collapse

Auteur Topic: Kosten Vrijgezellenfeest?  (gelezen 258426 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marian1313

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #50 Gepost op: 18 maart 2010, 07:11:45 »
tja, het is lastig, het ligt er ook aan wat je gaat doen, maar als je een dagprogramma hebt met twee activiteiten, eten en nog op stap, dan vind ik 150 euro nog wel te doen
maar als het alleen overdag is dan lijkt met 75-100 euro meer dan voldoende om wat leuks te regelen

ankiever

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #51 Gepost op: 18 maart 2010, 07:49:38 »
Ik heb nu twee vrijgezellenfeesten achter de rug.

Bij de ene betaalde ik 90 euro, bij de andere 70 euro.
Voor beiden zat daar de dag activiteit en het eten bij inbegrepen. Stappen was ieder voor zich.

Het is ook wel afhankelijk van wat je gaat doen op zo'n dag. Je kunt het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt.
Bij de eerste zijn we een dagje naar Den Bosch geweest waar we een GPS tocht deden, een rondvaart hebben gemaakt, gelunchd hebben, daarna terug naar de woonplaats waar we bij vrienden in de tuin een BBQ hadden.
Daarna op stap voor eigen rekening.

De ander was een sieradenworkshop, uit eten en daarna op stap.

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #52 Gepost op: 18 maart 2010, 09:10:25 »
Ik vind zo rond de 100 euro een mooi bedrag.

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #53 Gepost op: 18 maart 2010, 10:20:08 »
tja, het is lastig, het ligt er ook aan wat je gaat doen, maar als je een dagprogramma hebt met twee activiteiten, eten en nog op stap, dan vind ik 150 euro nog wel te doen
maar als het alleen overdag is dan lijkt met 75-100 euro meer dan voldoende om wat leuks te regelen

2 activiteiten????!!!
Waarom zoveel? Is zo'n feestje niet vooral voor de gezelligheid?
Gezellig met vrienden of vriendinnen (en misschien familie) onder elkaar...

Wij organiseren een feestje voor mijn zusje; borrelen, 1 activiteit, uit eten en voor wie dat wil op stap.
Kosten: €50,- per persoon (exclusief stappen), verder inclusief alles (eten, drinken, vervoer, activiteit).

Ik vind 50 euro ook wel de max hoor. Een beetje creatief met de invulling van zo'n feestje omgaan en dan moet het best lukken...
« Laatst bewerkt op: 18 maart 2010, 10:20:36 door @nniek »

Pepper

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #54 Gepost op: 18 maart 2010, 11:06:50 »
Maar 2 activiteiten betekend toch niet dat het 2 workshops oid moet zijn? Een activiteit kan ook een opdracht in het centrum zijn ofzo. Ik vind 2 activiteiten juist ontzettend leuk, een dagplanning die met een beetje creativiteit tot een leuk bedrag kan vormen. Ik heb gestemd tot 100,- maar ben zelf wel meer van rond de 70,- of 80,- euri. En het ligt er natuurlijk ook aan wie er komen op het feestje. Want ik ben een keer ergens uitgenodigd bij iemand die ik nog maar 1x per jaar zie, en dan bij een ander zijn verjaardag. Daar heb ik netjes voor bedankt.

Breng het vooral van tevoren in de groep.

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #55 Gepost op: 18 maart 2010, 11:29:57 »
Precies daar ben ik ook voor. Maar zoals ik het net las klonk het voor mij wel als 2 activiteiten die echt geld kosten...
Onze activiteit is ook een opdracht in het centrum van de stad.
En 's ochtends worden de vrijgezellen samen nog even een beetje voor joker gezet op de markt...

Daarnaast maakt het misschien ook nog wel uit of je alleen wordt uitgenodigd of dat je partner naar het feestje van de andere vrijgezel gaat... Dat is natuurlijk 2x de kosten...

Pepper

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #56 Gepost op: 18 maart 2010, 11:30:55 »
Mwah, ik vind dat dat los van elkaar staat eigenlijk.

Marry24

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #57 Gepost op: 18 maart 2010, 12:39:06 »
Hier is 50 ook echt wel de max. En als we allebei uitgenodigd zouden worden dan moeten we er nog eens goed over nadenken... Ook al zou het bij een zus ofzo zijn. Het is toch 100 euro en dan ben je nog niet klaar want je wilt ook nieuwe kleren en een cadeau...

Ze zijn nu met de mijne bezig om te organiseren en ik weet dat het niet te duur wordt. Mijn zusje organiseerd het en dan wordt het echt minimaal aan geld. Ik heb liever ook dat iedereen komt en het bv 20 euro kost dan dat de helft afbelt omdat het te duur is...

marian1313

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #58 Gepost op: 18 maart 2010, 13:56:31 »
tja, ik ben wel een stapper en zou het jammer gevonden hebben als we niet op stap zouden zijn geweest
ik bedoel met twee activiteiten inderdaad niet dat het allebei dure activiteiten moeten zijn, maar het is wel leuk om een hele dag bezig te zijn (vind ik).
En als je zegt stappen is ieder voor zich dan neem ik aan dat er wel een pot gemaakt wordt voor de vrijgezel?

Ik zie het vrijgezellenfeest en de bruiloft wel los van elkaar, maar ja, wij hebben ook voldoende financiële middelen hiervoor. Ik begrijp het als mijn schoonzus bijvoorbeeld voor de bruiloft niets meer geeft omdat ze mee geweest is met het vrijgezellenfeest. Dat heb ik liever dan andersom.

Ik moet wel het idee hebben dat de activiteit of het eten het geld waard is en dat diegene voor wie het feest is het echt leuk vindt, anders wil ik er ook niet veel aan uitgeven.

lydia

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #59 Gepost op: 18 maart 2010, 14:33:40 »

2 activiteiten????!!!
Waarom zoveel? Is zo'n feestje niet vooral voor de gezelligheid?
Gezellig met vrienden of vriendinnen (en misschien familie) onder elkaar...

Ik vind 50 euro ook wel de max hoor. Een beetje creatief met de invulling van zo'n feestje omgaan en dan moet het best lukken...

Ligt er idd aan wat je onder activiteiten verstaat, maar als je bv én een workshop gaat doen én iets actiefs én eten én stappen, dan kun je als organisator niet kiezen óf je moet ergens 'tegenop' bieden. Lijkt me niet nodig. Het gaat me om de gezelligheid, samen iets doen en eten. gezelligheid hoeft echt niet duur te zijn, los van of je het nu kunt betalen of niet - het is gewoon helemaal losgeslagen.
50 lijkt me net iets te krap, maar moet kunnen. 65 is wel de max.
ik zie dit niet totaal los van de bruiloft; je VF gasten hebben nl naast de kosten van het VF ook ws nog nieuwe kleren te kopen en een kado voor het bruidspaar. misschien dat er dan nog een koppel uit hun omgeving trouwt en ook zo'n duur VF heeft. bovendien kun je als organisator niet in andermans portemonnee kijken en zeggen 'ik kan het wel missen'. mn zusje liep hier als arme student een aantal keer tegenaan; dat kun je gewoon niet van iemand vragen tenzij de hele groep roept van jaah, 200 euro - doen we!

Trouwring

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #60 Gepost op: 18 maart 2010, 17:51:55 »
Het hangt er helemaal van af voor wie het is. En een beetje wat we gaan doen. Voor sommige vriendinnen zou ik wel 100 euro neerleggen, voor andere niet.

Kippie

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #61 Gepost op: 18 maart 2010, 18:03:21 »
Ik heb op max €150 gestemd.

Maar eigenlijk hangt het van verschillende factoren af:
- Van wie is het? Is het het feestje van een goede vriendin dan geef ik daar graag meer geld aan uit dan voor iemand die ik minder goed ken.
- Wat gaan we doen? Als het alleen een suffe workshop mozaieken is en daarna wat eten, dan kost dat minder dan dat je bijvoorbeeld twee activiteiten en een avondje stappen erbij hebt geteld.

Ik heb afgelopen jaar het vrijgezellenfeest van mijn zus georganiseerd en vond het redelijk lastig om wat betaalbaars te organiseren. Wat vragen ze soms toch belachelijk veel voor een activiteit!!
« Laatst bewerkt op: 18 maart 2010, 18:03:42 door Kippie »

debby*

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3041
  • Geslacht: Vrouw
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #62 Gepost op: 18 maart 2010, 19:09:54 »
Ik heb ook voor max 100 gestemd. Ik ben de vrijgezellen feesten voor mn broer en schoonzus aan het regelen, en wil dan ook niet teveel kwijt zijn. En 50 euro, daar zit je al zo snel aan. Ga je uiteten dan ben je al voorbij de helft. Je betaalt voor de vrijgezel, je wilt iets doen, de vrijgezel wat aan laten doen...

jassou

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #63 Gepost op: 18 maart 2010, 21:41:32 »
*zit driftig notities te maken*

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #64 Gepost op: 21 maart 2010, 20:16:09 »
€50,- maar dan wel zonder eten of drinken erbij.
Vind €100,- echt te veel ook incl eten en drinken

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #65 Gepost op: 22 maart 2010, 09:06:37 »
Afgelopen zaterdag VGF van mijn zusje gehad.
50 euro en dat was zelf inclusief de eerste paar rondjes drank tijdens het stappen! (avanf 1.30 uur moest er weer gelapt worden.

Het was onwijs gezellig en mijn zusje was erg blij dat we het zo netjes hadden gehouden qua financien!

Maar eerlijk is eerlijk; het was een leuke dag, maar ik ben blij dat het voorbij is. Het is toch een heel geregel...

Ratatosk

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #66 Gepost op: 22 maart 2010, 11:12:10 »
Ik vind ongeveer vijftig euro toch wel de max. Het moet wel leuk blijven, voor iedereen.

Hakkie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2411
  • Geslacht: Vrouw
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #67 Gepost op: 22 maart 2010, 14:19:38 »
Ik probeer het vrijgezellenfeestje van een vriendin van me toch wel rond de 60 euro maximaal te houden... :)
Dat is inclusief high tea, 2 activiteiten, eten en misschien daarna nog iets drinken :)

lydia

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #68 Gepost op: 2 april 2010, 23:22:52 »
ik hoorde van 2 VF's waar mn zusje en haar vriend voor uitgenodigd zijn: de mannen gaan naar brugge, staan daar op een camping en bbqen.... 60 euro
de meiden zijn 100 euro kwijt, gaan naar amersfoort. helemaal onhandig en vast goed bedoeld, maar als je met de trein heen gaat en met de taxi terug én uit eten gaat, dan is het logisch dat de kosten zomaar ineens zo hoog zijn.

CCBloom

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #69 Gepost op: 3 april 2010, 18:58:35 »
ik ga tot 100 euro, als je een weekend weggaat is het natuurlijk meer....

ik heb wel moeite met betalen voor stappen en vervoer zeg maar....ik bedoel, ik drink zelf niet en kan altijd terugrijden in onze lease auto (dus geen benzinekosten) ook al gaan we naar Groningen...taxi's en drank probeer ik altijd over te overleggen met de organisatie...

debby*

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3041
  • Geslacht: Vrouw
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #70 Gepost op: 3 april 2010, 20:15:54 »
Ik drink zelf ook bijna niet... Ik vind dat als er gedronken word er dan wel wijn, bier en fris gedronken word, en geen baco's end.

sydnew

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #71 Gepost op: 3 april 2010, 21:09:50 »
Ik kreeg net een mail van mijn nichtje. 100 euro excl slapen (is in scheveningen dus niet veel keus) en stappen. Pfff vind het wel duur hoor. Bij mij mag het wel minder of moet inclusief stappen.

_M_

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #72 Gepost op: 7 april 2010, 11:26:36 »
Ik denk dat het er toch wel van afhangt voor wie het feestje is. Voor mijn vriendinnen heb ik wel meer dan € 100,- over.
Maar goed, ik heb een fulltime baan met een leuk salaris waarvan ik het ook kan doen. Koop een jurkje of shirtje minder die maand en heb al wat terug verdiend  :wink: Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.

Vorig jaar heb ik zelf een feestje georganiseerd. Kosten waren ongeveer € 80,- p.p. excl. stappen. Niet iedereen ging ook mee op stap.
Het was wel incl. activiteit voor de groep, activiteit en cadeau voor de aanstaande bruid, eten en drinken.

sjonnie

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #73 Gepost op: 14 april 2010, 16:29:30 »
Mijn nicht gaat ook trouwen en ik organiseer het vrijgezellenfeest hiervoor
Mijn budget is  € 50,- maar ik moet ook echt me best doen om dat voor elkaar te krijgen

we gaan met een klein groepje op stap waarvan de helft student.

Een visagist maakt ons op en dan gaan we een fotoshoot doen, uit eten en verschillende spellen
Stappen is voor eigen rekening al weet ik niet hoe dit moet met de vrijgezel..
Moeten we dan ook voor haar betalen?

jassou

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #74 Gepost op: 14 april 2010, 16:40:35 »
Moeten we dan ook voor haar betalen?

Voor zover ik weet is dit wel zo gebruikelijk. Jullie organiseren dit voor haar, dus wordt zij vrijgehouden. Het is anders als je tegen haar zou zeggen: kom, we gaan een keer op stap, heb je zin mee te gaan? Dan is het ieder voor zich.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards