collapse

Auteur Topic: Vriendenboekje Voor De Gasten  (gelezen 47858 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maartjeh

  • Gast
Vriendenboekje Voor De Gasten
« Gepost op: 22 maart 2007, 12:27:27 »
Ikwil graag een soort van vriendenboekje(kennen we dat allemaal nog??) maken maar dan voor de gasten van het feest.
Dus waar ze iets inkunnen zetten die vanond .En dan een foto maken op het feest en die er later bijplakken
Hebben jullie nog leuke ideen voor vargen die ik erin kan zetten?

Henrieke

  • Gast
Vriendenboekje Voor De Gasten
« Reactie #1 Gepost op: 22 maart 2007, 12:40:50 »
Een tip, maak het dan alsjeblieft niet te uitgebreid wanneer je veel gasten verwacht! Mensen hebben dan niet genoeg tijd om het in te vullen, of niet iedereen komt aan de beurt!

Iets met losse bladen die op meerdere tafel liggen of zo lijkt mij dan ook erg handig.

mlein

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1163
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.marjoleinensteve.nl
Vriendenboekje Voor De Gasten
« Reactie #2 Gepost op: 22 maart 2007, 12:53:30 »
wat een ontzettend leuk idee! Ik moet die boekjes ook nog wel eens invullen voor kinderen van de opvang waar ik werk. Het is altijd heel leuk om terug te lezen

Sonnig

  • Gast
Vriendenboekje Voor De Gasten
« Reactie #3 Gepost op: 22 maart 2007, 13:24:27 »
Ik had dat idee ook maar ik ben erg bang dat de mensen niet alles invullen en dan zit je met een hoop lege stukken/bladzijde. Ik had zelf deze vragen bedacht:
[attachment=6324:attachment]

Nu heb ik zoiets als Linnie gemaakt alleen ben ik nog niet tevreden. Ik heb ze met Winnie gemaakt maar vind ze toch niet zo leuk..
dit zijn ze [attachment=6325:attachment]

ga waarschijnlijk iets maken met de afbeeldingen van Leendert Jan Vis. Als het klaar is zet ik ze hier wel ergens op 't forum
« Laatst bewerkt op: 22 maart 2007, 13:25:05 door Sonnig »

inger

  • Gast
Vriendenboekje Voor De Gasten
« Reactie #4 Gepost op: 22 maart 2007, 15:00:27 »
Ook hardstikke leuk. Wij hebben gewoon allerlei kaarten gemaakt, die leggen we op tafel met een brief erboven of men er een wens in wil schrijven. Die kunnen ze dan in een enveloppendoos doen. De CM houdt een beetje in de gaten of er geschreven wordt.

inger

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Vriendenboekje Voor De Gasten
« Reactie #5 Gepost op: 23 maart 2007, 11:41:29 »
Het idee van een vriendenboekje is zeker leuk.
Maar ik denk dat het idd vergeten wordt als iedereen goed aan het feesten is.
En als je ze los op tafel legt moet je maar hopen dat er geen glas drinken overheen gaat, met als gevolg dat je de rest van de tijd vieze blaadjes in je boek hebt zitten.

Ik zou het kort maar krachtig houden.

inger

  • Gast
Vriendenboekje Voor De Gasten
« Reactie #6 Gepost op: 23 maart 2007, 14:05:10 »
Klopt, wij leggen het op de tafel waar je binnenkomt. Daar staat ook de doos waar ze meteen in mogen. Dus geen viezigheid aub.

inger

santos_05

  • Gast
Vriendenboekje Voor De Gasten
« Reactie #7 Gepost op: 24 maart 2007, 07:33:27 »
Kan je het 'vriendenboekje' niet meesturen met de kaarten? Dan leg je een paar op reserve neer bij de ingang en hou je schone briefjes! (Wij hebben kaartjes meegestuurd voor de 'persoonlijke wens', nu hopen dat ze de kaartjes vanmiddag meenemen  :tongue: )

De vragenlijst van Sonnig vind ik wel grappig en al lang zat! Het belangrijkste zijn Naam / Adres / Persoonlijke wens  :biggrin:

Marco

  • Gast
Vriendenboekje Voor De Gasten
« Reactie #8 Gepost op: 11 augustus 2008, 23:34:02 »
beetje late reactie op deze post maar...

Ik zocht ook een soort gastenboekje voor vrienden die gaan trouwen maar dan om vooraf in te kunnen vullen, soort vriendenboekje dus ook maar dan als 'verrassingscadeau'. Nou kwam ik via keepyouposted ook op hun bruiloftgastenboekjes, daar staan al standaard wat leuke vragen in maar die kan je eventueel ook nog zelf aanpassen, je kan ook de namen en foto's van het bruidspaar op de kaft laten drukken (of van jezelf natuurlijk als je het voor je eigen bruiloft maakt :laugh: )
hun rechtstreekse pagina voor die boekjes is http://trouwen.keepyouposted.nl/

beetje late reactie op deze post maar misschien nog leuk voor andere mensen die net als ik op deze pagina kwamen  :cool:

daantje84

  • Gast
Vriendenboekje Voor De Gasten
« Reactie #9 Gepost op: 8 mei 2009, 16:29:51 »
Die zijn echt superleuk,origineel en niet duur!!!
Goeie tip!!

Groetjes Danielle

zinzi

  • Gast
Vriendenboekje Voor De Gasten
« Reactie #10 Gepost op: 22 januari 2010, 18:44:10 »
Nog mensen die een vriendenboekje gemaakt hebben? Ik zou wel graag een voorbeeld willen zien en wat voorbeeldvragen. Ik vind het idee erg leuk, maar weet niet goed waar te beginnen.

daantje84

  • Gast
Vriendenboekje Voor De Gasten
« Reactie #11 Gepost op: 23 januari 2010, 12:00:02 »
Nee, heb het nog niet gedaan.

Ze zijn niet meer verkrijgbaar via keepyouposted.nl, helaas.............

lydia

  • Gast
Vriendenboekje Voor De Gasten
« Reactie #12 Gepost op: 23 januari 2010, 15:11:03 »
Ik heb wel ideeen; heb ook een plaatje gezien, maar weet niet meer waar :unsure:

- een combi maken met 'photobooth'; helemaal leuk als je een polaroidcamera oid erbij hebt.
- maak een leuke vaste opmaak in bv microsoft word, publisher of indesign oid
- kijk voor (opmaak)inspiratie in je oude vriendinnenboekje/ of tegenwoordig heb je ze ook voor volwassenen, ik heb ze bij de boekhandel zien liggen.
- stel vragen zoals: waarvan ken je ons, omschrijf jezelf, omschrijf ons, hoe zie je ons over 5 of 10 jaar voor je, wat is jouw huwelijksadvies voor ons.
(ik zou niet teveel vragen stellen; gewoon leuk en probeer er iets persoonlijks van te maken)
- ligt eraan hoe je zelf bent; hou óf een vaste indeling aan, of geef een leeg blad en leg een enorme berg gekleurde stiften, stickers, glimmertjes etc neer om er een bont geheel van te laten maken.
- woon je in de buurt van harderwijk? ik ken wel een eenmanszaakje dat iig een paar jaar geleden nog voor 20 euro een linnen boekje met harde kaft kon binden van je losse vellen (voor mn scriptie laten doen)

en ineens krijg ik ook zin om een vriendenboekje te maken. maar is misschien ook leuk om door je cm's te laten regelen..
als ik de foto weer tegenkom post ik m hier!!

zinzi

  • Gast
Vriendenboekje Voor De Gasten
« Reactie #13 Gepost op: 24 januari 2010, 00:04:33 »
dankje voor de reacties. Ik weet dat het boek daar niet meer te bestellen is. Vandaar dat ik ook geen voorbeelden heb nu en dus deze vraag stel.
Maar ik wil zelf graag een boekje maken (fotoboek).

Ik had zelf ook al zitten denken om er inderdaad ook een paar dingen in te plakken.
Nu wilde ik ook wel een herinnering aan het aanzoek enz (foto en stukje schrijven). Ik had zitten denken om dit dan voorin het boek te doen. Maar ik weet niet of het boek dan te dik wordt.

Laten jullie elke gast voor zichzelf schrijven of per stelletje/gezin?

Ik had ook zitten denken om de daggasten (25 pers) ieder voor zich te doen en de avondgasten per gezin. Het lijkt me in elk geval leuk om mijn beide ouders/ schoonouders en zussen zelf te laten schrijven. Voor de andere gasten vind ik dat minder belangrijk. Dus misschien dat ik er nu tussenin ga zitten.

Bride 2 b

  • Gast
Vriendenboekje Voor De Gasten
« Reactie #14 Gepost op: 24 januari 2010, 21:53:31 »
[quote name=\'zinzi\' post=\'300658\' date=\'24 January 2010, 00:04\']dankje voor de reacties. Ik weet dat het boek daar niet meer te bestellen is. Vandaar dat ik ook geen voorbeelden heb nu en dus deze vraag stel.
Maar ik wil zelf graag een boekje maken (fotoboek).

Ik had zelf ook al zitten denken om er inderdaad ook een paar dingen in te plakken.
Nu wilde ik ook wel een herinnering aan het aanzoek enz (foto en stukje schrijven). Ik had zitten denken om dit dan voorin het boek te doen. Maar ik weet niet of het boek dan te dik wordt.

Laten jullie elke gast voor zichzelf schrijven of per stelletje/gezin?

Ik had ook zitten denken om de daggasten (25 pers) ieder voor zich te doen en de avondgasten per gezin. Het lijkt me in elk geval leuk om mijn beide ouders/ schoonouders en zussen zelf te laten schrijven. Voor de andere gasten vind ik dat minder belangrijk. Dus misschien dat ik er nu tussenin ga zitten.[/quote]

Ik zit idd met hetzelfde en het is natuurlijk ook niet iets dat je in 1 minuut ff invult bij het binnenkomen zoals een "normaal" gastenboek. Je zou het op het feest kunnen laten rouleren maar dan moet je ook weer oppassen dat er geen drank overheengaat ed......lastig want ik vind het zo superleuk!!!

Baal dat ze bij keepyouposted niet meer te bestellen zijn. Je wordt wel doorgestuurd naar Albelli maar heeft iemand daar ervaring mee??? Ga dit gewoon als taak aan mijn cm uitbesteden  :laugh:  :rolleyes:

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
Vriendenboekje Voor De Gasten
« Reactie #15 Gepost op: 24 januari 2010, 22:00:56 »
Dan zou k het idd gwoon meestruren met de post,en doen alsof cm gedaan heeft:P

lydia

  • Gast
Vriendenboekje Voor De Gasten
« Reactie #16 Gepost op: 25 januari 2010, 00:08:55 »
Dan moet je wel op de grootte van je enveloppen letten en op de frankering..

remsas

  • Gast
Vriendenboekje Voor De Gasten
« Reactie #17 Gepost op: 25 januari 2010, 21:12:50 »
ik heb zelf gister een vragenlijstje van 6 gemaakt op een pag van 20x20

bovenste helft en dan de linkerhelft tekst en rechterhelft een blanco ruimte (en dan ook in spiegelbeeld)
wie ben je
wanneer ben je geboren
wat is je volledige adres
wat is je emailadres als je die hebt

de onderste helft over de volle breedte
liefde is......
wat is je wens voor ons

dit ga ik als fotoboek laten afdrukken bij foto.com (tenminste zoals het nu lijkt gaan we hiervoor)
de kaft wil ik dan een foto van een onderdeel  (ringen, kaart) van de grote dag
en de pagina's wil ik ook heel wazig een aantal verschillende persoonlijke achtergrond foto's.
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2010, 21:20:00 door remsas »

elleinad

  • Gast
Vriendenboekje Voor De Gasten
« Reactie #18 Gepost op: 26 januari 2010, 04:58:50 »
Misschien nog een leuk idee.
Ik wilde ook eerst een vriendenboek doen. en helaas kwam ik er ook achter dat ze het niet meer doen.

Maar nu ga ik kaarten maken met vragen er op.  Ik neem b.v 3 verschillende achtergronden en daar zet ik dan ook vragen op.
Aan het einde van de dag kan men de kaarten dan invullen. Dit kan een ieder voor zich doen en men hoeft niet op elkaar te wachten, zoals bij het vriendenboekje.
 Op DE grote dag maakt mijn zusje en nichtje foto's van iedereen. En na de bruiloft plak ik de kaarten en de foto's bij elkaar in 1 album.
Zo leg ik er ook mijn eigen hand aan. vind ik wel net zo leuk!
(ik heb nog geen voorbeeld, ze zijn nog in de maak)

Trouwring

  • Gast
Vriendenboekje Voor De Gasten
« Reactie #19 Gepost op: 27 januari 2010, 11:32:22 »
Maar waarom zou je vragen naar iemand's adres? Ik vind dat tijdverspilling als ik dat in moet vullen terwijl ik een uitnodiging heb gekregen van het bruidspaar, op mijn adres..?

remsas

  • Gast
Vriendenboekje Voor De Gasten
« Reactie #20 Gepost op: 27 januari 2010, 12:26:23 »
ik las ideeen over een adresboek neerleggen als gastenboek, maar dat vond ik net niet leuk genoeg
en dan heb ik gewoon een handig naslagwerk voor de bedankkaarten achteraf en hoef ik dus niet weer alles door te spitten
zoals ik dat met de kerstkaarten ook ieder jaar weer doe.

lydia

  • Gast
Vriendenboekje Voor De Gasten
« Reactie #21 Gepost op: 27 januari 2010, 16:14:05 »
tja, ik zou dat ook niet doen. adressen heb ik toch allemaal al moeten achterhalen en heb ik gelijk in mn gastenlijst gezet. er zijn wel interessanter/hilarischer dingen te vragen aan mn gasten. misschien dingen die ik anders niet zou weten.

remsas

  • Gast
Vriendenboekje Voor De Gasten
« Reactie #22 Gepost op: 27 januari 2010, 20:25:41 »
wat voor ideen dan?
misschien kan ik er dan nog wat mee
en anderen ook

dit topic gaat er tenslotte over wat zou je doen.....

Trouwring

  • Gast
Vriendenboekje Voor De Gasten
« Reactie #23 Gepost op: 28 januari 2010, 13:53:17 »
Die andere dingen die je hebt zijn toch goed en dat zijn er dan toch alsnog genoeg :)

remsas

  • Gast
Vriendenboekje Voor De Gasten
« Reactie #24 Gepost op: 28 januari 2010, 19:44:08 »
trouwring jij gaf ook gewoon een mening met gewoon waarom je dat vind en daar had ik mijn uitleg alweer voor gegeven

maar lydia geeft het volgende aan : er zijn wel interessanter/hilarischer dingen te vragen aan mn gasten
en daar doelde ik op

maar ik wil echt graag nog andere vraagopties horen hoor.
want dat van mij is pas een concept en dus nog veranderbaar

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards