collapse

Auteur Topic: Do It Yourself -Projectjes  (gelezen 488846 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #1250 Gepost op: 3 augustus 2013, 21:04:30 »
@Destino: mooie pompoms, knap gedaan hoor!!
@Wedding2013: poeh geen idee, ik denk al snel aan een kanten randje ofzo, maar da's inderdaad nogal vintage...en anders kom ik niet veel verder dan een mooi strikje erom, sorry!
@Bolien: ik zou ook zeggen, ga naar de betere stoffenzaak, daar kunnen ze je vast helpen!

@zelfgemaakte corsages: we gaan er toch vanaf zien, mijn a.s. vindt mijn probeersels er toch te 'zelfgeknutseld' uitzien en hij wil bovendien totaal geen onderscheid maken in de gasten, hij vindt dat niemand 'meer waard' is dan een ander en dus dat niemand (behalve hij als bruidegom) een corsage moet krijgen. Tja, dan doen we het maar niet!

Wel heb ik inmiddels een andere leuke uitdaging: mijn schoonvader is nogal handig en hij heeft voor ons van aluminium een enveloppendoos gemaakt (zie foto's). Maar...die moet natuurlijk nog gepimpt worden! Iemand ideeën hoe ik dit kan doen, er rekening mee houdend dat ik dus 2 linkerhanden heb? (de deksel kan er overigens af geschroefd worden, er zit aan beide zijden een klein schroefje).
« Laatst bewerkt op: 7 januari 2014, 09:48:15 door Mupke80 »

Joyce25

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 388
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #1251 Gepost op: 3 augustus 2013, 21:35:49 »
Ik ben op zoek naar inspiratie om champagneglazen te versieren...liever niet heel erg vintage...

Kun je ze niet graveren? Of je hebt ook van plakstickertjes, zag pas bij de action een soort halve pareltjes, als stickers, best grappig maar kon er niet zo gauw iets mee bedenken dus heb ze laten liggen, misschien kun je iets maken met mr en mrs ofzo?

Joyce25

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 388
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #1252 Gepost op: 3 augustus 2013, 21:41:15 »
@ trotseaugustusbruid
Misschien een grote strik erom heen of een slinger eraan maken met 'cards'. Of jullie initialen, of met stempels, of je koopt nepbloemen, drie bijvoorbeeld, die je dan op de hoek plakt aan één kant. Misschien is het ook leuk om er een envelop op te schilderen. Dat zou je zelfs met afplaktape kunnen doen zodat je het echt recht krijgt. Hmm, Of iets met hartjes erop maken, of er zon rotanhart aan hangen. Hmm... :juggle:
Kun je hier iets mee?

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #1253 Gepost op: 3 augustus 2013, 23:50:43 »
@Tab, iets met kant erop verlijmen ofzo.

--

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 414
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #1254 Gepost op: 4 augustus 2013, 18:23:58 »
Steffie_G: Persoonlijk vind ik Engelse teksten prachtig.

Sperzieboon: Leuke foto's voor op de wc-deur! Haha.

Joyce25: Erg gaaf jullie datum.. De kleuren komen ook mooi terug in je andere knutsels (zoals je flesjes). Tevens vind ik de kaartenmand er ook weer perfect bij passen. Schattig met het vlaggetje. Mooi gedaan. Al een idee voor de buitenkant van je ringkussens? De binnenkant is al gelukt! Leuke, fleurige hartjes.

Destino: Netjes gedaan met je kleerhanger. Heb je vast veel geduld voor nodig gehad? Je hebt het erg netjes gekregen. je pompons zijn ook erg gaaf gelukt!! Waar haal je die gewone servetten vandaan? Wil zelf ook zoiets maken, alleen weet niet wat de goede servetten ervoor zijn?

Trotse_augustusbruid: Ik vind de stof voor je roosjes erg mooi. Wat heeft je schoonvader de enveloppendoos knap gemaakt. Zeker aluminium.. zou niet weten hoe je dat zo netjes krijgt. Klasse! Je hebt al aardig wat ideetjes gekregen van Joyce25. Zal lijm er goed op blijven plakken? Ben er bang voor.. Je kan ook nog wat met washitape versieren. Al durf ik niet te zeggen of dat blijft plakken. Kortom: Heb amper tot niet gewerkt met aluminium  :sleep:


Zelf staat het DIY'en even stil, omdat ik momenteel een drukke periode heb op het werk/deadlines. Wel hebben we de fotograaf gemaild of we een kennismakingsgesprek kunnen krijgen.


Destino

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #1255 Gepost op: 5 augustus 2013, 11:41:56 »
-
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 21:07:17 door destino »

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #1256 Gepost op: 5 augustus 2013, 12:26:38 »
Bedankt voor alle tips v.w.b. onze enveloppendoos!
We willen hem eigenlijk vrij 'strak' houden, we zijn niet zo van veel bloemen en tierelantijnen. Het idee van iets met 'cards' erbij vind ik wel heel leuk.
We denken er nu aan om van die A4-formaat stickers te bestellen waar je zelf iets op kunt afdrukken. Ik wil dan op de deksel 1 sticker plakken met daarop het woord 'cards' (misschien nog met zo'n lekkere foute grote pijl erbij). Op de voorkant plakken we dan een foto van onze love shoot en inderdaad misschien onze namen en trouwdatum erbij.

@Ukkie: ja knap hè, m'n schoonvader doet dit soort dingen de hele dag voor z'n werk dus hij is er nogal bedreven in ;)

Joyce25

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 388
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #1257 Gepost op: 5 augustus 2013, 17:23:35 »
@ TAB, leuke ideen, ben benieuwd! Show je hem even als hij af is:)?

@ Ukkie, Dankjewel, ik zit maar te denken over die buitenkant, ben er nog steeds niet over uit. Misschien iets met onze initialen of, ik zag ook een idee op Etsy of Pinterest, weet niet meer zeker.. Daar stond, Yes , We do! op. Dat vind ik ook grappig.
Mijn volgende project word denk ik bestekzakjes, Deze ga ik maken van kraft envelopjes, deze versier ik met doilies en stempel ik de naam van de gast op. Dan maak ik nog menu kaartjes en die steekt er dan uit. Dat is mijn plan iig. Hopelijk ziet het er leuk uit. ik ben van de 'Vliegtuignaamkaartjesophetglas' afgestapt. Ik wil ook nog een soort hartjes confetti op de tafel strooien en anders word het naast de tafelstukjes te druk denk ik. Ik zit ook nog over pompoms na te denken. Vind ze wel erg leuk. Moet even kijken of het leuk bij de locatie past..
Heb van het weekend mijn lijst even aangepast, dat ik duidelijk heb waar alles komt en bij wel deel van de dag. Geeft wel rust, een beetje overzicht. Dan kan ik gewoon rustig aan de slag en afstrepen.

Gaan over een paar weken op vakantie en willen daar foto's gaan maken voor de save the date kaart. Moet daar ook nog even voor aan de slag, wil denk ik een hartjes slinger maken en het krijtbord meenemen.. En we willen eigenlijk ook iets met vliegtuigjes doen..
Jeetje, echt een complete hobby erbij haha :biggrin:, maar het is zo leuk :blush:

Dat word wat als de trouwdag geweest is, dan slaat ineens de verveling toe haha. Hopelijk kan ik dan een keertje voor een babykamer knutselen :blush:


Kmeijer

  • Junior
  • **
  • Berichten: 62
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #1258 Gepost op: 7 augustus 2013, 11:52:08 »
Ik vraag me ff af wat betreft die PomPoms die velen zo mooi kunnen maken.
Hoeveel vellen gebruiken jullie er voor?
Ik wil denk ik wat groten maken, maar heb je dan ook meer vellen nodig?

--

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 414
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #1259 Gepost op: 7 augustus 2013, 12:27:44 »
Ik vraag me ff af wat betreft die PomPoms die velen zo mooi kunnen maken.
Hoeveel vellen gebruiken jullie er voor?
Ik wil denk ik wat groten maken, maar heb je dan ook meer vellen nodig?


Dit inderdaad en hoe bindt je ze vast/hang je ze op?

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #1260 Gepost op: 7 augustus 2013, 12:56:16 »
Ik heb steeds ongeveer 10 vellen per pompom gebruikt. Voor grotere pompoms zou ik wel meer vellen gebruiken, omze mooi "vol"te maken...
Als je een beschrijving zoekt o internet zie je precies hoe je ze maakt, meestal met een ijzerdraadje in het midden om ze bij elkaar te houden.
Aan dat ijzerdraadje heb ik toen van dat visdraad gemaakt, en daarmee opgehangen. Daardoor lijken ze te zweven..

Destino

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #1261 Gepost op: 8 augustus 2013, 14:05:49 »
-
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 21:07:29 door destino »

Joyce25

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 388
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #1262 Gepost op: 10 augustus 2013, 08:49:04 »
Weer even wat fotootjes posten, Bezig geweest met tafelstukjes voor het diner, het begin is er, iedereen druk aan het sparen gezet voor flesjes :biggrin:,  Daar komen wat bloemen in te staan. In de lage bakjes komen waxinelichtjes, die zet ik hier er daar in de zaal neer. Begin gemaakt aan de bestekzakjes, op het witte papier in het zakje komt het menu, maar die kan ik nu nog niet maken. Ik zit nog te twijfelen of het niet storend is dat de stempels blauw zijn en de tekst op het menu straks zwart, wat vinden jullie?

De kleine canvasjes komen bij ons bord te staan.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #1263 Gepost op: 10 augustus 2013, 09:23:42 »
Je kunt e tekst toch gewoon blauw printen als je dat mooier vind?

Joyce25

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 388
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #1264 Gepost op: 10 augustus 2013, 09:34:15 »
@ jof, dat weet ik, maar daar twijfel ik dus over, wat mooier is..

April2014

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #1265 Gepost op: 10 augustus 2013, 09:45:50 »
Woow Joyce, wat creatief! Mooi ook, één stijl! Er is waarschijnlijk niemand die let op de kleur van de stempels (hooguit andere bruiden ;))! Waarschijnlijk zien jullie gasten alleen de sfeer die er is en de decoraties passen allemaal mooi in één lijn! Doe gewoon wat jij wil. Als jij zelf twijfelt, zou ik wel voor één kleur gaan.

Vraagje nog: waar komen die kleine letterstempels vandaan?

Vilickylucky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 349
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #1266 Gepost op: 10 augustus 2013, 10:13:04 »
Zwart en blauw vind ik goed bij elkaar kunnen! Niet twijfelen gewoon lekker in het zwart printen!  :biggrin: het ziet er hardstikke mooi uit allemaal en echt niemand die gaat zeggen.. O jammer dat de tekst niet allemaal de zelfde kleur is..  :dry:
Als je t toch wil laten terug komen kun je misschien de tafelnummer o.i.d in het zwart stempelen?

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #1267 Gepost op: 10 augustus 2013, 10:21:12 »
Ik vind die bestekzakjes leuk, Joyce25. Misschien moet je gewoon even uitproberen hoe het eruit ziet als je blauw print, ik denk wel dat dat mooi staat bij de blauwe stempelletters. Dan is het echt 1 geheel.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #1268 Gepost op: 10 augustus 2013, 14:21:07 »
@ jof, dat weet ik, maar daar twijfel ik dus over, wat mooier is..
Probeer het uit zou ik zeggen :) Maak een voorbeeld menu in zwart en blauw of wat anders en dan weet je wat je mooier vind :)

sperzieboon

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 729
  • Geslacht: Vrouw
  • happiness is not a destination, it's a way of life
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #1269 Gepost op: 10 augustus 2013, 15:47:07 »
Wauw, echt mooi Joyce!

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #1270 Gepost op: 10 augustus 2013, 18:13:21 »
Joyce, super cool. Hou helemaal van je stijl..
Zulke dienblaadjes had ik ook,leukleuk..

Ik heb nog van die lage glazen bakjes liggen hier..
Tegen verzendkosten kan ik ze naar je opsturen..

Joyce25

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 388
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #1271 Gepost op: 10 augustus 2013, 18:22:42 »
Bedankt allemaal, Ja ik ga wel even een testje maken, maar inmiddels ook wel okee mee als het indd blauw is en het menu zwart.

@ april2014, ik heb die stempels van marktplaats gekocht, bij een online winkeltje, boukje uit zeist geloof ik?

@ Marlie, dankjewel, ik vond jou stijl ook echt superleuk!!, zoveel dingetjes dat ik dacht, hee dat had ik ook in mijn hoofd.
Hoeveel van die bakjes heb je?



sperzieboon

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 729
  • Geslacht: Vrouw
  • happiness is not a destination, it's a way of life
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #1272 Gepost op: 10 augustus 2013, 20:31:11 »
Ik heb wat kaarsjes versierd en de dienblaadjes opgeleukt:


Joyce25

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 388
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #1273 Gepost op: 10 augustus 2013, 20:50:05 »
@ sperzieboon, wat leuk! Die dienblaadjes, komen die van de big bazaar, die vind ik zo lief!!
Leuk dat paars in alles terugkomt! Ben benieuwd hoe het in actie is op de dag zelf:)

sperzieboon

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 729
  • Geslacht: Vrouw
  • happiness is not a destination, it's a way of life
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #1274 Gepost op: 10 augustus 2013, 20:54:47 »
Paars is onze themakleur, dus dat komt vaker voorbij op de bruiloft ;)
Blaadjes heb ik gekocht bij Action, maar zag ze inderdaad ook bij de Big Bazaar. Heb een paars servet in een hart geknipt en op de bodem gelegd, zodat de kaarsen niet zo verschuiven (hoewel ze toch stil staan hahaha - het staat leuk!). En het lintje er om heen, maakt het ook net iets meer af vind ik!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards