collapse

Auteur Topic: Vriendenboekje Voor De Gasten  (gelezen 47763 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lydia

  • Gast
Vriendenboekje Voor De Gasten
« Reactie #25 Gepost op: 30 januari 2010, 15:21:05 »
ik heb allereerst het plaatje gevonden waarover ik het had..
[attachment=12274:eg22.jpg]

en de dingen die ik van mn gasten zou willen weten; nou, ja, niet persé weten, maar ik zou misschien ruimte open laten zodat mn gasten ons kunnen tekenen, kijken wat daar uit komt. of weten wat ze graag willen eten als we ze eens voor het eten uitnodigen, of vragen; als xx (as) zn gang mocht gaan; waar zou het huis mee vol staan? en andersom. oid - iets wat specifieker ingaat op ons en op het karakter van de gasten.
nou, ja okay; is misschien niet echt hilarisch. maar vooral interessanter in de zin van: specifieke vragen.

remsas

  • Gast
Vriendenboekje Voor De Gasten
« Reactie #26 Gepost op: 30 januari 2010, 20:04:29 »
dat plaatje ziet er mooi uit lydia
en dat van die tekening vind ik ook een leuk idee
en die van het eten is ook zeker een bruikbare (tenminste dat vind ik ook een goeie)

dank je voor de tips

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Vriendenboekje Voor De Gasten
« Reactie #27 Gepost op: 30 januari 2010, 20:08:49 »
[quote name=\'remsas\' post=\'302879\' date=\'30 January 2010, 20:04\']en die van het eten is ook zeker een bruikbare (tenminste dat vind ik ook een goeie)[/quote]

Die vind ik ook geweldig inderdaad!!!

cherry25

  • Gast
Vriendenboekje Voor De Gasten
« Reactie #28 Gepost op: 31 januari 2010, 09:28:10 »
Hallo,

Wij hadden ook een gasten/vriendenboekje op onze bruiloft en die ging rond tijdens het taart eten , toch een rustmomentje voor iedereen.

Ik zag achteraf dat heel veel er niet in hadden geschreven, zoals opa en oma van in de 80 en wat vrienden ook niet. Gelukkig waren andere weer heel serieus aan het denken over de vragen. de vragen waren dacht ik: naam, wens voor het bruidspaar (geluk en liefde was standaard antwoord), en nog 3 maar weet even niet wat die waren. ik vond het heel moeilijk om de vragen te verzinnen en mijn man ook, het moet niet te veel op een vriendenboekje gaan lijken( favo kleur, favo eten pff hihi)

achteraf vinden we het wel leuk zo'n boekje maar erg zonde dat er zo weinig geschreven hadden.

karen123

  • Gast
Vriendenboekje Voor De Gasten
« Reactie #29 Gepost op: 6 april 2010, 15:30:21 »
Ik zit ook met het gedacht om een vriendenboekje te maken.. Dus als iemand een programma of tips heeft om dit te maken, dan hoor ik het graag.
De vragen die ik er zoal in wou zetten waren:
- Welke goede raad geef je het bruidspaar voor een geslaagd huwelijk?
- Hoe zou het bruidspaar hun toekomstige kindjes moeten noemen?
- Wat vindt u van het trouwkleed?
- Wat wens je het bruidspaar toe?
- ...

+ plaats voor eventueel vrij een berichtje te schrijven.

Wij hebben hier nog een polaroidtoestel liggen en het lijkt mij dus ook een grappig idee om foto's te trekken wanneer iedereen binnenkomt en die al direct in het boek te plakken.. Zodat de gasten na het feest de pagina bij hun foto kunnen invullen.
Ik vraag mij alleen af of nog van die filmrolletjes te krijgen zijn?

Als iemand nog goeie, concrete tips heeft voor een vriendenboekje, dan hoor ik het graag!

heidebloempje

  • Gast
Vriendenboekje Voor De Gasten
« Reactie #30 Gepost op: 6 april 2010, 16:14:19 »
Mijn nicht had ook zo'n vriendenboekje op haar trouw
Ik heb er wel in geschreven, maar achteraf hoorde ik van hen dat er eigenlijk niet veel mensen in geschreven hadden.

Ik zou het vooral heel kort houden, want mensen hebben niet altijd zin om een kwartier van hun partytijd in zo'n geschrijf te steken. En misschien ook wat open houden, dat ze niet teveel gedwongen worden om op specifieke vragen te antwoorden. Ik denk dat mensen graag vrij blijven in wat ze schrijven. Ik vind het verder ook wel een heel leuk idee, maar zonde als er niet veel in geschreven wordt natuurlijk.

karen123

  • Gast
Vriendenboekje Voor De Gasten
« Reactie #31 Gepost op: 6 april 2010, 17:15:36 »
Ik dacht dat het misschien wat makkelijker was om iets te schrijven wanneer je vragen stelt. Ik zelf heb altijd moeite met iets leuks te verzinnen voor in een gastenboek..
En dan zijn mijn vragen toch ook wel te breed lijkt mij. Iemand misschien een goed idee voor vragen die ik er in kan zetten, die ook wat grappig zijn?

jassou

  • Gast
Vriendenboekje Voor De Gasten
« Reactie #32 Gepost op: 6 april 2010, 17:33:17 »
Ik herinner me nog spellen met een hele stapel met (soms ondeugende) vragen als gesprekstarters. Geen idee waar je die nu zou moeten vinden, misschien in cadeau of boeken winkels of in warenhuizen ofzo... Altijd in de bak 'categorie overig' of zoiets. Klinkt beetje vaag zo, maar ik weet dat we daar vroeger soms thruth or dare spelletjes mee deden. Je zou de vragen waarvan je het antwoordt niet van je gasten wil weten ('wanneer was je eerste keer') eruit kunnen vissen, en de redelijk onschuldige vragen ('wat is je perfecte date' ed) kunnen kiezen.

lydia

  • Gast
Vriendenboekje Voor De Gasten
« Reactie #33 Gepost op: 6 april 2010, 21:43:46 »


Wij hebben hier nog een polaroidtoestel liggen en het lijkt mij dus ook een grappig idee om foto's te trekken wanneer iedereen binnenkomt en die al direct in het boek te plakken.. Zodat de gasten na het feest de pagina bij hun foto kunnen invullen.
Ik vraag mij alleen af of nog van die filmrolletjes te krijgen zijn?


ahh! hip zeg! echt cool, jammer dat ik er geen heb. ik weet niet hoe of wat, je moet de films die je nodig hebt even googlen. ze zijn nog wel te krijgen, maar vaak aardig prijzig. tips staan wel op allerlei fora. en er was ook iets met het oude polaroidfilmfabriek; dat deze nu juist weer plannen heeft om te gaan produceren. maar goed, ik weet er het fijne niet van. googlen dus.. en op marktplaats kijken - want polaroid is weer helemaal 'in'..

_M_

  • Gast
Vriendenboekje Voor De Gasten
« Reactie #34 Gepost op: 7 april 2010, 11:36:06 »


Wij hebben hier nog een polaroidtoestel liggen en het lijkt mij dus ook een grappig idee om foto's te trekken wanneer iedereen binnenkomt en die al direct in het boek te plakken.. Zodat de gasten na het feest de pagina bij hun foto kunnen invullen.
Ik vraag mij alleen af of nog van die filmrolletjes te krijgen zijn?


ahh! hip zeg! echt cool, jammer dat ik er geen heb. ik weet niet hoe of wat, je moet de films die je nodig hebt even googlen. ze zijn nog wel te krijgen, maar vaak aardig prijzig. tips staan wel op allerlei fora. en er was ook iets met het oude polaroidfilmfabriek; dat deze nu juist weer plannen heeft om te gaan produceren. maar goed, ik weet er het fijne niet van. googlen dus.. en op marktplaats kijken - want polaroid is weer helemaal 'in'..

Dat is de Polaroidfabriek in Enschede en die maakt inderdaad weer filmpjes. De recensies zijn niet super; ze zijn vooral duur doordat er niet zoveel foto's met 1 filmpje kunnen worden gemaakt. Maar goed, een trouwdag is toch al geen goedkope dag, dus als je het graag wilt moet dat toch kunnen  :wink: Heb je wel iets origineels!

karen123

  • Gast
Vriendenboekje Voor De Gasten
« Reactie #35 Gepost op: 7 april 2010, 16:21:36 »
Hmmzz.. Te duur zou het toch niet mogen worden.. We zitten met een budget en daar zijn we toch al ongeveer aan.
Misschien dat ik het op een andere manier kan oplossen, door digitale foto's direct af te drukken.. Toch nog eens over nadenken.

Wat ik mij ook nog afvroeg: als je zo'n boek maakt via zo'n fotoboekprogramma, zijn de pagina's dan niet te blinkend, neemt daar dan inkt op?

lydia

  • Gast
Vriendenboekje Voor De Gasten
« Reactie #36 Gepost op: 7 april 2010, 21:14:37 »
je kunt misschien kiezen voor mat, en er zo'n stift bij leggen die gebruikt wordt om op cd's te schrijven.

en ik las pas de tip, ik weet niet meer in welk topic (misschien was het deze wel?) om een boek te maken via www.ezbook.nl/home. dan binden ze een boek van je pdf document.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards