collapse

Auteur Topic: Evaringen Curacao  (gelezen 67523 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

aukie

  • Gast
Evaringen Curacao
« Gepost op: 28 februari 2007, 13:51:37 »
Hallo allemaal!

Eigenlijk willen wij ontzettend graag naar curacao maar het is zo onwijs duur! Zijn hier dames die ook zijn geweest of gaan en hoeveel zijn jullie kwijt en hebben jullie nog alternatieven want ik ben alleen nog maar naar turkije geweest op vakantie dus veel landen ken ik niet hellup!!

liefs Aukje

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #1 Gepost op: 4 maart 2007, 11:58:45 »
Tja, turkije moet je ook niet vergelijken met curacao... dan is de reis curacao idd erg duur.
Vaak is het ticket nog het duurste, de leefstijl daar is minder duur dus dat compenseert weer een beetje.
En ik weet niet wat je duur vindt, voor welke periode van het jaar, want bij ons hoogseizoen is bij hun laagseizoen, dus dat scheelt weer in de prijs.
En ik bekijk altijd wat ik er allemaal voor krijg.

aukie

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #2 Gepost op: 4 maart 2007, 16:03:04 »
Ja de prijzen van turkije en curacao verschillen heel erg maar wat ik bedoelde te zeggen was eigenlijk dat ik niet veel van de wereld heb gezien alleen turkije. Ik weet dus ook niet waar je de mooie plekjes voor weinig geld kunt vinden.
We willen na ons huwelijk op reis dus dat zou zo rond 23 juli zijn en dat is dus wel hoog seizoen.
Ik denk dat het wel turkije wordt tenzij iemand hier nog een leuk alternatief heeft voor curacoa of een oraganisatie weet die curacoa erg goedkoop aanbied....

liefs Aukje

Amy

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #3 Gepost op: 4 maart 2007, 16:50:27 »
Wij zijn ook op huwelijksreis naar Curacao geweest...wij waren voor de reis ongeveer 1200 euro (voor 2 personen) kwijt. We hebben geboekt via Kras Vakanties. Wij gingen wel in September, denk dat Juli wel iets duurder is. Waarom anders weer Turkije? Wel eens aan Griekenland gedacht? Zeker niet duur en errug mooi  :biggrin:

aukie

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #4 Gepost op: 4 maart 2007, 17:05:36 »
1200? Jeetje dat betalen we in onze periode per persoon vandaar dat we het gewoon te duur vinden. Welk deel in griekenland beveel je ons aan?

Marleen2911

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #5 Gepost op: 4 maart 2007, 23:40:52 »
Ook ik ga naar Curacao maar niet alleen om vakantie te vieren
Wij gaan daar in het bijzijn van onze ouders elkaar het Ja woord geven.

Curacao is inderdaad niet goedkoop. Turkije is dan een stuk aantrekkelijker qua prijs dan.

Wij betalen voor ons verblijf en onze trouwdag:
4200,-, dit is voor 2 personen maar bij deze prijs zit wel het eten en het drinken op onze trouwdag bij incl. voor onze ouders

Voor de ouders hebben wij 1500,- betaalt zij verblijven in Livingstone Jan Tiel, 10 nachten.
Wij verblijven dan 12 nachten in Papagayo.

Femke

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #6 Gepost op: 5 maart 2007, 12:59:06 »
Waarom perse daarheen ?
Vind dat er genoeg mooie plekken zijn, Egypte kan ook mooi zijn.

Kan me voorstellen dat je graag na je trouwen op huwelijksreis wilt, maar toch kan het best prijzig zijn dan.
Bij ons is kans groot dat we als we in juni trouwen, pas in september op vakantie gaan... (vanwege werk vriend).

Dus maakt mij niet uit, gaat er om dat je toch weg gaat, hoelang het ook duurt  :wink:

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #7 Gepost op: 5 maart 2007, 14:44:49 »
En Kroatie?
En dan moet je zeker 2 dagen naar Plitvice gaan, ik heb hier ook een topic geplaatst met foto's...
Zal ze even zoeken.

Ja, gevonden!

http://www.trouwforum.nl/forum/index.php?s...ost&p=87865
« Laatst bewerkt op: 5 maart 2007, 14:46:17 door Anke »

Amy

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #8 Gepost op: 6 maart 2007, 21:01:37 »
Wat gaaf Marleen!! Toen wij daar op huwelijksreis waren hebben we ook een aantal bruidsparen gezien..echt heel gaaf!
Wij zaten in Chogogo Resort (naast Papagayo...) Jan Thiel Baai zag er ook mooi uit :biggrin: Wordt vast mooi ;-)

@Aukie...ligt eraan waar je van houdt. Zij gaan in Griekenland altijd opzoek naar eilandjes op plaatsen waar weinig uitgaansgelegenheden zijn, veel cultuur, mooi stranden en lekker veel rust.

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #9 Gepost op: 10 maart 2007, 18:13:35 »
Ik ben 3 jaar geleden ook op Curacao geweest, omdat Jasper dat stage liep. Ik heb een los ticket gekocht via KLM en daar zelf een accomodatie gehuurd. Dit is niet iets wat je tijdens je huwelijksreis snel zult doen, maar ga eens goed op zoek in welke periode je wilt en wat je wilt uitgeven. Want er zijn niet alleen maar dure reizen erheen. En anders ga je naar een reisbureau en vraag je wat ze je daar aan kunnen bieden. Zij kunnen in hun systeem heel wat opzoeken voor je. En ook voor het budget je hebt te besteden kunnen hun kijken of er uberhaupt wat mogelijk is.

Luna

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #10 Gepost op: 11 maart 2007, 22:28:01 »
wij zijn in september getrouwd op curacao,
en ik kan t jullie aanraden als huwelijksreis!
prachtig en zeer relaxt!
sukses met t boeken van zowiezo n mooie huwelijksreis!

ps ben ook naar plitvice geweest erg indrukwekkend :biggrin:

Sandraakje

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #11 Gepost op: 17 maart 2007, 11:36:58 »
Hoi Marleen,

Ook ik ga trouwen in Curacao  :biggrin:  op 22 september 2007.
Wij zitten met een aantal familieleden in het Marriott Beach Resort en trouwen op het strand van Blaauwbaai.

Wanneer gaan jullie trouwen?

Ik maak binnenkort een afspraak bij het reisbureau om alle details van de bruiloft te regelen. Heb er helemaal zin in :cool:

Groetjes Sandra

Marleen2911

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #12 Gepost op: 18 maart 2007, 22:56:48 »
Wij hebben alles geregeld via World wide weddings
de huwelijksdag en de accomodatie

Wij trouwen op 4 juni 2007
en wij vertrkken richting curacao op 29 mei en komen op 9 juni weer thuis.

leuk zeg dat jullie daar ook gaan trouwen

Luna

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #13 Gepost op: 20 maart 2007, 20:00:31 »
@marleen!
we hebben geboekt!! :biggrin:
we gaan van 25 mei tm 5 juni!!
zoon zin!we gaan naar lions dive dit x!
we kletsen snel :wink:

@sandraakje:gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk
op curacao,het is in 1 woord n sprookje!
wel n hele warme periode in september hihi,
wij zijn afgelopen jaar 5 sept. op curacao getrouwd :wink:
« Laatst bewerkt op: 20 maart 2007, 20:01:16 door Luna »

Marleen2911

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #14 Gepost op: 20 maart 2007, 21:24:05 »
Hee leuk, gaaf man
hihi dan kan je nog even naar onze trouwkleding komen kijken.
« Laatst bewerkt op: 20 maart 2007, 21:24:22 door Marleen2911 »

Sandraakje

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #15 Gepost op: 23 maart 2007, 19:30:26 »
Zo Marleen dan komt jullie dag er al snel aan zeg :) Leuk!


Luna: bedankt voor je felicitatie. Een sprookje, dat klinkt goed. :biggrin:


Groetjes Sandra

santos_05

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #16 Gepost op: 24 maart 2007, 07:44:54 »
[quote name=\'Luna\' post=\'114615\' date=\'20 March 2007, 20:00\']@marleen!
we hebben geboekt!! :biggrin:
we gaan van 25 mei tm 5 juni!!
zoon zin!we gaan naar lions dive dit x!
we kletsen snel :wink:

@sandraakje:gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk
op curacao,het is in 1 woord n sprookje!
wel n hele warme periode in september hihi,
wij zijn afgelopen jaar 5 sept. op curacao getrouwd :wink:[/quote]

@Luna, ga je in mei weer naar Curacao? Je hart verloren of ga je bij Marleen naar de bruiloft  :tongue:

@Sandraakje en Marleen, na het verhaal van Luna en mijn eigen ervaring op Bali zeg ik "droom van een perfecte bruiloft en dan is het nog mooier"  :biggrin:

@Aukie, je zult eerst moeten kijken wat je budget is, want een verre vliegreis is altijd duurder dan eentje dichterbij. Als je het geld er voor over hebt vind ik het wel zeker een aanrader  :cool:
Wij kijken altijd eerst:
* hoeveel geld hebben we,
* wat willen we doen (wij hebben bewust niet voor Curacao gekozen omdat op Bali meer cultuur is),
* hoever is het vliegen (staat het in verhouding tot je tijd daar, 16 uur vliegen vind ik erg lang voor een weekje weg)
* wat voor weer is het in de periode dat je weg wil

Succes met kiezen!
« Laatst bewerkt op: 24 maart 2007, 07:45:17 door santos_05 »

Lucin

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #17 Gepost op: 2 oktober 2007, 14:46:47 »
We hebben vorige week boeken gehaald om eens door te bladeren voor onze honeymoon. Nu hebben we een schitterend hotel gevonden op Curacao. De reisbeoordelingen die ik heb opgezocht op internet zijn ook allemaal vol lof en de informatie van Curacao zelf is ook positief.

Toch lees ik tussen sommige regels door in de reisverslagen dat het 's avonds crimineel kan zijn. Dat je beter een taxi kan nemen naar het centrum dan lopend te gaan. Nu is dat natuurlijk bijna overal dat je wel uit moet kijken.
Ik ga het ook nog even navragen bij het reisbureau wat hun ervaring hierover is.

Misschien hebben jullie ervaringen of via kennissen / familie / vrienden ervaringen over Curacao gehoord die je wilt delen? Ik hoor ze graag...

nisanlin

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #18 Gepost op: 2 oktober 2007, 15:12:13 »
Een vriendin van mij is dit jaar op Curacao gehoord en er zijn inderdaad gebieden waar je beter niet kunt komen. En ik denk dat je er ook rekening mee moet houden dat er heel veel sloppenwijken-achtig zijn, het is in sommige opzichten een derde-wereldland. Persoonlijk vind ik het nooit echt prettig om daar op vakantie te gaan.

Ik ben een paar jaar geleden op Aruba geweest in een eveneens schitterend hotel, kan ik je zeker aanraden, en Aruba is heel erg mooi en daar kun je gerust 's nachts over straat.

Lucin

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #19 Gepost op: 2 oktober 2007, 21:23:24 »
Ben nu wel benieuwd naar het hotel waar je het over hebt in Aruba. Wil je me de naam geven, dan kan ik eens gaan googlen.

Bedankt voor je tip over Curacao!

nadkid

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #20 Gepost op: 2 oktober 2007, 21:56:22 »
Ik heb verschillende verhalen gehoord over Curacao... ik ken mensen die het er echt heel erg leuk vonden maar die zijn dan ook nog niet op bv. Aruba geweest. Van degenen die ook op Aruba geweest zijn hoor ik alleen dat Aruba dus 1000x leuker is als Curacao. De athmosphere is leuker, de mensen zijn vriendelijker en het schijnt ook mooier te zijn (het echte eiland gevoel).
Volgens mij zaten diegene waar ik het over heb trouwens in een V/d Valk hotel op Aruba (weet niet of ze er meer van hebben daar).

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #21 Gepost op: 3 oktober 2007, 09:35:32 »
Collega van Ruben heeft nog familie in Curacao, maar die vindt het zelf niet het meest veilige land.
Dat werd de laatste keer meteen bevestigd toen ie de poort open wilde maken en een pistool tegen z'n hoofd had.
Nou weet ik natuurlijk niet welk gebied het is.
Maar ons raadde ie het wel af om op HM naar Curacao te gaan, dan ook eerder Aruba.
Curacao is ook niet zo heel erg mooi, Aruba wel.

nisanlin

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #22 Gepost op: 3 oktober 2007, 11:17:41 »
[quote name=\'Lucin\' post=\'134512\' date=\'02 October 2007, 21:23\']Ben nu wel benieuwd naar het hotel waar je het over hebt in Aruba. Wil je me de naam geven, dan kan ik eens gaan googlen.[/quote]
Yep! Divi Aruba All Inclusive. We gingen daar destijds heen omdat mijn ouders 25 jaar getrouwd waren. Dit resort is in het low-rise gedeelte van Aruba, dus geen hoge flats, maar gewoon leuke en mooie grote kamers, soort huisjes eigenlijk. Het was echt geweldig daar, all-inclusive, maar dan niet zoals in Turkije ofzo maar echt super de luxe met alles all-inn. Nou ja, ik kan er wel uren over doorgaan :tongue:. Mijn zusje en haar vriendje zijn vorig jaar teruggegaan omdat ze het zo leuk vonden, en mijn ouders gaan volgend voorjaar weer.

Oh ja let niet op de prijzen, je kunt dit hotel oa bij Arke boeken en dat is vaak goedkoper

Zie http://www.diviaruba.com/divihome.html

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #23 Gepost op: 3 oktober 2007, 12:21:16 »
Oh dat ziet er heerlijk uit!!!!

Sambal

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #24 Gepost op: 3 oktober 2007, 12:29:09 »
[quote name=\'nadkid\' post=\'134516\' date=\'02 October 2007, 21:56\']Ik heb verschillende verhalen gehoord over Curacao... ik ken mensen die het er echt heel erg leuk vonden maar die zijn dan ook nog niet op bv. Aruba geweest. Van degenen die ook op Aruba geweest zijn hoor ik alleen dat Aruba dus 1000x leuker is als Curacao. De athmosphere is leuker, de mensen zijn vriendelijker en het schijnt ook mooier te zijn (het echte eiland gevoel).
Volgens mij zaten diegene waar ik het over heb trouwens in een V/d Valk hotel op Aruba (weet niet of ze er meer van hebben daar).[/quote]

Grappig, ik hoor juist altijd het tegenovergestelde. Curacao schijnt veel gezelliger te zijn. In Aruba heb je bijna alleen maar supergrote All Inclusive resorts, met heel veel Amerikanen, en verder valt er weinig te beleven (ik spreek niet uit eigen ervaring, dit heb ik gehoord van een vriendin die laatst op studiereis geweest is naar de Antillen, ze werkt bij een reisbureau en andere vrienden van me, die ook op alle 2 de eilanden zijn geweest). Wel schijnen de stranden van Aruba wat mooier en veel groter te zijn, op Curacao heb je meer baaitjes met strandjes.
« Laatst bewerkt op: 3 oktober 2007, 12:29:38 door Sambal »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards