...
Als het feest al s middags begint, lijkt het me dat de mensen met kinderen deze meenemen, tenzij je een goede 'smoes' hebt om die niet uit te nodigen.
Ik wilde dus per se wel de kinderen erbij, en ze ook specifiek op de uitnodiging vermeld. Zwager en schoonzus wilden geen peuters op hun dag, dus hadden zij de uitnodiging gericht aan mij, mn man en oudste. Jongste stond er niet op. Vond ik zelf niet kunnen, ook al had ik hem toch niet meegenomen. Voelde alsof hij er niet toe deed voor hun. ( en dan wel babynichtje van schoonzus zien...).

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Helaas hebben wij ook een geval gehad.
Wij hadden ol de trouwkaart al de nemen van de vienden gezet, en we kregen idd de gevreesde vraag, wij hebben heel eerlijk gezged dat wij buiten Ons neefje geen kinderen op de bruiloft wilde,( neefje komt de ringen brengen)  de vriendin van die maat van ons was het hier niet mee eens en heeft gewoon gegezd van als kind niet mag komen komen wij ook niet.
Met vriend in gesprek gegaan en ons standpunt uitgelegd. En gezegd dat we het jammer vinden als hij ook niet komt omdat hij getuigen is van AS.

Nu heeft zei uiteindelijk besloten om niet te komen, moet zeggen je mist er niks aan. Het is zn saaie doos. En chagereinig.

CasaLuisa

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 34
Wat zetten jullie dan in de uitnodiging voor het feest? Jullie zijn de enigen die weten dat er getrouwd gaat worden...
Als het feest al s middags begint, lijkt het me dat de mensen met kinderen deze meenemen, tenzij je een goede 'smoes' hebt om die niet uit te nodigen.
Ik wilde dus per se wel de kinderen erbij, en ze ook specifiek op de uitnodiging vermeld. Zwager en schoonzus wilden geen peuters op hun dag, dus hadden zij de uitnodiging gericht aan mij, mn man en oudste. Jongste stond er niet op. Vond ik zelf niet kunnen, ook al had ik hem toch niet meegenomen. Voelde alsof hij er niet toe deed voor hun. ( en dan wel babynichtje van schoonzus zien...).

we maken geen uitnodiging. We nodigen mensen uit via Facebook en mail. Het feest begint vlak voor het eten zodat iedereen mee kan eten. Maar daarna is er gewoon een feest. Ik ken geen enkel mens dat hun kinderen daar graag bij willen hebben. Ik sowieso niet in ieder geval. Ik ga graag een avondje uit zonder mijn kinderen en als het niet anders kan is het wel gebruikelijk te vragen of er kinderen mogen komen. Al mijn vrienden doen dit ook.
Juist omdat het geen bruiloft is is het normaler je kinderen niet zomaar mee te nemen. Bij bruiloft zullen meer mensen geneigd te zijn te denken dat het gewoon 'mag' omdat het een familie aangelegenheid is.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards