collapse

Auteur Topic: Evaringen Curacao  (gelezen 67535 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #75 Gepost op: 24 september 2012, 16:08:51 »
Wij hebben onze huwelijksreis geboekt naar Curacao.
We vliegen met arkefly twee dagen na ons huwelijk er naar toe.
We verblijven in hotel Avila.
We zijn van plan om te relaxen met afwisselend dingen ondernemen.
Heeft er iemand nog tips over welke trips we niet moeten missen?

misseagle

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #76 Gepost op: 24 september 2012, 17:27:33 »
Onze huwelijksreis gaat ook naar Curacao

Wij hebben 28 dagen Papagayo resort geboekt. Het is zo'n luxe villa boven op de heuvel met prive zwembad, maar gok dat we daar niet veel gebruik van maken. Wij zijn best ondernemend, maar af en toe een dagje relax mag ook wel tijdens de honymoon.
We hebben er ook een auto gehuurd voor alle dagen. Wij zijn er al een keer eerder geweest voor 9 dagen, maar nu gaan we echt relaxen en op onderzoek over het eiland, mooie strandjes zoeken en kijken of Sarifundi er nog zit. Toen was er namelijk een brand geweest. Kijk er naast het trouwen echt ZO naar uit.

Wauw 28 dagen?! Das nog best lang.. haha...

nance31

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #77 Gepost op: 17 juni 2013, 19:48:52 »
Hoi JoyceS,

Wij gaan ook 2 dagen na onze bruiloft naar Curacao, we vliegen 13 september.
We gaan voor de 5e keer dus ik heb best wel wat tips voor je. Ik lees dat je in Avila zit! Wauw super gaaf! Onwijs mooi hotel!!
Wat op Cur echt nodig is , is een autotje... Zonder dat kom je nergens.. Absolute aanraders: Westpunt, Cas abao (een van de mooiste strandjes). , grote knip en kleine knip ( ook mooie strandjes) Mambo beach (offcourse!! ) Jan thiel , bootje huren op het spaanse water. Om te weten waar de happy hours zijn en waar je op welke avond moet wezen moet je even een K-pasa halen (verkrijgbaar bij bv mambobeach , dit is een lokaal "krantje" met alle activiteiten)
Lekker eten kan je bij de gouverneur in Willemstad maar eigenlijk hebben wij nooit ergens slecht gegeten , ook Cabana is een echte aanrader ( naast mambo beach)
Sea aquarium is ook leuk!

Ik hoop dat je er wat aan hebt! Veel plezier met de voorbereidingen!


JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #78 Gepost op: 24 juni 2013, 16:32:03 »
Bedankt voor de tips!

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #79 Gepost op: 25 juni 2013, 02:04:37 »
Wij gaan volgend jaar April ook naar Curacao. Wij gaan naar Sunscape (vroeger Breezes).

nance31

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #80 Gepost op: 26 juni 2013, 08:53:33 »
Hoi, wij gaan in September ook naar Sunscape, ik ben benieuwd hoe het is.
Ik zal het je vertellen als we terug zijn ;-)

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #81 Gepost op: 26 juni 2013, 17:59:16 »
Ja super! 'k Ben benieuwd  :biggrin:

femkemarije

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #82 Gepost op: 26 juni 2013, 20:23:06 »
als je echt luxe op curacao wilt zitten dan moet je hier heengaan: http://www.dolphinsjump.com/nl/

echt geweldige appartementen!!!! klein strandje bij t complex, en voor wat drukte ga je naar t strand van lion's dive resort, op loopafstand (100 meter ofzo)

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #83 Gepost op: 26 juni 2013, 20:25:03 »
Ziet er ook erg mooi uit Femke!

Wij zijn op basis van ervaring van een collega van mij voor Sunscape gegaan. Wat wij ook wel erg prettig vinden is dat het daar all in is.

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #84 Gepost op: 5 november 2013, 20:02:16 »
Hoi, wij gaan in September ook naar Sunscape, ik ben benieuwd hoe het is.
Ik zal het je vertellen als we terug zijn ;-)

Hoi nance,

Hoe is jullie huwelijksreis geweest?
En het hotel, hoe was die en de all in formule?

Groetjes,
Margreet

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #85 Gepost op: 29 november 2013, 15:38:54 »
Lions dive ziet er erg goed uit van buiten. Toen wij er op vakantie waren, hebben we goede verhalen gehoord over het hotel. Iedereen die we gesproken hebben was tevreden. We zijn er verder zelf niet binnen geweest.

A_nouk

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 249
  • Geslacht: Vrouw
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #86 Gepost op: 3 december 2013, 12:01:10 »
Hier ook de huwelijksreis naar Curacao, we gaan twee weken naar Sunscape :)
Hebben de honyemoon suite geboekt, en we zijn van plan deze keer een wat actievere vakantie van te maken.

Bij ons op de planning staan:
- Klein curaçao
- Quad rijden
_ Duiktrip
- Deze keer wel de dolphin encounter


We zijn eerder al op Blue Bay geweest is ook echt een aanrader!
Heel mooi en vooral rustig strand !

We gaan overigens in Juni  :applaus:

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #87 Gepost op: 3 december 2013, 20:23:20 »
Gaaf! Wij gaan ook naar Sunscape. Wij hebben de Premium de Luxe Ocean Front room.
Wij willen inderdaad ook met de Dolfijnen gaan zwemmen. Quad rijden lijkt me ook super leuk om te doen.
We kregen ook nog de aanrader om naar het Struisvogelpark te gaan. Klein Curacao zegt me niks, ga daar straks eens op googelen.

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #88 Gepost op: 3 december 2013, 20:34:53 »
Wat wij fijn vinden van Sunscape is dat ze een prive strand hebben. All in met roomservice en altijd een gevulde minibar.
Een collega van me is er al eens geweest en die vond het daar helemaal te gek  :blush:

A_nouk

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 249
  • Geslacht: Vrouw
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #89 Gepost op: 4 december 2013, 10:35:16 »
Moet wel zeggen dat we Sunscape aardig prijzig vonden, maar ze bieden wel veel !

Klein curacao is een eilandje 5 km van de kust van curacao waar je erg mooi kan snorkelen :)

Trouwkleren meenemen hebben wij ook aan gedacht, maar gaat hem niet worden. Arke heeft onlangs het maximum aantal kilo's bagage aangepast naar 20 kg, en dan zit mijn koffer zo snel vol..

Magreeth hebben jullie ook verteld dat het je huwelijsreis is? Je krijgt bij Sunscape namelijk wat gratis wat extra's !

Wij hebben ook premium alleen dan wel de junior honeymoonsuite  :applaus:

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #90 Gepost op: 4 december 2013, 21:37:49 »
Trouwkleren meenemen hebben wij ook aan gedacht, maar gaat hem niet worden. Arke heeft onlangs het maximum aantal kilo's bagage aangepast naar 20 kg, en dan zit mijn koffer zo snel vol..

20?? Wij mochten in september nog 35 kg pp meenemen. Dat is flink aangescherpt dan.

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #91 Gepost op: 5 december 2013, 00:26:41 »
Wij mogen ook 35 kg meenemen, maar daar betalen we dan ook extra voor. We wilden wat meer beenruimte en dan mocht je automatisch meer kg meenemen aan koffers. We hebben online via Arke geboekt, daar kon je niks aangeven aan extra info. Dus we gaan binnenkort even Arke zelf bellen.

A_nouk

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 249
  • Geslacht: Vrouw
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #92 Gepost op: 5 december 2013, 10:31:17 »
Magreet, ik weet niet wanneer jullie gaan?
Maar met ingang van geloof ik 1 januari heeft Arke dat allemaal veranderd, we hebben van de week onze reisinformatie gekregen en daar staat dat helaas al in.

Alles boven de 20 kilo moet je namelijk bij betalen.

Heb zo de papieren niet bij me zal vanavond eens even kijken hoe het er precies staat.

Wij hebben overigens ook premium comfort geboekt.

A_nouk

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 249
  • Geslacht: Vrouw
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #93 Gepost op: 5 december 2013, 14:20:25 »
Bij ons was het twee weken geleden een + van ruim 250 euro  -_-

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #94 Gepost op: 6 december 2013, 15:17:32 »
Bij ons was de toeslag voor premium comfortclass destijds een + van 150€ p.p.
De comfortklasse €20 p.p. Daar zou ik wel voor gaan, het is echt niet fijn om lang krap te moeten zitten in de economy.



Wij zijn half september naar hotel Avila geweest. Op loopafstand van Willemstad (niet aan te raden om in het donker over straat te lopen, pak dan een taxi/huurauto. Wat overigens geldt voor het gehele eiland)
We hadden een ruime kamer, incl vijfpersoonsbed ;) , met uitzicht op zee. Eten was goed en divers, verschillende restaurantjes op loopafstand (zo'n korte afstand, dat dit wel te voet kan in het donker) en op het terrein van het hotel, er was altijd een plekje vrij op het strand, vriendelijk personeel en prachtige vissen als je nog maar tot je knieën in het water zat.





Wij hebben ons laten rijden op het eiland bij zelfgeorganiseerde excursies en we hebben ook aan georganiseerde excursies deelgenomen.
We zijn een paar keer naar willemstad geweest. De stad opzich is leuk om te zien, maar je hebt er geen dagen voor nodig. Veel (aan de rand) wordt weer opgebouwd naar een orkaan 5 jaar geleden.



Vaart met zeiljacht de Insulinde. Een aanrader! Daarmee zijn we over het water naar de tugboat gevaren. Een tugboat is een scheepwrak wat op vier meter diepte ligt. Je kunt alles prima zien met de snorkel. En er zwemmen echt veeeeel mooie en fel gekleurde vissen (foto's hiervan heb ik niet bij de hand). Daarna zijn we langs een natuurreservaat doorgevaren naar de lagunes. Waar we wat gezwommen hebben, voordat we teruggezeild zijn naar Willemstad.



We hebben met dolfijnen gezwommen. Dit hebben we gecombineerd met een bezoek aan het sea-aquarium.
Zwemmen met dolfijnen was echt een geweldige ervaring! We hebben ze geaaid, met ze gezwommen en samen kunstjes gedaan/de dolfijnen kunstjes laten doen. Foto's van het dolfijnen zwemmen heb ik niet bij de hand op deze pc.





We zijn nog naar klein curacao geweest. Dat was voor ons een enorme tegenvaller. Je kunt er snorkelen bij de wilde zeeschilpadden. Dit kon/mocht niet op het moment dat wij er waren door een enorm sterke stroming. Dit was waarvoor wij gegaan zijn. Verder is het alleen maar strand liggen, waar je niet voor daar naartoe hoeft. Er is ook nog een scheepswrak en oude vuurtoren te zien. Verder is er niets. De BBQ lunch en ontbijt daar waren goed. Een tip: Neem reisziektemedicatie in op de heenweg!




En als laatste zijn we nog met een georganiseerde sightseeingtour (vanuit Arke 'hoogtepunten Curacao') over het eiland gegaan. Een aanrader!
We hebben gezien: Dina's kruidentuin. oa interessant vanwege een stukje geschiedenis slavenhuizen.
Grotten van Hato, landhuizen, Grote Knip, shete boka's.





Hopelijk is dit kleine verslag een leuke bijdrage aan dit forum. Zodat iedereen weet wat er zowel te vinden/doen is.
« Laatst bewerkt op: 6 december 2013, 15:19:40 door JoyceS »

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #95 Gepost op: 6 december 2013, 15:52:27 »
Wauw wat gaaf Joyce!! Thnx voor de tips en foto's  :applaus:

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #96 Gepost op: 6 december 2013, 16:57:40 »
Vind het echt moeilijk om de keuze te maken om nu te gaan of niet. Op alle forums zijn de mensen of héél enthousiast of héél negatief. Denk dat ik de knoop maar gewoon moet doorhakken.

Ik denk dat je voor jezelf heel duidelijk moet maken wat voor vakantie je wilt. Wil je een vakantie waar je alleen op het strand kunt liggen? Dat kan in Curacao. Het heeft echt geweldige stranden, voor elke dag een ander strand. En ja, dan is aan jezelf hoe lang je op het strand wil/kunt liggen.
Wil je een combinatie luxe/strand/excursies? Dan zit je op Curacao ook goed. Alleen niet als je een drie weken vakantie wilt. Na twee weken heb je echt alles wel gezien. Wij zijn 13 dagen geweest incl vlucht en dat was lang genoeg naar ons zin.
Als je een actieve vakantie wilt, ben je op curacao niet echt op de goede plaats. Natuurlijk kun je er fietsen elke dag naar een andere locatie, maar je hebt dan ook zo het eiland gezien. Ook lijken veel delen op elkaar. Als je onder actief verstaat om elke dag een excursie te doen 1,5-2 weken lang, ben je daar ook niet goed.

A_nouk

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 249
  • Geslacht: Vrouw
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #97 Gepost op: 9 december 2013, 10:28:49 »
Ik moet mijn reactie op de prijs van de premium comfort even herzien, excuus.
Kreeg van de week de nota voor mijn neus, de toeslag was 600 voor twee personen voor vroegboekkorting van €280...

Arke heeft 3 verschillende klasse, normaal, comfort en premium comfort, met ieder aparte prijzen.
Wij vlogen 2 jaar geleden comfort klas en dat was ook prima zitten :) Premium comfort is vergelijkbaar met business class.

Tja de keuze maken naar curaçao of niet moet je uiteraard zelf maken.
Actieve vakantie kun je op zich in curaçao ook wel doen, natuurreservaat biedt verschillende mogelijkheden.

Zal eens wat foto's plaatsen van onze vakantie 3 jaar geleden, we zaten toen in het blue bay resort.
Is een behoorlijk groot park, waar je ook kunt golfen. Strand is ook toegankelijk voor bezoekers buiten af, maar hier dient wel voor betaald te worden. Wij zijn destijds in Juni geweest en het was er toen heerlijk rustig, niet dat massaal handdoekje leggen.

Uitzicht vanaf balkon:



Willemstad:


Stranden:

Playa Kalki:



Cas Aboa :



Onderwater bij Blue Bay:






Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #98 Gepost op: 11 december 2013, 14:17:55 »
Vandaag bij het reisbureau geweest en wij gaan waarschijnlijk ook naar Curacao. Het hotel heet Santa Barbara. Heb er nu al zin in!

A_nouk

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 249
  • Geslacht: Vrouw
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #99 Gepost op: 30 december 2013, 15:05:57 »
Mardai, Sanat Barbara ligt op Curacao echt afgelegen.
Wij hebben er ook naar gekeken omdat het een erg luxe hotel is maar je kunt niet zonder auto... en kort in de buurt is er ook weinig te doen.

Als ik je een tip mag geven, kijk echt even naar Blue Bay, is wel niet all inclusief maar kan mijn inziens heel goed tippen aan Santa Barabara. Strand is daar ook heeeeeeerlijk! En je zit net wat minder afgelegen.

Onze reis is eindelijk definitief aanbetaling is gedaan  :applaus:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards