collapse

Auteur Topic: Wij Gaan Naar Mauritius!  (gelezen 92555 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alexia

  • Gast
Re: Wij Gaan Naar Mauritius!
« Reactie #125 Gepost op: 17 mei 2009, 18:00:15 »
wat leuk zeg!

Wij zijn vorig jaar gegaan en het was fantastisch! Wel een ander hotel maar ach :wink:

Wij vlogen via Londen maar het was wel te doen. De service aan boord is prima, vond ik echt geweldig en wij hadden op de heenvlucht het geluk dat de vlucht niet vol zat dus we hadden 3 stoelen voor z'n 2en!
Mauritius travel is verder een prima reisbureau.

als je vragen hebt hoor ik het wel :)

deedee

  • Gast
Re: Wij Gaan Naar Mauritius!
« Reactie #126 Gepost op: 31 mei 2009, 20:00:38 »
Nou, wij zijn net terug van onze huwelijksreis naar Mauritius en het was echt super! De vliegreis viel mij echt 100% mee, voor je het weet ben je er. En Mauritius is zo mooi dat het de reis ook zeker waard is. De mensen zijn er heel aardig en het eiland is mooi en je kunt er veel doen. Wij hebben nu al besloten dat we over een paar jaar nog een keer naar Mauritius gaan.
Via mauritius travel was alles goed geregeld, ook de opvang daar op het vliegveld.

Jantine25

  • Gast
Re: Wij Gaan Naar Mauritius!
« Reactie #127 Gepost op: 4 juni 2009, 19:32:25 »
Mauritius is echt super mooi, ga er niet heen op huwelijksreis maar ben er wel is geweest! Heerlijk!  Ik ga op reis naar dubai en de malediven!

Estrhalita

  • Gast
Re: Wij Gaan Naar Mauritius!
« Reactie #128 Gepost op: 4 juni 2009, 20:13:07 »
Ik ben heel lang geleden op Mauritius geweest, met een gewonnen prijs. Vond het super. Maar buiten de hotels om is er wel een hoop armoede.
Dubai ben ik ook 3x geweest, super. Wij gaan niet op huwelijksreis ivm nog 2 kleine kids en 2 honden, maar anders zou het Dubai worden hoor.

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wij Gaan Naar Mauritius!
« Reactie #129 Gepost op: 4 juni 2009, 20:45:11 »
GAAF!!! Echt geweldig.

Palle

  • Gast
Re: Wij Gaan Naar Mauritius!
« Reactie #130 Gepost op: 15 juni 2009, 16:48:43 »
Jaloers........Mauritius :wub: , ach ja 3 dagen na je huwelijk weer werken is ook leuk..... :sad:

Ik wou alleen maar zeggen dat een vlucht van 13 uur minder erg is dan een vlucht van 4 uur. We zijn meerdere keren naar griekenland geweest en dat vond ik altijd verschrikkelijk. Naar amerika zag ik echt tegen de vlucht op maar het stelde echt niets voor.

kerdijk

  • Gast
Re: Wij Gaan Naar Mauritius!
« Reactie #131 Gepost op: 27 juni 2009, 14:26:19 »
Hallo!
Ik ben net twee maanden geleden in Shandrani getrouwd! Wat wil je weten over Shandrani? Het is echt een superhotel! Vriendelijke mensen, leuke sfeer, heel goed eten etc....!
Ik hoor het wel als je nog vragen hebt!
Groetjes Caroline

sonja30

  • Gast
Re: Wij Gaan Naar Mauritius!
« Reactie #132 Gepost op: 7 juli 2009, 18:09:19 »
@Caroline,

Oh wat gaaf! Nou eigenlijk heb je alle vragen wel beantwoord... Leuke sfeer, lieve mensen.

Misschien een stomme vraag maar hoe hoog zit je als je op de 1ste verdieping zit? Ik heb namelijk hoogtevrees en zit liever dus begane grond... Maar kan je daar gewoon naar vragen als je incheckt?

@ Deedee

Hoe was je reis?

deedee

  • Gast
Re: Wij Gaan Naar Mauritius!
« Reactie #133 Gepost op: 7 juli 2009, 19:09:02 »
Mijn reis was geweldig!! Voor ons was dit echt een van de mooiste vakanties die we hebben gehad. Ons hotel was heerlijk en de mensen super aardig. Ook vond ik dat er erg veel te zien is op Mauritius, dus genoeg leuke excursies. En ondanks het regenseizoen hebben wij heerlijk weer gehad, maar 1 dag regen. Wij hebben dus ook meteen besloten om over een paar jaar nog een keer te gaan.
De reis is ons trouwens ook erg meegevallen. We zijn eerst naar Parijs gevlogen, dat was maar een klein stukje. En daarna door naar Mauritius, ook dit viel erg mee.

diane81

  • Gast
Re: Wij Gaan Naar Mauritius!
« Reactie #134 Gepost op: 7 juli 2009, 19:26:48 »
""Misschien een stomme vraag maar hoe hoog zit je als je op de 1ste verdieping zit? Ik heb namelijk hoogtevrees en zit liever dus begane grond... Maar kan je daar gewoon naar vragen als je incheckt?""

Je kan bij je reisorganisatie aangeven dat je voorkeur voor begane grond hebt. Dit kunnen zij dan als preferentie doorgeven aan het hotel, zodat zij er rekening mee kunnen houden. Het is nooit een garantie, maar je kan het beter van tevoren doorgeven dan bij het inchecken, dan heb je meer kans dat het lukt.
« Laatst bewerkt op: 7 juli 2009, 19:27:29 door diane81 »

sonja30

  • Gast
Re: Wij Gaan Naar Mauritius!
« Reactie #135 Gepost op: 8 juli 2009, 11:55:25 »
@ Caroline en Deedee,

Wij moeten  overstappen op Paris Charles de Gaulle, zijn jullie daar ook overgestapt en is het daar een beetje vol te houden?

Vannacht lag ik te denken aan het forum dat ik eigenlijk toch wel wat vragen heb...

* Wat raden jullie zeker aan om te bezichtigen?

* Zaten jullie ook Serenity Plus(shandrani) en was inderdaad alles all-inn?

* is het het handigste om gelijk bij inchecken te reserveren voor het eten voor de hele week bij de verschillende restaurants of is dat niet ech nodig?

* Met welke munteenheid kan je het beste betalen, en waar wisselen in Nederland of op Mauritius?

@Diane81

Ik heb het doorgeven aan de reisorganisatie, maar die kunnen ons natuurlijk niet garanderen. En voor mij is het heel belangrijk dat ik begane grond kom te zitten... Mijn hoogtevrees is toch wel heftig. Daarom ook gekozen voor Shandrani omdat daar het hotel toch het minst hoog is in onze prijsklasse...
« Laatst bewerkt op: 8 juli 2009, 11:58:58 door sonja30 »

deedee

  • Gast
Re: Wij Gaan Naar Mauritius!
« Reactie #136 Gepost op: 9 juli 2009, 15:21:51 »
Ik heb zelf niet in het shandrani gezeten, dus je vragen over het hotel kan ik niet beantwoorden.

Wij zijn ook via Paris Charles de Gaulle gevlogen. En ik moet eerlijk zeggen dat ik dat wel vervelend vond. Al vrij snel was ik klaar met winkels kijken, want er waren er niet veel en alles was echt super duur. Uiteindelijk ben ik op een stoel in slaap gevallen, toen ging de tijd wel snel :tongue:

Het wisselen kun je het best gewoon niet doen. Zodra je op Mauritius bent moet je gewoon gaan pinnen, de koers is daar veel gunstiger. Je betaald daar trouwens met Mauritiaanse rupees.

Wat ik mooi vond om te bezichtigen:
-de hoofdstad Port Louis, hier kan je leuk winkelen. Blijf vooral niet alleen in het nieuwe winkelcentrum, maar ga ook kijken op de locale markt.
-Pamplemousses garden: erg mooie botanische tuin.
-Ganga Talao: heilige plaats voor Hindoes, het waterreservoir zou in contact staan met de Ghanges in India.
-Boottocht: heerlijke dag op zee met een speedboot, snorkellen tussen honderden vissen en kreeft eten op een onbewoond eiland. Dit vond ik persoonlijk de mooiste excursie.

Jij hebt ook geboekt via Mauritiustravel, dus als je op Mauritius aankomt wordt je opgewacht door iemand van Cathytours. Deze persoon verteld je wanneer je contactpersoon bij jou in het hotel langskomt. Zodra deze persoon langs komt gaat hij je vertellen welke tours je kan maken, ze leggen dan ook goed uit wat je allemaal kan zien. Je kunt er dan voor kiezen om een privetour te maken of dat je samen met een groep wilt gaan.

Ik hoop dat ik zo een beetje je vragen heb kunnen beantwoorden, als je meer wilt weten moet je het gewoon vragen.

sonja30

  • Gast
Re: Wij Gaan Naar Mauritius!
« Reactie #137 Gepost op: 9 juli 2009, 15:55:49 »
Dank je DeeDee!

Hier heb ik veel aan gehad. En houden we zeker in ons achterhoofd. Ik moet dan even nakijken wat voor pinpas ik heb, want ik ben wel zo stom om niet zo een pas te hebben en ik niet kan pinnen daar! :wink:

Dat van de luchthaven baal ik inderdaad van want wij moeten wachten van half 2 tot half 5 met eventuele vertraging niet meegerekend. En ze staan er om bekend als de smerigste luchthaven van Europa. Want hoe is de hygiƫne van de toiletten en zo? Of moet ik hygiƫnische doekjes in mijn tas meenemen? :tongue:

groetjes sonja
« Laatst bewerkt op: 9 juli 2009, 15:59:23 door sonja30 »

deedee

  • Gast
Re: Wij Gaan Naar Mauritius!
« Reactie #138 Gepost op: 9 juli 2009, 16:27:11 »
Ik vond het toilet daar zo vies, dat ik nog liever in een plastic bekertje zou plassen! Met andere woorden ik heb het maar gewoon opgehouden :tongue:

kerdijk

  • Gast
Re: Wij Gaan Naar Mauritius!
« Reactie #139 Gepost op: 11 juli 2009, 20:08:58 »
Hallo! Daar ben ik met antwoorden....

Wij moeten  overstappen op Paris Charles de Gaulle, zijn jullie daar ook overgestapt en is het daar een beetje vol te houden?
Paris Charles de Gaulle is niet echt een supermooi vliegveld maar de overstaptijden vallen meestal wel mee en gaat het redelijk vlot. Neem inderdaad hygiene doekjes mee. Want de toiletten zijn niet altijd even schoon. Goed kijken naar welk toilet je gaat. Maar ik was blij als ik weer in het vliegtuig zat. Maar ja, gelukkig gaat het redelijk snel allemaal!

* Wat raden jullie zeker aan om te bezichtigen?
[b] * Seven coloured earth
     * Chamarel waterfalls
     * Black river George
     * Ill aux cerfes.
     * Le grand Bassin
Dit is allemaal in het Zuiden van Mauritius en kan in een dag gedaan worden. Wij hebben voor twee dagen een taxi geregeld en waren 5000 roepies (120 euro, maar dat was echt goed afpingelen).
     * als je een goede zwemmer bent is de dolfijnentocht in het westen een aanrader, het zijn wilde dolfijnen en is niet zoals met tamme dolfijnen zwemmen.
In het Noorden hebben we Pamplemousse (botanical garden, ga naar de waterlelies die zijn echt gaaf!) en de hoofdstad Port Louis.


* Zaten jullie ook Serenity Plus(shandrani) en was inderdaad alles all-inn?
Bijna alles is all- inn. Alle drinken en eten die je maar kunt vinden is inbegrepen. Bij de boathouse ( waar je zeilboten etc kunt halen) daar heb je een glasbodemboot en een snorkelboot dat is inbegrepen en moet je tussen 9 en 10 voor reserveren. Zeilen is recreatief ook inbegrepen. Als je lessen wilt moet je betalen en voor excursies naar het eiland (weet even niet meer hoe het heet )daar moet je wel voor betalen. Ze geven zelf heel duidelijk aan wat inbegrepen is en wat niet. Maar verder is al het eten en drinken echt inbegrepen en je kunt letterlijk alles drinken. Sterke dranken (echte merken, champagne etc...en ze hebben bij het zwembad ( bij de bar) ook ijs...Cornetto's en roomijs in allerlei smaakjes. Heel erg lekker! Als het goed is kan je ook nog een massage regelen, 1 massage is pp inbegrepen...wel even binnen 4 dagen regelen met de bon die je bij de receptie krijgt, maar dat leggen ze je goed uit. Als je je PADI hebt mag je ook duiken. Is inbegrepen! Sigaretten en sigaren zijn niet inbegrepen en erg duur....kan je beter in het dorp kopen. Internet is niet inbegrepen

* is het het handigste om gelijk bij inchecken te reserveren voor het eten voor de hele week bij de verschillende restaurants of is dat niet ech nodig?
Ze hebben een reserveringsdesk naast de receptie die gedurende de hele dag open is voor reserveringen. Afhankelijk van hoe druk het is zal ik wel/ niet reserveren. De eerste week was bij ons erg rustig en konden we op het allerlaatste moment nog reserveren, de tweede week zat alles veel sneller vol.
Ze hebben verschillende restaurants. Sirius is erg lekker, de Thaise moet je van houden...is voornamelijk veel vis, Porto Vecchio is erg lekker en La boucannier is ook alleen vis. Buffet vonden wij persoonlijk minder sfeer hebben. Is overigens wel erg goed eten. Ik heb altijd erg snel last van buikproblemen en heb in Shandrani voor het eerst een probleemloze vakantie gehad. Het eten is echt
heel erg goed!

* Met welke munteenheid kan je het beste betalen, en waar wisselen in Nederland of op Mauritius?
Ik zou gewoon met de pas in Mauritius pinnen en dan betalen in roepies. Maar dat is mijn mening. Iedereen gebruikt namelijk een andere koers en je kan er naar mijn mening sneller mee genaaid worden. Wij hebben, vanwege de bruiloft op Shandrani, alles via het hotel op de creditcard gedaan.

Wij hadden een kamer op de eerste verdieping en vond dit eerlijk gezegd wel de mooiste kamer. Wij hadden een balkonnetje met een stevige trap naar beneden maar ik kan me voorstellen met hoogtevrees dat jij het niet ziet zitten. Ik heb er evt wel foto's van? Hoor wel of je ze wilt zien? Ik zou bij aankomst meteen vragen hoe hoog het is. Meestal kunnen ze dan nog wel wat regelen hoor!

Als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het wel!
Liefs Caroline

sonja30

  • Gast
Re: Wij Gaan Naar Mauritius!
« Reactie #140 Gepost op: 12 juli 2009, 17:36:42 »
@Caroline,
heel erg bedankt voor je antwoorden! En de foto's? Die zou ik erg graag willen bekijken! :biggrin:
Mijn emailadres kan je vinden op mijn profiel. Je kan mij eventueel toevoegen op msn als je dat leuk lijkt.
Mijn as zei al dat we zeker een droomvakantie tegemoet gaan!

Groetjes sonja

kaaltje

  • Gast
Re: Wij Gaan Naar Mauritius!
« Reactie #141 Gepost op: 9 augustus 2009, 22:19:59 »
Hi Sonja,

Wij zijn vorig jaar oktober-november meegegaan als getuigen naar Mauritius en het was in 1 woord GEWELDIG!
We zaten in het Legends resort (helemaal Feng Shui based, erg mooi) en hebben op Mauritius een catamarantrip gedaan en een boottrip naar Island Deux Coco.
Mauritius is geweldig mooi, en de mensen zijn heel erg vriendelijk en gewend aan een hoog serviceniveau. Wat ik ook erg leuk vond was er zoveel verschillende religies vreedzaam naast elkaar wonen. Als toerist zul je de mindere verhalen wel niet horen, maar naar wat we hebben gezien staat iedereen heel open voor elkaars religie en tradities en plukken ze er vooral voordelen van; de Mautirianen hebben dan ook ongekend veel feestdagen:-)

Wij hebben ook geboekt bij Mauritius Travel en dat is prima bevallen. Ze hadden veruit de beste prijs, scheelde bijna 1000 euro met de andere reisbureaus die Mauritius in hun pakket hebben (die hebben tevergeefs geprobeerd om eronder te gaan zitten voor exact dezelfde reis).
De reis zelf is inderdaad best lang. Charles Du Gaulle is verschrikkelijk groot en daarna mag je nog ff. Maar als je er eenmaal bent, ben je dat zo vergeten! En op de terugweg heb je zoveel mooie herinneringen in je hoofd dat die reis ook wel te doen is.

Hoe dan ook, ik denk dat Mauritius een uitstekende keuze is voor je honeymoon! Als we er niet al waren geweest zou ik het zeker doen!!

Veel plezier!!!

Karin082

  • Gast
Re: Wij Gaan Naar Mauritius!
« Reactie #142 Gepost op: 27 februari 2010, 13:36:03 »
Hallo allemaal, ook wij denken erover om naar Mauritius te gaan. We hebben een mooie offerte van Mauritiustravel gekregen waarbij een heel goede aanbieding voor constance Belle Mare Plage- resort hebben gekregen. Heeft iemand hier al ervaring met dit resort toevallig?? De aanbieding is trouwens op basis van ontbijt en diner, daar twijfelen we nog over aangezien drankjes en eten erg duur zijn daar. Het hotel: http://www.bellemareplagehotel.com/resort/...n.php?sel_lang=

Tropical, ben je op Mauritius en de Seychellen geweest? Wat is precies het verschil tussen deze bestemmingen?

Sil78

  • Gast
Re: Wij Gaan Naar Mauritius!
« Reactie #143 Gepost op: 13 augustus 2010, 11:54:19 »
Ik lees een aantal reacties van mensen die geboekt hebben maar heir zijn de reactiet van hoe het geweest is niet gepost. Ik ga eens verder zoeken op het forum want wij zijn wel van voornemens om naar Mauritius te gaan op huwelijksreis. Iemand anders ervaringen op Mauritius?

Jorien26

  • Gast
Re: Wij Gaan Naar Mauritius!
« Reactie #144 Gepost op: 19 februari 2013, 15:35:21 »
even een upje!
Wij gaan dus naar Mauritius op honeymoon, vroeg me af of er nog mensen zijn die leuke tips hebben wat wel/niet te doen?

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: Wij Gaan Naar Mauritius!
« Reactie #145 Gepost op: 19 februari 2013, 18:50:01 »
Wij wilde ook naar Mauritius via Mauritius travel. Echter diverse keren een offerte opgevraagd  alleen nooit reactie gehad :( ik wens iedereen die er naar toe gaat heel veel plezier maar dat moet vast goed komen met zo'n mooie bestemming !!!

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wij Gaan Naar Mauritius!
« Reactie #146 Gepost op: 19 februari 2013, 19:39:50 »
Ik heb ook zojuist een offerte opgevraagd, dus ben benieuwd of ik reactie krijg

Jorien26

  • Gast
Re: Wij Gaan Naar Mauritius!
« Reactie #147 Gepost op: 20 februari 2013, 15:16:16 »
lizz wat raar dat je geen reactie hebt gehad! wij hebben via mauritius travel geboekt en zijn tot nu toe erg positief! Moet wel zeggen dat we gewoon een mailtje hadden gestuurd en dus niet dat formulier op de site hebben gebruikt. Ze waren echt een stuk goedkoper dan andere aanbieders voor mauritius.

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: Wij Gaan Naar Mauritius!
« Reactie #148 Gepost op: 20 februari 2013, 16:38:59 »
Ja wij hebben 3 maal geprobeerd contact met hun te krijgen maar geen reactie. Hierdoor voelde het voor ons "niet echt betrouwbaar" dus hebben wij de keus gemaakt om iets anders te zoeken. Ook omdat een reis naar Mauritius via een reisbureau gewoon stervend duur is .

Wij gaan nu naar Egypte , heel iets anders maar daar hebben wij ook heel veel zin in!
Mede omdat wij de reis zelf voor schieten (wij willen met het geld wat wij krijgen de reis betalen , en wat we te kort komen zelf bij leggen) maar het moet wel voorgeschoten worden :)

Maar het kan natuurlijk gebeuren dat onze mails niet zijn aangekomen ofzo kan gebeuren. Maar 3 x is wel erg veel toch hihi!

Destino

  • Gast
Re: Wij Gaan Naar Mauritius!
« Reactie #149 Gepost op: 21 februari 2013, 14:26:10 »
,
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 11:19:39 door destino »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards