collapse

Auteur Topic: Do It Yourself -Projectjes  (gelezen 488834 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Destino

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #925 Gepost op: 13 mei 2013, 14:13:01 »
-
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 22:44:11 door destino »

11102014

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #926 Gepost op: 13 mei 2013, 15:22:06 »
@Marlie: Ik kijk met bewondering naar al jouw DIY projectjes. Maak je toevallig ook geen social media kaartjes? Ik kan maar niks moois bedenken... ;)

poppetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 149
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #927 Gepost op: 13 mei 2013, 15:58:08 »
De fotowand is 2,44m  breed en 2m hoog. Hij bestaat (gelukkig) uit twee delen (1,22 x 2,00) Zodra hij klaar is komt hij tijdelijk in de slaapkamer te staan (en die is dan ook wel echt bommetje vol  :jawdrop:). Na de bruiloft hebben we er geen plek voor helaas.

Ons papier voor de pompoms komt hiervandaan: http://www.eennieuwavontuur.com/a-26104993/doe-het-zelven/zijdevloei-papier-keuze-uit-28-kleuren/


Ze gaan per 10 vellen. Ik twijfelde zelf tussen een aantal kleuren en heb toen een mail gestuurd met de vraag of ik kleurstaaltjes kon krijgen. Die hebben ze toen gratis verzonden. Omdat wij grote hoeveelheden nodig hadden heb ik het per mail besteld, toen hebben ze er een mooi bedrag van gemaakt. En alles was zeer snel en netjes binnen. zeer tevreden dus!!
« Laatst bewerkt op: 13 mei 2013, 16:00:56 door poppetje »

Kikker

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 223
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #928 Gepost op: 13 mei 2013, 22:21:29 »
Dankjewel, ze hebben in ieder geval de kleurtjes die ik zoek! Heb vandaag bij de Ako een pakje witte vellen gevonden. Was best prijzig en verder hadden ze ook niet veel liggen, maar ik heb het even kunnen proberen en het resultaat ziet er leuk uit. Een pompon van 50x70 is best groot, denk dat ik dan een combi ga maken van grote en kleine. Hoeveel hebben jullie er gemaakt? Vind het lastig in te schatten hoeveel je er nodig hebt.

poppetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 149
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #929 Gepost op: 14 mei 2013, 13:02:09 »
Wij hebben verschillende maten gemaakt

De verhouding hebben wij ongeveer op 2x3 gehouden, maar je moet niet te moeilijk denken. Ik heb bijvoorbeeld ook gewoon de vellen in 3-en geknipt en zo gevouwen dus die waren dan 23 x 50

maar wij hebben bijvoorbeeld ook: 40 x 60
                                              20 x 30

hoe groter des te meer vellen heb je nodig om een mooie volle pompom te krijgen. Wij hebben ze allemaal met 10 vellen gemaakt, maar de grote pompoms zijn dan toch iets minder mooi (die van 50 x 70) achteraf gezien had ik daar liever een paar meer vellen in gestopt terwijl de allerkleinste met 8 vellen prima waren geweest

poppetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 149
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #930 Gepost op: 14 mei 2013, 22:33:29 »
Eindelijk!!! De slingers van pompoms zijn klaar. In deze doos zit in totaliteit 50 meter  :jawdrop:




gelukkig hebben we de twee dagen voor de bruiloft veel hulp, want het moet ook nog allemaal uitgevouwen worden  :-X

sperzieboon

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 729
  • Geslacht: Vrouw
  • happiness is not a destination, it's a way of life
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #931 Gepost op: 14 mei 2013, 22:49:45 »
Phoe dat uitvouwen inderdaad, wat een werk!! Maar wordt vast mooi!

poppetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 149
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #932 Gepost op: 14 mei 2013, 23:09:24 »
En het begin van de menukaarten is er nu ook (goed bezig vanavond  :biggrin:):




Toinette

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #933 Gepost op: 15 mei 2013, 08:46:30 »
@Poppetje: Wat een mooie kleuren gebruik je. En wat sfeervolle bruiloft maak je er van! Fantastisch!

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #934 Gepost op: 15 mei 2013, 09:03:48 »
Erg mooi Poppetje, zowel de lijstjes voor de menu's als de kleuren van de pompoms. Heb je ze allemaal al aan elkaar gemaakt of hang je de uitgevouwen pompoms aan de slinger (vind het namelijk een leuk idee ;) )

poppetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 149
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #935 Gepost op: 15 mei 2013, 12:31:06 »
Erg mooi Poppetje, zowel de lijstjes voor de menu's als de kleuren van de pompoms. Heb je ze allemaal al aan elkaar gemaakt of hang je de uitgevouwen pompoms aan de slinger (vind het namelijk een leuk idee ;) )

Ik heb ze allemaal met touwtjes aan elkaar verbonden met steeds een beetje ruimte ertussen. Het resultaat is als onderstaande foto, maar bij ons gaan ze vanaf een enorme kroonluchter richting hoeken van de zaal. En bij de kroonluchter zijn de pompoms grotere en die worden dan steeds kleiner.


daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #936 Gepost op: 15 mei 2013, 12:36:20 »
Super gaaf Poppetje! Ga ik ook eens over nadenken ;)

poppetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 149
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #937 Gepost op: 15 mei 2013, 19:00:17 »
Wij gaan 20 juli trouwen, het resultaat zal ik hier showen  :biggrin: dus dan heb je nog tijd genoeg om daar ook voor te kiezen. Je moet wel veel geduld hebben, want er ging echt wel heel veel werk inzetten (wat heel geestdodend was)

Vanavond gaan we verder aan de fotowand!!

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #938 Gepost op: 15 mei 2013, 22:22:41 »
Ik was al begonnen met wat pompoms die had ik aan mijn lamp opgehangen, was al een soort van onderdeel van het interieur geworden. Maar ik heb nog een jaar ;) Ben benieuwd naar je andere creaties :)

poppetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 149
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #939 Gepost op: 16 mei 2013, 01:26:47 »
foto's verwijderd
« Laatst bewerkt op: 24 juni 2015, 15:08:41 door poppetje »

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #940 Gepost op: 16 mei 2013, 09:38:38 »
Het wordt steeds mooier ;)

Jorien26

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #941 Gepost op: 16 mei 2013, 10:11:32 »
ohhh wat supergaaf zeg!!!

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #942 Gepost op: 16 mei 2013, 10:12:38 »
Wordt leuk! En wat een goeie tester hebben jullie;-)

Fay

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 419
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #943 Gepost op: 16 mei 2013, 13:03:17 »
Wauw wat een mooie dingen weer. Poppetje je bent goed bezig zeg! *weer nieuwe inspiratie opgedaan*

wedding2013

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #944 Gepost op: 16 mei 2013, 21:28:01 »
Wat een geweldig mooi project! Bedankt voor de inspiratie ik zoek nog iets om de wanden mee op te vullen en mooier te maken voor het feest. Alleen wordt dit een soort decor voor een photobooth toch?


--

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 414
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #945 Gepost op: 18 mei 2013, 20:23:09 »
Wat wordt die fotomuur gaaf!

Ook al het andere ziet er leuk uit. Echt een inspiratiebron weer!

poppetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 149
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #946 Gepost op: 19 mei 2013, 01:21:52 »
Wat een geweldig mooi project! Bedankt voor de inspiratie ik zoek nog iets om de wanden mee op te vullen en mooier te maken voor het feest. Alleen wordt dit een soort decor voor een photobooth toch?


Waarom van de nood geen deugd maken? Heeft de muur gelijk een functie ;)

Toinette

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #947 Gepost op: 19 mei 2013, 19:57:09 »
Ik vind de fotowand echt supermooi worden!

Ikzelf ben met een veel kleiner projectje bezig: save-the-date-kaarten. Ik heb het pergamano beginnerspakket al binnen en ik ben aan het ontwerpen geslagen (want ik wil natuurlijk wel een echt eigen kaartje). Ik heb het randje van de ene ontwerp genomen en de bloemetjes van een ander ontwerp. Nu heb ik jullie mening nodig:
 
- Vinden jullie de bloemetjes wat te groot? Zal ik een kleiner bloemetje doen?
- Een belangrijkere vraag: ik heb de indruk dat de bloemetjes wat verder naar beneden kunnen, maar AS zegt van niet. Wat vinden jullie?

Note: dit is nog op gewoon printpapier. Gewoon een ontwerpje voordat ik echt ga beginnen.


Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #948 Gepost op: 19 mei 2013, 20:03:08 »
Ik zou de bloemetjes inderdaad wat lager doen, zodat je wat meer ruimte hebt tussen de vouw en de bloemen. Als de afstand vouw-bloemen en bloemen-randje ongeveer gelijk is zou het denk ik het mooist zijn!

Steffie_G

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #949 Gepost op: 19 mei 2013, 20:20:53 »
Ik zou het idd ook wat lager zetten, dat zoals Melia zegt je even veel plek boven als onder hebt.
En misschien de onderste bloem laten zoals hij nu is in grootte, maar de andere 2 wat kleiner doen

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards