Alles over trouwen > Trouwlocaties

Landgoed Wolfslaar

(1/5) > >>

Bruidje2008:
Hoi hoi,

Vandaag zijn wij gaan kijken naar trouwlocatie Landgoed Wolfslaar te Breda. Prachtige locatie. Het gesprek was helaas erg zakelijk (moest constant vragen stellen om wat informatie te krijgen) dat was jammer. Nu willen wij op vrijdag 6 juni 2008 trouwen om 13.30 uur en dan de receptie e.d. op een andere locatie organiseren. Nu vertelde ze ons dat zij liever niet hebben op vrijdag en zaterdag dat een bruidspaar die alleen de huwelijksvoltrekking bij hen wil houden midden op de dag trouwt (13.30 uur) omdat dit voor hun uit commercieel oogpunt niet slim is (zo hebben ze voor andere stellen geen ruimte meer die smidddags willen trouwen, daarna een receptie willen houden en eventueel diner en feest). Ze gaf als alternatief dat we om 12.00/ 12.30 uur kunnen trouwen. Maar dit vind ik gewoon niet handig, rond de lunchtijd.

Dit hele verhaal vonden wij nogal raar, dus daarom hebben we nog geen optie genomen op de locatie. We overwegen nu om op donderdag 5 juni te trouwen.

Is dit gebruikelijk? Ik heb er nog nooit van gehoord.

Ireen:
Of het gebruikelijk is, weet ik niet, maar ik snap het wel.

Mei en juni zijn zeer gewilde trouwmaanden. Waarschijnlijk is het een locatie die ze vaak voor een hele dag of de hele middag en avond verhuren. Wanneer iemand dan op een tijdstip komt wat de dag breekt, kunnen ze 'm moeilijker voor een hele dag verhuren. Waarschijnlijk hoeven ze er helemaal niets voor te doen om 'm de hele dag verhuurd te krijgen. Waarom dan kiezen voor iemand die voor weinig inkomsten zorgt en een ongelukkig tijdstip kiest, waardoor het lastiger wordt om veel geld te kunnen verdienen met verhuur voor de hele dag...

Wel vervelend voor jullie, natuurlijk. Ik hoop dat jullie een mooie locatie vinden voor het tijdstip van jullie keuze!

Carina:
Dat hadden wij ook bij een locatie, omdat we niet alles voor de hele dag afhuurden zouden we om 11 uur 's ochtends daar trouwen en je was dan verplicht om taart en champagne bij hun te bestellen!
Dit alles voor het luttele bedrag van 750 euro voor 3 kwartier!  :wacko:

Bruidje2008:
[quote name=\'Carina\' post=\'117069\' date=\'02 May 2007, 20:41\']Dat hadden wij ook bij een locatie, omdat we niet alles voor de hele dag afhuurden zouden we om 11 uur 's ochtends daar trouwen en je was dan verplicht om taart en champagne bij hun te bestellen!
Dit alles voor het luttele bedrag van 750 euro voor 3 kwartier!  :wacko:[/quote]

Nou dat is niet niks zeg 750 euro voor drie kwartier!!

Ik snap het aan de ene kant ook wel hoor dat ze het liever niet hebben. We kunnen wel een optie nemen op die datum en als er dan niemand anders komt krijgen we drie maanden van te voren alsnog te horen dat wij op dat tijdstip kunnen trouwen. Maarja, 3 maanden is wel erg kortdag, tegen die tijd krijgen we niets anders meer geregeld. Waarschijnlijk wordt het dus toch de donderdag! Receptie daar organiseren is geen optie omdat we dat veel te duur vinden (470 euro voor zaalhuur en dan nog eens 26 euro pp voor anderhalfuur receptie: drankjes incl. buitenlands gedestileerd en hapjes). Jammer voor ons, maar de 5e wordt vast ook een erg mooie dag!

Anke:
Tja, ik snap het van beide kanten.
Maar ja, als bruidspaar kies je niet voor niets (vaak dan) voor DIE datum en als het dan niet zo geregeld kan worden als jullie graag willen, dan is dat vervelend.
En idd, 3 maanden is te kort dag.
Tegen die tijd wil je ook je kaarten klaar hebben.
Hopelijk kan alles naar jullie wens geregeld worden op jullie droomlocatie.

@ Carina.
Wat een geld zeg voor die korte tijd dat je daar vertoefd...  :blink:
Er zijn grenzen, althans, voor mij dan...
Voor jullie duidelijk ook.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie