collapse

Auteur Topic: Kosten Vrijgezellenfeest?  (gelezen 258446 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nadkid

  • Gast
Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #25 Gepost op: 15 augustus 2007, 00:37:00 »
Dan vind ik het zo als wij het bij een vriendin in Duitsland gedaan hebben toch wel beter: Wij zijn rond 12 uur naar de rhein gegaan en van daar met de touristenboot (ze wonen allemaal wel bij de rhein maar zoiets doe je niet zo snel) naar de andere kant gegaan. De vriendin heeft heel veel dingen gekregen (Flügel, Hawaiiketting, T-Shirt met hartjes om uit te knippen, rozen etc) die ze moet verkopen, daarmee is ze dan meteen begonnen. Daarna zijn we dan met zo'n kanelbaan de berg naar boven gegaan. Hier verder verkocht (is allemaal best touristisch dus veel mensen, en ze kopen graag van een vrijgezel, hoewel niet iedereen snapt wat je aan het doen bent). Dan zijn we naar een bekend beeld gegaan en daar op de pakeerplaats moest de vriendin van die schoonmaakhandschoenen aan en kreeg ze sponsjes en glassex om de ramen van de autos schoon te maken, natuurlijk voor geld.
Hierna gingen we dan eten in een thema- restaurant met als thema gefangenis en daarna gingen we nog een beetje stappen (dansen).

Wij hadden allemaal van onszelf een spijkerbroek en een zwart t-shirt aan en iedereen kreeg een roos opgespeld. De vriendin had dus het t-shirt en we hebben drank gekocht (wijn en champagne) voor ons om de dag door te komen.
Al in al hebben we 50 Euro betaald en alle inkomsten kreeg de vriendin... Ik vind dat nog best wel meevallen.
(So wat een lang verhaal, wilde even duidelijk maken hoe dat in Duitsland, tenmindste bij mijn vrienden, dus gaat)...
« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2007, 00:38:06 door nadkid »

Ireen

  • Gast
Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #26 Gepost op: 15 augustus 2007, 07:18:05 »
[quote name=\'LadyXochi\' post=\'129049\' date=\'14 August 2007, 20:11\'][quote name=\'Sigi\' post=\'129010\' date=\'14 August 2007, 15:51\']Het is jammer dat vriendinnen ivm budget afhaken.[/quote]Vind ik ook... maar ligt het dan aan het budget of aan de vriendin?
[/quote]

Is het voor haar niet een optie om alleen aan een gedeelte mee te doen? Bijvoorbeeld wel met de activiteit meegaan en dan niet meer mee eten en/of op staap? Of juist andersom? Of is er iemand die haar wil sponsoren?

Toen mijn zus ging trouwen was er iemand bij die ook echt geen geld had (zat nog op school). Volgens mij heb ik toen wat gesonsord, kon het namelijk echt niet goedkoper maken. We waren 's middags eerst bij mijn zus thuis (daar moest ze allerlei huishoudelijke opdrachtjes doen), vervolgens bowlen en uit eten in een goedkoop restaurant. 't Is al jaren geleden, maar het kan nooit duur geweest zijn. Mijn zus wilde per se dat het voor iedereen betaalbaar was. De persoon in kwestie wilde eerst het geld niet aannemen, maar ik heb haar gleukkig kunnen overhalen. :)
« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2007, 07:19:14 door Ireen »

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #27 Gepost op: 15 augustus 2007, 19:27:40 »
Wat is dat eigenlijk met die huishoudelijke klusjes? Wat een bullshit! Ik moet het thuis al doen en ik heb er al zo'n hekel aan! Ik verwacht niet dat dat bij mij gaat gebeuren, maar ik zie het hier dus al een paar keer langskomen. Waar komt dat vandaan en wat heeft het met vrijgezellen te maken?

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #28 Gepost op: 16 augustus 2007, 10:28:04 »
Rustig rustig!!!!
Die huishoudelijke klusjes zijn waarschijnlijk gewoon als grapje bedoeld.
Ik kan er de humor wel van inzien!!

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #29 Gepost op: 26 augustus 2007, 12:52:30 »
Sorry, ik bedoelde het niet zo aggressief als ik waarschijnlijk overkwam :wink:

Ik vraag me wel af waar dit vandaan komt, want aangezien het zo vaak wordt gedaan, is het een traditie geworden en tradities hebben een achtergrond.

Is dat misschien omdat met vroeger van huis uit trouwde en dan moest oefenen in het huishouden?

Dat zou voor mij toch niet opgaan :tongue:

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #30 Gepost op: 18 september 2007, 14:30:10 »
Ik ben zelf een vrijgezellenfeest aan het organiseren voor één van mijn vriendinnen, en ik kom er nu achter dat je al gauw aan meer dan zeventig euro zit, óók als je naar de pizzeria gaat. Wij doen een creatieve activiteit (kost praktisch niets), een georganiseerde dagactiviteit (kost wel wat maar dan heb je ook wat) en een etentje voor de vriendin. Ben benieuwd hoe ze het gaat vinden, als ze dit voor mij zouden organiseren zou  ik het in ieder geval super vinden :wink:
Overigens, mijn aanstaande gaat naar het vrijgezellenfeest van de aanstaande van mijn vriendin (volgen jullie het nog?) en is daar méér dan honderd euro aan kwijt.. De heren hadden eerst een programma van 150 euro samengesteld, daar is toch nog maar iets aan veranderd :wink:
Groetjes Mar

altootje86

  • Gast
Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #31 Gepost op: 19 september 2007, 10:07:40 »
nja... bij mijn as zijn er een stuk of wat ook afgehaakt omdat het buiten hun eigen budget viel; het was dacht ik zo'n 70 euro. en dan hebben ze alleen gekart, wat gegeten en wat gedronken.

veel goedkoper kan je hier toch niets doen, er zijn simpelweg weinig dingen. met een een aantal bowlingbanen en een kartcentrum heb je het al een eind gehad, tenminste, wat nog dus een beetje betaalbaar is. wat dat betreft kun je idd wel beter in de randstad oid wonen :wink:

mods

  • Gast
Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #32 Gepost op: 21 september 2007, 14:03:58 »
persoonlijk begrijp ik niet dat sommige mensen er 'akkoord' mee gaan
als er vriendinnen afhaken omdat ze t simpelweg niet kunnen betalen.
het doel van je vrijgezellenfeest is toch juist met je favovriendinnen een dagje keten
en vieren dat je gaat trouwen  :blink:

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #33 Gepost op: 30 september 2007, 10:12:59 »
Meer info gekregen gisteren.

Er zijn vorige week zaterdag 2 vrijgezellenfeestjes geweest. Één voor hem en één voor haar. Ik ken ze beide niet, maar een vriend van ons ging mee met hem. Ik heb het idee dat mannen het niet uitmaakt als het wat duurder is, maar dat het vaak de vrouwen zijn die er een probleem van maken. Zo ook in dit voorbeeld.

De twee feestjes waren helemaal apart geregeld. Schijnbaar was er bij de dames al wat gezeur over de prijs. Toen was er ineens één van de dames die een mailtje stuurde naar alle mannen, behalve de aanstaande bruidegom en degene die het geörganiseerd had, waarin ze erop aandrong dat het maar niet te veel mocht kosten en dat drank maar exclusief moest zijn en dat iedereen dat maar voor zichzelf moest betalen. Na veel gezeur van haar is dat dan ook gebeurd. Tenminste, dat de drank apart was. De rest was voor de mannen €70,- p.p. Daarvan werd een pak voor de vrijgezel gehuurd, was er een 'erotisch diner' geregeld en ik geloof ook dat hij moest abseilen van de Euromast of zo. Ik weet verder niet precies wat er allemaal nog meer bij zat, maar goed.

Punt is dat de mannen zich eigenlijk niet zo druk maken over hoeveel het kost. Het gaat immers om het plezier van de vrijgezel. Maar het zijn dus vaak de dames die er een probleem van maken en in dit geval zich zelfs gaan bemoeien met het feestje van de aanstaande bruidegom! Vind ik echt nergens op slaan...

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #34 Gepost op: 30 september 2007, 18:05:32 »
Waarom moeten mensen altijd zulke problemen maken, je kan natuurlijk niet in iemands portemonee kijken.
Maar sta nou es een keer stil dat het om de a.s. bruid gaat die je wilt verassen en niet om de drankjes.
Zucht...

Sietske N.

  • Gast
Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #35 Gepost op: 1 oktober 2007, 11:46:13 »
Het feestje wat ze voor mij hebben georganiseerd viel in verhouding qua kosten echt mee:

Retourtje Parijs (touringcar):       30,00
Metrokaart hele dag:                   8,50
Toegangskaartje Louvre:           9,00
Lunch + drankjes (gemiddeld):   12,50
Eten onderweg (wegrestaurant): 10,00
Totaal:                                     70,00

En dan hebben ze mijn kosten gesplit (avondeten heb ik zelf betaald, ik vond het een beetje te gek worden dat ze alles voor me betaalden!!! :wink:)
Dus ze waren voor mijn feestje ongeveer 80,00 kwijt. Vind ik voor hetgeen dat we hebben gedaan echt niet super super duur.
« Laatst bewerkt op: 1 oktober 2007, 17:57:02 door Sietske N. »

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #36 Gepost op: 1 oktober 2007, 15:20:05 »
Vind ik ook niet! Alleen.... hoe weet jij alle kosten zo goed? Ik weet niet hoeveel het mijn vriendinnen heeft gekost. Alleen dat er één daarom niet mee kon. Was te duur.

Bruidje2008

  • Gast
Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #37 Gepost op: 1 oktober 2007, 16:08:37 »
Tsja, ik vind een vrijgezellenfeest hartstikke leuk hoor, maar ik vind wel dat je niet in ieders portemonnee kan kijken. Wij hebben een tijd geleden ook een vrijgezellenfeest gehad voor ik geloof iets meer dan € 100,00 p.p. Dit is voor ons dan al €200,00 (voor mn vriend en mij). Wij kunnen dit best betalen, maar kan me voorstellen dat als je vrienden hebt die nog studeren en een bijbaantje hebben dat dit niet te betalen is.

Sietske N.

  • Gast
Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #38 Gepost op: 1 oktober 2007, 16:50:10 »
[quote name=\'LadyXochi\' post=\'134352\' date=\'01 October 2007, 15:20\']Vind ik ook niet! Alleen.... hoe weet jij alle kosten zo goed? Ik weet niet hoeveel het mijn vriendinnen heeft gekost. Alleen dat er één daarom niet mee kon. Was te duur.[/quote]
Nou, er moest voor de bus ter plaatse betaald worden, dus ik hoorde de chauffeur tegen iemand van een ander groepje zeggen dat het 30,00 p.p. was. En toen ze de metrokaart en de toegangskaartjes voor het Louvre kochten stond dat natuurlijk gewoon op de borden daar.
Dus vandaar dat ik die kosten allemaal weet  :tongue:

bruidpatty

  • Gast
Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #39 Gepost op: 22 november 2007, 22:37:11 »
Ik heb in Juni een vrijgezellenfeest gehad en dit koste mij ook 100 euro, wel een hele dag.
Maar ik kan me goed voorstellen dat het voor veel mensen te veel geld is en vindt ook niet dat je het vriendinnen kwalijk kan nemen als ze daardoor niet (kunnen) komen.

Zelf zat ik op dat moment middenin een verhuizing en kwam het eigenlijk ook niet zo goed uit.

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #40 Gepost op: 23 november 2007, 06:36:31 »
Ik ben benieuwd, ik moet nu een vrijgezellenfeest gaan organiseren!

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #41 Gepost op: 23 november 2007, 10:14:29 »
Ik vind het nog steeds belachelijk veel geld. Dat komt omdat de locaties tegenwoordig zo veel geld vragen... En ja, uit eten is nu ook een stuk duurder dan 10 jaar geleden....

Kun je nagaan dat een bevriend stel dan wel € 250,- kwijt is aan jullie trouwplannen? € 100,- p.p. voor de vrijgezellenfeestjes en € 50,- (is volgens mij het meest gangbare bedrag) als huwelijkscadeau!

Sjonge.... als ik dat vantevoren had geweten...

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #42 Gepost op: 23 november 2007, 12:40:44 »
Ik vind 50 euro als 'envelopje' nogal wat.. Wij zijn pas naar de bruiloft van een bevriend stel geweest en hebben 25 euro gegeven. De meeste andere stellen gaven ook rond dat bedrag. Het vrijgezellenfeest voor dat stel heeft ons samen 200 euro gekost.

RainbowR1

  • Gast
Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #43 Gepost op: 3 december 2007, 22:32:30 »
Tja ik vind die vrijgezellenfeestjes ook wel duur, alhoewel sommigen hier op het forum schrijven "slechts" 70 euro kwijt te zijn. Ik was 110 euro uit en dat was voor mij destijds echt heel veel geld!! LadyXochi schrijft dat mannen niet zo zeuren en vrouwen moeilijk doen over het geld, kan wel zijn, maar als je het financieel niet zo breed hebt dan kan ik me dat best voorstellen. Ik heb er zelf niet al te moeilijk over gedaan, want de vriendin die ging trouwen is een goede vriendin van mij en ik wilde niet afhaken vanwege het geld...

Ik hoop dat ze mijn vrijgezellenfeest een beetje binnen de perken weten te houden qua budget. Ik heb liever iets simpels en dat iedereen mee kan dan iets duurs en dat mensen vanwege financiële redenen moeten afhaken!

friend

  • Gast
Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #44 Gepost op: 6 december 2007, 21:01:27 »
wij zijn nu ook al een paar keer mee geweest op een vrijgezellenfeest dat rond de 100 euro p.p. koste. ik vind het zelf niet zo'n probleem maar aan de andere kant als er op mijn vrijgezellenfeest mensen af gaan zeggen omdat ze het bedrag te veel vinden heb ik liever dat we iets minder duurs gaan doen, ik wil wel al mn vriendinnen erbij hebben, daar gaat het toch ook om!

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #45 Gepost op: 8 december 2007, 11:47:22 »
[quote name=\'RainbowR1\' post=\'140995\' date=\'03 December 2007, 22:32\']LadyXochi schrijft dat mannen niet zo zeuren en vrouwen moeilijk doen over het geld, kan wel zijn, maar als je het financieel niet zo breed hebt dan kan ik me dat best voorstellen.[/quote]Dat was hier niet het geval.
Bij mij ging ook een vriendin niet mee, vanwege haar financiële situatie. Vond ik wel jammer, maar ook wel begrijpelijk.

HannekeTT

  • Gast
Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #46 Gepost op: 11 januari 2008, 22:28:54 »
100 euro..  echt te veel om iemand op z'n bordje te schuiven, onvrijwillig. Tenzij je echt zeker weet dat iedereen ECHT ruim in de slappe was zit misschien. Maar dan nog. Ik bedoel het is niet eens of je het er voor over hebt: je moet het ook gewoon over hebben!
Ik vind het nogal wat om iemand te dwingen zoveel uit te geven, hoe vervelend denk je dat het voor iemand is om af te moeten zeggen omdat je hij/zij het niet kan betalen? Of de rest van de maand op een houtje te moeten bijten omdat hij/zij niet wil afhaken?

Ik zou het echt niét leuk vinden om zoiets te krijgen en achteraf te horen dat 't iedereen zoveel gekost heeft. Echt niet.

Ik schrik enorm van wat ik hier lees en wil op het moment eerlijk gezegd helemáál geen vrijgezellenfeestje meer. Sjeezus, het gaat er toch enkel en vooral om dat je met je beste vrienden/vriendinnen vrolijk je vrijgezellentijd uitluidt, niet om ook dáár een dure toestand van te maken?

Ik bid en hoop dat áls er voor mij iets bedacht wordt, mijn inschatting klopt dat degenen die dat doen er hetzelfde over denken als ik...

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #47 Gepost op: 12 januari 2008, 08:30:31 »
Ik zou ook geen €100,- voor een vrijgezellenfeestje over hebben hoor, vindt het ook belachelijk veel geld  :blink: .
Mocht er voor mij iets worden georganiseerd, dan geef ik van te voren gewoon aan dat ik niet zoiets duurs wil, ik vind €50,- (als het eten enzo erbij zit) al hoog genoeg.
Daarbij gaan er dan ook waarschijnlijk een aantal mensen mee die het niet kunnen missen, dus ja, ze hebben weinig keus haha  :rolleyes: .

jassou

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #48 Gepost op: 17 maart 2010, 23:08:33 »
Hallo allemaal,

Ik lees in een aantal topics hoeveel mensen hebben moeten bijdragen voor vrijgezellenfeesten, en hoe sommigen dat teveel vonden, en anderen redelijk. Ik ga binnenkort een vrijgellenfeest regelen voor een goede vriendin, samen met de CM. De CM heeft een paar ideen waarvan ik vrees dat het te prijzig gaat worden (nachtje stappen in andere stad, dus plus hotel). Ik wil jullie dus vragen wat jullie een redelijk bedrag per persoon vinden voor een vrijgezellenfeestje.

Alle deelnemers zijn goede vriendinnen, geen familieleden. Niemand heeft kinderen (waarvoor oppas nodig is), niemand hoeft te reizen.

De optie 'meer dan 200' staat er niet bij, want dan haak ik zelf echt af :)

Suusjeuh

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #49 Gepost op: 17 maart 2010, 23:51:51 »
Tsja, ik vind het ook echt afhankelijk van wat je gaat doen.

Voor een vriendin heb ik 72 euro moeten betalen, voor een kleuren workshop ( Met van die sjaals ) en daarna een high tea ( Met plastic champagne glazen! Geen eens scones... ) erg jammer, de locatie was gewoon bij haar thuis en ik vond het echt het geld niet waard, ookal was het heel gezellig.

Mijn eigen VF was een tapa's workshop inclusief drankjes. Dus samen koken en daarna heerlijk samen eten. Dat was 35 euro pp ( Ik heb hiernaar gevraagd omdat ik niet wou dat mn vriendinnen ook liepen te klagen over te duur etc... )Maar echt afhankelijk van wat je gaat doen... 50 euro vind ik normaal, maar als je echt wat heel bijzonders gaat doen, kan je er natuurlijk makkelijk meer voor betalen...

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards