collapse

Auteur Topic: Do It Yourself -Projectjes  (gelezen 488858 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #975 Gepost op: 24 mei 2013, 22:06:16 »
Ow leuk, dat is ook onze kleurstelling, grijs blauw (nou ja, turquoise)
Hoe heb je deze bloemen gemaakt? En hoe worden ze vastgemaakt?? Speldje of een magneet??

poppetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 149
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #976 Gepost op: 24 mei 2013, 22:43:40 »
Ik heb twee kleuren stof gebruikt: een donkere dunne stof en een iets lichtere dikke stof.

ik heb cirkels uit de stof geknipt, ik heb 4 maten cirkels geknipt. Per bloem heb je nodig: -van de donkere/dunne stof: 2x: 8,5cm
                                                                                                                                                             2x: 6,5cm
                                                                                                                      -van de dunne/dikkere stof : 2x: 8cm,
                                                                                                                                                             2x:7cm
                                                                                                                                                             1x:6,5cm


hier 5 inkepingen in geknipt, en dit langs een vlam gehaald waardoor stof dicht smelt en een beetje omkrult.
Hier een filmpje met de techniek: http://www.youtube.com/watch?v=1_x_2-51Hqg

De onderste laag bestaat uit 2 donkere 8,5cm met bolle kant naar boven, daarna 2 laagjes lichte stof 8cm met bolle kant naar boven, dan 2 laagjes lichte stof 7cm met bolle kant naar boven. Dan 1 laagje lichte stof van 6,5cm met bolle kant naar beneden waardoor deze naar binnen krult als het ware. En daarin dan nog twee laagjes donkere stof van 6,5cm waarbij het ook naar binnen krult

en dan de cirkels op elkaar gelijmd met een lijmpistool. Daarna heb ik er gaatjes in geboord met een handboortje zodat ik de knoopjes vast kon naaien. daarna heb ik de drie lintjes erachter geplakt, een magneetje en daaroverheen een cirkeltje vilt om het wat netter af te werken ;)
« Laatst bewerkt op: 24 mei 2013, 22:52:10 door poppetje »

wedding2013

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #977 Gepost op: 24 mei 2013, 22:52:51 »
Prachtig!

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #978 Gepost op: 24 mei 2013, 23:20:39 »
Heel mooi!!! Bedankt voor de uitleg!

Steffie_G

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #979 Gepost op: 25 mei 2013, 13:09:18 »
Ik ben begonnen aan het zelf maken van de uitnodigingen en ik had een leuk lettertype gevonden.
Nu ben ik er niet zeker van dat iedereen het kan lezen, vandaar dat ik het eventjes hier post om te vragen of jullie het willen lezen en feedback kunnen geven.
Dit is een tekst met fictieve locatie's en uren in, maar ik wou gewoon een mooie volle tekst hebben. En bij cadeautip moet nog een envelopje achter, maar dat heb ik nog niet gevonden hoe ik dat moet doen.

Dus kunnen jullie eens lezen en zeggen of het leesbaar is?
Of als er eventueel nog een fout zou instaan? Normaal gezien niet, maar je weet maar nooit he ;)
Ah en leestekens staan er ook nog niet in. Heb iets mis gedaan in photoshop waardoor de leestekens vooraan in de zin komen te staan. Dus ik heb ze eventjes weg gelaten.


linniepinnie84

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2130
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #980 Gepost op: 25 mei 2013, 13:34:00 »
Ik vind het erg veel en druk Steffie...het is opzich wel leesbaar, maar ik moet er wel mijn best voor doen

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #981 Gepost op: 25 mei 2013, 15:09:58 »
Steffie, ik vind het leesbaar. Maar zoals Linniepinnie al zegt is het erg druk. (Daardoor misschien ook moeilijker te lezen)

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #982 Gepost op: 25 mei 2013, 16:57:07 »
Misschien dat je paar woorden in dit lettertype kunt doen( bijv. jullie namen) en voor de rest een vergelijkbaar lettertype zoekt zodat het vooral rustiger en duidelijker is.

wedding2013

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #983 Gepost op: 25 mei 2013, 16:58:26 »
Dit is geen goed lettertype! Niet doen !

Steffie_G

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #984 Gepost op: 25 mei 2013, 17:47:23 »
Oke dames, bedankt voor de feedback! Ik heb de tekst aan mijn schoonmoeder laten lezen en zij kon het helemaal niet lezen.
Ik heb wat fonts zitten zoeken en heb wat zitten puzzelen met de letters (want niet alle letters in elk lettertype kon ik in hoofdletters zetten)
Maar ik denk wel dat dit stukken beter is
Graag jullie mening


poppetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 149
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #985 Gepost op: 25 mei 2013, 18:18:32 »
Dit vind ik een stuk stijlvoller dan de eerste versie. Ik zou denk ik jullie namen ook in het rustige lettertype doen, en dan alleen uitnodiging en het versje onderaan in het speciale lettertype. Ik vind de namen namelijk minder duidelijk zo. Ik denk ook omdat er voorvoegsels bij zitten.

Yvon83

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #986 Gepost op: 25 mei 2013, 20:06:26 »
En ik kan eindelijk mijn DIY laten zien :D



Ringkussentje hebben we ook nog gemaakt, maar daar heb ik nog geen foto van :)

poppetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 149
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #987 Gepost op: 25 mei 2013, 22:43:43 »
ohhh wauw yvon, wat heb je dat prachtig gemaakt!!! Echt heel mooi!!!

poppetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 149
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #988 Gepost op: 25 mei 2013, 22:49:04 »
Het geheel is trouwens ook echt heel mooi! De jurk, het pak, de stropdas, corsage, boeket echt alles valt samen als puzzelstukjes. Wat bijzonder mooi gedaan zeg!! Vreemde vraag misschien, maar welke kleur nagels had je?

--

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 414
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #989 Gepost op: 25 mei 2013, 22:51:56 »
Yvon83: wat een mooi corset en een prachtig bruidsboeket! Erg mooi!

Steffie_G: veel beter al de uitnodiging! Persoonlijk zou ik alleen het kopje uitnodiging en eventueel het gedichtje in het andere lettertype zetten. Vind de andere tekst beter leesbaar. Het kopje,met je andere lettertype, staat wel mooi!

Poppetje: knap hoor, die corsetten! Zelf zou ik niet snel voor die kleuren gaan, maar waarschijnlijk passen ze juist helemaal bij jullie/jullie bruiloft!

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #990 Gepost op: 25 mei 2013, 23:56:31 »
@Yvon, prachtig!!! Staat echt heel mooi bij elkaar!

@Steffie, hebben jullie een bepaald thema?? Deze uitnodiging zou op mij overkomen alsof ik voor een Halloween feest uitgenodigd ben! (maar dat kan in het thema passen natuurlijk!)

Saartjuh88

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #991 Gepost op: 26 mei 2013, 00:03:39 »
Ooooh wat mooi Yvon

Steffie_G

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #992 Gepost op: 26 mei 2013, 00:05:04 »
Kirriemirrie, ons thema is wat naar de gothic kant geneigd, dus dat past perfect in thema :)
Leuk dat het opvalt.

En leuk dat het nu beter leesbaar is :)

Yvon, prachtige bloemen!! :wub:

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #993 Gepost op: 26 mei 2013, 10:26:18 »
Prachtig Yvon!

Yvon83

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #994 Gepost op: 26 mei 2013, 15:45:57 »
Het geheel is trouwens ook echt heel mooi! De jurk, het pak, de stropdas, corsage, boeket echt alles valt samen als puzzelstukjes. Wat bijzonder mooi gedaan zeg!! Vreemde vraag misschien, maar welke kleur nagels had je?

Mijn nagels waren gewoon french manicure, maar op mijn ringvingers had een blauw/wit bloemetje erbij op.. Dat had alleen te maken met dat ik op 1 ringvinger een pracht van een blauwe plek had  :P

Super bedankt allemaal! Ben blij met alle leuke reacties, ook tijdens de dag zelf :D

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #995 Gepost op: 26 mei 2013, 17:00:02 »
@Steffie 2de versie is beter leesbaar. Het is overigens vind je, de t moet je verwijderen.
Nu ik je jurk weet vind ik deze stijl ook goed bij jullie passen.

@yvon erg mooi gedaan je boeket en courage.

Destino

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #996 Gepost op: 2 juni 2013, 16:59:38 »
-
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 22:42:57 door destino »

Steffie_G

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #997 Gepost op: 2 juni 2013, 17:08:58 »
Super leuk!!

wedding2013

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #998 Gepost op: 2 juni 2013, 19:32:04 »
Mooi geworden destino!

poppetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 149
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #999 Gepost op: 2 juni 2013, 21:36:35 »
Het geheel is trouwens ook echt heel mooi! De jurk, het pak, de stropdas, corsage, boeket echt alles valt samen als puzzelstukjes. Wat bijzonder mooi gedaan zeg!! Vreemde vraag misschien, maar welke kleur nagels had je?

Mijn nagels waren gewoon french manicure, maar op mijn ringvingers had een blauw/wit bloemetje erbij op.. Dat had alleen te maken met dat ik op 1 ringvinger een pracht van een blauwe plek had  :P

Super bedankt allemaal! Ben blij met alle leuke reacties, ook tijdens de dag zelf :D



Goed opgelost dan haha.

@destino: Wat is hij mooi geworden zeg!!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards