collapse

Auteur Topic: Do It Yourself -Projectjes  (gelezen 488833 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MenS

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #700 Gepost op: 4 maart 2013, 15:22:05 »
@Marli, dat is wel veel zeg. Ik had ook een behoorlijke lijst maar mijn over ijverige ceremoniemeesters hebben een aantal werkjes gekaapt. Hihi ik mag niet te veel......

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #701 Gepost op: 4 maart 2013, 17:12:34 »
dames, ik was op zoek naar hartstickers voor onder mijn schoenen...... nu had ik hier al begrepen dat de dingen die je via internet kunt kopen voor geen meter blijven zitten....
nu dacht ik net, misschien kan ik ze dan wel zelf maken... maar met wat voor een materiaal zou je dat het beste kunnen doen???

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #702 Gepost op: 4 maart 2013, 18:41:22 »
Vandaag heb ik toevallig (tijdens het boodschappen doen) de bloemenmandjes gevonden. Alle mandjes die ik had gezoen waren of te kitscherig of te groot. Nu hadden ze bij de AH paasmandjes met chocolade erin en die ga ik wit spuiten en met paars lint mooi afmaken. Perfect voor de vier kleine meisjes.
« Laatst bewerkt op: 4 maart 2013, 18:45:08 door heleen0410 »

poppetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 149
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #703 Gepost op: 4 maart 2013, 21:10:09 »
wow wat een lijst marlie

en lieve mandjes heleen

Hier mijn foto's van de bloemen die ik tot nu toe gemaakt heb:








poppetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 149
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #704 Gepost op: 4 maart 2013, 21:16:05 »
Inmiddels weet ik dat de grijze bloemen het beste bij mijn as z'n pak passen, dus daarmee ga ik het boeket maken. Het is de bedoeling dat in het midden van de bloemen een broche komt, maar ook her en der tussendoor alleen een broche, een beetje zoals op de eerste foto te zien is.

Verder moeten we nog:
- versiering maken voor de stoelen waar we op zitten tijdens de ceremonie
- slingers maken (van pompom's en een met onze namen)
- versiering maken voor bij gastenboektafel (er komt een krijtbord met daarop foto's met uitleg wat de bedoeling is)
- gastenboek versieren
- naambordjes voor tijdens diner
- menukaarten
- uitnodiging
- bedankjes

en ik zal vast nog het een en ander vergeten nu


wedding2013

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #705 Gepost op: 4 maart 2013, 21:46:48 »
Mooi gedaan poppetje! Welke stof heb je gebruikt om de blaadjes om te krullen? Is toch gedaan met een vlam?

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #706 Gepost op: 4 maart 2013, 22:50:58 »
Hele mooie bloemen, poppetje

poppetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 149
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #707 Gepost op: 4 maart 2013, 23:16:38 »
Mooi gedaan poppetje! Welke stof heb je gebruikt om de blaadjes om te krullen? Is toch gedaan met een vlam?


Je het is inderdaad door middel van een kaars. Ik heb veel filmpjes gekeken op internet, deze techniek is heel veel te vinden, alleen worden dan de blaadjes vaak andersom aan elkaar vastgemaakt (dat ze naar boven krullen) Maar bij toeval ontdekte ik dat ik het zo veel mooier vind (bij stevige stof)
Ik heb gordijnstoffen gebruikt, maar het kan met elke stof, als deze maar synthetisch is. De bruine bloemen zijn coupons gemaakt die ik in een interieur winkel zag, en de rest heb ik op de markt gekocht.

poppetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 149
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #708 Gepost op: 4 maart 2013, 23:19:16 »
dames, ik was op zoek naar hartstickers voor onder mijn schoenen...... nu had ik hier al begrepen dat de dingen die je via internet kunt kopen voor geen meter blijven zitten....
nu dacht ik net, misschien kan ik ze dan wel zelf maken... maar met wat voor een materiaal zou je dat het beste kunnen doen???


http://www.bruidsschoenen-online.nl/i-do-stickers/
Ik heb deze bij mijn schoenen gekregen. Ik denk dat ze best stevig plakken.
« Laatst bewerkt op: 4 maart 2013, 23:21:56 door poppetje »

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #709 Gepost op: 4 maart 2013, 23:55:16 »
dames, ik was op zoek naar hartstickers voor onder mijn schoenen...... nu had ik hier al begrepen dat de dingen die je via internet kunt kopen voor geen meter blijven zitten....
nu dacht ik net, misschien kan ik ze dan wel zelf maken... maar met wat voor een materiaal zou je dat het beste kunnen doen???


http://www.bruidsschoenen-online.nl/i-do-stickers/
Ik heb deze bij mijn schoenen gekregen. Ik denk dat ze best stevig plakken.
ja deze had ik ook gezien.... Maar wil echt harten onder mijn schoenen en geen tekst....

Vilickylucky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 349
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #710 Gepost op: 5 maart 2013, 01:14:20 »
Je kunt van die losse glitters bij de action kopen, ook met pareltjes als je dat leuker lijkt en dan voor de zekerheid met seconde lijm plakken? Of als je niet perse van zulk soort glittersteentjes wilt, met nagellak en een sjabloon aan de slag?

wedding2013

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #711 Gepost op: 5 maart 2013, 19:23:24 »
Ik ga een persoonlijke boodschap op mijn schoenen schrijven voor aanstaande (of is het leuker op zijn schoenen?) Of wij allebei op elkaars schoenen? Iemand tips?

En moet op zoek naar een krijtbord voor welkom boodschap en krijtbord beetje oppimpen.


Yvon83

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #712 Gepost op: 5 maart 2013, 20:17:12 »
haha marlie, door jou heb ik ontdekt wat er mogelijk is met boeketten. Ik wist niet beter dan dat een boeket van bloemen was. EN toen zag ik jou bloemen en ben ik gaan rondneuzen op internet. Met name Etsy is heel fijn om bij af te kijken. Mijn boeket moet een mengeling worden van stoffen bloemen en broches. Alleen broches vind ik te druk, maar de combinatie van bloemen en broches vind ik heel speels. Ik hoop dat het gaan lukken. Mijn bloemen zijn wel heel anders dan die van jou, maar dat zal je straks op de foto's wel zien.

Bij mij wordt het idd ook zoiets :) We hebben inmiddels al aardig wat bloemen van allerlei stoffen en vormen.. Binnenkort mag mijn moeder ermee gaan bloemschikken :D

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #713 Gepost op: 5 maart 2013, 20:20:08 »
wedding... Misschien is het leuk om bij elkaar een persoonlijke boodschap op de schoen te schrijven.. Maar het ligt eraan wat je wil.. Is het alleen voor jullie zelf bedoeld? Of juist dat het te lezen is voor jullie gasten/fotograaf?

Vandaag ben ik bezig geweest met mijn schorten.
Ik heb ze bijna klaar.. ging lekker en ze zijn echt heel leuk geworden! Vind ik dan..
Ik zal binnenkort een fotootje posten (moet ik ook nog doen van mijn andere projectjes..)

poppetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 149
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #714 Gepost op: 5 maart 2013, 20:25:32 »
Waar zijn die schorten voor voor marlie?

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #715 Gepost op: 5 maart 2013, 21:04:19 »
Voor onze daggasten.
Wanneer wij foto's gaan maken, doen zij een workshop "dessert maken"
We hebben voor iedereen een persoonlijk schort met hun naam en ons trouwlogootje.. Dit ,kunnen ze dan meenemen als  aandenken..

wedding2013

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #716 Gepost op: 5 maart 2013, 22:44:35 »
Voor onze daggasten.
Wanneer wij foto's gaan maken, doen zij een workshop "dessert maken"
We hebben voor iedereen een persoonlijk schort met hun naam en ons trouwlogootje.. Dit ,kunnen ze dan meenemen als  aandenken..

Superleuk idee! Moest je veel schorten maken? Een eigen trouwlogo vind ik ook heel romantisch!

Oh heb nog een leuk idee, ik wil voor de huwelijksnacht in ons eigen huis de slaapkamer oppimpen en ben nu op zoek naar een mooie bedsprei voor hotelkamer look. Maar ja het is wel in de zomer dan haha!
Of is het niet gebruikelijk dat ik dat doe? En iemand nog leuk idee?

misseagle

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #717 Gepost op: 6 maart 2013, 06:46:38 »
Maakt toch niet uit wat gebruikelijk is? En een bedsprei kan ook heel dun zijn hoor, hebben hotels toch ook in de zomer.. een andere bedsprei dan in de winter! En die sprei gaat er toch af.. t gaat meer om het aanzicht toch?
Vind het een lief en leuk idee!!

Komend weekend gaan we hopelijk eindelijk de gastenlijst afmaken.. dat is mijn 1e DIY haha.. Alhoewel ik vind dat het mede ontwerpen van de uitnodigingen ook best DIY is :P
Verder wil ik sowieso het ringendoosje gaan maken en zit eraan te denken om nog iets met een krijtbord te doen maar weet niet zeker.

Niet veel DIY bij mij dus...  :blush:

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #718 Gepost op: 6 maart 2013, 11:46:17 »
@Marlie, welk model schorten maak jij? Ik heb het meest makkelijke ontwerp gekozen maar zit zo te klooien met die bias band, afschuwelijk! Ben bijna van plan om 27 witte schorten te gaan kopen! Voor onze bbq staat het zo leuk!

Verder staat hier nog op het lijst:

corsages mannen maken
uitnodigingen (boek vorm)
mijn boeket (al dan niet met echte bloemen)
jurk hanger
alle bordjes voor op en bij de locatie en bij het huis van mijn ouders en voor aan de weg
kleurboekjes voor de kinderen
programma's
goodiebags
gastenboek
wandversiering (backdrops)
servetten voor bij de bbq
waterfles labels
wijnfles labels
polaroidlijst voor de "photobooth" (oftewel niet een echte photobooth maar een soort van witte lijst waar men achter kan gaan staan en dan een foto maken met props.
achtergrondje voor de videohoek.

Nou dat was het volgens mij wel.. ( denk ik) en ik heb gelukkig nog tot september!

Jorien26

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #719 Gepost op: 6 maart 2013, 13:40:54 »
ik ben nog op zoek naar een goede naturel-houten kist om zelf te beschilderen, die dienst kan doen als enveloppen doos maar die ik na de bruiloft wil bewaren om alle kaartjes, het ringendoosje, en andere prularia/aandenken van de bruiloft in te bewaren.. iemand nog goede tips voor websites met niet al te dure onbewerkte houten kisten???

Vilickylucky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 349
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #720 Gepost op: 6 maart 2013, 13:51:23 »
@jorien, Xenos of action? Hoe groot wil je dat de kist is?

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #721 Gepost op: 6 maart 2013, 13:57:37 »
Misschien via marktplaats

teskev

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #722 Gepost op: 6 maart 2013, 15:27:30 »
Hallo allemaal,
Ik heb me hier pas aangemeld, leuke site! Zoveel leuke ideeën!
NU was ik vorige week aan het rondneuzen, en kwam ik iemand tegen die een site had voor plexi hartjes en de bruidssuiker in 1 pakket.
Nu kan ik deze natuurlijk niet meer vinden.
Weet iemand de site nog?
Alvast bedankt!

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #723 Gepost op: 6 maart 2013, 15:57:16 »
Ik zou inderdaad ook bij xenos of action kijken..
Op internet hebben de meeste hobbywinkels ook wel blankhouten kistjes..

hieronder zoals beloofd mijn projectjes..
Het eindresultaat van mijn ceintuur

Mijn fascinator (draag ik bij mijn birdcage, en misschoeb 's avonds)

Dit zijn mijn schoenen voor de ochtend, op de rechterschoen zit mijn schoenclip.

Hier nog eens, van dichterbij (op de foto komt ie minder mooi tot zijn recht..)

En de schorten.. Voor de vrouwen met een roze lintje, de heren een zwart strikje

En de bloemstukken.. jullie willen niet weten hoeveel uur werk hierin zit..


De ring"kussens" , ben er alleen nog niet uit of ik ze zo laat. of allebei in dezelfde kleur maak..

En ik was toch bezig.. gelijk maar zakdoekjes gemaakt voor bruidsmeisjes en moeders


Sorry voor deze enorme spam, hihi

misseagle

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #724 Gepost op: 6 maart 2013, 15:59:55 »
Wat leuk!! Oh en jouw hakken zijn nog hoger en smaller dan de mijne haha!

Vind de schorten ook echt leuk :D Mooi gepimpt!
Misschien ook maar doen voor mij en mn AS.
Hoe heb je die letters gedaan?

Wel grappig, bij jouw "ringkussentjes" daar dacht ik ook aan.. zo'n rotan hart!
en die zakdoekjes.. *love*

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards