Alles over trouwen > Vrijgezellenfeesten

Kosten Vrijgezellenfeest?

<< < (2/37) > >>

santos_05:
Vond het vrijgezellenfeest eigenlijk belangrijker  :sleep:

Nu is het bij ons ook allemaal even anders geweest natuurlijk, maar op het vrijgezellenfeest hebben we vanaf half 2 's middags tot midden in de nacht lol met elkaar gehad en op ons feest (ruim 2 wkn na onze echte bruiloft) heb ik ze maar heel even gesproken.... Op je vrijgezellenfeest zijn toch je naaste vrienden/familie en op je bruiloft ook veel 'kennissen' waar je ook mee 'moet' praten  :rolleyes:

Wel ben ik het met jullie eens dat het niet duur hoeft te zijn en zou ik best mijn eigen deel willen betalen. Toch hou ik altijd wel in mijn achterhoofd dat uit eten en een avondje kroeg eigenlijk niet mee telt, want dat zou anders ook heel goed kunnen (met bijv. je aanstaande of andere vrienden). Het gaat dus eigenlijk meer om de activiteit die je overdag gaat doen.

Ireen:
Wat normaal is, weet ik niet, maar 100 euro klinkt wel als veel. Als je met meer bent, kost het per persoon minder om de bruid(egom) vrij te houden. Dat kan iets schelen, al moet je er daarom niet meer mensen bij gaan vragen natuurlijk. Maar ben je met 4 of met 10, dan kan dat nogal een verschil uitmaken.
Verder scheelt het ook of je de hele dag iets doet, of bijvoorbeeld vanaf het eten. Een kookworkshop combineert een activiteit met eten. Goedkoop eten kan ook. het hoeft echt niet duur te zijn. Of zoals voorgesteld werd, thuis eten. Er zijn zat dingen te bedenken die niet zo veel kosten. Mocht geld een reden zijn voor vriendinnen om niet mee te gaan, dan zouden ze toch kunnen besparen door iets anders te doen?

Nee, als het 100 euro zou kosten voor mijn vriendinnen, dan zou ik wel schrikken.

Sandra:
Ik snap wel dat 100 euro veel geld is, zeker als je als stel goed bevriend bent met het bruidspaar, dan ben je 200 euro kwijt en moet je nog een cadeau, kleren, kapper etc.
Maar goed, hoe vaak trouwen goede vrienden nou? En je bent gewoon snel veel geld kwijt, als lief en ik samen uit eten gaan zijn we ook snel 30 euro pp kwijt en dan doe je niets geks (hoofdgerecht, nagerecht, koffie toe en drankjes tussendoor).
Natuurlijk is het belangrijk dat alle goede vriendinnen erbij kunnen zijn, maar die weten toch ook wat dingen kosten?

En dat vrouwen anders zijn en best thuis kunnen blijven vind ik persoonlijk een rare redenatie. Heb je je vrijgezellenfeest komen je vriendinnen bij je thuis theeleuten en een avondje tutten ofzo... dat is toch helemaal niet speciaal?? Als de bruid daar van houdt en een huismus is dan is het iets anders, dan kan zoiets gedaan worden omdat het dan bij haar past. Maar anders mag je toch verwachten dat er wel iets specialers/leukers wordt georganiseerd.

Femke:
Nou Sandra,

daar hou ik dus wel van... je moet bij mij niet met actieve dingen aankloppen. Zwemmen zie ik ook niet zo zitten, beauty is wel leuk, maar ook ontzettend duur.

Dus ja, met een paar hele goeie vriendinnen ff de stad in gaan, opdrachtjes doen, of wat dan ook, vind ik prima te doen, lijkt me ook leuk en dat afsluiten bij iemand met de gekste dingen doen, waarom niet...

Van mij hoef ik echt niet zo nodig een cafe / restaurant of wat dan ook onveilig maken

Sandra:
Als jij dat leuk vind prima, dat zei ik al:

[quote name=\'Sandra\' post=\'115380\' date=\'31 March 2007, 18:25\']Als de bruid daar van houdt en een huismus is dan is het iets anders, dan kan zoiets gedaan worden omdat het dan bij haar past.[/quote]


Maar deze quote van jou vind ik heel vreemd.
[quote name=\'Femke\' post=\'115370\' date=\'31 March 2007, 15:23\']Ik vind dat vrouwen anders zijn, die kunnen thuis net zo goed lekker leuke dingen doen, maar mannen, die houden van stoere dingen zoals karten etc... dan kun je wel iets meer uitgeven.[/quote]

Hoezo zijn vrouwen anders hier in? Vrouwen verschillen onderling net zoveel als mannen onderling, dat weet je zelf ook wel. :)
Het gaat er met een vrijgezelledag toch om dat er iets wordt gedaan dat de bruid (of bruidegom) leuk vind? Is dat thuis zitten, dan is dat prima. Is dat hossend door de stad met een trechter op je kop, dan is dat ook prima.
En als een bruid houdt van paintballen terwijl de man liever een chocoladeworkshop doet, dan moet dat ook kunnen.  :laugh:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie