collapse

Auteur Topic: 25 Juli 2006  (gelezen 43423 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Essie

  • Gast
25 Juli 2006
« Reactie #25 Gepost op: 7 augustus 2006, 20:27:41 »
Wauw!! Wat een geweldig verslag zeg!!!  En wat een mooie jurken had je aan!
Gefeliciteerd nog!

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
25 Juli 2006
« Reactie #26 Gepost op: 8 augustus 2006, 08:52:12 »
Dank jullie wel...

gelukkig zijn alle rituelen nu achter de rug...
maar je wilt niet weten wat we allemaal nog moeten doen als er eindelijk een kind is... (zucht)

Manntje is maar 1 keer omgekleed.. en alleen maar omdat het pak helemaal aan hem vastplakte...
was zo warm die dag...

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
25 Juli 2006
« Reactie #27 Gepost op: 8 augustus 2006, 12:27:01 »
Wat zijn de kind rituelen dan?

Zwabber

  • Gast
25 Juli 2006
« Reactie #28 Gepost op: 8 augustus 2006, 20:45:24 »
Kitty had je onderwerp even bewaard tot een rustig moment om je verhaal op men gemak te lezen.
Maar het klinkt echt fantastisch en mooi traditioneel.
Mooi foto's ook

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
25 Juli 2006
« Reactie #29 Gepost op: 9 augustus 2006, 00:54:40 »
[quote name=\'Anke\' post=\'99387\' date=\'08 August 2006, 12:27\']Wat zijn de kind rituelen dan?[/quote]

er zijn zoveel regels als je zwanger bent, eten uit de zee verboden, meloenen verboden, je mag niet in de buurt zijn van scharen, messen of hamers (leuk als je aan het verbouwen bent), niks doodmaken (zelfs muggen laten leven)

Na de geboorte: hele maand binnen blijven, haren niet (laten) wassen (lekker fris)

Na een maand, wordt er een groot feest gegeven.

Eigenlijk moeten we dan terug naar de stamplaats, het dorp waar de familie van de man vandaan komt (vraag me niet waar dat is) om een lampion aan te steken. dit moet op een speciale dag en in het huis van de voorvaderen. dan wordt de naam bijgeschreven in het "familie"boek (daarin staan alle namen van de hele familie, soort van stamboom)

officieel moet er een peetmoeder en peetvader worden uitgekozen, die krijgen dan zogenaamd van kindje thee (door de ouders aangeboden dus), zij geven een kadootje (meestal sieraden, wat een kind ermee moet weet ik ook niet)

en iedereen krijgt soep gemaakt van varkenspoten in azijn en gember... (meestal dus in die maand gemaakt als de moeder thuis moet blijven)

Na honderd dagen moet het kindje kaal geschoren worden. (vroeger kregen de meisjes gelijk oorbellen, auw)

als het kind 1 jaar oud is, dan krijgen we allemaal rode eieren (hoe ze dat doen, weet ik niet, maar zowel buiten als binnen is rood, hoop het nog een keer te leren, vind het eigenlijk wel leuk)

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
25 Juli 2006
« Reactie #30 Gepost op: 9 augustus 2006, 09:46:02 »
Sommige dingen zijn wel bizar!!
Maar wel leuk om te lezen dat het wel heel anders gaat dan in Nederland.
Jullie familie is nog wel heel erg traditiegetrouw, ik vind het wel leuk.
Gaan jij en je man straks ook nog alle tradities voortzetten?
« Laatst bewerkt op: 9 augustus 2006, 09:48:36 door Anke »

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
25 Juli 2006
« Reactie #31 Gepost op: 9 augustus 2006, 11:26:01 »
Ik vind het nogal lastig om al die dingen te moeten doen...
kan sowieso niet naar het dorp van zijn voorvaderen, ik vraag me af of hij weet waar dat is...

Gwen

  • Gast
25 Juli 2006
« Reactie #32 Gepost op: 9 augustus 2006, 11:43:41 »
Lijkt me ook erg hoor als je een maand je haar niet mag wassen! Bah zeg. Zou me echt heel erg vies gaan voelen. En dan een maand het huis niet uit, lijkt me ook zeker geen pretje. Zou echt helemaal gek worden binnen.

Annemieke

  • Gast
25 Juli 2006
« Reactie #33 Gepost op: 9 augustus 2006, 12:38:22 »
Ik vind die tradities wel heel speciaal, maar wat omslachtig!

Sandra

  • Gast
25 Juli 2006
« Reactie #34 Gepost op: 9 augustus 2006, 13:11:48 »
Ja brrr, die kennis van mij is dus ook echt een maand binnen gebleven. "Ja, anders word ik ziek, en baby ook" en mijn moeder maar roepen "welnee, frisse lucht is goed voor de longen" whahaha, klein cultuurverschilletje.
Zou je die rode eieren trouwens niet krijgen door een klein gaatje te prikken in de ongekookte eieren en het vervolgens te koken in water met bietensap? Zo krijg je toch ook zwarte eieren? (alleen dan geen bieten maar wier)

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
25 Juli 2006
« Reactie #35 Gepost op: 9 augustus 2006, 14:12:37 »
[quote name=\'Gwen\' post=\'99500\' date=\'09 August 2006, 11:43\']Lijkt me ook erg hoor als je een maand je haar niet mag wassen! Bah zeg. Zou me echt heel erg vies gaan voelen. En dan een maand het huis niet uit, lijkt me ook zeker geen pretje. Zou echt helemaal gek worden binnen.[/quote]

Ik kan er al niet tegen als ik drie dagen mijn haren niet was.. laat staan 4 weken...
jakkie.. denk dus niet dat ik dat doe...

[quote name=\'Sandra\' post=\'99517\' date=\'09 August 2006, 13:11\']Ja brrr, die kennis van mij is dus ook echt een maand binnen gebleven. "Ja, anders word ik ziek, en baby ook" en mijn moeder maar roepen "welnee, frisse lucht is goed voor de longen" whahaha, klein cultuurverschilletje.
Zou je die rode eieren trouwens niet krijgen door een klein gaatje te prikken in de ongekookte eieren en het vervolgens te koken in water met bietensap? Zo krijg je toch ook zwarte eieren? (alleen dan geen bieten maar wier)[/quote]

ja, dacht ook altijd dat frisse lucht goed was... hahahahaha... maar goed...
ik denk toch niet dat ik een hele maand binnen kan zitten... :tongue:
straks heb ik twee families in de stress.. hahahahahahaha

ik laat het je weten zodra ik het weet van die eieren...

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
25 Juli 2006
« Reactie #36 Gepost op: 23 augustus 2006, 13:30:05 »
Allereerst natuurlijk alsnog van harte gefeliciteerd...wat zag je er prachtig uit in al je jurken, geweldig.
Ik heb zitten genieten van je verslag en van de foto's.

Ik vind al die rituelen omtrent het huwelijk en geboorte wel wat hebben, hoewel een aantal wel wat omslachtig zijn en ik ook liever zou overslaan als ik ze moest doorstaan.

Ben je inmiddels al een beetje bijgekomen van jullie dag...zo te lezen was het een geslaagde, maar een drukke dag geweest voor jullie.

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
25 Juli 2006
« Reactie #37 Gepost op: 26 september 2006, 10:42:11 »
[quote name=\'cadanawo\' post=\'101139\' date=\'23 August 2006, 13:30\']Allereerst natuurlijk alsnog van harte gefeliciteerd...wat zag je er prachtig uit in al je jurken, geweldig.
Ik heb zitten genieten van je verslag en van de foto's.

Ik vind al die rituelen omtrent het huwelijk en geboorte wel wat hebben, hoewel een aantal wel wat omslachtig zijn en ik ook liever zou overslaan als ik ze moest doorstaan.

Ben je inmiddels al een beetje bijgekomen van jullie dag...zo te lezen was het een geslaagde, maar een drukke dag geweest voor jullie.[/quote]

Ja, helemaal bijgekomen en weer helemaal in de sleur van het werken terechtgekomen...
best wel druk (paar nieuwe klanten erbij) dus niet veel op het forum tegenwoordig....

Ben nog lekker aan het nagenieten van al mijn foto's...
probeer nu elke dag een pagina te plakken in mijn album...
lukt alleen niet zo met het uitzoeken... (het zijn er ook veelste veel) (hoewel ik iedereen wel dankbaar ben dat ze allemaal foto's hebben genomen)

en ik zit nog steeds te wachten en wachten en wachten op onze videograaf en fotograaf...
daar schiet het allemaal niet echt op... :sad:
en ik wil zo graag een paar foto's van de fotoshoot ook in mijn eigen album gebruiken...
ik heb er zelfs de eerste pagina voor vrijgelaten...

Kortom: het is maar goed dat het zo druk is op het werk...
dan kan ik tenminste niet verder met wachten... hahahahahaha
« Laatst bewerkt op: 26 september 2006, 10:42:52 door Kity »

Gwen

  • Gast
25 Juli 2006
« Reactie #38 Gepost op: 26 september 2006, 16:13:58 »
Oh wat vervelend zeg dat de foto's van de fotograaf op zich laten wachten. Duurt dan wel lang zeg. Je bent toch al een aardig tijdje getrouwd.

Succes verder met het inplakken!

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
25 Juli 2006
« Reactie #39 Gepost op: 26 september 2006, 16:16:20 »
[quote name=\'Gwen\' post=\'103942\' date=\'26 September 2006, 16:13\']Oh wat vervelend zeg dat de foto's van de fotograaf op zich laten wachten. Duurt dan wel lang zeg. Je bent toch al een aardig tijdje getrouwd.

Succes verder met het inplakken![/quote]

Hij zou vorige week of deze week bellen...
:sad:

weet ook niet waar zijn telefoontje blijft...
en wil ook niet te snel happen...
kan ik misschien nog onderhandelen over het meerwerk...

gewoon net doen alsof het niks uitmaakt waar het blijft en ondertussen onrustig op de stoel zitten...

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
25 Juli 2006
« Reactie #40 Gepost op: 26 september 2006, 19:35:05 »
Hmmm dat is wel heel vervelend.
Ik zou deze week gewoon nog even afwachten en anders even informeren...
Kan me voorstellen dat je niet langer meer kan wachten, vind het wel vreemd dat je er nog niks van hebt gehoord.
Nog even volhouden!

Gelukkig kun je je gedachten even verzetten naar je eigen fotoboek en je werk.

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
25 Juli 2006
« Reactie #41 Gepost op: 27 september 2006, 13:18:53 »
[quote name=\'Anke\' post=\'103961\' date=\'26 September 2006, 19:35\']Hmmm dat is wel heel vervelend.
Ik zou deze week gewoon nog even afwachten en anders even informeren...
Kan me voorstellen dat je niet langer meer kan wachten, vind het wel vreemd dat je er nog niks van hebt gehoord.
Nog even volhouden!

Gelukkig kun je je gedachten even verzetten naar je eigen fotoboek en je werk.[/quote]

Ja, ben best wel blij dat ik ten minste nog iets kan doen...
ben trouwens goed opgeschoten met mijn album...
heb gisteren 6 pagina's vol geplakt...  :laugh:  :laugh:
heb het ochtend deel bijna af.... is best mooi geworden... al zeg ik het zelf... :tongue:

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
25 Juli 2006
« Reactie #42 Gepost op: 27 september 2006, 16:22:43 »
hmmmm...
net dus even met de fotograaf gebeld...
hij was er nog mee bezig...
aaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrgggggggggg......

is waarschijnlijk eind deze week of begin volgende week af...

*zucht* dan kunnen we het waarschijnlijk pas over twee weken ophalen...
hoop dat het deze week af is... dan kunnen mijn mannetje en ik het maandag al ophalen... anders moet ik of alleen of nog een week wachten...

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
25 Juli 2006
« Reactie #43 Gepost op: 27 september 2006, 19:55:10 »
Je geduld wordt wel op de proef gesteld.
Maar nog even en dan heb je je album.
Hij is er in ieder geval mee bezig.

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
25 Juli 2006
« Reactie #44 Gepost op: 29 september 2006, 12:46:31 »
ja, maar...
toen we foto album gingen uitzoeken, ondertussen al weer 4 en een halve week geleden,
zou hij gelijk aan de slag gaan en toen beweerde hij dat het binnen 3 à 4 weken klaar zou zijn...

:sad:

en de videograaf schiet maar niet op... .
vind het echt jammer dat mijn familie zo weinig heeft gefilmd...
en ik mis een paar foto's om mijn eigen album te completeren... ( zou je zeggen hoe kan dat, met 2000 foto's, maar werkelijk, het is mogelijk) Mis namelijk nog foto's van de theeceremonie van enkele van mijn tantes en van mijn schoonfamilie heb ik bijna geen foto's...

geduld, geduld, geduld....

Ben geloof ik ondertussen alweer maanden getrouwd... (kan ik nu zeggen na 2 maanden, hahahaha)

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
Wachten Wachten Wachten
« Reactie #45 Gepost op: 4 oktober 2006, 15:49:52 »
Ben nu ondertussen toch alweer ruim twee maanden getrouwd...
maar wordt het wachten toch wel een beetje beu....

:sad:

ik heb vorige week nog met beide heren contact gehad, maar heb nu toch echt wel het gevoel dat ik een beetje wordt afgescheept.

krijg bijna de neiging om ze elke dag te bellen, net zo lang tot ze gek van me worden, maar ja, dan loop ik wel het risico dat het niet zo mooi wordt...

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Wachten Wachten Wachten
« Reactie #46 Gepost op: 4 oktober 2006, 15:53:36 »
hahahaha meis ik zou ze maar niet elke dag gaan bellen, weet niet of dat dan wel zo gezellig gaat aflopen...

maar voor je het weet heb je de fotos en leek dat lange wachten ineens zo lang niet meer....

wendy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4498
  • Geslacht: Vrouw
Wachten Wachten Wachten
« Reactie #47 Gepost op: 4 oktober 2006, 18:31:16 »
Wij hadden een week na de bruiloft de spullen van de videograaf al en een kleine 2 en halve week na de bruiloft ons album van de fotograaf.

Het kan dus echt wel sneller!!!

Belachelijk dus dat het zo lang duurt, wat geven ze als reden op?

Irene

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1587
  • Geslacht: Vrouw
Wachten Wachten Wachten
« Reactie #48 Gepost op: 4 oktober 2006, 18:49:42 »
Wachten is wel heel erg... Wij hadden de foto's van de fotograaf na 2 1/2 maand, en de film na 3 maanden en een week. Maar het was het wel waard, alles is helemaal super en zoals wij het wilden hebben! Dus wie weet, met nog wat geduld, ben je straks helemaal blij!! We hopen met je mee!
« Laatst bewerkt op: 4 oktober 2006, 18:50:08 door Irene »

Gwen

  • Gast
Wachten Wachten Wachten
« Reactie #49 Gepost op: 4 oktober 2006, 19:17:02 »
Is wel vervelend dat je zo lang moet wachten. Maar ja het is niet anders he!
Maar als je dan uitendelijk de  spullen krijgt dan ben je ook wel weer heel blij!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards