collapse

Auteur Topic: Do It Yourself -Projectjes  (gelezen 489214 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Monique_1983

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #50 Gepost op: 12 juni 2009, 10:33:50 »
Nou idd.. het idee van de goodie-bags heb ik van je overgenomen :wink:
Erg leuk!

jmarloes

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #51 Gepost op: 20 juni 2009, 13:49:32 »
[quote name=\'Melissie\' post=\'237252\' date=\'10 June 2009, 21:47\']De kaarten en de menu's heb ik als pakket gekocht in een handwerkwinkel in Amerika. De tekst via Word erop gezet, printer aanpassen aan de maat en dan printen. De menu's waren eigenlijk r.s.v.p kaartjes, maar heb ik dus menu's van gemaakt. Bij dezelfde winkel zwarte strikjes met parel gekocht en erop gelijmd. De uitnodigingen hadden eigenlijk een witte strik, maar dit heb ik vervangen voor een zwarte. Het doorzichtige vel zat ook in het pakket en moest je er dan op lijmen. Dus soort van 'bouw je eigen kaart'. Ze hadden ontzettend veel keus en uiteindelijk heb ik voor 75 uitnodigingen en 75 menukaartjes en extra lint, $100 betaald. Wat dus nog minder is in euro's.[/quote]


Ik vind het er erg mooi en strak uit zien! Wauw! Heeft deze winkel ook een site??

Groetjes

kattekliek

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #52 Gepost op: 8 november 2010, 16:22:28 »
Nu mijn bruiloft voorbij is, kan 'alles' online :wink: O.a. de bloemen; ik heb zelf een boeketje voor mezelf, een corsage voor mijn (toen nog) verloofde en een haarcorsage voor mijzelf gemaakt, de dag vantevoren. (voor de daggasten hadden wij corsage-buttons laten maken; zij hadden dus geen bloemen)

En het is heel goed gelukt, dus misschien ook iets voor andere zelf-werkzame bruidjes (of ceremoniemeesters, zussen ofzo)!









Het zijn chrysanten; dus stevige bloemen die niet zomaar verleppen. Het boeket stond op een zgn bridey, een soort 'microfoonvormig' plastic houdertje met oase, wat je in water dompelt en daarna kun je de bloemen er zo insteken (hoeven niet op draad te staan). Dat blijft heel lang goed; na de bruiloft nog vele dagen (het is ook mee op huwelijksreis gegaan). De corsages waren met een magneet, en hierbij waren de bloemen wel op draad gezet. Ik heb ze de avond vantevoren gemaakt en overnacht in de koelkast gelegd, en met de houdbaarheid was dat ook helemaal geen probleem - ze waren aan het eind van de dag nog helemaal fris.

De chrysanten heb ik de dag voor onze bruiloft gewoon bij de AH gekocht (bonusaanbieding :biggrin:). Verder klimop uit de tuin van de buren en grasbloemen uit de tuin van het werk (gratis). Het meeste van de houdbare benodigdheden heb ik gekocht via www.goedkoop-bloemschikken.nl -> 2 brideys (één om vooraf te oefenen), dun ijzerdraad, bloemistentape, gekleurde pareltjes met een naald eraan en twee setjes corsagemagneten. Verder nog een haarspeld bij de Kruidvat, een ijzerkniptangetje bij de doe-het-zelfzaak en lint van de coupeuse die mijn jurk vermaakt heeft + bij de Witte Boekhandel.

Het was natuurlijk ook geen dure actie op deze manier ... volgens mij met oefenboeketje en -corsages erbij ca. 35 euro (daar had ik gerbera's en rozen voor gebruikt, maar die zijn wat lastiger; dat was minder geslaagd). En hartstikke leuk om te doen + superleuk om alle positieve reacties over de bloemen te horen (ook van het overgrote deel van de gasten, dat helemaal niet wist dat ik het zelf had gemaakt) :)

De corsage van mijn man was qua stevigheid niet wat ie moest zijn en daardoor ging één van de bloemen uitvallen. Allemaal geen vreselijke ramp (de foto's zijn gewoon mooi geworden), maar ik moest wel tussen gemeentehuis en kerk ff de corsage repareren (hetgeen best wel hilarisch was - gelukkig hadden we wel ruim de tijd genomen tussen wettelijk en kerkelijk huwelijk :)).





Vanzelfsprekend is het wel aan te raden om vantevoren ff wat beter te oefenen ... ik had de draad horizontaal door de bloembodem gestoken en dat was dus geen goed idee! Op www.goedkoop-bloemschikken.nl staan overigens heel veel instructiefilmpjes, daarmee en met wat oefenmateriaal krijg je snel de smaak te pakken!

W.b. de haarcorsage, daar had ik één van de magneten met bloemistentape bevestigd aan de haarspeld (zo'n klikspeld). Die werd dan onder een laagje haar gestopt en vastgeklikt + extra vastgezet met ruwe schuifspeldjes. Haar er weer overheendraperen, de corsage (met andere magneet) eropplakken en het zat heel mooi en stevig. Van de speld zag je op deze manier niets, en het zat ook comfortabel. Je moet wel opletten dat de magneetpolen op de juiste manier zitten, zodat ze elkaar aantrekken en niet afstoten; bij het maken van een corsage die je met een losse magneet vastzet (zoals de corsage voor mijn verloofde) speelt dat geen rol.



Nou, hopelijk biedt het inspiratie! (misschien vooral om héél hard vantevoren naar de bloemist te rennen, als je bang bent dat je bloemen op de dag zelf uit mekaar vallen :biggrin:)
« Laatst bewerkt op: 8 november 2010, 16:28:07 door kattekliek »

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #53 Gepost op: 8 november 2010, 19:28:55 »
Leuk zeg!!!

kanama

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #54 Gepost op: 9 november 2010, 07:15:06 »
Wat een ontzettend leuk boeketje!

We zijn nog aan het twijfelen bloemist.....of schoonmoeder.
Die is namelijk erg handig met bloemen.

Maar helaas kunnen we het haar nog niet vragen.We gaan namelijk pas met kerst vertellen dat we gaan trouwen!

Ik hoop dat ik je plaatsje als voorbeeld aan haar mag laten zien??

Waarschijnlijk doen we ook alleen voor mijn aanstaande en dochter een (pols=dochter)corsage vind dat wel gezellig staan!

Leuk hoor dat je zo crea bent.

ik doe veel voor de bruiloft zelf maar hier durf ik niet aan te beginnen.

kattekliek

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #55 Gepost op: 10 november 2010, 15:00:03 »
Natuurlijk mag je het haar laten zien ter inspiratie, Kanama; daar is dit topic juist voor bedoeld :)

kanama

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #56 Gepost op: 11 november 2010, 07:10:52 »
Ja!!

maar ik wilde het toch even aan je vragen!
Errug leuk.
Ik ben al een tijdje aan het snuffelen, wilde het met 'gewone' bloemen,beetje zomers(trouwen in september 2011) dit was wat ik zocht.

Fee

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #57 Gepost op: 11 november 2010, 08:55:15 »
Goede tip van die website! Ik ga eens met mijn AS overleggen. Hij heeft een tijdje bij een bloemist gewerkt.
Misschien binnenkort eens wat spullen kopen, uitproberen (gezellig middagje samen klussen) en kijken wat het wordt. Leuk boektje kattekliek, met al die verschillende kleurtjes.

Lotusbloempje

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #58 Gepost op: 7 december 2010, 17:15:42 »
Hoi allemaal,

Wij maken heel veel zelf voor de bruiloft. Ik ben graag creatief bezig namelijk. We maken de kaarten zelf, de taart maak ik samen met een vriendin, ik maak partycrackers als verassing bij de lunch voor de daggasten, de menukaarten maken in de vorm van een vouwbloem. Dan krijgen ze nu geen keuze tussen een kleur of cijfer, zoals je vroeger op school deed, maar tussen voor- hoofd- en nagerecht. De bedankjes heb ik half zelf gefreubeld, omdat ik het zo raar vind dat ik een paar euro per bedankje neer meot tellen. Hebben nu van die bellenblaasjes in de vorm van een taartje van de blokker, kwartje per stuk met een leuk kaartje eraan.
Misschien nog tip voor andere creatievelingen. Op de log www.stylemepretty.com heb ik al hele leuke ideeen opgedaan via de foto's. Bijna elke bruiloft heeft daar wel iets leuks.

Ben benieuwd of er meer zij die zoveel freubelen.

groetjes Lotus

Fee

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #59 Gepost op: 11 december 2010, 23:49:42 »
Leuk idee voor die menukaart!!

Wij hebben een monogram ontworpen. Dit wordt waarschijnlijk de voorkant van de kaart, we laten hem waarschijnlijk wel bij een drukker drukken/printen. En we willen in dezelfde stijl ook menukaartjes en plaatsnaamkaartjes maken.
Verder ga ik kleine weckpotjes vullen met zelf gemaakte boerenjongens, als bedankje voor de gasten. Ik heb laatst ook alcoholvrije boerenjongens gemaakt. Eens zien hoe dat over 6 weken smaakt. Als dat lukt, hebben we dus ook iets leuks voor de kleine gasten!!
Nu ben ik nog op zoek naar vlinders, minimaal 10 cm in het groen. Dit met een mooi lint eraan worden de versiersels voor de trouwauto en volgauto's.

Tussen de kerstdecoratie die nu in veel winkels ligt, liggen veel spulletjes om zelf decoratie mee te maken.

jacqw78

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #60 Gepost op: 30 december 2010, 12:08:38 »
Leuk idee voor die menukaart!!

Wij hebben een monogram ontworpen. Dit wordt waarschijnlijk de voorkant van de kaart, we laten hem waarschijnlijk wel bij een drukker drukken/printen. En we willen in dezelfde stijl ook menukaartjes en plaatsnaamkaartjes maken.
Verder ga ik kleine weckpotjes vullen met zelf gemaakte boerenjongens, als bedankje voor de gasten. Ik heb laatst ook alcoholvrije boerenjongens gemaakt. Eens zien hoe dat over 6 weken smaakt. Als dat lukt, hebben we dus ook iets leuks voor de kleine gasten!!
Nu ben ik nog op zoek naar vlinders, minimaal 10 cm in het groen. Dit met een mooi lint eraan worden de versiersels voor de trouwauto en volgauto's.

Tussen de kerstdecoratie die nu in veel winkels ligt, liggen veel spulletjes om zelf decoratie mee te maken.


beste Fee,

bij de action heb ik een heleboel kleine en grotere vlinders gezien in alle kleuren. mogelijk dat daar iets voor je bij zit!

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #61 Gepost op: 30 december 2010, 13:07:04 »
Ja die vlinders heb ik ook flink ingeslagen! :) Ik ging voor roze paars en wit.. heb er behoorlijk veel!

Heb gelijk een goed idee opgedaan op de site! Kleine potjes zelfgemaakte jam als bedankjes.. van de frambozen en bramen uit onze tuin (Waar wij dus ook trouwen)
« Laatst bewerkt op: 30 december 2010, 13:11:22 door Jnine89 »

tamra

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #62 Gepost op: 30 december 2010, 15:21:26 »
hallo allemaal ik zat net te benken hoe je goedkoop bedankjes kan maken..is het geen idee om bijvoorbeeld bij xenos nu het is rond de feestdagen die plastic amusebakjes te kopen en die dan te gebruiken die kun je makkeljk vullen met iets en er zitten er genoeg in een verpakking?

gr

vlinder84

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #63 Gepost op: 4 januari 2011, 09:10:22 »
Wij hebben gratis visitekaartjes laten drukken bij vistaprint (Bedankt voor jullie komst... Naam as & naam van mij.. trouwdatum), maken een gaatje in de hoek met de perforator en hangen er dan twee gelukspoppetjes aan. http://www.kimya.nl/gelukspoppetjes-gelukspop-geluks-poppetjes-bruidspaar-gelukspoppetjes-c-689_579_580.html. € 9,- voor de visitekaartjes (voor het ontbreken van reclame op de achterkant van het kaartje en het verzenden) en € 37,- voor de poppetjes incl verzenden.

Edit: de link doet het bij mij niet als ik 'm vanuit het bericht aanklik. Het zijn in ieder geval 2 gelukspoppetjes, een bruid en bruidegom..
« Laatst bewerkt op: 4 januari 2011, 09:16:11 door vlinder84 »

MissMip

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #64 Gepost op: 4 januari 2011, 09:41:17 »
Leuk! Ik ben ook weg van Vista Print :tongue: Als je je abboneert op de e-mails kan je vaak een gratis mok bestellen ofzo. Ik heb nu twee mokken met zelfgemaakte foto's. Echt leuk :)

Fee

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #65 Gepost op: 4 januari 2011, 13:30:14 »
hallo allemaal ik zat net te benken hoe je goedkoop bedankjes kan maken..is het geen idee om bijvoorbeeld bij xenos nu het is rond de feestdagen die plastic amusebakjes te kopen en die dan te gebruiken die kun je makkeljk vullen met iets en er zitten er genoeg in een verpakking?

Op veel standaard bedankjes websites kan je al voor €1,= á €1,50 kant-en-klaar bedankjes kopen. Als je dus een bedankje wilt, maar op je budget letten is het belangrijkst, dan zou ik voor tule zakjes met 5 bruidssuikers gaan. Is volgens mij nog het goedkoopst. (kan al voor 80ct)
Voor de rest wat goedkoop is, is heel afhankelijk van wat je wilt geven.

vlinder84

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #66 Gepost op: 5 januari 2011, 08:57:00 »
Kan nog goedkoper zelfs.. http://www.bijzonderebedankjes.nl/Huwelijk.php?type=139. 27.50 voor 50 bedankjes. Moet je wel zelf de snoepjes in de zakjes doen en de kaartjes eraan hangen. Volgens mij kun je zelf de tekst op het kaartje kiezen maar dat weet ik niet zeker.

june102011

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #67 Gepost op: 17 januari 2011, 21:06:57 »
Voor de crea bea's onder ons  :) wij gaan zelf een flesje water met onze eigen labels maken. Flesje water kost bij Dirk 0.14ct, en daarbij hebben we een candy buffet met van die chinese take out doosjes. Kunnen ze zelf hun bedankjes bij elkaar scheppen en flesje water meenemen voor onderweg :)

Nogevengeduld

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #68 Gepost op: 17 januari 2011, 21:19:39 »
www.party-gifts.nl is ook een hele leuke site om van alles zelf te maken.

Wat je ook kan doen is zelf je antennelintjes maken (als je die wil)

Sabine80

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #69 Gepost op: 18 januari 2011, 09:13:18 »
Bij onze trouwlokatie mag er niet met confetti of rijst e.d strooien,
daarom heb ik 20 stuks bellenblaas gekocht bij de plaatselijke feestwinkel
(3,95 per 6) en dat gaat in een organza-zakje gekocht bij de Xenos voor
€ 0,50 per stuk met hartensnoepjes uit de supermarkt vandaan.

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #70 Gepost op: 15 juni 2012, 10:43:27 »
Hallo allemaal..

24 mei 2013 trouw ik met de liefde van mijn leven..
Een dag die nog zo ontzettend ver in de toekomst ligt... Ik kan niet wachten!
Maar, om dat wachten wat makkelijker te maken( en ook omdat ik het heel leuk vind, en ik ontzettend hou van originele DIY-projecten..)
heb ik het komende jaar volgepland met ruim 35 DIY projectjes..

Van uitnodigingen, tot bedankjes. En van boeket,tot versieringen.
Dat wordt een leuk creatief freubel-jaar..

Omdat ik veel dingen een verrassing wil houden voor mijn gasten maar ik mijn enthousiame/twijfels/vragen/voorbeelden wel ergens kwijt moet, heb ik dit topic geopend..
Dus met enige regelmaat zal ik hier wat fotootjes posten, als je het leuk vind om te volgen.. Leuk! En zo niet , dan negeer je dit topic gewoon :)

Zijn er trouwens nog meer meiden die er een ware DIY bruiloft van gaan maken?? Inspiratie is natuurlijk nooit weg, hihi

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #71 Gepost op: 15 juni 2012, 10:45:35 »
Wij hebben ook een beetje een DIY bruiloft.

Wij gaan zelf maken:
- cupcakes
- corsages
- boeket
- de ringen
- de aankleding zoals de vaasjes etc
- de kaarten en bedankkaartjes

Veer

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #72 Gepost op: 15 juni 2012, 10:51:33 »
Klinkt super! Ik ga zeker dit topic blijven volgen. Zelf ga ik alleen zelf alles zoeken en vinden op het internet. Ik denk dat ik alleen de bedankjes ga maken. En de tekst samenstellen van het misboekje. We hebben drie kinderen en de bedankjes die gegeven zijn op de babyborrels heb ik zelf gemaakt. Bij Amber had ik sokje gebreid, bij Zoë had ik stoffen popjes gemaakt en bij Jonas had ik beertjes gemaakt.

Ik ben al heel lang aan het denken wat voor bedankje het gaat worden. Nu twee opties:

- Een glaasje met er in een zelfgemaakt kaarsje in.

- Of zelfgemaakte zeepjes

Ik heb nog nooit een kaars of zeepjes gemaakt. Maar het lijkt me wel super leuk.

De decoratie van de zaal doen we ook zelf en de bloemetjes die op tafel komen.
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2012, 10:52:16 door Veer »

misseagle

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #73 Gepost op: 15 juni 2012, 12:39:53 »
Ohh dit wil ik volgen..
Ik wil ook wel bepaalde dingen zelf gaan maken maar ik heb geen idee wat en hoe enzo!
Dus hoop op inspiratie!!

Overigens trouw ik op dezelfde dag hihi!

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #74 Gepost op: 15 juni 2012, 13:08:14 »
Wat nu op mijn lijstje staat :
- boeket ( van stof)
- polscorsages voor bruidsmeisjes en corsages voor AS en daggasten
- autolintjes
- wegwijsborden naar de locatie toe
- houten letters met onze namen
- loper
- stoelversieringen
- versieringen lunch
- kanten slingers
- taartplateau
- taarttopper ( eventueel)
- bruidsmeiden taart
- fotobooth accessoires
- fotobooth achtergrond
- uitnodigingen
-save THE date kaarten
- menukaartjes
- tafelstukken
- kussens
- bedankjes
- foto-waslijn
- deco takken met foto's en bloemen
- enveloppendoos
- taarten ( die mijn bruidsmeisjes versieren )
En nog meer dingen, maar dat zijn allemaal decoratie items, die in mijn hoofd zitten..
Best een to do list He...

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards