collapse

Auteur Topic: Evaringen Curacao  (gelezen 67532 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #100 Gepost op: 1 januari 2014, 22:06:52 »
Bedankt voor je advies A_nouk maar we hebben het hotel al geboekt. Wij vinden een hotel dat afgelegen ligt niet erg, dat hadden we in Kos ook.
Leuk dat jullie reis geboekt is!

A_nouk

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 249
  • Geslacht: Vrouw
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #101 Gepost op: 8 januari 2014, 10:03:12 »
Oke super !

Nu op zoek naar een autotje dan :) ?

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #102 Gepost op: 2 maart 2014, 11:08:50 »
Iemand ervaring met de boottrip naar klein Curacao met mermaid boat trips?

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #103 Gepost op: 18 maart 2014, 12:08:26 »
Geen ervaring met Mermaid. Wij zijn met Queen Ann gegaan.
Heb wel eea gehoord van andere reizigers. Wil je specifiek iets weten?

A_nouk

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 249
  • Geslacht: Vrouw
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #104 Gepost op: 18 maart 2014, 12:45:22 »
Om even in te haken...
Joyce, kun je mij vertellen of het een beetje een rustig bootritje is?

Vriendlief en ik willen er eigenlijk graag naar toe maar mijn vriend is nogal snel wagenziek..

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #105 Gepost op: 18 maart 2014, 13:37:33 »
Uhhm, nee. De heenreis vaart de boot tegen de stroom in, waardoor de boot nogal op en neer gaat. Ik, die nooit wagenziek oid word, was ondanks een pilletje tegen reisziekte, super ziek. Bij ons aan boord waren best veel mensen ziek en een paar hebben ook echt overgegeven.
De terugreis was daarentegen wel lekker rustig en niemand heeft toen ergens last van gehad.

femkemarije

  • Gast
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #106 Gepost op: 18 maart 2014, 13:50:00 »
Y was er ook flink ziek van

Risje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1832
  • Geslacht: Vrouw
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #107 Gepost op: 18 maart 2014, 14:17:41 »
Ik ben er ook goed misselijk van geworden. Bij mij helpt het om in het midden van de boot met mn ogen dicht te gaan zitten, dan ben ik minder misselijk. Wagenziek ben ik bijna nooit, wel zeeziek dus.

Nu ik er over nadenk was de terugweg inderdaad een stuk minder.

Ondanks dat ik dus zo misselijk was, vond ik het wel de moeite waard.

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #108 Gepost op: 18 maart 2014, 19:22:24 »
Heb iid ook gehoord dat veel mensen op de heenweg zeeziek worden. Hopelijk valt het bij ons een beetje mee.
iemand van jullie daar ook dolfijnen gezien? En gezwommen met zeeschildpadden?

A_nouk

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 249
  • Geslacht: Vrouw
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #109 Gepost op: 19 maart 2014, 10:03:32 »
Dat wordt voor ons dan geen dagje Klein Curacao, VL zijn dag is dan helemaal verpest.
Ik heb dolfijnen gezien in het sea aq :) hihi

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #110 Gepost op: 20 maart 2014, 09:48:00 »
Wij hebben geen wilde dolfijnen gezien. Ook niet met de zeeschildpadden gezwommen omdat de stroming te sterk was.  Voor ons was de excursie een enorme tegenvaller. Wij gingen juist voor het zwemmen met de zeeschildpadden. Verder doe je daar niets anders dan als je op het strand ligt voor het hotel.

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #111 Gepost op: 20 maart 2014, 13:10:54 »
Klopt Joyce dat is ook de reden waarom wij gaan. Nu maar heel hard duimen dat we wel de zee in mogen want anders is het echt zonde van het geld.

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #112 Gepost op: 20 maart 2014, 16:33:20 »
Ze hadden bij ons wel wat anders georganiseerd. Een wandeling naar de oude vuurtoren en het wrak, maar dat is toch anders dan zwemmen met zeeschilpadden ;)

A_nouk

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 249
  • Geslacht: Vrouw
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #113 Gepost op: 8 mei 2014, 15:26:54 »
We hebben vandaag onze stoelen in het vliegtuig voor op de heen weg kunnen reserveren  :applaus:

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #114 Gepost op: 8 mei 2014, 16:21:13 »
Als het goed is kunnen wij zaterdag de stoelen reserveren. Met welke maatschappij vliegen jullie? Wij met KLM

A_nouk

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 249
  • Geslacht: Vrouw
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #115 Gepost op: 9 mei 2014, 08:06:43 »
Wij vliegen met Arke :)

Terugweg kan volgende week.. Er waren al behoorlijk wat mensen die gereserveerd hebben!
We zitten op rij 2  O0

franwam

  • Junior
  • **
  • Berichten: 55
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #116 Gepost op: 9 mei 2014, 13:15:01 »
Ik zie nu pas dit topic... Even een positief Klein Curacao verhaal. Wij hebben wél wilde doflijnen gezien en wél met zeeschildpadden gesnorkeld :) Wel een aantal mensen die op de heenweg over de reling hingen. Overigens vielen de faciliteiten op het eiland mij heel erg tegen. Wij hebben destijds via Arke geboekt, dat zou ik niet aanraden. Te weinig stoelen, geen echt strand, slechtste deel van het eiland. Desondanks erg blij dat we het gedaan hebben, was de eerste keer dat we met zeeschildpadden konden snorkelen...

A_nouk

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 249
  • Geslacht: Vrouw
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #117 Gepost op: 9 mei 2014, 14:35:01 »
Bij ons is dat helaas definitief afgeschreven , erg jammer maar vriendlief is bang dat de hele dag verpest word als hij ziek word op de boot...  :dry: Agh genoeg andere dingen te doen.

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #118 Gepost op: 9 mei 2014, 14:40:23 »
Wij hebben via mermaid boattrips de excursie geboekt. Gaan op een woensdag. Bij de drogist heb ik van die pilletjes gehaald dus die nemen we gewoon in voor we vertrekken en dan moet het vast wel goed komen.

En dan op zondag hebben we nog een fotoshoot met een fotograaf waarbij we onze trouwkleding aandoen.
Het wordt vast een reis om nooit te vergeten.

franwam

  • Junior
  • **
  • Berichten: 55
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #119 Gepost op: 14 mei 2014, 15:48:53 »
Voor onze cruise op de Galapagos had ik ook pillen gehaald, via de huisarts. Works like a charm!

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #120 Gepost op: 17 juni 2014, 16:07:09 »
Wauw Klein Curacao was echt fantastisch, dat was het schommelen op de heenweg zeker waard! Wij zijn met de mermaidboat geweest en zij hebben een strandtent waar je even lekker in de schaduw kan zitten. De bbq was heerlijk en er werd echte coca cola en sprite geschonken (alles all-in).

Snorkelen met de zeeschildpadden was echt heel vet. Jammer dat de dolfijnen niet nog even langskwamen ;)

A_nouk

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 249
  • Geslacht: Vrouw
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #121 Gepost op: 18 juni 2014, 11:41:44 »
Wij hebben het heerlijk gehad :)

Geen klein Curacao maar wel met de dolfijnen gezwommen!
Dagje willemstad en een rondje eiland met de auto gedaan .

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Evaringen Curacao
« Reactie #122 Gepost op: 29 januari 2015, 11:08:38 »
Wij gaan in mei/juni ook 2 dagen na de bruiloft met Arke naar Curacao! Heb er ontzettend veel zin in! Wij hebben een villa bij Morena resort, prijzig, maar oh zo gaaf, lekker ruim huis met hangmat en keukentje enzo, vlak bij Jan Thielbaai, de AH en 10 km van Willemstad, dus dat is ook goed te doen qua afstand!

Ik wilde ook heel graag zwemmen met dolfijnen, maar dat is duuuuur!  :dry: €174 voor 30 minuten! :( Dus ik ben bang dat we dat maar niet gaan doen. Als we het dan allebei zouden doen, zijn we 350 euro verder voor een half uurtje in de vakantie, dat is bijna niet leuk meer!

Wij willen ook absoluut naar klein Curacao, en een keer naar bovenin het eiland. Wij willen op het eiland voor een paar dagen een auto huren, alle dagen is niet nodig.

Ik heb eerder met Arkefly naar een grieks eiland gevlogen, was toen niks mis mee! Ook geen vertraging! We hebben voor de lange reis nu wel comfortclasse bijgeboekt, voor €10,- p.p., heel goed te doen dus. Wij willen misschien ook trouwkleding meenemen, ik vind 20kg bagage p.p. echt wel veel. Het is een tropisch eiland! Je hoeft alleen maar dunne zomerkleding mee te nemen, voor je dan aan die 20 kg zit... Wij hopen de bagage in 1 koffer van 20kg mee te krijgen, zodat we de andere koffer voor de trouwkleding kunnen gebruiken, maar inderdaad, zijn er nog tips voor hoe je dat zo netjes mogelijk mee krijgt?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards