collapse

Auteur Topic: Trouwring / Vriendschapsring  (gelezen 359012 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dwencke

  • Gast
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #125 Gepost op: 30 januari 2012, 11:53:28 »
Er zijn ook juweliers in Nederland die aan pasringen doen. Wij hebben bij Ed Nobel in Spijkenisse onze ringen laten maken en ook daar hebben we pasringen (juiste breedte, juiste hoogte) meegekregen om te kijken of ze fijn zaten en niet een maatje kleiner of groter zouden moeten zijn (wij kozen voor vrij brede ringen en dan is je normale ringmaat soms te klein).

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #126 Gepost op: 17 februari 2012, 13:47:43 »
Er zijn ook juweliers in Nederland die aan pasringen doen. Wij hebben bij Ed Nobel in Spijkenisse onze ringen laten maken en ook daar hebben we pasringen (juiste breedte, juiste hoogte) meegekregen om te kijken of ze fijn zaten en niet een maatje kleiner of groter zouden moeten zijn (wij kozen voor vrij brede ringen en dan is je normale ringmaat soms te klein).

Maar in NL is het een stuk duurder dan in Duitsland.

Morgen gaan we weer naar Aachen. De proefringen zijn klaar en die halen we dan op, in combinatie met een feestje 's avonds in Limburg komt dat nog goed uit ook. En ooo, ze hebben in Aachen zulke lekkere chocolade-croissantjes, daar verheug ik me bijna meer op dan op de proefringen :wink: :biggrin:

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #127 Gepost op: 17 februari 2012, 14:19:54 »
hahaha! laat die ringen maar zitten en kom op met die broodjes xp

woeligepaulien

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 624
  • Geslacht: Vrouw
    • http://paulienenjorg.bruilofthomepage.nl/
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #128 Gepost op: 17 februari 2012, 15:30:36 »
Wij gaan bijna iedere zondagochten hier naar de bakker en halen dan van die ontzettende lekkere verse broodjes  :tongue: !

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #129 Gepost op: 17 februari 2012, 16:12:17 »
Wij gaan bijna iedere zondagochten hier naar de bakker en halen dan van die ontzettende lekkere verse broodjes  :tongue: !

Jij woont toch in Duitsland, dat telt niet hoor :tongue:

Ik ben blij dat die lekkere chocolade-croissantjes niet om de hoek te koop zijn, dan zou ik groeien als kool, haha!

woeligepaulien

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 624
  • Geslacht: Vrouw
    • http://paulienenjorg.bruilofthomepage.nl/
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #130 Gepost op: 18 februari 2012, 11:57:45 »
Och, telt dat niet jammer hoor  :tongue: ! En ik ben het wel met je eens, het is ook niet zo heel goed voor mij dat we die broodjes bijna om de hoek hebben  :wink: .

Eviexxx

  • Gast
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #131 Gepost op: 20 februari 2012, 22:23:20 »
Zijn er hier nog meer stellen die geen echte set trouwringen hebben?

Ik wil namelijk een alliancering en voor mijn AS een gewone trouwring.
Vlak voor ons zoontje werd geboren heb ik een mooie witgouden ring gehad met een roze saffier en twee steentjes in Sri Lanka. Die steentje heb ik later laten vervangen door twee briljantjes als symbool voor onze twee kinderen, daar wil ik dus de alliancering bij gaan dragen.

Is er hier ook iemand die hier voor gekozen heeft.
Dit zouden ze ongeveer moeten worden.




twijfeltje

  • Gast
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #132 Gepost op: 20 februari 2012, 23:00:36 »
Wij hadden ook geen set.
Mijn man heeft zelfs geen ring, maar een oorbel :)

Gewoon doen wat het beste bij jezelf past.
Als het matcht, heel fijn en anders ook goed.
Je moet er zelf de hele tijd tegenaan kijken en niet de hele tijd jullie beide handen laten zien hoe leuk het bij elkaar past.

Wel heb ik mijn verlovingsring aangepast, zodat hij bij zijn oorbel past.
Het diamantje (of nepperd) was uit mijn ring gevallen.
Daar heb ik toen bij de edelsmid een stuk ebbenhout in laten zetten, wat mijn man ook in zijn oorbel heeft die dezelfde edelsmid heeft gemaakt.
Mijn trouwring staat er los van.
« Laatst bewerkt op: 20 februari 2012, 23:02:29 door twijfeltje »

Eviexxx

  • Gast
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #133 Gepost op: 20 februari 2012, 23:28:15 »
Een trouwoorbel.
Ik vind het trouwens een mooi ding en ik ben helemaal niet van dat soort sieraden. En dan jouw ring erbij, erg gaaf.

twijfeltje

  • Gast
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #134 Gepost op: 21 februari 2012, 08:54:16 »
Dank je
Hij had daar al een oorbel, maar nu een nieuwe.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #135 Gepost op: 21 februari 2012, 15:20:26 »
Onze trouwringen had ik ook nog niet laten zien, dus bij deze. Ze zijn ontworpen samen met de goudsmit/eigenaar van Arte d'Oro in Nijmegen. Wij vinden de mensen geweldig en hebben er echt een super ervaring van gehad, persoonlijk en professioneel :).

Op de tweede, is de ring van F nog helemaal glanzend, hier is nog een kleine aanpassing opgemaakt, die te zien is op de foto dat we ze om hebben.
« Laatst bewerkt op: 21 februari 2012, 15:23:31 door Jof »

October Bride

  • Gast
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #136 Gepost op: 23 februari 2012, 21:38:36 »
Voor diegenen die net als wij nog op zoek zijn naar ringen: van 7 tot en met 10 maart is er 30% korting op alle trouwringen bij Siebel juweliers.
« Laatst bewerkt op: 23 februari 2012, 21:38:58 door October Bride »

twijfeltje

  • Gast
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #137 Gepost op: 24 februari 2012, 00:25:15 »
Gaaf Jof!

Doet me een klein beetje denken aan mijn ring.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #138 Gepost op: 24 februari 2012, 06:51:03 »
Die lijkt inderdaad ook 'gedraaid' te zijn of niet? Is die van jou Van goud of zilver?

twijfeltje

  • Gast
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #139 Gepost op: 24 februari 2012, 10:13:50 »
Zilver.
Het is eigenlijk een lange sliert die dubbel om mijn vinger zit.
Hier nog een keer van beide kanten en losliggend:

Enige nadeel is dat er vuil tussen kan komen.
Als ik handcreme opsmeer, doe ik hem dus even uit.
« Laatst bewerkt op: 24 februari 2012, 10:14:37 door twijfeltje »

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #140 Gepost op: 24 februari 2012, 14:08:53 »
Hahaha dat vuil herkenbaar, heb ik ook. Ik gebruik regelmatig even een tandenstoker :)
Wij hebben gekozen om ze toch van goud te maken, omdat dat duurzamer is, maar dan dus wel witgoud, houd helemaal niet van dat geelgoud. Mijn verlovingsring is wel zilver, maar helaas al flink beschadigd. Hoop dat mijn trouwring het wat langer goed volhoud.
Wij hebben foto's gekregen van hoe ze gemaakt zijn (100 foto's :tongue:), vind deze cool, kun je goed op zien hoe hij tot stand is gekomen:
« Laatst bewerkt op: 24 februari 2012, 14:09:55 door Jof »

twijfeltje

  • Gast
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #141 Gepost op: 25 februari 2012, 09:01:35 »
Wat gaaf om daar een fotoreportage van te krijgen!

Wij hadden momenteel het geld er niet voor (over) om hem in het witgoud te laten maken.
Dat was gewoon tien keer zo duur.
Ik had eerst ook al gekeken naar stalen ringen.
Vind ik mooi en mijn verlovingsring is ook van staal, maar dat ging bij deze niet.
Dan dus gewoon zilver.
Wie weet dat ik bij ons 10 jarig jubileum hem alsnog bestel in het witgoud of een andere.
Maar voorlopig ben ik blij zo.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #142 Gepost op: 25 februari 2012, 09:30:41 »
Helemaal waar zilver is een stuk goedkoper! Wat ik bij ons wel grappig vind is dat de ring van manlief 2 keer de prijs van mijn ring was :tongue:

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #143 Gepost op: 3 april 2012, 14:05:45 »
Voor wie een betaalbaar adres voor trouwringen zoekt: wij hebben ze onlangs gekocht bij Jewels4U in Joure. Die man koopt ringen op uit faillisementen (hoe schrijf je dat eigenlijk;-)) en verkoopt vanuit huis. Dat scheelt echt enorm in de kosten. Hij adverteert via Marktplaats.
Wij hebben ringen van het merk Desiree bij hem gekocht voor € 750, terwijl de winkelprijs daarvan € 1600 is. We zijn er heel blij mee, ze zijn echt mooi! Geelgoud voor mn vriend en geel met witgoud en 5 briljantjes voor mij:-) Nu nog wachten tot we ze om 'mogen'!

Anneli

  • Gast
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #144 Gepost op: 3 april 2012, 15:35:03 »
Dat is ook weer heel leuk om te zien, al die ringen!
(En net heb ik nog zitten janken toen ik bij het zoeken naar een videograaf allemaal van die voorbeeldfilmpjes zag, pffff, het moet niet gekker worden met die emoties...)

Wij waren zaterdag weer bij onze edelsmid, want ik moest nog beslissen over het materiaal van mijn ring. Het model hadden we de eerste keer al over besloten en daar sta ik nog steeds volledig achter, maar ik was gaan twijfelen over waarvan de ring gemaakt moet worden. Ik had eigenlijk altijd gedacht een zilveren ring te nemen, omdat ik nooit iets anders draag, maar ik was de vorige keer ineens verliefd geworden op een heel licht rosé goud. Zo'n lieve, warme kleur bij mijn huid. Lijkt me zo fijn om als symbool van onze liefde altijd om te hebben.
Maar toen ik daar eenmaal weg was, kon ik me er geen goede voorstelling meer van maken, dus had ik gevraagd of we nog eens langs mochten komen.
Best lastig, want J. vindt de zilveren mooier en ik nog steeds die rosé gouden en tot overmaat van ramp vond ik ineens ook witgoud best potentieel hebben, terwijl ik dat vorige keer te hard vond. Aaaargh!!!

We hebben van alledrie een foto gemaakt, zodat ik thuis nog eens kon kijken. Het lukt me niet om ze hierbij te voegen, anders zou ik ze laten zien. Maar ik ben er geloof ik toch al wel uit voor mezelf.  :wink:
« Laatst bewerkt op: 3 april 2012, 15:46:18 door Anneli »

blondbruidje

  • Gast
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #145 Gepost op: 3 april 2012, 16:19:18 »
@Roze: bedankt voor de tip! Wij wonen in Friesland en hebben best lastige wensen voor onze trouwringen (verschillende smaken) in combinatie met ons budget (ik ben een ekster..). Mogelijk kan deze man uit Joure ons uit de brand helpen, want ik heb inmiddels elders op dit forum gelezen dat hij niet alleen merkringen verkoopt, maar ook aanpassingen doet of ze laat maken door een edelsmid. Een bezoekje in Joure zou ons zomaar eens op weg kunnen helpen.

@Anneli: mooi dat je er uit bent! Dat is het belangrijkst, dat je iets kiest waar jij achter staat!

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #146 Gepost op: 3 april 2012, 16:47:19 »
Lastig he Anneli om keuzes te maken!

Wij hebben onze ringen 2 weken geleden besteld, ben zooo benieuwd naar het resultaat!!! We halen onze ringen pas op als we de belasting teruggave hebben ontvangen, maar ik kan al bijna niet meer wachten!!!

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #147 Gepost op: 3 april 2012, 17:13:37 »
@Roze: bedankt voor de tip! Wij wonen in Friesland en hebben best lastige wensen voor onze trouwringen (verschillende smaken) in combinatie met ons budget (ik ben een ekster..). Mogelijk kan deze man uit Joure ons uit de brand helpen, want ik heb inmiddels elders op dit forum gelezen dat hij niet alleen merkringen verkoopt, maar ook aanpassingen doet of ze laat maken door een edelsmid. Een bezoekje in Joure zou ons zomaar eens op weg kunnen helpen.

Dat klopt ja. Hij had ook ringen die je zelf kon aanpassen (je kon de dikte bepalen en de kleuren goud en hoeveel briljantjes erin etc) en die waren dan ongeveer 900 euro, geloof ik. Hij werkt samen met een goudsmid en liet ons ook nog een ander voorbeeld zien van een ring die speciaal was ontworpen, dus je zou het inderdaad eens bij hem kunnen proberen!
Het was een aparte ervaring, maar het scheelt zoveel, dat ik best bij iemand aan de keukentafel ringen wil passen ipv in een sjieke showroom;-)

Mijn vriend woont trouwens ook in Friesland, dus daar zijn we zo regelmatig dat Joure voor ons ook goed te doen was.

Anneli

  • Gast
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #148 Gepost op: 3 april 2012, 23:10:25 »
Volgens mij is het nu toch gelukt met de foto's... Niet op de vorm van de ringen letten, want geen van allen heeft ons model en een is zelfs alleen maar een proefmodelletje voor het materiaal. Dus alleen naar de kleur kijken!  :wink:

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #149 Gepost op: 4 april 2012, 06:35:19 »
Vind de rosekleur erg mooi. Ik heb een witgouden ring met een rose draad erover. Was bij mij net even een opfleuring. Ben er dus een fan van :)
« Laatst bewerkt op: 4 april 2012, 06:35:39 door Jof »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards