collapse

Auteur Topic: Trouwring / Vriendschapsring  (gelezen 359004 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Nails

  • Gast
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #100 Gepost op: 1 december 2011, 19:30:49 »
@HiPe, echt hele mooie ringen hebben jullie!

Dit worden die van ons onderste paar (nr 84)

http://www.edeldesign.com/images/folder%20roodwit%202010/trouwringen18.html

HiPe

  • Gast
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #101 Gepost op: 1 december 2011, 19:48:34 »
Mooi Nails! Ik hou wel van meer dan één glimmertje :-)

Nails

  • Gast
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #102 Gepost op: 1 december 2011, 20:02:31 »
Ik ook, word ook weleens Ekster genoemd ipv Esther  :biggrin:  Je kon zoveel steentjes nemen als je wil, maar ik had meteen zoiets van oké helemaal rond hihi

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #103 Gepost op: 2 december 2011, 23:05:04 »
Wauw, die vind ik echt heel erg mooi Nails!

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #104 Gepost op: 4 december 2011, 21:34:49 »
Mooie bling hoor Nails! Prachtig!

Charizz

  • Junior
  • **
  • Berichten: 83
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #105 Gepost op: 28 december 2011, 16:29:35 »
Wij hebben vandaag onze ringen uitgezocht!!!

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #106 Gepost op: 30 december 2011, 08:33:39 »
Wij waren afgelopen weekend op zoek naar ringen, maar 1 juwelier was niet zo blij, hij zei: normaal nemen we wel de tijd voor u, maar met de kerstdrukte kan dat nu niet. Ik kan u wat folders meegeven en dan kan u altijd terugkomen..........


Jullie begrijpen, daar komen we nooit meer terug. Blijkbaar had hij ons wel geholpen als we naar een kerst-armbandje van 100euro op zoek waren geweest, maar ringen voor 1900euro zijn niet interessant genoeg?!!

Wij hebben mooie ringen gezien, maar nog niet in het echt. Maar de juweliers waar we tot nu toe geweest zijn hebben ze nog niet want het schijnt een nieuwe collectie te zijn. Wij stellen onze zoektocht dus even uit.

Heeft er iemand trouwens ervaring met kortingen op trouwringen?

Irene85

  • Gast
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #107 Gepost op: 30 december 2011, 15:40:40 »
Wij hebben vandaag onze ringen uitgezocht!!!

Wat een gave ringen! Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van geelgoud, maar het model vind ik echt super

Charley

  • Gast
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #108 Gepost op: 30 december 2011, 16:39:34 »
Wij waren afgelopen weekend op zoek naar ringen, maar 1 juwelier was niet zo blij, hij zei: normaal nemen we wel de tijd voor u, maar met de kerstdrukte kan dat nu niet. Ik kan u wat folders meegeven en dan kan u altijd terugkomen..........


Jullie begrijpen, daar komen we nooit meer terug. Blijkbaar had hij ons wel geholpen als we naar een kerst-armbandje van 100euro op zoek waren geweest, maar ringen voor 1900euro zijn niet interessant genoeg?!!

Ik kan hem ergens wel begrijpen hoor. Persoonlijk zou ik blij zijn dat hij dat aangeeft, dan dat hij ons probeert te helpen maar met een schuin, moedeloos oog naar de rest van zijn klanten zit te staren en daardoor niet de volle aandacht voor ons zou hebben. Ik weet natuurlijk ook verder niet met welke intonatie/woorden het is gegaan, maar persoonlijk vind ik de kerstperiode niet echt de meest tactische om voor een dergelijke aankoop te gaan.

Charizz

  • Junior
  • **
  • Berichten: 83
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #109 Gepost op: 30 december 2011, 17:54:34 »
Wat een gave ringen! Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van geelgoud, maar het model vind ik echt super

Dankje! Ik ook niet! Ik heb ook altijd geroepen dat ik nooit een geelgouden trouwring wilde hebben, maar toen we de ringen van deze serie zagen, vonden we deze zo anders en leek de rest zo 'gewoon'.. Dus dan toch maar geelgouden trouwringen.
Hierbij nog een zelf gemaakte foto, ik vind ze persoonlijk daar mooier op.
« Laatst bewerkt op: 30 december 2011, 17:57:13 door Charizz »

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #110 Gepost op: 31 december 2011, 13:09:06 »
Wij waren afgelopen weekend op zoek naar ringen, maar 1 juwelier was niet zo blij, hij zei: normaal nemen we wel de tijd voor u, maar met de kerstdrukte kan dat nu niet. Ik kan u wat folders meegeven en dan kan u altijd terugkomen..........


Jullie begrijpen, daar komen we nooit meer terug. Blijkbaar had hij ons wel geholpen als we naar een kerst-armbandje van 100euro op zoek waren geweest, maar ringen voor 1900euro zijn niet interessant genoeg?!!

Tja, ik snap dat jullie er van baalden omdat jullie nu op zoek gingen. Maar ik vind het wel begrijpelijk van de verkoper. Iemand met een kerstarmbandje krijgt ook echt niet zoveel tijd als een stel wat trouwringen komt uitzoeken.

Mooie ringen komen er trouwens voorbij!!

Wat ik me trouwens al 2 jaar afvraag: is het normaal dat mijn diamantje niet glimt? Hij is ook plat. Voor mijn gevoel kan er net zo goed een stukje glas inzitten (we hebben wel een certificaat van echtheid, maar toch).

Dwencke

  • Gast
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #111 Gepost op: 31 december 2011, 14:12:53 »
Diamanten hebben lichtval nodig om te glimmen. Als ze ergens in gezet zijn, hebben ze vaak geen licht van onderen en dan glimmen ze niet zo erg. Ik heb 1 ring met een diamant die zo gezet is dat hij alleen steun heeft aan de zijkanten en dus van onderen vrij is, die glimt heel mooi, maar is daardoor ook vrij kwetsbaar. In mijn trouwring zit er goud onder de diamantjes en daar glimmen ze inderdaad veel minder door. Het zou zoals je zegt ook glas kunnen zijn, maar dat wordt wel eerder dof hoor dan diamanten en bovendien slijt dat en je diamanten niet :wink:
« Laatst bewerkt op: 31 december 2011, 14:13:45 door Dwencke »

Sylvia86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 781
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #112 Gepost op: 3 januari 2012, 19:25:31 »
Wij waren afgelopen weekend op zoek naar ringen, maar 1 juwelier was niet zo blij, hij zei: normaal nemen we wel de tijd voor u, maar met de kerstdrukte kan dat nu niet. Ik kan u wat folders meegeven en dan kan u altijd terugkomen..........


Jullie begrijpen, daar komen we nooit meer terug. Blijkbaar had hij ons wel geholpen als we naar een kerst-armbandje van 100euro op zoek waren geweest, maar ringen voor 1900euro zijn niet interessant genoeg?!!

Wij hebben mooie ringen gezien, maar nog niet in het echt. Maar de juweliers waar we tot nu toe geweest zijn hebben ze nog niet want het schijnt een nieuwe collectie te zijn. Wij stellen onze zoektocht dus even uit.

Heeft er iemand trouwens ervaring met kortingen op trouwringen?

Toen wij onze trouwringen gingen kopen, hebben we daar dik een uur voor bij de juwelier gezeten. Ik snap heel goed dat hij dat niet handig vind met de kerstdagen.

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #113 Gepost op: 3 januari 2012, 22:13:25 »
Ik vind het echt onzin, bij de eerste juwelier van die dag hebben we hooguit 10minuutjes gezeten, dus ik begrijp echt niet waar hij moeilijk over deed. Daarbij, als wij het kerst-ringen hadden genoemd had hij ineens wel tijd gehad, raar hoor wat het woord kerst met mensen doet :biggrin:

Wij gaan eind deze maand kijken in Duitsland, daar zijn de trouwringen een stuk goedkoper en wie weet zijn ze daar ook wel klantvriendelijker :wink:

Bruidje!

  • Gast
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #114 Gepost op: 3 januari 2012, 22:30:38 »
Dankje! Ik ook niet! Ik heb ook altijd geroepen dat ik nooit een geelgouden trouwring wilde hebben, maar toen we de ringen van deze serie zagen, vonden we deze zo anders en leek de rest zo 'gewoon'.. Dus dan toch maar geelgouden trouwringen.
Hierbij nog een zelf gemaakte foto, ik vind ze persoonlijk daar mooier op.

Ha Charizz,

Wat een ontzettend fenominabele ringen! Welke serie is dat? Ik vind ze echt helemaal het einde! Precies wat we zoeken, net even anders! Ik vermoed alleen wel dat ze niet binnen ons budget zullen vallen.....

Groetjes,

Bruidje!

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #115 Gepost op: 8 januari 2012, 12:07:00 »
Nails, jouw ring vind ik ook erg mooi!

Wij waren gister weer op pad en ik val blijkbaar ook voor de bling bling!! Een ring met 'maar' 1 diamantje staat mij niet.
Ik had al veel plaatjes en boekjes bekeken en genoteerd wat ik mooi vond, maar alle ringen met weinig diamantjes stonden
mij een beetje lomp. Maar, een ring met veel (liefst helemaal rond :biggrin: ) diamantjes staat zo elegant, echt mooi!

Alleen wel prijzig, de ring die ik erg mooi vond kostte 3000euro, net iets teveel van het goede zegmaar :wink:

Het is wel raar dat ik nu ineens helemaal omgeturd ben en de ringen die ik op plaatjes mooi vond mij blijkbaar niet staan.

28januari gaan we naar Duitsland, ben benieuwd wat ze daar voor ons kunnen betekenen!

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #116 Gepost op: 8 januari 2012, 12:08:58 »
Haha zul je altijd zien dat je een dure smaak hebt :wink:. Verschillen de prijzen in duitsland zoveel met nederland dan? Wel fijn als je die optie hebt zeg!

October Bride

  • Gast
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #117 Gepost op: 8 januari 2012, 12:22:59 »
Voor degenen die nu misschien op zoek zijn naar ringen: bij Lucardi juweliers hebben ze een aanbieding "2e ring voor 1 euro". Voor ons zat er niet direct iets tussen, maar wie weet voor andere forummers wel?

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #118 Gepost op: 8 januari 2012, 12:25:09 »
Ik heb op internet gekeken bij 123gold.de en daar hebben ze zoveel mooie ringen en mogelijkheden. En de prijzen zijn op het eerste gezicht ook erg interresant! Wij wonen zelf in Zuid Holland maar een flink gedeelte van de familie woont in Zuid Limburg. Daar gaan wij de 28e naar toe voor een verjaardag, maar eerst dus even door naar Aachen, ideaal! Als we zijn geweest zal ik hier onze ervaring neerzetten!!

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #119 Gepost op: 8 januari 2012, 12:38:08 »
@ October bride; Die actie is er volgens mij het hele jaar door, haha! Wij hebben een paar maanden geleden onze ringen gekocht en toen daar ook eventjes gekeken. Toen was er al precies dezelfde actie! Vind de ringen daar erg dun trouwens..


@ Esprit: Leuk! Ben benieuwd!

October Bride

  • Gast
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #120 Gepost op: 8 januari 2012, 12:44:41 »
@JM: Oh, zou kunnen hoor, haha! Er zijn meerdere juweliers die aangaven dat we beter nog even konden wachten omdat er een actie aan zat te komen. :wink:

@Esprit: ik ben ook erg benieuwd hoe dat gaat lopen, de site ziet er in ieder geval veelbelovend uit!

Poohpooh

  • Gast
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #121 Gepost op: 18 januari 2012, 11:06:25 »
Deze ringen zijn het voor ons geworden, maar dan in het witgoud.
Zodra ik ze zag was ik er helemaal verliefd op.
Met name de schuine zetting, met de diamantjes van klein naar groot vond ik erg leuk!

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #122 Gepost op: 18 januari 2012, 12:37:04 »
Die zetting van de steentjes is inderdaad erg mooi! Gave ringen hoor!

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #123 Gepost op: 27 januari 2012, 17:14:12 »
Wij hebben net onze ringen opgehaald en ik ben er zoooo blij mee!!! We hebben ze laten maken bij de goudsmid en hebben ze dus niet eerst kunnen passen, wel helemaal samen ontworpen. Maar het is toch heel spannend hoe ze uiteindelijk geworden zijn! Maar ze zijn echt nog mooier dan ik had verwacht!! Hierbij wat foto's :)

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Re: Trouwring / Vriendschapsring
« Reactie #124 Gepost op: 30 januari 2012, 11:22:33 »
Van het weekend zijn wij bij 123gold in Aachen geweest. We hadden geen afspraak gemaakt, maar werden wel direct geholpen. Ze hadden een medewerker die ook Nederlands sprak, maar die was al bezig met klanten, dus begonnen wij in het Duits en als de Nederlandse medewerkster klaar was zou zij het overnemen. Achteraf was dat niet nodig en hadden we de ringen al gekocht voor de Nederlandse medewerker klaar was met zijn/haar klanten!

Ze kwam aan met een doosje ringen en daar konden wij de vorm uit kiezen. Alle ringen even passen en na alles gepast te hebben bleven er 2 over, waarvan eigenlijk al snel duidelijk werd welke vorm het definitief zou worden. Daarna konden we zelf de dikte en de breedte bepalen (na ook een aantal diktes gepast te hebben). En daarna de kleur/het soort materiaal en de diamantjes (voor mij :biggrin: )

Over 2 of 3 weken gaan we weer terug, dan hebben ze 'onze' ringen in het zilver (precies de dikte en breedte en vorm die wij uitgekozen hebben) Die mogen we dan een paar weken dragen, om te kijken of ze goed/lekker zitten. En als dat zo is dan worden onze ringen gemaakt. En als dat niet zo is kunnen we alles nog aanpassen naar ons zin.

Bijna onbegrijpelijk dat die keten niet hier in Nederland zit. Overigens vonden we Aachen een erg leuke stad, dus zeker geen straf om daar nog eens naar toe te moeten :)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards