collapse

Auteur Topic: 25 Juli 2006  (gelezen 43429 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
25 Juli 2006
« Gepost op: 5 augustus 2006, 00:58:07 »
Zoals beloofd:

Eigenlijk begon het “feest” al op de maandag voor het trouwen. Na een uitgebreid ontbijt met mijn aanstaande, ben ik weer terug gegaan naar ons huis. Mijn tantes, oma en neefjes en nichtjes kwamen helpen met het versieren van het huis. Omdat het die nacht best wel warm was, hadden we al weinig geslapen en ik was toen liever weer in bed gekropen. Mijn oma probeerde me dan ook de hele tijd naar bed te sturen, maar ja, als je huis vol is met mensen, dan ga je niet zo gauw naar bed. Wakker blijven dus maar.

Tegen de avond, had mijn familie mijn huis werkelijk omgetoverd in een mooi “paleisje”. Officieel moest alles met rood worden bekleed, maar omdat ik er zelf niet zo’n fan van ben, hebben ze het bescheiden gehouden met hier en daar een rode slinger en wat rode “dubbel-geluk-tekens”. Voor de overige versieringen hebben ze roze gebruikt. Mijn oma was helemaal door het dolle heen en was de hele middag bezig met het opplakken van roze lintjes op al mijn muren, deuren en ramen, zodat het er echt heel gezellig uitzag. Ze vertelde dat toen zij ging trouwen, ze het hele huis vol hadden gehangen met rode lintjes. Ze wist echt niet meer van ophouden.

’s Avonds kwam nog meer familie van mij uit het westen. Nadat we flink wat foto’s hadden genomen van het huis, gingen we met z’n allen aan de pizza. Ondanks het gebrek aan ruimte en gebrek aan gezond chinees eten, hebben we er toch een vrolijke boel van gemaakt. Later in de avond arriveerden ook mijn ouders, broers en (andere) grootouders.

Toen begonnen alle Chinese ceremonies. Eerst uitgebreid in bad, waarbij ik alles af moest doen (inclusief mijn jaden eigenlijk te strakke armband, au) en alleen nieuwe kleren aan mocht. Vervolgens kamde mijn moeder mijn haren 3 keer. 1 keer voor een lang leven, 2 voor samen oud worden, 3 voor veel kinderen en kleinkinderen. Kreeg er toch bijna tranen van in mijn ogen. Zoete soep toe met z’n allen, zodat we voor altijd bij elkaar blijven als familie.

Hoewel het al veel te laat was, het was ondertussen al 2 uur, kwam nog meer familie binnen vallen. (volgens de buren hadden ze niet eens gemerkt dat we met zo veel in huis waren, Ja ja, en ik maar steeds roepen dat ze niet zo luid moesten doen) Maar goed, tijd dus om toch echt naar bed te gaan. Nog een poging om een paar uur te slapen dus, poging, omdat het licht in de bruidskamer aan moest blijven (zucht). (wie bedenkt al die rare dingen???) Maar goed, om 5 uur kwam de kapper, dus toen moesten mijn nichtje (die mijn make-up deed) en ik er al uit. (Heb ik toen eigenlijk wel geslapen????) Gelukkig was het al flink licht, dus met de lamellen los in de eetkamer, was wel heel prettig werken.

[attachment=5549:attachment]

Om 7 uur kwamen mijn eerste bruidsmeisjes binnen en stond mijn moeder ook op. Omdat die stomme nepwimpers niet wilden plakken, waren we nog steeds bezig met mijn make-up. We hadden al klaar willen zijn, zodat de kapper de laatste hand aan mijn kapsel kon leggen en ik me rustig kon omkleden en ervoor nog wat kon eten. (stress, stress, stress) Ook mijn nichtje, nog steeds in een hemdje en korte broek, moest zich nog klaar maken (nog meer stress) en zij was mijn eerste bruidsmeisje. (nu was iedereen in de stress)

Om 8 uur kwamen mijn andere bruidsmeisje binnen en begonnen ze met het klaar leggen van de spullen voor het welkom van de bruidegom en zijn vrienden. Om 9 uur zouden ze komen, tussen alle stress door een hap brood genomen, naar boven gegaan om me om te kleden, weer naar beneden voor de laatste hand aan mijn kapsel en make-up en weer naar boven om me te vervelen in de slaapkamer.

Iets over 9 uur kwam dan eindelijk mijn aanstaande aan de deur. Met veel herrie (nu hadden de buren door dat er wel heel veel mensen bij ons waren) werd de deur geopend. Volgens traditie, moet de bruidegom eerst nog voorbij mijn bruidsmeisjes komen. Die hadden als welkomst een aantal vragen aan hem en (bij een fout antwoord) opdrachten voor zijn vrienden.

[attachment=5550:attachment]

Ondertussen zat ik boven te wachten en wachten en wachten. (ik ben nog nooit zo rusteloos geweest) Wel kwamen mijn vriendinnen steeds weer naar boven voor nieuwe vragen, omdat ze meer opdrachten hadden dan vragen en mijn aanstaande (ben er best wel trost op) bijna alle vragen goed had. Na nog meer wachten, wachten en wachten, kwamen ze eindelijk bij het belangrijkste gedeelte, het overhandigen van de rode envelop (deze moet gevuld zijn met geld, de bruidegom koopt als het ware toegang van de bruidsmeisjes). Op mijn kamertje hoorde ik alleen een hoop kabaal, één van mijn bruidsmeisjes nog eens mijn kamer binnen met de mededeling, dat ze 6 rode enveloppen hadden gekregen, allemaal leeg. (hahahaha, ze vroegen om rode enveloppen en die hadden ze gekregen)

[attachment=5552:attachment]

Ze deden nog even moeilijk op de trap, maar toen mocht ie dan eindelijk naar boven komen. Hij had me nog niet gezien in mijn jurk en hij begon spontaan te huilen. (ik ben er alleen nog steeds niet uit of het van geluk of ellende was) Na nog wat foto’s te hebben genomen, mochten we eindelijk naar beneden.

Tijd voor de thee ceremonie (iedereen, die qua familie status hoger is dan jou, moet je thee schenken, zij schenken dan hun gelukswensen en geven je een rode envelop (met inhoud) en sieraden voor de bruid) Eerst waren mijn ouders aan de buurt, toen mijn beide grootouders, gevolgd door een lange rits van tantes en ooms (jaja, krijg je met een grote familie).

[attachment=5551:attachment]

Daarna hebben we nog snel wat foto’s genomen, waarna bleek dat iemand een bloem van mijn jurk had getrapt, die we in alle haast er weer aan moesten naaien. En snel door naar mijn schoonouders. Ook hier weer thee, voor zijn ouders, voor zijn broer en voor zijn peettante (ehhhh…. We waren hier duidelijk sneller klaar dan bij mij thuis) Omdat we tijd over hadden, konden we gelukkig even uitrusten, wat foto’s maken, (niet onbelangrijk) wat eten en nog wat bij poederen.

Om 12 uur allemaal op weg richting Sonsbeek park, we dachten dat we er wel ruim op tijd zouden zijn, wat ook het geval was. Helaas werd het wel wat rommelig aan de poort, bleek dat we niet alle auto’s kwijt konden. (drama, drama) Moesten we toch haasten om binnen te komen, iedereen een plaatsje te geven en klaar staan. Toen werd het me te veel, ik bleek de hele ochtend dus nog niet naar het toilet te zijn geweest. (stom, stom, stom) Dus moest ik snel nog even, met jurk, hoepel en al naar het toilet (dat valt echt niet mee) (Gelukkig, beginnen ze niet zonder de bruid.)

Eindelijk was het dan zo ver, “Heaven” klinkt door de hele villa heen en het was gewoon genieten. Langzaam naar voren, voorzichtig gaan zitten (niet dat we straks alles op moeten sturen naar funniest home video). Van de toespraak zelf, heb ik niet veel meer meegekregen. (we kregen het warm, zowel van de hitte als van elkaar), maar wist nog wel dat onze Babs de sfeer er goed in kreeg. Het Ja-woord, de ringen, de kus, tekenen van de documenten en we stonden zo weer buiten. Heerlijk in de schaduw (in de zon was te heet).

[attachment=5553:attachment]

Buiten hebben we nog wat foto’s laten maken (de invasie van de chinezen in het park, compleet met hier en daar een fototoestel, we trokken best wel wat bekijks) en daarna hebben we afscheid genomen van de daggasten en zijn wij (ik op sportschoenen, kan het iedereen aanraden) het park in gegaan met de fotograaf en de videograaf. Ondertussen kwam onze ceremoniemeester nog wat broodjes en water brengen. Verder was het echt genieten. (vooral de sportschoenen zaten heerlijk, kan me niet voorstellen dat ik op naaldhakken door het park had gemoeten)

Om 4 uur, in de auto gestapt en richting Rotterdam gereden (alles nog volgens schema). Aangekomen in het restaurant, eerst nog even wat bij kunnen praten en een hapje kunnen eten (we kregen volgens de planning pas om 23:30 weer te eten). Om 6 uur de taart aan gesneden(die was trouwens prachtig), de avondgasten kwamen ook al binnendruppelen (veel te vroeg) en snel gaan verkleden.

De eerste keer verkleden was een pijnlijke onderneming, de dagkapsel, moest helemaal uitgehaald worden en er moest een nieuw kapsel worden gemaakt. Vervolgens ander make-up inclusief andere nepwimpers (het is een wonder dat het allemaal gelukt is) Ondertussen kwamen al mijn tantes (en dat zijn er heel wat) kijken of ik al klaar was, werd mijn mannetje ongeduldig en bleek dat er te veel gasten waren gekomen voor de eerste dinerronde. (weer stress) Maar goed, het resultaat mag er zijn.

[attachment=5559:attachment]

Ruim op tijd voor het eten was ik klaar en kon nog een ronde maken tussen de gasten voor ze te eten kregen. Tijdens het eten weer een ronde om met iedereen te proosten, compleet met alle familie, bruidsmeisjes en de “bruidsjonkers” (de vrienden van mijn mannetje). Officieel moeten we proosten met XO, omdat we het toch wel “vies”spul vinden, hebben we wat thee gemengd tot de goede kleur. Gelukkig deden onze gasten niet moeilijk en werden we niet gecontroleerd. Hoewel er 180 gasten waren, waren we snel klaar. Vervolgens weer snel omkleden, deze keer ging sneller, omdat we alleen maar haaraccessoires en jurk moesten verwisselen (en wat bij poederen).

[attachment=5560:attachment]

Langzaam maar zeker begonnen de gasten te vertrekken. Stond bij de uitgang, samen met mijn mannetje, ouders en weet niet meer wie allemaal de gasten uitzwaaien. Kreeg van iedereen een hand en het enige wat ik kon doen was lachen, dank je wel zeggen en lachen (dank je wel, tot ziens, ow dank je wel, tot ziens, dank je wel, goede reis).

Ondertussen was het toch werkelijk al 10 uur. Het wachten was op de volgende ronde gasten. Nog wat foto’s maken met alle familie en vrienden, tussendoor bellen met mijn broertje, die mijn opa en oma naar huis aan het brengen was. Een lekker kopje thee (en later koffie) erbij. Echt even tijd om te ontspannen, want we moesten nog een paar uur mee.

Om 11 uur kwamen de gasten binnendruppelen. Dit keer wat rustiger dan bij de eerste ronde. Nog meer wachten, nog meer (onbekende) mensen de hand schudden. Toen werd het wachten op onze goede vrienden, die al hadden gebeld dat ze onderweg waren. Snel nog een keer omkleden (gelukkig de laatste keer).

[attachment=5558:attachment]

Gelukkig waren onze vrienden er dan eindelijk. (we kwamen ondertussen al aardig om van de honger). Eindelijk kon het eten opgediend worden. Nog een ronde proosten. Deze was helaas niet zo makkelijk als de eerste ronde. We werden ondertussen steeds opgehouden, waarbij onze (oh zo goede) vrienden ons dronken probeerden te voeren met echte XO.

Na het eten vertrokken de gasten snel achter elkaar, het was tenslotte al 3 uur geweest. Nog snel alles opruimen (al mijn spullen in mijn koffer gegooid) en lekker op weg terug naar huis. Om 5 uur waren we thuis en 6 uur lagen we dan eindelijk in ons eigen bedje.

Ik ben nog nooit zo lang op geweest als op mijn eigen trouwdag. Maar het was in één woord: Geweldig!!!!!
« Laatst bewerkt op: 5 augustus 2006, 01:03:46 door Kity »

Sandra

  • Gast
25 Juli 2006
« Reactie #1 Gepost op: 5 augustus 2006, 00:59:07 »
Oh meis wat was jij ontzettend mooi zeg!
En wat een geweldig verslag, echt heerlijk om te lezen. Jammer dat er toch nog wel wat gestress tussendoor was, gelukkig was er meer dan genoeg om van te genieten als ik het zo lees.
Ik heb 1x een chinese bruiloft meegemaakt, moest toen inderdaad wel heel erg lachen om het proosten met de Xo. Was trouwens ook in R´dam... misschien zelfde restaurant? Daar bij de bioscoop en het Weena in de buurt?
Ik hoop dat alle rituelen jullie gaan brengen waar ze voor uitgevoerd zijn, en dat jullie een heel lang, gelukkig en gezond leven tegemoet gaan samen.

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
25 Juli 2006
« Reactie #2 Gepost op: 5 augustus 2006, 01:10:47 »
Dank je Sandra. zo te horen was het wel hetzelfde restaurant, namelijk tegenover de bioscoop.
Eigenlijk kom ik er nooit, maar ja, schoonpapa had het allemaal geregeld...
Echt heel bijzonder...

nog wat foto's....

ehhh... 1-tje dan, want ik heb helaas geen ruimte meer....
« Laatst bewerkt op: 5 augustus 2006, 01:11:23 door Kity »

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
25 Juli 2006
« Reactie #3 Gepost op: 5 augustus 2006, 04:00:08 »
Wat een heerlijk verslag om te lezen.
Jullie dag was in 1 woord GEWELDIG!!

Mijn god, wat een vreemde rituelen hebben jullie, kan me voorstellen dat je geen oog dichtdoet in een verlichte kamer!
Het ritueel voordat je as je mocht zien en bij je mocht komen vond ik wel heel erg grappig, volgens mij hebben je bruidsmeisjes er es even goed gebruik van gemaakt om hem zo lang mogelijk bij je weg te houden! Hahaha.

Geniet van het getrouwd zijn en van elkaar.
Ik wens jullie het allerbeste toe voor in de toekomst!

K en P

  • Gast
25 Juli 2006
« Reactie #4 Gepost op: 5 augustus 2006, 09:30:11 »
Gefeliciteerd  :biggrin:
Wat een geweldig verhaal Kitty  :biggrin:
Heerlijk om te lezen.
Wat grappig zeg hoe dat allemaal gaat in een andere cultuur.
En wat een lange dag hebben jullie gehad!
Je zag er echt super uit :biggrin:
Ik wens jullie een liefdevol en gelukkig leven toe samen!
Geniet maar lekker na van jullie mooie dag.

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
25 Juli 2006
« Reactie #5 Gepost op: 5 augustus 2006, 09:49:50 »
Ondertussen dus bijna 2 weken getrouwd, maandag weer aan het werk..
maarre... er ligt thuis nog zo veel rommel..
moet alles nog opruimen.....  :sad:

beetje after-wedding-dip.....

Nienke

  • Gast
25 Juli 2006
« Reactie #6 Gepost op: 5 augustus 2006, 09:53:38 »
Gefeliciteerd!!!

Super verhaal zeg :biggrin: Je zag er ook prachtig uit in al je jurken!
Echt heel leuk om te lezen hoe jullie dag is verlopen, dat is nog eens wat anders! Lijkt me wel heel lastig om met het licht aan te slapen  :blink:  Weet je ook waar dat voor bedoeld is?

Balen dat je nou een beetje een after-wedding-dip hebt...kan het me wel voorstellen hoor...veel naar de foto's kijken maar, misschien helpt dat!

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
25 Juli 2006
« Reactie #7 Gepost op: 5 augustus 2006, 09:57:52 »
[quote name=\'Nienke\' post=\'98952\' date=\'05 August 2006, 09:53\']Gefeliciteerd!!!

Super verhaal zeg :biggrin: Je zag er ook prachtig uit in al je jurken!
Echt heel leuk om te lezen hoe jullie dag is verlopen, dat is nog eens wat anders! Lijkt me wel heel lastig om met het licht aan te slapen  :blink:  Weet je ook waar dat voor bedoeld is?

Balen dat je nou een beetje een after-wedding-dip hebt...kan het me wel voorstellen hoor...veel naar de foto's kijken maar, misschien helpt dat![/quote]

het aandoen van de lamp, klinkt een beetje als een zoontje krijgen in het chinees, (zucht) (moet een man zijn geweest die dat heeft bedacht) daarom moet het licht aanblijven....

[quote name=\'Anke\' post=\'98938\' date=\'05 August 2006, 04:00\']Wat een heerlijk verslag om te lezen.
Jullie dag was in 1 woord GEWELDIG!!

Mijn god, wat een vreemde rituelen hebben jullie, kan me voorstellen dat je geen oog dichtdoet in een verlichte kamer!
Het ritueel voordat je as je mocht zien en bij je mocht komen vond ik wel heel erg grappig, volgens mij hebben je bruidsmeisjes er es even goed gebruik van gemaakt om hem zo lang mogelijk bij je weg te houden! Hahaha.

Geniet van het getrouwd zijn en van elkaar.
Ik wens jullie het allerbeste toe voor in de toekomst![/quote]

mijn bruidsmeisjes dachten hem dus voor de gek te kunnen houden door hem naar mijn maten (schoenen, kleding, bh) te vragen...
maarre, omdat ze dat altijd doen, had hij maandag even in al mijn kleren gekeken... hahahahaha
daarom kwamen ze steeds boven om nieuwe vragen te bedenken...

Annemieke

  • Gast
25 Juli 2006
« Reactie #8 Gepost op: 5 augustus 2006, 10:08:22 »
Wat een geweldig verslag! Echt leuk om te lezen hoe een Chinese bruiloft in z'n werk gaat, maar kan me voorstellen dat je er zelf af en toe wel een beetje moe van wordt.

Je jurken waren prachtig, je straalde in allemaal! Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk en veel geluk voor de toekomst! En voor de nabije toekomst: succes met opruimen... :wink:

dolphin31

  • Gast
25 Juli 2006
« Reactie #9 Gepost op: 5 augustus 2006, 11:37:17 »
Gefeliciteerd. Wat een geweldig verslag. En zo te lezen hebben jullie tussen al dat gestress toch nog genoten.

Groetjes

Brenda

santos_05

  • Gast
25 Juli 2006
« Reactie #10 Gepost op: 5 augustus 2006, 11:45:00 »
Wat heb jij je vaak omgekleed zeg  :biggrin: Dat je genoten hebt straalt gewoon van het verhaal af! Leuk om te lezen hoe een Chinese bruiloft gaat!

Carine

  • Gast
25 Juli 2006
« Reactie #11 Gepost op: 5 augustus 2006, 13:35:10 »
Van harte gefeliciteerd!!! Wat een boel rituelen zeg! Wel leuk om allemaal te lezen hoe het bij een Chinese bruiloft gaat!!!

Luna

  • Gast
25 Juli 2006
« Reactie #12 Gepost op: 5 augustus 2006, 14:48:42 »
wauww wat n mooi verslag,en t lijkt me heel mooi om zon chinese bruiloft mee te maken!
je hebt echt n mooie dag meegmaakt :biggrin:
en je zag er stuk voor stuk in elke jurk geweldig uit mijn complimenten,
je man heeft n heel mooie vrouw getrouwd :biggrin:
heel veel geluk toegewenst!!

Gwen

  • Gast
25 Juli 2006
« Reactie #13 Gepost op: 5 augustus 2006, 15:01:43 »
Wat een geweldig verslag. Gefeliciteerd nog.
Wat ik zo leuk vind is om eens te lezen hoe het in andere culturen gaat. Heel leuk om nou eens te weten hoe het bij jullie gaat.

kirsten80

  • Gast
25 Juli 2006
« Reactie #14 Gepost op: 5 augustus 2006, 19:32:19 »
leuk verslag en wat zagen jullie er mooi uit zeg...

Candijtje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 467
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
25 Juli 2006
« Reactie #15 Gepost op: 5 augustus 2006, 20:18:42 »
Wat een mooi verslag met leuke fotos zeg... Gaaf hoor zoveel verschillende jurken aan te kunnen hebben op dè dag... Kan me je stress heel goed voorstellen!

Gaan jullie nog op huwelijksreis? In iedergeval veel geluk en liefde toegewenst!

Abigail

  • Gast
25 Juli 2006
« Reactie #16 Gepost op: 5 augustus 2006, 21:57:28 »
zo dat klinkt als een heftige maar geweldige dag!!
Ontzettend leuk om die rituelen te lezen!!
Jullie zien er allebei prachtig uit de gehele dag!! Mooie jurken!
Geniet van elkaar en veel geluk gewenst :wink:

Amy

  • Gast
25 Juli 2006
« Reactie #17 Gepost op: 6 augustus 2006, 13:36:34 »
Wat een verslag Kity..geweldig  :biggrin: . Jullie moeten geweldige dagen gehad hebben.
Ontzettend interessant om al jullie rituelen te lezen..lijkt me ook heel bijzonder om zo'n bruiloft mee te maken.

Je zag er elke keer fantastisch uit..maar wat een gedoe. Jammer van sommige stressmomenten maar misschien hoort dat er ook wel bij  :wink:
Geniet er nog van en van elkaar en ik wens jullie een hele goede toekomst samen!

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
25 Juli 2006
« Reactie #18 Gepost op: 6 augustus 2006, 17:35:09 »
Wat leuk om je verslag te lezen! En wat een mooie foto's. Jullie zagen er echt mooi uit, elke jurk trouwens!
Inderdaad leuk om te lezen van al die tradities, al brengt dat inderdaad veel extra met zich mee!

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
25 Juli 2006
« Reactie #19 Gepost op: 6 augustus 2006, 19:33:38 »
:laugh:  :laugh:  :laugh:

Donderdag zijn we naar mijn ouders gegaan... (ook volgens traditie)
met een groot gebraden speenvarken ten teken dat ik geaccepteerd ben... (ahum)
(dit deed me wel even denken aan die opel-reklame, drie dagen op proef... hahahahahaha)

maar het was heel gezellig, want mijn opa's en oma's en al mijn tantes van moederskant waren er, samen met al mijn nichtjes en neefjes...
was echt een gezellige boel...  :laugh:

We hebben heerlijk gegeten... (maar ja, volgens mijn moeder vind ik alles wat mijn papa maakt heerlijk)
maar we moesten wel haasten om weer thuis te komen...
we moesten namelijk (eigenlijk voor het donker, maar dat redden we niet meer) de kop en staart van de speenvarken terugbrengen naar mijn schoonouders... :tongue:

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
25 Juli 2006
« Reactie #20 Gepost op: 6 augustus 2006, 23:11:58 »
Wat een aparte tradities zeg!
En waarom moet dat dan voor het donker?

Maar gelukkig ben je geaccepteerd!

Sandra

  • Gast
25 Juli 2006
« Reactie #21 Gepost op: 6 augustus 2006, 23:20:18 »
Ah, dus je mag blijven?  :laugh:

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
25 Juli 2006
« Reactie #22 Gepost op: 7 augustus 2006, 00:36:46 »
Ik weet niet waarom we voor het donker weer terug moesten zijn...
maar ja, hadden we toch niet gered... :tongue:

mijn mannetje zegt altijd, ik ruil je voor een speenvarken...
nou, lekker charmant hoor...

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
25 Juli 2006
« Reactie #23 Gepost op: 7 augustus 2006, 01:56:10 »
Nou, en bedankt...  :dry:

Eleonora

  • Gast
25 Juli 2006
« Reactie #24 Gepost op: 7 augustus 2006, 16:02:02 »
Hahaha. Ik moet wel lachen hoor.
Zijn nu alle rituelen achter de rug???

Nog van harte gefeliciteerd met jullie prachtige bruiloft.
Wat zagen jullie er stralend uit.

Moest je man zich ook vier keer omkleden???

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards