collapse

Auteur Topic: Do It Yourself -Projectjes  (gelezen 488415 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #500 Gepost op: 8 januari 2013, 20:08:13 »
Het vilt is in bestelling, dus als ik ze gemaakt heb, ga ik proberen een foto te posten!

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #501 Gepost op: 8 januari 2013, 21:24:02 »
Roze, ik ben benieuwd!

Kikker

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 223
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #502 Gepost op: 8 januari 2013, 22:22:16 »
Ik ook!

Nu ik hele mooie STD- en trouwkaarten ergens op internet heb ontworpen, wil ik zelf de naamkaartjes en de bedankkaarten/bedankjes maken. Ook het "gastenboek" ga zelf doen. Maar ga eerst nog even ideeën opdoen en hier kijken wat jullie allemaal voor moois maken ;)

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #503 Gepost op: 8 januari 2013, 22:53:36 »
@kikker, hoe zijn je std kaarten geworden...nieuwsgierig!

Kikker

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 223
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #504 Gepost op: 9 januari 2013, 07:42:10 »


Hij wordt afgedrukt op wit parelmoer papier en aan de binnenkant maak ik een touwtje of lintje met een lossig knoopje dat bij het openmaken van de kaart strak trekt en een knoopje wordt.
« Laatst bewerkt op: 9 januari 2013, 07:46:25 door Kikker »

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #505 Gepost op: 9 januari 2013, 10:35:00 »
@kikker, die heb ik inderdaad vaker gezien, die zijn leuk! Mooi gedaan!

Crista

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #506 Gepost op: 9 januari 2013, 10:58:33 »
@ kikker leuk joh!

Zo eentje had ik ook gezien op pinterest en had het graag ook gedaan maar vreesde dat een groot deel van de gasten de uitdrukking tying the knot niet zouden begrijpen. Onze std was dan ook gecombineerd met de kerstkaart. Wel leuke foto van onzelf erop gezet.

Kikker

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 223
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #507 Gepost op: 9 januari 2013, 16:48:04 »
Hm goed punt. We zetten er nog wel iets op van "precies als we 10 jaar samen zijn gaan we trouwen" oid :biggrin:

Ik ga een wensboom als gastenboek maken. Ik heb een schildersdoek gekocht, daar ga ik stof overheen spannen en een boom op schilderen. Ik wil mooie kaartjes maken en deze op een leuke manier aan de boom bevestigen, zodat het geen "platte" boom wordt en dan evt in een diepe lijst inlijsten. Ik dacht de kaartjes met lintjes aan knopen (en die op de stof te naaien) te hangen. Hebben jullie nog goede ideeën?

wedding2013

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #508 Gepost op: 9 januari 2013, 23:43:18 »
Kikker: Heel leuk idee, ik ga een houten plaat bestickeren met boommuursticker en die dan volhangen met oude lijstjes met trouwfoto's van familie, opa's en oma's. Wordt ook een soort eerbetoon aan de mensen die er niet bij kunnen zijn.

Vilickylucky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 349
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #509 Gepost op: 11 januari 2013, 12:10:33 »
@ marlie, die stempels van papierwinkel zijn volgens mij wel de juiste grootte. Volgens mij is t 6,5 gedeeld door 3

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #510 Gepost op: 11 januari 2013, 12:35:33 »
vilickylucky.,. je hebt gelijk..
Het is inderdaad 6,5 cm.. 3,5 cm is de hoogte va het doosje..
Ik hou hem ng even in mijn achterhoofd. Ik heb via marktplaats een sempelmat besteld met hele gave letters, van 3 bij 3 cm..
Even afwachten hoe dat uitpakt.

wedding2013.. Die stempels zijn ook leuk. inderdaad wel wat duur. vooral met verzendkosten er nog bij.. hmmm ff nadenken ook nog..

kikker; leuke save the date. dat idee hadden wij erst ook, maar dachten ook dat mensen het niet zo zouden snappen. Tie the knot is typisch amerikaans..



Vilickylucky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 349
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #511 Gepost op: 11 januari 2013, 12:40:03 »
Een s(t)empelmat? Hoe ziet dat eruit? Ben erg benieuwd naar je resultaat want alle dingen die tot nu toe langs zijn gekomen vind ik erg gaaf!

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #512 Gepost op: 11 januari 2013, 13:01:47 »
haha, stempelmat bedoel ik natuurlijk..
ben zelf ook benieuwd hoe hetprecies werkt en uitpakt.

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #513 Gepost op: 11 januari 2013, 13:18:43 »
Leuk, Kikker!

wedding2013

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #514 Gepost op: 11 januari 2013, 16:19:49 »
Ik heb een dilemma:

via groothandel heb ik geruit okergeel lint gevonden dat ik wil gebruiken voor de versiering van de stoelen. Worden 4 verschillende kleuren naast elkaar en ongeveer 8 meter lint per stoel (2 strookjes van 1 meter per kleur lint)

Nu kom ik erachter dat 25 meter lint maar liefst 19 euro kost (geruit en 15 mm breed), dan ben ik dus voor 1 strook lint voor 80 stoelen ruim 126 euro kwijt. Dit vind ik wel erg aan de prijs!

Ik heb dus van elke kleur ongeveer 200 meter lint nodig! (800 in totaal)

edit heb nu ook geruit lint gevonden voor 8 euro per 25 meter, toch nog duurder dan ik had gedacht!
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2013, 16:29:24 door wedding2013 »

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #515 Gepost op: 11 januari 2013, 19:00:50 »
@marlie, ik heb ook stempels die je mag gebruiken, kunnen we gewoon heen en weer sturen per post! alleen de O is een kleine puntje uit (echt een puntje) maar ik weet niet in hoeverre je die nodig hebt! Zijn wel lekker groot!

Kikker

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 223
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #516 Gepost op: 11 januari 2013, 21:38:48 »
Ik heb een dilemma:

via groothandel heb ik geruit okergeel lint gevonden dat ik wil gebruiken voor de versiering van de stoelen. Worden 4 verschillende kleuren naast elkaar en ongeveer 8 meter lint per stoel (2 strookjes van 1 meter per kleur lint)

Nu kom ik erachter dat 25 meter lint maar liefst 19 euro kost (geruit en 15 mm breed), dan ben ik dus voor 1 strook lint voor 80 stoelen ruim 126 euro kwijt. Dit vind ik wel erg aan de prijs!

Ik heb dus van elke kleur ongeveer 200 meter lint nodig! (800 in totaal)

edit heb nu ook geruit lint gevonden voor 8 euro per 25 meter, toch nog duurder dan ik had gedacht!

En drie kleuren nemen? Dat scheelt iig al een beetje. Evt bij een winkel vragen of ze een mooie prijs kunnen maken? Of winkels als Action in de gaten houden? Of opkopen uit een faillissement?

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #517 Gepost op: 11 januari 2013, 22:34:22 »
Strikken maken van tule? Zo'n 2a3 euro per meter en 1.40 breed, in alle kleuren van de regenboog en ik denk goedkoper. Zo'n meter per stuk, en elke strik zo'n 20 cm breed, dan kun je dus 7 uit een meter halen.

wedding2013

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #518 Gepost op: 11 januari 2013, 23:07:17 »
Strikken maken van tule? Zo'n 2a3 euro per meter en 1.40 breed, in alle kleuren van de regenboog en ik denk goedkoper. Zo'n meter per stuk, en elke strik zo'n 20 cm breed, dan kun je dus 7 uit een meter halen.

Ik vind strikken helemaal niks niks haha

Kikker: de tip om 3 linten per stoel te gebruiken is ook wel een idee, ik heb al op veilingsites gekeken maar helaas niet vaak de kleuren die ik in gedachten heb! Ga hier ook even kijken hoe het staat om een stoel..

edit: misschien moet ik anders brede stoffen kopen en dan in linten (repen knippen)
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2013, 23:09:01 door wedding2013 »

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #519 Gepost op: 11 januari 2013, 23:20:27 »
Jup, gewoon een soort van satijn stof kopen, 't is even wat knipwerk maar scheelt Je wel een hoop geld!

Kikker

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 223
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #520 Gepost op: 12 januari 2013, 03:20:07 »
Moet je wel heel recht kunnen knippen ;)

Je zou ook gewone ruitjesstof kunnen kopen ipv satijnstof. Das waarschijnlijk nog goedkoper. En ze zijn 'in' op dit moment, geloof € 7,50 p/m.

wedding2013

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #521 Gepost op: 12 januari 2013, 13:31:49 »
Bedankt voor de tips, zondag gaan we naar de locatie kijken en alles opmeten, mijn aanstaande waarschuwt me voor kleine details die niet gaan opvallen in een grotere ruimte. Mannen hebben daar soms meer kijk op dan vrouwen...

@linten Maakt het uit of ik recht knip als de linten toch maar in slierten aan de stoelen hangen?

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #522 Gepost op: 12 januari 2013, 20:25:10 »
Nou ik zou het proberen ja, om recht te knippen, anders krijg je allemaal ongeljke stroken..

Kikker

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 223
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #523 Gepost op: 12 januari 2013, 20:34:25 »
Ik zat nog te denken, hoe ga je het doen? Om de rugleuning van de stoel heen en dan aan de achterkant knopen? Dan zou je de stroken om de zitting ook breder kunnen laten en pas in dunne strookjes knippen vanaf de knoop. Scheelt veel (precisie)werk

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #524 Gepost op: 12 januari 2013, 20:38:31 »
Joh gewoon ff met twee personen doen, de een de ene kant vasthouden en jij de andere, met een goede textiel schaar glijd je door de stof heen en vaak nog recht ook!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards