collapse

Auteur Topic: Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?  (gelezen 313417 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Melissie

  • Gast
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #50 Gepost op: 10 maart 2009, 21:10:23 »
Jammer dat de plaatjes zo klein zijn Mesa.
Maar zover ik het kan zien is het prachtig!
Heel apart die stof!

Puma in love

  • Gast
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #51 Gepost op: 11 maart 2009, 09:24:34 »
Wat een prachtige enveloppendozen allemaal!! Ik wist niet dat zo iets bestond!
Mijn CM heeft mij een enveloppenkist beloofd. Ik weet niet precies WAT ze gaat maken maar het zal een soort van "schatkistje" zijn. Ik hou niet van knutselen en ben dus heel blij dit klusje uit de handen te geven.

ybranda123

  • Gast
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #52 Gepost op: 11 maart 2009, 09:51:58 »
Mooi hoor Mesa, alleen jammer dat de foto's zo klein zijn hahaha.

anjela

  • Gast
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #53 Gepost op: 13 maart 2009, 10:23:36 »
Hallo allemaal,

Ik ga 19-06-2009 trouwen en ik wist niet eens dat er enveloppendozen waren.
Totdat ik vorige week op deze site kwam natuurlijk:D. Meteen wat dozen meegenomen van me werk naar de knutsel en fournituren winkelen. wat spulletjes gekocht. We hadden nog rol oud behang over en aan de slag maar.
Ik heb natuurlijk wel wat ideetjes van andere gepikt :tongue: .
Maar dit is het eind resultaat en ben er helemaal tevreden mee.


[attachment=9869:IMAGE_102.jpg]


huh kan er maar 1 bijlage op?

Nou nu de bedankjes nog. We hebben nog 3 maanden de tijd.
Wie heeft er nog orginele ideetjes.

anjela

  • Gast
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #54 Gepost op: 13 maart 2009, 10:29:38 »
zo hier dan de voorkant van de doos

[attachment=9870:IMAGE_101.jpg]

Puma in love

  • Gast
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #55 Gepost op: 13 maart 2009, 10:58:46 »
Prachtig, anjela!!! Echt mooi gedaan!

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #56 Gepost op: 13 maart 2009, 11:31:36 »
Heel erg mooi, Anjela!

Sh@ron

  • Gast
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #57 Gepost op: 13 maart 2009, 11:35:03 »
leuk!!!!

wat zit er om de openingsrand heen? is dat ook stof?

anjela

  • Gast
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #58 Gepost op: 13 maart 2009, 11:59:50 »
Dat zijn van die gedraaide touwen, met een beetje glans erin.
Vaak zijn die dingen waar je je gordijnen mee kan samen binden daar van gemaakt.
Bij de fourniturenshop gehaald je hebt ze in allerlei kleurtjes. dik dun.

Elliebellie

  • Gast
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #59 Gepost op: 13 maart 2009, 12:53:00 »
[color=\"#FFA500\"][font=\"Comic Sans MS\"]Mooi hoor anjela, echt prachtig! Zit ook te popelen om de mijne te maken, maar ik heb voorlopig helaas geen tijd!!! Heb wel alle spulletjes in huis, ook van dat touw gekocht, kwam het toevallig tegen op de markt.

Aan de dames die hun enveloppendoos al gemaakt hebben: kan ie naderhand ook nog (zonder al te veel moeite) open? Of moet je hem dan zogezegd slopen?  :sad: [/font]
[/color]

anjela

  • Gast
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #60 Gepost op: 13 maart 2009, 13:34:30 »
als je een doos met deksel neemt heb je hem zo open alleen de linten er afhalen.
Ik heb een gat in de deksel gemaakt en een gat in de doos met op gleuf. Alle dozen met tyrips(of hoe je dat schrijft)
aan elkaar vast gemaakt dus het zit ook nog een stevig als ik de deksel op til.

Salixy

  • Gast
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #61 Gepost op: 15 maart 2009, 13:14:49 »
Wij zijn aan het sparen voor de inrichting van ons nieuwe huis. Misschien maak ik gewoon een huis waar de envelopjes in kunnen.

Carolina

  • Gast
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #62 Gepost op: 15 maart 2009, 14:13:15 »
met maquette foam kun je zelf een huisje maken of iets anders waar je het enveloppen geld voor gaat gebruiken. Een vliegtuigje bijv als je het voor een huwelijksreis wilt gebruiken. Je zit wel vast aan rechte vormen dus het zou dan een recht vliegtuigje moeten worden.
« Laatst bewerkt op: 6 januari 2010, 09:50:41 door Carolina »

Salixy

  • Gast
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #63 Gepost op: 15 maart 2009, 16:50:34 »
Dat zijn handige tips. Ik zat zelf al te denken om een verhuisdoos (ik verwacht wat, hihi  :wink: ) te verbouwen, maar maquette foam is velen malen werkzamer.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #64 Gepost op: 16 maart 2009, 11:48:59 »
Misschien een heel domme vraag, maar hoe krijg je dat maquettefoam dan in de goede vorm? Knippen of snijden? En moet je het dan uithollen ofzo? :S

Carolina

  • Gast
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #65 Gepost op: 16 maart 2009, 22:16:23 »
Snijden met een scherp mesje (stanleymesje) werkt het beste. Je kunt eerst met potlood de lijnen tekenen en dan langs een lineaal snijden voor de mooiste lijn.
« Laatst bewerkt op: 16 maart 2009, 22:24:32 door Carolina »

Just_Ilona

  • Gast
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #66 Gepost op: 18 maart 2009, 22:58:55 »
[quote name=\'Guppie\' post=\'206900\' date=\'13 February 2009, 18:26\']Hoi! Heeft iemand nog een leuk idee voor een enveloppendoos met een boerentintje?[/quote]

Ha Guppie!

Jij en ik hebben hetzelfde thema :-)
Ikzelf heb besloten om een doos te gaan bekleden met stof maar... misschien een tip voor jou als je een doos bekleden niet ziet zitten... waar ik zelf ook aan gedacht heb is en het kussend paartje los kopen, dus het boertje en boerinnetje apart van elkaar, en deze dan als soort van steunen te gebruiken. Net als boekensteunen, maar dan voor enveloppen zeg maar!

Groetjes,
Ilona.

dedutchess

  • Gast
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #67 Gepost op: 19 maart 2009, 13:05:38 »
Ik heb nog helemaal geen inspiratie gekregen voor een enveloppendoos. Misschien een koffer opleuken en daar de envelopjes in bewaren of .... geen idee nog. Ik wil er alleen niet al te veel werk aanhebben omdat wij al ontztettend veel DIY projecten hebben (Do It Yourself) Dus misschien word het wel gewoon een doos met print. Hmm moet ik nog even over nadenken.

dedutchess

  • Gast
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #68 Gepost op: 19 maart 2009, 16:51:33 »
Ik heb wel twee leuke dozen gevonden die niet zo ontzettend veel werk zullen zijn. Ik dacht deel het met jullie :biggrin:

[attachment=9913:moneycardbox.jpg]
[attachment=9914:cardbox.jpg]

Salixy

  • Gast
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #69 Gepost op: 19 maart 2009, 18:30:17 »
Die zijn leuk!!!!!!!!! Waar kun je die halen?

dedutchess

  • Gast
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #70 Gepost op: 19 maart 2009, 22:15:41 »
[quote name=\'Salixy\' post=\'218141\' date=\'19 March 2009, 18:30\']Die zijn leuk!!!!!!!!! Waar kun je die halen?[/quote]

Ik neem aan dat je de dozen bedoelt die ik heb toegevoegd?
Waar je die halen kan? hihi, we zitten in het 'doe het zelf ' sectie.
Die moet je zelf maken. Ik heb een beschrijving gevonden hoe je het maken kan. (wel in het engels)


Materials:


  • (4) Frames of choice, I used 11x14, but you can use 8x10 frames. (Craft Store)
  • Foam Core board; enough to use as a base and a top to the box.  (Craft Store)
  • (4) 4-pack L-Brackets (or Corner Brackets) - 16 brackets total (local Hardware Store)
  • Roll of Duct tape (local Hardware Store)
  • Lazy-Susan, inexpensive and small enough to fit under your box without showing (local hardward store)
  • Roll of Shelf Liner OR cover of your choice for the top of the box.
Tools:

  • Tape Measure
  • Power Drill (with bits and srew head)
  • X-acto Knife
Notes/Tips:

*Before purchasing the brackets, be sure that the length of them doesn't interfere with opening and closing the back of your frame (to put in picture).  Also, be sure that the screws are not longer than the thickness of the frame.  You don't want screws coming through the front of your frames.

*When cutting foam core, make sure your blade is sharp.  Don't try to cut through it in one pass.  Score it and score it again.  Keep doing it until you finally slice all the way through.  If you try to cut foam core in one pass, you'll probably end up with really jagged edges.  Taking it slowly, layer by layer will give you a clean cut.

Assembly:

Remove the glass, matting and any other picture insert stuff in the frame, leaving you with just the frame.  This will make assembling much easier, and help the glass and matting from getting damaged during the project.  Carefully measure the placement of the brackets.  Two brackets will go on each side of the frames to hold the frames together. One bracket will go in the center of each frame at the top and the bottom to hold the foam core as the 'base' and the 'top' of the box.  See pics for clarification.

After measuring and marking bracket placement, pre-drill holes.  Attach brackets to frame starting with just the two centered on each frame at the top and bottom.  This is much easier to do while the frames are still apart.  Then begin attaching the rest of the brackets on the sides of the frames, attaching them together.

Once your frames are together and you have a box, trace out the exact shape and size of the bottom and then top of the box onto the foam core.  Use the x-acto knife to trim the foam core.  Then measure and mark the card slot opening.  I made mine about 8" wide by about a 1/2".  Carefully cut out the opening of the foam core for the "top".  Then cover the "top" piece with the shelf liner or desired cover.  I was lucky to find shelf liner that looked and felt like brown suede.  The bonus is that it was already sticky-backed and inexpensive.  Carefully press the shelf liner onto the foam core while smoothing away any air bubbles.  Using the x-acto knife, cut a slice down the center of the card opening, lengthwise; and press the shelf liner down through the hole. *Note:  I also put the liner on the bottom piece of foam core to give a finished look.  When I looked through the card slot hole, I didn't like that I could see the foam core...its completely optional and up to.

Use duct tape to secure the "bottom/base" foam core to the 4 bottom brackets.  Once the base is securely in place, you can then attach the lazy susan, also using duct tape.  Add the "top" to your box and Viola...a finished photo card box.  I must say that after finishing this project, I'm really amazed with my handy skills...lol. I purchased the materials and completed the entire project in an afternoon. The approximate total cost was $50-$60. The best part is that I can remove all the brackets, and re-use the frames after the wedding.

Elliebellie

  • Gast
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #71 Gepost op: 20 maart 2009, 09:39:36 »
[quote name=\'dedutchess\' post=\'218128\' date=\'19 March 2009, 16:51\']Ik heb wel twee leuke dozen gevonden die niet zo ontzettend veel werk zullen zijn.[/quote]

[color=\"#FFA500\"][font=\"Comic Sans MS\"]...ehm...niet veel werk??? Het bekleden van een kartonnen doos met een hele chique stof of papier lijkt mij minder bewerkelijk hoor!   :tongue:
Maar ze zijn wel erg leuk hoor die dozen die je hebt toegevoegd!!!  :applaus: [/font]
[/color]

dedutchess

  • Gast
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #72 Gepost op: 20 maart 2009, 10:17:06 »
[quote name=\'Elliebellie\' post=\'218249\' date=\'20 March 2009, 09:39\'][quote name=\'dedutchess\' post=\'218128\' date=\'19 March 2009, 16:51\']Ik heb wel twee leuke dozen gevonden die niet zo ontzettend veel werk zullen zijn.[/quote]

[color=\"#ffa500\"][font=\"Comic Sans MS\"]...ehm...niet veel werk??? Het bekleden van een kartonnen doos met een hele chique stof of papier lijkt mij minder bewerkelijk hoor! :tongue:
Maar ze zijn wel erg leuk hoor die dozen die je hebt toegevoegd!!! :applaus: [/font]
[/color]
[/quote]


Haha, ik schreef niet zo ontzettend veel werk :tongue: .... Maar ja ik vind dit uiteindelijk wel makkelijker dan dozen bekleden met stof hoor. En als ik het goed inschat kost het ook minder tijd. En het leuke is dat de schilderen er dus weer vanaf gehaald kunnen worden om ze op te hangen. Alhoewel ik ook makkelijk die doos zou laten staan voor de sier.

saskia81

  • Gast
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #73 Gepost op: 22 maart 2009, 12:12:05 »
[quote name=\'Just_Ilona\' post=\'217831\' date=\'18 March 2009, 22:58\'][quote name=\'Guppie\' post=\'206900\' date=\'13 February 2009, 18:26\']Hoi! Heeft iemand nog een leuk idee voor een enveloppendoos met een boerentintje?[/quote]

Ha Guppie!

Jij en ik hebben hetzelfde thema :-)
Ikzelf heb besloten om een doos te gaan bekleden met stof maar... misschien een tip voor jou als je een doos bekleden niet ziet zitten... waar ik zelf ook aan gedacht heb is en het kussend paartje los kopen, dus het boertje en boerinnetje apart van elkaar, en deze dan als soort van steunen te gebruiken. Net als boekensteunen, maar dan voor enveloppen zeg maar!

Groetjes,
Ilona.
[/quote]

Onze enveloppendoos:



2 dozen op elkaar, met stof bekleed
Je kunt hem dan nog met allerlei lindjes e.d versieren, wij vonden dit genoeg
Er staan op diverse internetwinkels die stoffen verkopen, ook hele leuke lintjes in thema holland

Just_Ilona

  • Gast
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #74 Gepost op: 22 maart 2009, 13:59:06 »
Leuk zeg! Erg mooi geworden  :)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards