collapse

Auteur Topic: Kosten Vrijgezellenfeest?  (gelezen 258443 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eertje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2201
  • Geslacht: Vrouw
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #100 Gepost op: 30 november 2010, 15:08:30 »
Ik zit ook met een klein probleem heb gisteravond een mail gehad voor het vrijgezelle feest voor me zus. En schrok best ff van de prijzen. Dit staat er nu op de planning: workshop pafum maken 33 euro p.p. inclusie koffie/thee/koekjes, het duurt ongeveer 2,5 uur + detectivespel(moordspel) met 3gangen menu is 47,50 excl drinken.

En dan komen de kosten er nog bij voor de vrijgezel. Me vriend gaat ook mee alleen dan met de manne en die is 51,50 kwijt en dan moeten hun ook nog ergens gaan eten. Dus al met al een best bedrag voor iemand die zelf aan het sparen is. Maar vraag me af hoe we dit kunnen oplossen heb namelijk al naar de persoon een mail gestuurd dat het misschien duur kan worden voor sommige en kreeg toen gelijk terug dat ze best kunnen sparen want het duur nog wel ff.

Sincerity

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #101 Gepost op: 30 november 2010, 19:20:21 »
Tsjah lastige situatie, niemand kan bij een ander in de portemonnee kijken....
Je kunt voorstellen of ze niet gewoon een normaal diner kan doen.. zonder moordspel.. Hier in Arnhem kun je al leuk ergens eten voor 20 euro p/p excl drinken.. scheelt toch weer 20 euro!

Misschien eerlijk zeggen dat jij het een beetje te gortig vind, dat jij ook aan het sparen bent voor je eigen bruiloft...

steenboky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 203
  • Geslacht: Vrouw
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #102 Gepost op: 30 november 2010, 20:42:45 »
je kunt er ook voor kiezen om een deel mee te maken? Dan kun je ook minder betalen.

Eertje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2201
  • Geslacht: Vrouw
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #103 Gepost op: 1 december 2010, 11:15:54 »
Nou het probleem is dat de vrijgezel natuurlijk me zus is dus het probleem is een stuk lastiger en vin het best lastig om dan te zeggen ik kom een deel of helemaal niet want het is te duur. Maar ik heb al naar de persoon een mail gestuurd dat ik het erg prijzig vin maar heb nog geen mail terug.

misstiara

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #104 Gepost op: 1 december 2010, 15:23:56 »
Tja, Het is weer voor iedereen weer anders natuurlijk. Maar als het mijn zus was dan zou ik het voor deze ene keer gewoon meedoen.
Hoe vaak gaat je zus trouwen? En als je zelf gaat trouwen neem ik aan dat je ook wilt dat jouw zus jou een bijzondere vrijgezellenfeest gunt. Je krijgt er ook wel een hele leuke dag voor terug met  dingen die je waarschijnlijk ook nog niet eerder hebt gedaan toch?
Maar goed dat is alleen mijn bescheiden mening en wie ben ik :)

steenboky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 203
  • Geslacht: Vrouw
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #105 Gepost op: 1 december 2010, 19:58:49 »
Wat je niet hebt kun je niet uitgeven. Ik zou er wel begrip voor hebben als mijn zusje er deels niet bij kan zijn. Niet iedereen heeft evenveel te besteden. Maar daarintegen zou ik met degene die mijn vrijgezellenfeest regelt een maximum bedrag afspreken omdat ik zelf uit ervaring weet dat je met weinig geld veel kunt doen.

Wbt je mail: heb je alleen maar gezegd dat je het duur vind? want dan snap ik dat je geen reactie terug hebt gehad. Daar kan die persoon ook niet zoveel mee. Leg uit waarom je het teveel geld vind en zeg dat je er dan voor kiest om niet mee te gaan eten, of om juist alleen sávonds mee te gaan.

En je zus zal er toch wel begip voor hebben? Anders zou ik haar ook persoonlijk even aanspreken.

Eertje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2201
  • Geslacht: Vrouw
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #106 Gepost op: 1 december 2010, 20:24:51 »
Nou ik heb gezegd in de mail dat ik het erg prijzig vin en dat het voor iedereen leuk moet blijven. Me zus heeft een tijdje terug tegen mij gezegd dat ze niet wil dat het duur wor en sommige niet komen ze heeft liever dan iets goedkoper en iedereen erbij maar daar heeft ze geen bedrag bij gezegd. Dit heb ik ook in de mail naar die persoon gezet dus ik wacht nog ff of ik iets hoor. Maar ik wil me zus er eigenlijk ook niet mee lastig vallen want dan maak ze zich daar druk om.

steenboky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 203
  • Geslacht: Vrouw
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #107 Gepost op: 1 december 2010, 20:36:30 »
Denk je niet dat ze zich drukker maakt als er mensen straks niet bij zijn?

Ik zou echt met haar bespreken wat zij een maximun bedrag vind zonder te vertellen wat het gaat kosten. En vraag haar of ze dit wil bespreken met degene die het organiseert. En als haar max bij 100 euro ligt dan moet jij een keuze gaan maken...
En hier leer jij ook weer van.
Als jij dus je vrijgezellenfeest viert zeg je vooraf tegen degene die het organiseert wat je wil dat er maximaal aan uitgegeven wordt...

Nanna

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #108 Gepost op: 2 december 2010, 12:00:19 »
Ik weet dat mijn broer weinig te besteden heeft, maar ik vond het wel leuk vinden als hij op het vrijgezellenfeest van mijn man zou zijn. Ik heb dus een deel voor hem betaald (weet hij zelf niets van).
Persoonlijk zou ik het niet leuk vinden als vriendinnen mijn vrijgezellenfeest zouden moeten missen omdat het te duur was. Dan maar goedkoper. Maar als ze dit met mij zouden bespreken zou ik me er veel zorgen over maken denk ik. En zou ik hopen dat ze het onderling kunnen oplossen. Gelukkig zijn zulke dingen bij mij niet aan de orde geweest.

Fee

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #109 Gepost op: 2 december 2010, 16:37:47 »
Als ik een vrijgezellenfeest organiseer dan is het eerste wat ik doe alle potentiele gasten mailen/bellen om
1) te controleren of niet iemand anders al een feestje aan het organiseren is / iemand zich benadeeld voelt als ik het organiseer
2) geschikte dagen te prikken (agenda's zitten vaak al snel vol)
3) te vragen naar ieders maximum budget

Als iemand anders een feestje organiseert en ik heb een maximum budget dan laat ik dat wel aan die persoon weten voordat die met een definitef idee komt. Anders kan je inderdaad problemen verwachten zoals dat iets opeens te duur is.

misstiara

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #110 Gepost op: 3 december 2010, 01:30:17 »
Wat je misschien ook zou kunnen doen is kijken of je zelf een leuke goedkopere optie kan vinden ter vervanging van iets.
En dan aanbieden aan de ceremoniemeester. Dan blijft het leuk, ook voor de portomonnee.

Seijntjuh

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #111 Gepost op: 28 januari 2011, 13:04:58 »
Ik heb al jullie reacties gelezen, grappig al die verschillen. Zelf ben ik de CM van mijn schoonzusje en ze gaat op 3 juni 2011 trouwen. Ik regel nu ook haar vrijgezellenfeest. Ze heeft vooraf een lijstje gegeven met wie zij graag die dag wilt doorbrengen. Alle dames heb ik gemaild met een voorstel voor de datum en gevraagd wat ieders budget is. Iedereen vond 100 euro prima. Daar blijf ik dus onder. Het zijn allemaal meiden die het leuk vinden een hele dag onderweg te zijn, dus ik heb het volgende tot nu toe op de planning:
- 's ochtends ophalen
- eenvoudige fotoshoot (bijna geregeld en de kosten zijn ontzettend laag!)
- amerikaanse picknick in een park (iedereen neemt iets mee, gezellig en goedkoop)
- naar een evenementenpark in Zoelen. Geregeld dat we voor 37,50 euro pp 5 activiteiten kunnen doen! Bijv. sumoworstelen.
- vanuit Zoelen rijden we door naar Rotterdam om erotisch te gaan dineren voor 35 euro pp.
- eten is om 23.00 uur afgelopen en hebben gratis toegang tot verschillende discotheken.

Zelf vind ik mijn programma leuk en goed geregeld. We kunnen veel doen van het geld en houden tot nu toe over. Dat geld gebruik ik voor de drankjes tijdens het eten en stapgeld. Wat we overhouden krijgen ze natuurlijk terug.
Ik zet binnenkort mijn programma op de mail en dan de reacties afwachten. De vrijgezel vindt het waarschijnlijk erg leuk wat we gaan doen. Ik denk ook dat haar vriendinnen dit leuk vinden (dat vind ik ook belangrijk, ben immers hun geld aan het uitgeven).

Het is inderdaad zo dat er meer bij komt kijken dan alleen het VF. Wij kunnen het best uitgeven, maar je kunt ook overdrijven. Gelukkig hoeft mijn vriend alleen een mooi overhemd en stropdas voor de bruiloft. Voor mijn zoontje heb ik al een leuk en compleet kinderpakje gezien, voor mijn dochtertje ook een lief jurkje gezien en beide helemaal niet duur. Tja, ik moet wel volledig aangekleed worden. Dat zal wel duurder zijn.
We leggen nu elke maand iets apart, zodat het straks niet ineens een smak geld is.

Marretje

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #112 Gepost op: 28 januari 2011, 20:20:43 »
Oooo jeeee, nou ik zou niet blij worden als ik op mijn VF  erotisch moest gaan dineren...
Een fotoshoot en picknicken dat zou ik wel leuk vinden..
Maar ja zo heeft ieder zijn ding he.
Persoonlijk  hoeft het voor mij niet zo`n niet een vrijgezellenfeest...

misstiara

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #113 Gepost op: 10 februari 2011, 00:47:12 »
Hoi Seijntjuh,

Ik vind het ook een heel mooi programma!
Alleen dat erotisch dineren hoeft van mij persoonlijk ook niet zo.
Ja, het is heel wat om een programma op te stellen. Ik had er iig wel erg veel plezier in om zo'n dag te mogen opstellen en dan op zoek gaan naar de meest leuke en goedkoopste locatie waar je dat dan kan gaan doen.
Er zijn idd wat mensen die al snel roepen dat het te veel geld kost. Maar dat komt denk ik ook omdat ze zelf nog niet naar de prijzen hebben gekeken.
Als je gewoon simpel wilt gaan eten ben je idd al snel rond de 30 a 40 eur kwijt. En dan heb je nog helemaal geen andere activiteit erbij.
Ik vond het wel echt een kunst om een hele dag te vullen en toch zo goedkoop mogelijk te maken.
Wat ik heb gedaan voor 100 EUR was


Superleuk!
Iig veel plezier.
« Laatst bewerkt op: 10 februari 2011, 01:19:13 door misstiara »

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #114 Gepost op: 10 februari 2011, 01:50:54 »
Het hangt er helemaal vanaf wat je gaat doen met een vrijgezellenfeest. Vorig jaar ben ik voor het vrijgezellenfeest van een vriendin twee dagen naar Antwerpen geweest... incl. trein, hotel eten en stappen waren we 150 euro pp kwijt. Het shoppen was uiteraard voor eigen kosten. Voor dat geld vond ik het relatief gezien "niet duur".

Maar ik heb ook andere hele leuke en gezellige vrijgezellenfeestjes gehad voor minder geld, want ook met een klein budget kun je heel veel leuke dingen doen.

kaaatje

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #115 Gepost op: 15 februari 2011, 11:22:53 »
Ik heb mijn zussen een lijstje gegeven met namen, telefoonnummers en email adressen van de meiden die ik graag mee zou willen op mijn vrijgezellenfeest. Ik weet dat mijn zussen met iedereen contact heeft gehad en ik geloof dat ze zelfs een avond samen zijn gekomen om dingen te overleggen.
Precies weet ik het natuurlijk niet omdat het over mijn vrijgezellenfeest gaat.
Vind het wel goed van ze dat ze alles goed overleggen. Op deze manier kan iedereen aangeven wat ze wel en niet leuk vinden en ook het budget kan goed besproken worden.
Ben erg benieuwd wat het allemaal gaat worden. Maar goed zal nog wel een tijdje duren voor het zover is aangezien ik pas in oktober trouw  :biggrin:

Nanna

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #116 Gepost op: 21 februari 2011, 19:24:37 »
Hallo allemaal,

Ik moet even iets kwijt.
Gisteren heb ik een mailtje gekregen van 2 vriendinnen (ik ken ze niet) van een goede vriendin van mij die haar vrijgezellenfeest organiseren. Ze noemden een datum (een zaterdag in april) en dat we om 13.00 ergens in een stad moeten verzamelen. We moeten een spijkerbroek en een rose t-shirt aantrekken en makkelijke schoenen want we gaan iets actiefs/sportiefs doen. Of we even €115 euro wilden overmaken. Als we toe zouden zeggen dat we mee gingen dan kregen we te horen wat we gaan doen.

Nu heb ik hier toch gemengde gevoelens over. Ik ben pas geopereerd en kan nog lang niet alles (dan ook nog niet) verder heb ik last van arthrose aan mijn heup. Een andere vriendin die ook is uitgenodigd loopt moeilijk omdat ze al jaren problemen heeft met haar knie (ik denk niet dat die vriendinnen van de bruid dit weten).
De datum die ze noemden heb ik een belangrijke cursus, die heb ik vandaag meteen afgebeld omdat er graag bij wil zijn.
Het bedrag dat we moeten betalen vind ik erg hoog. Ze zeggen er niet bij dat dit incl al het eten en drinken is. Ik moet dus 115 euro betalen voor een halve dag (er is een middag programma en we sluiten af met een etentje, gaan niet stappen ofzo) waarvan ik niet weet of ik mee kan doen en we niet mogen weten wat we gaan doen. (als ik dit wel zou weten zou ik het nog steeds een hoog bedrag vinden, mijn man gaat ook met het vf van de bruidegom mee en we willen ze ook nog wel een mooi cadeau geven, wordt een behoorlijk dure bedoeling zo)
Laat ik voorop stellen dat ik zeker mee ga (tenzij dat ivm mijn gezondheid echt niet gaat). Ongeacht de kosten, ze was er ook op mijn vf en ze is een lief vriendinnetje van me. Maar wat me dwars zit is dat er geen enkel overleg is geweest. Ik weet dat de meiden die mijn feest organiseerden hebben verteld wat ze ongeveer van plan waren en wat het ongeveer zou kosten. Dan weet je waar je aan toe bent en zouden hun weten of iedereen het lichamelijk ook wel aan kan (het is immers niet leuk als je iets doet wat de bruid geweldig vind maar er kunnen verschillende vriendinnen niet mee). Als verschillende dan zeggen dat ze het bedrag wel wat hoog vinden, dan kun je er nog iets aan doen. Nu niets meer. (ik ken 2 andere meiden die ook uitgenodigd zijn en die vinden het bedrag ook hoog, maar net als ik gaan ze wel mee).

Wat ik heb gedaan is een mail terug gestuurd dat ik graag wil weten wat we gaan doen, ivm mijn gezondheid en wat er bij de prijs inbegrepen zit omdat ik het bedrag nogal hoog vind. Zo heb ik denk ik laten blijken dat ik het veel geld vind zonder heel negatief te worden.
Wat vinden jullie ervan?

Moest het even kwijt, het zit met echt een beetje dwars.

Yadah

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2312
  • Geslacht: Vrouw
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #117 Gepost op: 21 februari 2011, 20:05:21 »
nanna wel een beetje vreemd inderdaad dat er niet overlegt word wat jullie gaan doen wat er dan allemaal bij het bedrag inzit.
ik vind dat je groot gelijk hebt dat je een mail gestuurd hebt voor wat opheldering, vooral i.v.m. je gezondheid.
ik vind ook dat je de mail op een nette manier hebt opgesteld zoals ik dat lees.
gewoon even afwachten, meer kan je ook niet :wink: maar ik blijf het een beetje vreemd vinden

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #118 Gepost op: 21 februari 2011, 21:11:46 »
Heel goed, ze kunnen niet van je verwachten dat je gewoon eventjes dat bedrag op hoest zonder dat je uberhaupt weet wat je gaat doen.
Als ik jullie was (die andere mensen van wie je aangeeft dat ze het ook wel duur vinden) zou ik allemaal even zo'n mailtje sturen. Dan weten ze ook dat je niet de enige bent.
(voor alleen een middag programma ook wel behoorlijk duur moet ik zeggen).

misstiara

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #119 Gepost op: 22 februari 2011, 01:13:41 »
Tuurlijk. Lijkt me logisch toch. Wel jammer dat er geen overleg heeft plaatsgevonden of dat ze de groep mee laten denken wat er gedaan wordt.

Seolram

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #120 Gepost op: 22 februari 2011, 09:39:41 »
halihalo wat een bedrag (ga er spontaan van jodelen en dat is nooit een goed teken!)! Ik vind het nogal wat, het komt ook nogal eiserig over. Ik snap dat je niet te veel discussie wil rondom organisatie, want dat kan een heel gedoe worden, maar om mensen zo voor het blok te zetten vind ik ook niet heel chique!

Vriendinnetje van me gaat trouwen en haar zus 'organiseert'  het. Het is een soort van communicatie 1 kant op en ze wil blijkbaar niet vertellen wat het budget is.... vind ik ook nogal vreemd. Ik wil wel een beetje weten met wat voor bedrag ik rekening moet houden... Ze heeft wel verteld wat de activiteit op zich kost, maar niet wat we dus p.p. extra voor de bruid moeten betalen, wat ze voor het eten ongeveer p.p. wilde rekenen en wat het dan voor de bruid erbij kost ofzo. Ja, ze hoeft het voor mij echt niet zo uiteen te zetten, maar wel graag een indicatie van het totaal bedrag....lijkt mij

Nanna

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #121 Gepost op: 22 februari 2011, 13:03:04 »
Dank voor al jullie reacties. Het ligt dus niet aan mij... gelukkig. Ik heb nog niets op mijn mailtjes gehoord. Daar baal ik best wel van. Ik merk aan mezelf dat ik het moeilijk los kan laten. Eerst maar eens kijken wat ze bedacht hebben.... en hoe ze reageren. Ik hou jullie op de hoogte.

@Seolram: ik kan me voorstellen dat je dat wilt weten ja. Is toch niet zo'n hele gekke en/ of moeilijke vraag?

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #122 Gepost op: 23 februari 2011, 13:18:58 »
halihalo wat een bedrag (ga er spontaan van jodelen en dat is nooit een goed teken!)! Ik vind het nogal wat, het komt ook nogal eiserig over. Ik snap dat je niet te veel discussie wil rondom organisatie, want dat kan een heel gedoe worden, maar om mensen zo voor het blok te zetten vind ik ook niet heel chique!

Vriendinnetje van me gaat trouwen en haar zus 'organiseert'  het. Het is een soort van communicatie 1 kant op en ze wil blijkbaar niet vertellen wat het budget is.... vind ik ook nogal vreemd. Ik wil wel een beetje weten met wat voor bedrag ik rekening moet houden... Ze heeft wel verteld wat de activiteit op zich kost, maar niet wat we dus p.p. extra voor de bruid moeten betalen, wat ze voor het eten ongeveer p.p. wilde rekenen en wat het dan voor de bruid erbij kost ofzo. Ja, ze hoeft het voor mij echt niet zo uiteen te zetten, maar wel graag een indicatie van het totaal bedrag....lijkt mij

Als je toch weet wat de activiteit op zich kost kun je toch prima zelf berekenen wat dat inhoud voor jezelf inclusief kosten bruid?
Wel vreemd dat ze niet wil laten weten wat de kosten voor eten ongeveer zullen zijn. Je kunt hier zelf natuurlijk wel een schatting van maken.

Seolram

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #123 Gepost op: 24 februari 2011, 09:03:26 »
Ik heb ook zelf een beetje een schatting geprobeerd te maken, maar ik ken niet het hele programma en ik heb geen idee hoeveel mensen er komen, wat ze een beetje in haar hoofd heeft voor drinken en idd wat de prijs voor eten is...

Maar sinds ik de vraag gesteld heb is het al weken 'radio- stilte' en ik wil er ook geen 'dram- kwestie'  van gaan maken, je wil de sfeer natuurlijk ook niet op voorhand verpesten! Het moet gewoon wel in gezellige dag voor de bruid worden!
Maar ik denk wel steeds: moet er geen aanbetaling worden gedaan ofzo? Het lijkt me ook gewoon handig voor de organisatrice dat ze al wat geld van ons krijgt, hoeft ze niet alles voor te schieten....

Nanna

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #124 Gepost op: 24 februari 2011, 10:42:49 »
Ik heb ook nog steeds niets gehoord. Vind ik niet erg netjes. Heb zondag gelijk gemaild met vragen e.d. Ik zit er toch een beetje op te wachten, dan weet ik of ik wel of niet mee kan gaan. Maar ik wil inderdaad ook niet gaan 'drammen'. Dus ik hou me nog even in.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards