collapse

Auteur Topic: Kosten Vrijgezellenfeest?  (gelezen 258677 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #75 Gepost op: 15 april 2010, 13:07:44 »
@ Sjonnie, het is gebruikelijk om ook het stappen voor de vrijgezel te betalen. De vrijgezel hoeft die dag geen geld mee te nemen. De hele dag ( en eventueel avond/nacht) wordt voor de vrijgezle verzorgd.

Als stappen voor eigen rekening is, dan zou ik gewoon met een groepje dat mee gaat stappen een pot maken waar jullie dus ook allemaal iets indoen voor de vrijgezel. Allemaal iets extra's lappen dus.

sjonnie

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #76 Gepost op: 15 april 2010, 13:22:07 »
@lalalalala, Dankjewel:D..

Carolien1

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #77 Gepost op: 22 april 2010, 17:31:22 »
Graag wil ik jullie mening omdat ik het kosten plaatje nogal fors begint te worden. Vrienden van ons trouwen in Spanje, dat betekend een vliegticket voor 2, hotelovernachting krijgen we, vrijgezellefeest ook al 100 p.p dus voor ons als koppel gaat dit ook rond de 200 euro kosten, kleding zijn daggast en natuurlijk wordt er gevraagd om geld. Het geld moet worden gestort op een bankrekening maar ja hoeveel als je ziet wat de kosten al zijn, ik ben op dit moment werkeloos en mijn partner werkt.

marian1313

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #78 Gepost op: 22 april 2010, 19:20:10 »
Als het echt goede vrienden zijn moeten ze begrijpen dat jullie nu niet veel te besteden hebben.
Waarom trouwens het geld storten op een bankrekening? Komt erg onpersoonlijk over vind ik.

Ratatosk

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #79 Gepost op: 30 april 2010, 17:25:10 »
Dat vind ik ook nogal onpersoonlijk en ik zou dat zelf ook niet doen.
Dan kom je met lege handen aan, "ja gefeliciteerd en we hebben het cadeau al gestort" :S.

Ik hoorde van de week trouwens dat de kosten voor mijn en AS's vrijgezellenfeest nogal uit de hand gelopen zijn. Het is meer dan 100 euro per persoon..
Maar officieel weet ik dat natuurlijk niet dus ik kan er niets van zeggen ofzo. Ik weet wel dat er nu een paar mensen niet mee gaan kunnen en dat vind ik toch wel erg jammer.

Jootje37

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #80 Gepost op: 1 mei 2010, 10:20:06 »
Ik ben zelf een deze dagen aan de beurt :biggrin: . Maar voor een eerder vrijgezellenfeest hebben we ieder € 100,- betaald.
We hebben uiteindelijk € 10,- weer terug gekregen, aangezien het eten en de drank mee viel. 2 activiteiten, waarbij een workshop en een doe-activiteit in de stad.
Je kunt het zelf zo duur maken als je wilt... De een heeft natuurlijk meer te besteden dan een ander, maar ik vind wel dat dit in goed overleg moet zijn met iedereen die mee doet aan het vrijgezellenfeest.

HuwelijkTrouwen

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #81 Gepost op: 3 mei 2010, 08:42:32 »
Ik was laatst bijna 75 euro kwijt voor een vrijgezellenfeestje met:
* koffie en taart op een terras
* bonbon workshop
* uit eten
* afsluiten op een terras

Ik vind meer dan 100 euro een beetje te gek worden...

wievie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 732
  • Geslacht: Vrouw
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #82 Gepost op: 3 mei 2010, 08:52:26 »
Ik had het vrijgezellenfeest georganiseerd voor vriendinnetje. Nu had ik 70euro pp gerekent maar ik heb nu dus geld over :dry:
Of ik geeft het aan vriendlief mee die zaterdag het feestje heeft van de mannelijke vrijgezel, of ik koop wel een cadeautje voor het bruidspaar, ik kan het ook niet echt meer teruggeven. :cool:

CCBloom

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #83 Gepost op: 4 mei 2010, 13:15:15 »
hoezo zou je het niet terug kunnen geven? Ik zou als je het niet terug kan geven een leuk kadootje kopen voor de bruid uit naam van alle aanwezigen op het VGfeestje....

Pepper

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #84 Gepost op: 4 mei 2010, 13:20:38 »
En anders een leuke foto van die dag uitvergroten en inlijsten ofzo?

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #85 Gepost op: 4 mei 2010, 14:24:56 »
Ik zou het even overleggen. Ik zou in elk geval niet zonder overleg iets kopen van het overgehouden geld, dat zou weleens verkeerd kunnen vallen misschien. Stuur een mailtje rond met "dit en dit bedrag is er over, dus ik kan jullie pp. zoveel teruggeven, maar wat ook leuk is, is...-en dan doe je je voorstel voor een cadeautje-"

debby*

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3041
  • Geslacht: Vrouw
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #86 Gepost op: 4 mei 2010, 14:46:06 »
Ik vind idee van Pepper super leuk! Eerst even overleggen inderdaad... Maar er is vast wel een leuke foto gemaakt van het vrijgezellen feestje,en dan zou je die in kunnen lijsten!
« Laatst bewerkt op: 4 mei 2010, 14:46:22 door debby* »

marian1313

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #87 Gepost op: 4 mei 2010, 18:11:14 »
bij mijn vrijgezellenfeest hebben ze eerst foto's laten ontwikkelen en een leuke collage voor mij gemaakt, de rest van het geld is weer naar iedereen teruggegaan, zo heb ik het ook gedaan bij het vrijgezellenfeest van een vriendin

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #88 Gepost op: 11 mei 2010, 13:19:35 »
Ik kreeg op mijn bruiloft een fotoboek met allemaal foto's van het vrijgezellenfeest van al mijn vriendinnen, was echt superleuk!

Helen

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #89 Gepost op: 11 mei 2010, 16:23:08 »
Op mijn VF ga ik met allemaal studenten op stap, dus ik hoop echt dat het niet te duur wordt! Nou heb ik het geluk dat een van de meiden die het organiseert meestal degene is met de grootste geldproblemen aan het einde van de maand, dus ze zullen er wel rekening mee houden! Ik hoop gewoon wat leuke opdrachten in de stad, goedkoop wat eten en nog lekker stappen daarna. Dan moet het wel voor weinig geld te doen zijn!

Kastanjaa

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #90 Gepost op: 4 juli 2010, 14:01:34 »
Ik heb 5 jaar geleden een vrijgezellenfeestje voor mijn beste vriendin georganiseerd. We begonnen met een lunch bij mij thuis. Daarna zijn we naar Go Planet (Enschede) gegaan. Daar hebben we een introduik gemaakt. Mijn vriendin en ik hebben al duikbrevet en mochten samen duiken. Dit deed ik als opfris duik voor haar, want op haar huwelijksreis wilde ze gaan duiken, maar ze durfde niet zo goed meer. De andere meiden vonden het super cool om eens te duiken! Daarna hebben we een 3 gangen menu gehad op locatie en daarna nog een uurtje wezen bowlen (ook daar). We hebben hier in totaal toen 80 euro pp voor betaald.

Bloemetje82

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #91 Gepost op: 12 juli 2010, 12:06:49 »
Ligt eraan voor wie: Allerbeste vriendin of familielid zou ik voor max 100 euro gaan. Voor 'gewoon 'een vriendin zou ik zeggen max 50. Maar ik denk dat je met creativiteit en wat zoeken op internet ( naar kortingen e.d ) best een eind kunt komen met een 50/60 euro.

anietje

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #92 Gepost op: 4 september 2010, 12:28:05 »
Ik vermoed dat ik de week voor ons trouwen een vrijgezellen feest krijg.
Ik heb geen idee wie er mee gaan en wat we gaan doen, maar ik moet vrij houden om te winkelen :huh:
Wat is gebruikelijk?
Moet ik zorgen dat ik genoeg geld bij me heb?
Is het de bedoeling dat ik mee betaal?
Niemand laat iets los en ieder doet net of ze gek zijn.
« Laatst bewerkt op: 4 september 2010, 13:40:15 door anietje »

Morgana

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #93 Gepost op: 6 september 2010, 09:23:57 »
Ik heb zaterdag al een pre-vrijgezellenfeestje gehad met een paar nichten van mij. Lekker gegeten en daarna uitgeweest. Aanstaande zaterdag is mijn echte vrijgezellenfeest. Ik ben benieuwd wat ik kan verwachten, niemand doet z'n mond open  :ph34r:

idgnkv

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #94 Gepost op: 6 september 2010, 10:05:00 »
anietje: Het is gebruikelijk dat de anderen voor jou betalen. Maak je maar geen zorgen en ga ervan genieten :)

doortje1

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #95 Gepost op: 7 september 2010, 14:07:00 »
Bij ons in de vriendengroep hebben we al paar keer vrijgezellenfeest gehad. We starten dan vaak rond 11uur 's morgens, tot uurtje of 2 in de nacht. Er zit dan lunch bij in, avondeten, drankjes en vaak 1 grote of 2 of 3 kleine activiteiten.
we zijn vaak rond de 100euro pp kwijt.
Van het geld dat over is, hebben we tot nu toe altijd een fotoboek kunnen maken van de vrijgezellendag. Een erg leuk aandenken!!
Als vrijgezel hoef je bij osn niets te betalen, ook weten wij van tevoren niet wat we gaan doen en ook niet welke datum. Een echte verassing dus.
Waren altijd erg leuke dagen, maar nu je zelf vrijgezel bent is het toch best spannend niet te weten wanneer en ook niet wat je gaat doen. We trouwen pas in mei, dus verwacht maar of april vrijgezellenfeest.....

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #96 Gepost op: 7 september 2010, 14:19:36 »
Ik heb pasgeleden een vgzfeestje georganiseerd voor een bevriend echtpaar dat vrijdag gaat trouwen. Zij wilden graag een feestje met zijn twee, lekker origineel dus :biggrin:

Uiteindelijk zijn we 's middags gaan laserquesten inclusief een lekker drankje, en hebben we 's avonds een moorddiner gedaan inclusief wat te drinken. Bij elkaar kwamen we ongeveer op 80 euro de man. Het loopt al snel op helaas qua geld. Ik vind persoonlijk 100 euro max echt genoeg hoor!

steenboky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 203
  • Geslacht: Vrouw
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #97 Gepost op: 21 november 2010, 14:09:29 »
ik vind dat je best creatief kunt omgaan met het organiseren van een vrijgezellenfeest. Ik heb er nu 4 georganiseerd, en die waren allemaal inclusief:

- eten/drinken
- activiteit ( soms 2)
- outfit voor de vrijgezel
- vervoer

en soms stappen, cadeautjes of een fotoboek voor de bruid.

voor 75 euro.
zonder stappen is het goedkoper,
maar het is natuurlijk altijd afhankelijk van wat de bruid wil.
zoals anderemeiden al zeggen: met een vrijgezellenfeest ben je niet klaar. Er zijn altijd nog de andere kosten zoals je kleding, cadeau voor het bruidspaar en soms heb je zelfs wel 2 vrijgezellenfeesten.

misstiara

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #98 Gepost op: 28 november 2010, 18:10:08 »
Ik persoonlijk vind 100 EUR prima. !50 EUR is ook prima.
Het hangt er natuurlijk wel af van wie het feest is Als het voor een goede vriendin is, uiteraard 100 of 150, maar als het voor een minder goede vriendin is (kennis), dan skip ik gewoon een activiteit.

Was erg geslaagd.
Het is even zoeken naar de meest goedkoopste, maar dan heb je zeker iets leuks.
« Laatst bewerkt op: 10 februari 2011, 01:20:19 door misstiara »

31-12-2011

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #99 Gepost op: 28 november 2010, 19:17:58 »
Voor 100 euro kun je echt zoveel leuks doen dat ik dat ook wel max vind.
Liever iets minder, zodat het voor iedereen leuk blijft.
Niet iedereen heeft evenveel te besteden of heeft er evenveel voor over.
Wel zo fijn als iedereen er toch de hele dag bij kan zijn.
Dat is waarschijnlijk ook wat de bruid wil.
Het gaat om de gezelligheid.

Ook een goed idee om vooraf samen te overleggen.
Dan is het voor de organisator fijner en heeft iedereen het naar zijn zin.
Iedereen kent de bruid op zijn eigen manier en weet ook wat leuk is om te doen samen.
Misschien heeft iemand uit de groep wel een fantastisch idee, samen brainstormen geeft ook al veel voorpret.
Succes ermee!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards