collapse

Auteur Topic: Evaringen Curacao  (gelezen 67713 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nisanlin

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #25 Gepost op: 3 oktober 2007, 13:00:10 »
Het is ook maar net wat je zoekt natuurlijk. Maar op Aruba is echt heel erg veel te zien en te doen, ik weet niet in vergelijking met Curacao (want daar ben ik niet geweest), maar wij zijn er 8 dagen geweest en geen moment verveeld.

Noukie

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #26 Gepost op: 3 oktober 2007, 16:28:53 »
Ik ben nog nooit in Curacao gewest, maar wel in Aruba. Mijn schoonzus is daar namelijk dit voorjaar getrouwd. Was echt geweldig, zowel de vakantie als de bruiloft. Wij zaten in het Radisson, wel een prijzig hotel is dat, maar zeker de moeite waard. Vrienden zaten in The Mill, dat is ook erg gezellig, met een heel leuk barretje met regelmatig live muziek en dansshows, daar hebben we dan ook vaak gezeten.
Een kennis van mij is in Curacao geweest en die had het idd ook over criminaliteit en die vond het een 'vies' eiland. Maar nogmaals, ik ben er zelf nooit geweest...

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #27 Gepost op: 4 oktober 2007, 10:37:02 »
Mijn collega is afgelopen zomer op curacao geweest en was er enthousiast erover. Ook is hij die vakantie naar Aruba geweest. Verder heb ik hem niks horen zeggen over criminaliteit maar wel dat hij persoonlijk Aruba mooier vond.

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #28 Gepost op: 4 oktober 2007, 16:04:46 »
Ik ben zelf ruim 3 jaar geleden voor een maand op Curaçao geweest, omdat Jasper daar voor een half jaar stage liep.
Ik vond het zelf met de criminaliteit heel erg meevallen, al zijn er gebieden waar het iets erger is. Wij hebben wij iemand (Nederlandse vrouw) een appartement gehuurd (dus op basis van LO) en zelf een auto gehuurd (stel je daar niet zo heel veel bij voor, want je kan zelfs auto's rijden zonder deuren e.d.).
Ik wil wel zeggen dat je 's avonds als vrouw zijnde beter niet alleen over straat kan gaan, maar als je met meedere bent is het heel goed te doen. De stranden zijn super mooi. De oostkust is ook heel gaaf, alleen kan je daar niet zwemmen want dat is de "ruige" kant van het eiland, dus geen stranden, alleen rotsen waar de golven tegen aan klappen met grof geweld.
Wij zijn wezen duiken, snorkelen, winkelen is ook heel leuk in Willemstad (voor de Tommy Hilfigger winkel  :biggrin:) en overdag kun je als vrouw zijnde gewoon over straat.

Ik zou er zo weer heen gaan, als ik het geld en de tijd er voor had. Maar dat is persoonlijk. Als je iets wilt zien van het eiland is het zeker een aanrader om een auto te huren, want dat is echt leuk om te doen.
Ik heb zelfs in het hotel gegeten waar de Koniging en haar familie altijd verblijft wanneer ze naar Curaçao gaan. En dat voor maar ± 60 Antiliaanse guldens per persoon!!! We hebben ook nog met dolfijnen gezwommen en nog veel meer gedaan. Ik ben er echt over te spreken, alleen moet je even goed van te voren vragen in welke gebieden je beter niet kan komen. Maar met de criminaliteit vond ik het reuze mee vallen. En vooral als ik zie welke ervaringen ik daar heb mogen opdoen........
 






Lucin

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #29 Gepost op: 4 oktober 2007, 22:44:29 »
Oh Wendy... ziet er er echt leuk uit!

Ik ben nog verder op zoek gegaan op internet en heb navraag gedaan bij het reisbureau, daarmee ben ik toch wel gerust gesteld. In bijna alle recensie die je leest wordt er positief gereageerd, in enkele recensies wordt gemeld om 's avonds beter met een taxi naar het centrum te gaan.
We zullen vast uit moeten kijken, maar eerlijk gezegd moet dat overal.

Dus we gaan waarschijnlijk binnenkort boeken voor onze honeymoon naar Curacao!!!!  :relax:

Bedankt voor al jullie ervaringen! Al zijn ze natuurlijk nog altijd welkom! :wink:
« Laatst bewerkt op: 4 oktober 2007, 22:45:15 door Lucin »

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #30 Gepost op: 5 oktober 2007, 10:13:01 »
Wauw, ziet er heel erg mooi uit!!!

syl

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #31 Gepost op: 10 november 2007, 20:06:55 »
Ik ben twee jaar geleden op Curacao geweest, is super! Wel een auto huren, anders ben je heel beperkt, alles ligt ver uit elkaar...

femkemarije

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #32 Gepost op: 11 november 2007, 08:53:53 »
Ik zou denk ik ook vor aruba kiezen. Ben zelf op Curacao geweest en is natuurlijk heerlijk,mooie stranden, lekker eten en mooi weer, maar van veel mensen hoorde ik at aruba veel mooier is en meer natuur. Curacao is erg dor (hangt natuurlijk af van regenseizoen) en soms wel vies ja. 's avonds moet je niet gaan lopen omdat er nast de wegen geen stoepen zijn en je dus kans hebt om aangereden te worden. Je kan beter een auto huren omdat alles ver uit elkaar ligt. Je moet ook niet in en bepaald gebied van het centrum komen, is erg crimineel, veel drugsmoorden enzo. Maarja, dat heb je op meer caribische eilanden natuurlijk. Maar mijn aanrader zou arbuba zijn. Zelf zijn we trouwens ook op Cuba geweest, dat was geweldig! Mooie stranden en natuur en natuurlijk geweldige cultuur/geschiedenis! Succes, groetjes femke

Lucin

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #33 Gepost op: 28 december 2007, 21:04:39 »
Nou... uiteindelijk is het dus geen Curacao geworden. Ondanks de voorboeking die we hadden gedaan, was de terugvlucht al vol en was het niet mogelijk om de tijd die wij wilden gaan te boeken.

Daarom zijn we vanochtend naar het reisbureau gegaan om te kijken wat dan nog mogelijk was.
En we hebben een optie genomen voor Playa del Carmen, Mexico. Voorlopig staat de optie nog even, zodat we thuis nog kunnen googlen en wat meer informatie kunnen vinden. Wat we nu al hebben gevonden is meer dan geweldig! Bij de site van vakantiebeoordelingen scoort het hotel een 9.2 gemiddeld! Dus dat zit wel goed waarschijnlijk!

Dus... bedankt voor al jullie ervaringen en tips, hopelijk doet iemand anders die geinteresseerd is in Curacao er zijn voordeel mee!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #34 Gepost op: 29 december 2007, 17:18:53 »
Jammer dat het toch geen curacao is geworden.
Maar Mexico is ook niet verkeerd!

pleakley

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #35 Gepost op: 28 december 2009, 01:44:02 »
Mijn as en ik zijn vorige week donderdag in ondertrouw gegaan en hebben die dag gelijk onze huwelijksreis geboekt..
18 dagen curacao :) Heeeerlijk :)
En zo eng tegelijk.
Ik heb nog nooit gevlogen omdat het me afschuwelijk lijkt, maar wil me er toch echt overheen zetten voor onze huwelijksreis.
Ik kan bijna niet geloven dat ik het echt heb gedaan. hihi maar dat komt vast wel goed.
Nu ruim 5 maandjes wachten en dan gaan we er voor :)

timkim81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2543
  • Geslacht: Vrouw
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #36 Gepost op: 28 december 2009, 10:14:53 »
Spannend hoor! Voor het eerst vliegen en dan gelijk zo'n verre reis! Maar ik weet zeker dat het gaat bevallen.
Wij zijn nog nooit op Curaçao geweest, maar wel daar in de buurt en ik vond het daar geweldig!
Leuk hoor! Trouwens nog gefeliciteerd met de ondertrouw.  :biggrin:

D-e-n-i-s-e

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #37 Gepost op: 28 december 2009, 16:48:29 »
Gaaf! En vliegen valt reuze mee. De eerste keer dat ik ging vliegen was ik ontzettend zenuwachtig. De plasjes zweet stonden in me handen  :rolleyes: Maar toen we eenmaal in de lucht waren, waren de zenuwen ook over en bleek dat ik me voor niks druk had gemaakt.  Ik vind het stoer van je dat je gelijk naar Curacao gaat, ik durfde niet verder dan Turkije haha  :biggrin:

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #38 Gepost op: 28 december 2009, 17:02:57 »
De eerste keer dat ik ben gaan vliegen was naar Aruba en dat viel me heel erg mee, dus hopelijk is dat voor jou ook zo!

nicksandra

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #39 Gepost op: 22 maart 2010, 20:12:08 »
mijn aanstaande en ik gaan ook op huwelijkreis naar curacao. Wij gaan 14 dagen..
kan me er nu al op verheugen...  Vooral het zwemmen met dolfijnen lijkt me geweldig.. Dit is ook een van de reden dat we naar curacao gaan :):) Nog meer mensen half juni 2010 naar curacao op huwelijks reis?

Groetjes Sandra

Bente

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #40 Gepost op: 17 april 2010, 22:14:48 »
nee zit er eind augustus een weekje :biggrin: maar de dolfijnen wil ik echt zien :biggrin:

Diaantje

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #41 Gepost op: 19 april 2010, 15:32:35 »
Wij gaan volgend jaar begin juni op huwelijksreis naar Curacao.
Welk app/hotel zitten jullie?

Groetjes,

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #42 Gepost op: 25 april 2010, 10:03:06 »
Dames/Heren,

Voor degene die naar Curacao gaan, houdt er rekening mee dat je terug in NL weer heimwee krijgt naar Curacao. Ik ben er in 2004 voor een maand geweest en heb nu nog steeds heimwee. Heb nog geen tijd gehad om terug te gaan, maar als die kans er is ga ik zeker terug.

Heel veel plezier op Curacao. Zodra je het vliegtuig uit stapt houd je van het eiland.  :wub:

Femke~

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #43 Gepost op: 29 april 2010, 17:45:23 »
Curacao is inderdaad heerlijk, ben er een paar jaar geleden op vakantie geweest en heb daar ook met dolfijnen gezwommen  :biggrin:  ik heb nog nooit zoiets moois en betoverends meegemaakt...de visjes, de stranden, de vriendelijke mensen, en natuurlijk het klimaat!

Het vliegen valt inderdaad wel mee, de eerste uurtjes vond ik persoonlijk erg traag gaan maar nadat je 6 uur hebt gehad, peanuts hihi

Sil78

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #44 Gepost op: 5 september 2010, 14:39:44 »
Wij hebben vorige week onze honeymoon geboekt en gaanook naar Curacao en al over een week! Zaterdag 11 september gaan we voor 13 dagen naar Curacao en verblijven in hotel Avila en hebben een super kamer geboekt inhet BLues Wing gedeelte. Zijn er nog meer bruidsparen die naar Curacao gaan?

EvaB

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #45 Gepost op: 15 september 2010, 14:08:23 »
Wij hebben vorige week onze honeymoon geboekt en gaanook naar Curacao en al over een week! Zaterdag 11 september gaan we voor 13 dagen naar Curacao en verblijven in hotel Avila en hebben een super kamer geboekt inhet BLues Wing gedeelte. Zijn er nog meer bruidsparen die naar Curacao gaan?


Dat hotel zijn wij twee jaar geleden geweest, was supertof!
Wij hebben ons toen uitstekend vermaakt op Curacao.
Je kunt er echt prachtig snorkelen en duiken.

Nienke2

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #46 Gepost op: 23 september 2010, 14:08:11 »
He allemaal,


Ik vroeg me af of iemand wist of er op Curacao ook gezellige kleine hotelletjes te vinden zijn? Soort boutique hotels alleen dan niet zo extreem prijzig (dus iets minder dan 200 euro per nacht). :) Daar hebben wij het budget niet voor..

Dank jullie wel voor alle tips!

Elles*

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #47 Gepost op: 27 september 2010, 10:37:17 »
Wij zijn net 2 dagen terug van 13 dagen huwelijksreis op Curacao. Super!!!!!!
Behalve de laatste paar dagen, toen was het soort van noodweer, onweer, modderstromen, alles erop en eraan. Dus als je slecht weer hebt, is het ook echt slecht, maarja.
Gelukkig was het de rest wel super mooi weer. Ook dolfijntjes gezwommen, etc.

Wat heel bijzonder was: wij hadden onze trouwkleding mee! Foto's:


Meer foto's: www.manuelles.nl

Echt een aanrader!!

Jolanda

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #48 Gepost op: 27 september 2010, 20:44:49 »
WOW! Geweldig mooie foto's!  :wub:
Wij willen ook onze bruidskleding meenemen op huwelijksreis om daar foto's te maken (geen Curaçao maar Maleisië).
Hoe heb je dat gedaan in het vliegtuig? Was dat makkelijk?
Hadden jullie veel bekijks op Curaçao toen jullie in die kleding liepen? En wie heeft de foto's gemaakt?
Jammer dat jullie ook een paar slechte dagen hadden.
« Laatst bewerkt op: 27 september 2010, 20:45:28 door Jolanda »

Risje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1832
  • Geslacht: Vrouw
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #49 Gepost op: 26 januari 2011, 20:34:16 »
Wij hebben zojuist op definitief boeken gedrukt voor onze reis naar Curacao!
We zijn helemaal in onze nopjes!
We gaan een krappe week na het huwelijk, zodat we nog lekker bij kunnen komen! Was het maar vast zo ver! :biggrin:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards