collapse

Auteur Topic: Trouw- en feestlocaties Limburg  (gelezen 66131 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lots

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #75 Gepost op: 20 mei 2010, 10:12:59 »
auberge de rousch in heerlen

MaFo

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #76 Gepost op: 22 mei 2010, 23:25:11 »
Blabla, Lots, beide genoemde opties vallen nou niet bepaald onder de westelijke mijnstreek. Gezien de tijd van het jaar (oktober) heb je net dan met de logistiek rekening te houden (afstand, reistijd). Het weer kan behoorlijk tegenzitten (langzaam rijdend verkeer), gladheid door vallende bladeren en regen...

Aimee: wat zegt jullie fotograaf zelf?
Overigens heb je 1 optie zelf al genoemd. Het kasteel zelf. Bij mij hebben ze nog nooit moeilijk gedaan om het te gebruiken als binnen locatie.

Blablabla

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #77 Gepost op: 23 mei 2010, 09:06:06 »
Ow, sorry ik ben niet zo heel topografisch aangelegd :wink:
Maar ik dacht dat het redelijk in de buurt was.

Wij hebben zelf ook een fotolocatie die een halfuurtje rijden is, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen daar tijd voor heeft :)

MaFo

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #78 Gepost op: 23 mei 2010, 23:47:27 »
Ach, maakt niet uit. De ellende is dat ik ervoor betaald wordt om dat soort dingen te overwegen. Wat is wel en niet haalbaar? Als voorbeeld: komende juni fotografeer ik bij een bruiloft van een stel die vanuit de wet direct naar de fotolocatie gaan. die ligt 6 kilometer verderop en moet door het centrum van Heerlen (nee, zij kunnen niet via de autoweg. Ik doe dat dan wel). Normaliter trek je een uurtje uit voor de foto's als het bij 1 locatie blijft, in dit geval is dat ook zo. Dan moeten ze door naar de feestzaal. Voor dit alles hebben ze net geen anderhalf uur tijd. normaliter geen probleem. Het euvel is dat zij perse met koets en paard willen gaan. Zie je het dilemma?
Een koets met paard haalt gemiddeld 10 km/u.

Bovenstaand was dus hun aanvankelijke planning. Ik begrijp hun enthousiasme, maar heb hun toch vriendelijk moeten leren dat sommige dingen zoals gewenst nauwelijks haalbaar zijn.

Aimée

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #79 Gepost op: 24 mei 2010, 18:22:47 »
De fotograaf zelf gaf aan dat er in Kasteel Limbricht niet heel veel leuke plekjes waren om foto's te maken.
Beide andere locaties liggen inderdaad niet zo in de buurt, maar toch bedankt voor het meedenken!
Groetjes

Blablabla

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #80 Gepost op: 24 mei 2010, 21:25:24 »
normaliter geen probleem. Het euvel is dat zij perse met koets en paard willen gaan. Zie je het dilemma?
Een koets met paard haalt gemiddeld 10 km/u.

Ehm ja, ik kan me voorstellen dat dat allemaal niet zo opschiet :)

jer

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #81 Gepost op: 20 september 2010, 17:01:47 »
Hallo allemaal,

Wij zijn op zoek naar een daglocatie voor ons huwelijk op 9-9-2011.Max. 30min vanaf maastricht. We hebben ongeveer 35daggasten voor de koffietafel en willen aansluitend nog een receptie houden.Onze voorkeur ging ook uit naar een locatie waar ook het wettelijk huwelijk kan plaatsvinden. En de locatie moet rolstoel toegankelijk zijn.(en liefst betaalbaar! :wink: )
Zijn er mensen die leuke ideeen hebben of goede ervaringen hebben?(bijv. met de laathof in mesch of kasteel rijckholt??)

Groetjes Jer

lots

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #82 Gepost op: 20 september 2010, 19:18:48 »
ik kan je auberge de rousch aanraden of mondo verde,hier hebben wij onze eigen huwelijk gevierd nadat we terug waren van ons huwelijk in bali,is wel wat duurder maar echt mega perfect geregeld,kan niet meer dan met lof erover spreken

MaFo

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #83 Gepost op: 20 september 2010, 20:08:20 »
Kasteel Rijckholt is een absolute aanrader. Bij goed weer kun je er ook buiten trouwen. Het heeft een supersfeer.
Wat wellicht ook een apart idee is: de Cellebroederskapel!

Fee

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #84 Gepost op: 5 oktober 2010, 12:43:13 »
Ik heb eens een huwelijk meegemaakt in de Schinvelder Hoeve in Onderbanken. Was ook met iets van 35 daggasten en je kan er inderdaad ook trouwen voor de wet.
Of het goed rolstoeltoegankelijk is weet ik niet. Dat kan je natuurlijk met 1 telefoontje uitzoeken.

Veel plezier met het vinden van een geschikte locatie.

Verooo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2119
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #85 Gepost op: 5 oktober 2010, 12:59:31 »
De laathof ben ik geweest en wij vonden het nogal oudbollig en ook zeker niet goedkoop...
Rijckholt is wel heel mooi en je kunt er ook in de tuin trouwen voor de wet.
Op de site kun je daar foto's van zien. Wij hebben daar niet naar de prijzen gevraagd omdat we uiteindelijk al voor iets anders hadden gekozen.
Vrienden van ons zijn er wel getrouwd en zij gaven aan dat gezien de verhouding prijs kwaliteit ze achteraf voor een andere locatie zouden hebben gekozen...

Wij trouwen zelf voor de wet in het park in meerssen en hebben de lunch en het feest bij de pastory in cadier en keer.
Wij zijn tot nu toe over de klik met de mensen de uitstraling van de locaties en de prijs erg tevreden.

Bille

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #86 Gepost op: 14 oktober 2010, 12:23:09 »
De laathof ben ik geweest en wij vonden het nogal oudbollig en ook zeker niet goedkoop...
Rijckholt is wel heel mooi en je kunt er ook in de tuin trouwen voor de wet.
Op de site kun je daar foto's van zien. Wij hebben daar niet naar de prijzen gevraagd omdat we uiteindelijk al voor iets anders hadden gekozen.
Vrienden van ons zijn er wel getrouwd en zij gaven aan dat gezien de verhouding prijs kwaliteit ze achteraf voor een andere locatie zouden hebben gekozen...

Wij trouwen zelf voor de wet in het park in meerssen en hebben de lunch en het feest bij de pastory in cadier en keer.
Wij zijn tot nu toe over de klik met de mensen de uitstraling van de locaties en de prijs erg tevreden.

Hallo!
Ik ben nieuw hier. Mijn man is Nederlander en ik ben Duitse. Wij wonen sinds 2 jaar in Zeeland, willen in Limburg (zuid, als kan) gaan trouwen.
Heeft iemand ervaring met het trouwen op Casteel Elsloo?

Groetjes uit Zeeland, Bille

MaFo

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #87 Gepost op: 14 oktober 2010, 12:55:07 »
Hallo Bille. De trouwruimte is Kasteel Elsloo is een klassieke oude kasteelruimte. donker, veel bruin hout. Maar wel erg sfeervol. Niet zo heel veel daglicht. Je kunt er niet meer dan ± 40 daggasten in kwijt. Als je van sfeer houd is het een prachtruimte. Er hangen een paar grote oude spiegels waar leuke dingen mee uit te halen zijn. Beneden is een zaal waar je de lunch of bruidstaart kan aansnijden. Dat is dan wel weer een vrij moderne ruimte.

[attachment=15051:elsloo2.jpg]
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2010, 12:55:53 door MaFo »

jer

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #88 Gepost op: 14 oktober 2010, 14:03:54 »
We zijn inmiddels zowel in kasteel Rijckholt alsook in de Laathof in Mesch geweest. Kasteel Rijckholt viel eigenlijk meteen al af,was alleen te boeken als je 's avonds ook een groot feest gaf en dat doen wij dus niet.Werd ons direct al in niet mis te verstane bewoordingen verteld,of we moesten maar op een andere datum trouwen,of er zou na ons nog een avondfeest geboekt moeten worden.Echt belachelijk!Vooral ook omdat we al via email en telefonisch contact hadden gehad.
Vonden zelf de Laathof erg leuk!Werden vriendelijk ontvangen en vond de prijs juist erg meevallen Veroo. Vooral voor de kosten van de drank tijdens receptie etc,vind je bijna nergens 1,50 voor bier en 1,65 voor fris.
Hebben dus ook een optie genomen op de Laathof. Ben benieuwd!Voor het diner s avonds gaan we waarschijnlijk naar de L Atelier in Gulpen!

Peter en Janneke

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #89 Gepost op: 10 januari 2011, 14:26:22 »
Wij hebben voor onze bruiloft enkele locaties in de omgeving van midden limburg bekeken.
We zitten nog te twijfelen tussen 2 locaties, namelijk:
- hotel/restaurant Houben in Nuhnem
- hotel/restaurant Oolderhof in Ool/Herten.

Heeft iemand ervaringen met trouwfeesten in een van deze beide locaties?

harros

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #90 Gepost op: 1 februari 2011, 18:13:29 »
hoi all

ik heb een vraagje wie heeft er getrouwd bij la carverne de geulhem of de overste hof in zuid-limburg

helenagerard

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #91 Gepost op: 16 oktober 2012, 13:19:19 »
Hallo Iedereen,

Wij trouwen volgend jaar en geven ons avondfeest in Valkenburg. We willen ook voor de kerk trouwen (katholieke kerk).

Kent iemand een leuk kerkje/kapelletje in de streek rond Valkenburg/Maastricht? We zijn op zoek naar een locatie die niet te groot is maar wel heel gezellig en romantisch.

Zelf wonen we in België, dus ik ken de streek niet super goed. We willen de kerk en het avondfeest graag in dezelfde streek houden, aangezien er heel veel mensen van ver komen en we zo de verplaatsingen willen beperken.

Iemand goede ideeën?

Jassou

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #92 Gepost op: 16 oktober 2012, 13:30:31 »
De enige die me meteen te binnenschiet is het kannunikenhuis te maastricht. Het is in ieder geval een officiele trouwlocatie.  Verder zou ik nog even na moeten denken...

Of misschien de gelachuskapel in houtem st gerlach, maar daar weet ik niet veel van, alleen dat het naast chateau st gerlach ligt, en een mooie plafond schildering heeft (die wordt bedreigd met afbladderen) :)

opdenacker

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #93 Gepost op: 11 februari 2013, 09:42:29 »
Beste,

Wij willen dit jaar nog trouwen op een boot van rederij Stipthout in Maastricht!
Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor reacties!

Jassou

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #94 Gepost op: 11 februari 2013, 09:46:05 »
Niet voor een bruiloft, maar heb er ooit eens een blauwe maandag gewerkt tien jaar terug, en zie ze dagelijks :)

Een professioneel bedrijf wat jaaaaaaaren bestaat, maar naar mijn idee niet echt een vernieuwend/modern imago heeft. Gewoon een keertje kijken!

En ze zijn misschien heel stipt, maar ze heten stiphout ;)

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #95 Gepost op: 11 februari 2013, 13:56:05 »
Wij hebben een keer een personeelsfeest gehad op een van hun boten.
Was erg leuk en gezellig. Alles goed verzorgd.

verliefdverliefdverliefd

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 1
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #96 Gepost op: 30 oktober 2014, 08:30:30 »
Hallo,

Mijn vriend en ik gaan in juli 2015 trouwen bij Schinvelder Hoeve. Nu heb ik afgelopen week een verhaal gehoord dat er inmiddels veel artiesten niet meer willen optreden daar omdat het geluid veel te slecht is en de manager te schofterig. Tot nu toe kregen wij een goede indruk van deze locatie, maar wil achteraf geen spijt hebben. Heeft iemand ervaring met deze locatie? Het eten is iedereen wel positief over, maar kan nergens iets terug vinden over ervaringen van feesten die daar gegeven worden.

Alle reacties zijn welkom!!

Groetjes,
Patricia

Gonny

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 1
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #97 Gepost op: 7 november 2014, 09:40:42 »
Wij zijn momenteel ook nog op zoek naar een trouwlocatie en de hoeve heeft ook onze voorkeur.
Maar vanwege dezelfde redenen twijfelen wij ook.....
Jammer eigenlijk want de locatie is werkelijk prachtig!

29072016

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 1
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #98 Gepost op: 26 mei 2015, 19:58:05 »
Oke, het is al een oud topic, maar dat maakt niet uit toch? Anders staat het er ook maar zo dubbel tussen.

Wij gaan volgend jaar trouwen, 29 juli om precies te zijn.
Wie weet een leuke zaal (geen kasteel, landhuis oid) in de omgeving Heerlen?
Gaat om ca 40 volwassenen en 10 kinderen.
Trouwen doen we in het oude stadhuis van Brunssum, gaat om een locatie waar we smiddags de taart aan kunnen snijden en waar de gasten kunnen verblijven als wij foto's gaan maken. Daarna graag buffet en nog even nazitten tot een uur of acht. We willen het niet te laat maken ivm gasten die terug gaan naar Friesland en het feit dat er nogal wat kleine kindjes zijn (lees: allemaal jonger dan 5)

PG89

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 12
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #99 Gepost op: 1 maart 2016, 16:49:26 »
Wij gaan trouwen in Kasteelhoeve de Grote Hegge in Thorn. Valt volgens mij onder midden limburg. Ligt in de buurt van Echt / Maasbracht / Roermond. Is zo'n 30/40 minuutjes van Venlo maar ook van Maastricht.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards