collapse

Auteur Topic: Kan Niet Schelen Wat Het Kost, Maar  (gelezen 37327 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ireen

  • Gast
Kan Niet Schelen Wat Het Kost, Maar
« Gepost op: 24 december 2006, 10:22:14 »
Je kunt je geld maar één keer uitgeven. Daarom zullen er waarschijnlijk keuzes gemaakt moeten worden. Maar soms is er iets bij, waarvan je zegt: kan mij niet schelen wat het kost, dit moet helemaal perfect zijn. Wat is dat voor jou en waarom?

santos_05

  • Gast
Kan Niet Schelen Wat Het Kost, Maar
« Reactie #1 Gepost op: 24 december 2006, 10:58:24 »
Eigenlijk hebben we overal een budget op... alleen het trouwarrangement wat we nu hebben MOEST het gewoon worden, maar we hadden wel alle echt dure bestemmingen al weggehaald uit de keuze  :tongue: Nee, wij hebben nergens gezegd, 'maakt niet uit wat het kost, dit moet gewoon'  :no:

Sonnig

  • Gast
Kan Niet Schelen Wat Het Kost, Maar
« Reactie #2 Gepost op: 24 december 2006, 13:25:10 »
Eigenlijk hadden we er 2.. wij wilde heeeeel graag in de broekerveiling trouwen en daar ook 't feest en dergelijke geven... en dat is 't ook geworden.. nou viel de prijs gelukkig wel mee maar 't had goedkoper gekund..  :wink:

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Kan Niet Schelen Wat Het Kost, Maar
« Reactie #3 Gepost op: 28 december 2006, 16:26:11 »
Jee, dit vond ik wel een moeilijke.
Het maakt ons natuurlijk wel een beetje uit wat het kost.
Maar wat gewoon helemaal perfect moet zijn, zijn toch wel de kleding en ringen.
Maar ook zeker de fotograaf, want dat is ook een herinnering voor altijd na je bruiloft.

Ireen

  • Gast
Kan Niet Schelen Wat Het Kost, Maar
« Reactie #4 Gepost op: 28 december 2006, 16:46:43 »
[quote name=\'Anke\' post=\'108527\' date=\'28 December 2006, 16:26\']Jee, dit vond ik wel een moeilijke.
Het maakt ons natuurlijk wel een beetje uit wat het kost.
Maar wat gewoon helemaal perfect moet zijn, zijn toch wel de kleding en ringen.
Maar ook zeker de fotograaf, want dat is ook een herinnering voor altijd na je bruiloft.[/quote]


Jahaa! Moeilijk, maar wel leuk om over na te denken. Ik ga geen geld de sloot in gooien. Goed is goed genoeg. Maar waar ik het minste op het geld wil letten is DE jurk, DE ringen en DE foto's. Wat wij nog wel doen is vooraf een bedrag in gedachten nemen dat we redelijk vinden (hebben we met de fotograaf gedaan) en dan pas de prijs vragen. In dit geval viel het mee. Verder hebben we al een perfecte locatie gevonden. Daar hebben we niet op bezuinigd. Het kasteeltje waar we ook voor hadden kunnen kiezen was echt veel duurder. Dan maar geen kasteel. Waar we nu heen gaan, vind ik mooier en sfeervoller.

Gwen

  • Gast
Kan Niet Schelen Wat Het Kost, Maar
« Reactie #5 Gepost op: 28 december 2006, 17:01:50 »
Ik heb voor kleding en/of ringen

We hebben wel overal een budget voor maar voor de ringen vrij ruim. Wij hebben zo iets van de ringen zijn voor heel je leven verder. Zo ook met de foto's.
Bij de foto's zijn we over ons budget heen gegaan en bij de ringen niet.

Mags

  • Gast
Kan Niet Schelen Wat Het Kost, Maar
« Reactie #6 Gepost op: 28 december 2006, 22:41:50 »
Ik heb Burgerlijk Huwelijk gekozen. Onze trouwdatum was op een zaterdag, de duurste dag in onze gemeente.... maar we wilden absoluut op onze anniversarydag trouwen, dus speelde de prijs geen rol.

Tuurlijk vonden we kleding en ringen ook erg belangrijk, en gelukkig ging dat ook erg goed. Uiteindelijk heeft alleen de huwelijksreis eem klein beetje geleden. In de zin dat we geen al te verre bestemming hebben uitgekozen. (Griekenland).
« Laatst bewerkt op: 28 december 2006, 22:43:27 door Mags »

Thora&Neanie

  • Gast
Kan Niet Schelen Wat Het Kost, Maar
« Reactie #7 Gepost op: 28 december 2006, 23:26:34 »
De roofvogeldemonstratie was eigenlijk het enige waar we geld aan uitgegeven hebben dat we niet van te voren al van plan waren, verder zijn we eigenlijk met alles goedkoper uitgeweest dan we gevreest hadden.

Linnie

  • Gast
Kan Niet Schelen Wat Het Kost, Maar
« Reactie #8 Gepost op: 29 december 2006, 10:36:27 »
Ik vond dit ook een hele lastige! Ik heb voor kleding en/of ringen gekozen. Kleding krijgen we allebei voor het grootste deel van onze ouders, dus dat scheelt al. Voor de ringen hebben we meer uitgegeven dan in ons budget stond, maar ja...die zijn ook supermooi! Ook de foto's vind ik heel erg belangrijk.

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Kan Niet Schelen Wat Het Kost, Maar
« Reactie #9 Gepost op: 29 december 2006, 11:09:07 »
[quote name=\'Ireen\' post=\'108535\' date=\'28 December 2006, 16:46\'][quote name=\'Anke\' post=\'108527\' date=\'28 December 2006, 16:26\']
Jee, dit vond ik wel een moeilijke.
Het maakt ons natuurlijk wel een beetje uit wat het kost.
Maar wat gewoon helemaal perfect moet zijn, zijn toch wel de kleding en ringen.
Maar ook zeker de fotograaf, want dat is ook een herinnering voor altijd na je bruiloft.[/quote]
Wat wij nog wel doen is vooraf een bedrag in gedachten nemen dat we redelijk vinden (hebben we met de fotograaf gedaan) en dan pas de prijs vragen.
[/quote]

Dit hebben we ook bij alles gedaan.
Aangezien een aantal dingen onder het budget zaten of zelfs kostenloos waren hebben we dat bij de fotograaf gelegd... tja, het was nou eenmaal DE fotograaf met DE fotografiestijl die we perse wilden hebben.
Anderen waren helaas al bezet.
Zucht, kan niet wachten tot ik straks ons album in ontvangst mag nemen.

Gwen

  • Gast
Kan Niet Schelen Wat Het Kost, Maar
« Reactie #10 Gepost op: 29 december 2006, 11:12:41 »
[quote name=\'Anke\' post=\'108585\' date=\'29 December 2006, 11:09\']Zucht, kan niet wachten tot ik straks ons album in ontvangst mag nemen.[/quote]

Wil je niet eerst trouwen dan?????   :tongue:  :laugh:

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Kan Niet Schelen Wat Het Kost, Maar
« Reactie #11 Gepost op: 29 december 2006, 11:50:13 »
JA dat ook!!!
Oh, ik heb in alles gewoon zo'n zin!!

happygirl

  • Gast
Kan Niet Schelen Wat Het Kost, Maar
« Reactie #12 Gepost op: 31 december 2006, 12:43:57 »
tja ik heb hem bij anders gezet,

er was niet een ding waarvan het me echt niet kon schelen wat het kostte.
We hebben zowiezo gezocht binnen het budget en alles was perfect. Natuurlijk als we een geld boom hadden gehad had de dag er misschien anders uitgezien maar eigenlijk was voor mijn idee alles hoe het moest zijn zonder een ding voor te trekken.

Dus moeilijk kiezen hoor!

Nienke

  • Gast
Kan Niet Schelen Wat Het Kost, Maar
« Reactie #13 Gepost op: 31 december 2006, 15:26:21 »
Toch wel de fotograaf, dat is het enige dat uiteindelijk een stuk duurder is geworden dan begroot, maar daar wilden (durfden ;-)) we gewoon niet op te besparen! We zijn ook wel bij anderen geweest, maar daar konden we het óf niet mee vinden, of de foto's waren niks...en uiteindelijk is het resultaat heel erg mooi geworden dus ik ben blij dat we het hebben gedaan! Ik ben zelf ook heel kritisch op foto's, al helemaal die van mezelf, dus dit moest wel goed zijn.

Verder was eigenlijk alles binnen of onder budget. De kleding is natuurlijk ook heel belangrijk maar dat kostte wel wat we van tevoren gedacht hadden, en mijn jurk is bovendien door mijn ouders (uit de erfenis van mijn oma :) ) betaald, dus dat zou niet echt eerlijk zijn om dat hier te kiezen!

romantica

  • Gast
Kan Niet Schelen Wat Het Kost, Maar
« Reactie #14 Gepost op: 10 januari 2007, 16:10:41 »
Bij ons waren dat de ringen. Dat budget hebben we meermalen bijgesteld  :biggrin:
De ringen vinden wij ook het belangrijkste en de foto's. Maar omdat een fotograaf zo veel geld kost hebben we gekozen voor een relatief goedkope fotograaf die de foto's op dvd heeft geleverd. Zo kunnen we zelf het album maken en daar hebben we nu wel geld voor.
Verder is de huwelijksreis ook wel iets duurder geworden dan in eerste instantie begroot, maar daar hebben we ons wel aan een budget gehouden.

Alexia

  • Gast
Kan Niet Schelen Wat Het Kost, Maar
« Reactie #15 Gepost op: 10 januari 2007, 16:26:24 »
Ik vind het heel moeilijk... ik zat of te twijfelen tussen jurk en ringen, huweiljk of foto... Maar ik denk dat ik toch maar ga voor de fotoreportage... Over 50 jaar kunnen we er dan nog naar terug kijken...

petra3

  • Gast
Kan Niet Schelen Wat Het Kost, Maar
« Reactie #16 Gepost op: 13 januari 2007, 00:50:31 »
De huwelijksreis, die moest gewoon perfect zijn. Evenals het feest en de foto's-video.

rupsje

  • Gast
Kan Niet Schelen Wat Het Kost, Maar
« Reactie #17 Gepost op: 1 april 2007, 22:26:26 »
Persoonlijk vind ik de foto's belangrijker dan de huwelijksreis.
De reis is zo voorbij, foto's mogen we ons hele leven tegenaan kijken!

inger

  • Gast
Kan Niet Schelen Wat Het Kost, Maar
« Reactie #18 Gepost op: 2 april 2007, 16:02:58 »
Wij hebben geen budget gemaakt. We doen het zoals we willen en voor de ringen en de kleding hebben we alleen maar gekeken wat we mooi vonden. De prijs wisten pas daarna. Voor de rest kijken we gewoon wat bij ons past en dan de redelijkste variant. Al met al ben je toch altijd een hoop geld kwijt. Maar goed, je wens is in vervulling en je bent getrouwd. Daar staat dan weer geen bedrag tegenover. Zolang je je er niet voor in de schulden hoeft te steken is het voor mij goed.

inger

rupsje

  • Gast
Kan Niet Schelen Wat Het Kost, Maar
« Reactie #19 Gepost op: 3 april 2007, 09:06:55 »
Dat vind ik ook heel belangrijk inderdaad. Uit de schulden blijven.
Het mag dan de mooiste dag van je leven worden, maar het blijft 1 dag.
De rest van mn leven wil ik ook nog wel wat lol  :date:

Gwen

  • Gast
Kan Niet Schelen Wat Het Kost, Maar
« Reactie #20 Gepost op: 3 april 2007, 17:18:18 »
Wij hebben wel een budget gemaakt. Maar hebben wel tegen elkaar gezegt. Dat we nog minstens zoveel op de spaarrekening wilde over houden na het trouwen. En tot nu toe gaat dat gewoon goed lukken.
Ook al staan we er soms gewoon versteld van hoe dat kan. We zullen we zuinig leven ofzo!

nisanlin

  • Gast
Kan Niet Schelen Wat Het Kost, Maar
« Reactie #21 Gepost op: 27 juni 2007, 14:27:19 »
Ik heb gekozen voor feestmuziek. Wij proberen op heel veel dingen een beetje te bezuinigen:

Trouwkleding en/of ringen: mijn jurk wordt gemaakt door een bevriende coupeuse, mijn vriend heeft zijn pak al, de ringen kopen we in Turkije
Vervoer: misschien een huurauto en anders gewoon de auto van mijn ouders
Burgerlijk en/of kerkelijk huwelijk: we trouwen gewoon in het gemeentehuis, niet op een alternatieve locatie (is duurder)
Foto's en/of video: we hebben een fotograaf die overdag komt en alleen foto's maakt (geen album)
Diner, drank: betalen mijn ouders  :rolleyes:
Locatie (overdag/avond): betalen mijn ouders  :rolleyes:
Aantal genodigden: valt erg mee omdat er bijna niemand van mijn vriend's familie komt
Huwelijksreis: waarschijnlijk niet

Echter, alle bands die ik leuk vind zijn heel erg duur, maar ja, het maakt het feest wel helemaal af...dus waarschijnlijk wordt dat het duurste wat wij gaan betalen

Rosie

  • Gast
Kan Niet Schelen Wat Het Kost, Maar
« Reactie #22 Gepost op: 7 augustus 2007, 14:27:32 »
Ik heb voor de foto's gekozen, die moeten echt wel perfect zijn voor ons. We hebben namelijk nogal een alternatieve smaak wat die foto's betreft (niet de typische huwelijksreportage dus) en hopen dus dat we onze ideeën goed kunnen overdragen aan onze fotograaf-kennis.

Die foto's moeten jezelf toch helemaal weerspigelen zoals je bent en je kan er bovendien nog eeuwig naar blijven kijken, dus daar zou ik wel wat geld voor over hebben!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Kan Niet Schelen Wat Het Kost, Maar
« Reactie #23 Gepost op: 7 augustus 2007, 14:29:56 »
Hoe moet ik me dat dan voorstellen jullie fotografiestijl?

Rosie

  • Gast
Kan Niet Schelen Wat Het Kost, Maar
« Reactie #24 Gepost op: 7 augustus 2007, 14:43:23 »
Nou, da's moeilijk uit te leggen eigenlijk :biggrin:

We houden gewoon niet zo van die typische stijl, waar er tegen een boompje of iets anders wordt aangeleund, of waar het koppel een oude schilderijlijst voor zich houdt... dat soort dingen. We houden niet van geposeerd en van die houdingen die je normaal nooit aanneemt.

We zijn meer te vinden voor spontane foto's met een leuke lichtinval en mooi contrast, natuurlijke poses en situaties. Foto's die gewoon tijdens het feest worden getrokken en niet zozeer op een idyllisch plekje dat speciaal werd uitgezocht voor de foto's :)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards