collapse

Auteur Topic: Begin Een Vermoeden Te Krijgen...  (gelezen 11602 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ireen

  • Gast
Begin Een Vermoeden Te Krijgen...
« Gepost op: 18 juni 2007, 12:24:01 »
Mijn zus organiseert voor mij een vrijgezellenfeest. Mijn zwager doet dat voor mijn vriend. Dan is de conclusie snel getrokken dat het niet in hun vakantie zal zijn.

In theorie kan het nog voor hun vakantie, maar ik vermoed dat dat toch niet gaat lukken. Ik heb namelijk een afspraak ingepland met een vriendin en daar zijn we zo van datum naar datum gegaan om ergens op uit te komen... dat heeft zij totaal niet gestuurd, ik kon alles roepen wat ik wilde en zij kon vrij veel. (en anders zou het wel heel knap gedaan zijn, petje af!)

Maar goed, mijn zus vroeg vorige week of ik het leuk vind om nog een keer naar de sauna te gaan voor de bruiloft. Natuurlijk! Dat zal gebeuren op vrijdag 27 of zaterdag 28 juli (heb wel gezegd dat mijn vriend dan zijn trouwpak moet halen). En toen we dat aan het plannen waren, heeft ze mij ook nog gevraagd om op haar dochtertje op te passen de zaterdag erna. 4 augustus. En ik denk dat ze dan inderdaad oppas nodig heeft, maar vanwege het vrijgezellenfeest.

Op zich is het niet raar dat we zo ver dat oppassen op mijn nichtje vastleggen. We hebben namelijk afgesproken dat ik eens in de zoveel weken een zaterdag of zondag met mijn nichtje ben, die extra zorg nodig heeft, zodat ze er samen met mijn neefje op uit kunnen om iets anders te doen.

Maar goed... één zaterdag vastleggen en in het andere weekend de vrijdagavond òf de zaterdag... nogal verdacht als je het mij vraagt!  :wink: Ik heb er niks van gezegd, omdat ik voor haar de lol niet wil verpesten, maar ondertussen zijn de conclusies getrokken!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Begin Een Vermoeden Te Krijgen...
« Reactie #1 Gepost op: 18 juni 2007, 12:26:44 »
Haha, leuk is dat he!
Ze proberen het zo onopvallend mogelijk te doen, maar ondertussen ben jij ook niet op je achterhoofd gevallen.
Zo leuk!!
Nou, ben benieuwd.

Alexia

  • Gast
Begin Een Vermoeden Te Krijgen...
« Reactie #2 Gepost op: 18 juni 2007, 13:46:36 »
geweldig.. heerlijk al dat bekokstoof van je zus :wink:
nu is het lekker afwachten voor je...

nisanlin

  • Gast
Begin Een Vermoeden Te Krijgen...
« Reactie #3 Gepost op: 18 juni 2007, 14:43:27 »
Leuk! De voorpret wordt steeds meer dus :)

tina228

  • Gast
Begin Een Vermoeden Te Krijgen...
« Reactie #4 Gepost op: 18 juni 2007, 19:30:30 »
Wat wordt je toch heerlijk achterdochtig als je weet
dat er aan een vrijgezellendag gewerkt wordt,
ik herken het helemaal, maar achteraf moet ik er
echt even om grijnzen
 :rolleyes:  :rolleyes:  :rolleyes:

marianneke

  • Gast
Begin Een Vermoeden Te Krijgen...
« Reactie #5 Gepost op: 22 juni 2007, 15:24:17 »
haha, het is erg vervelend he als je weet dat ze wat aan het plannen zijn, en jij weet niet wat! Maar toch ook wel weer spannend Toch?!

HannaH

  • Gast
Begin Een Vermoeden Te Krijgen...
« Reactie #6 Gepost op: 23 juni 2007, 23:28:27 »
[quote name=\'marianneke\' post=\'122151\' date=\'22 June 2007, 15:24\']haha, het is erg vervelend he als je weet dat ze wat aan het plannen zijn, en jij weet niet wat! Maar toch ook wel weer spannend Toch?![/quote]
Ik leef met je mee!
Mijn vrijgezellenfeest is volgende week zaterdag. De week erna trouwen we namelijk en ik weet dat mijn zussen en vriendinnen er mee bezig zijn. Eigenlijk zouden ze helemaal niets moeten laten weten maar ik denk dat dat er toch bijhoort...

Ireen

  • Gast
Begin Een Vermoeden Te Krijgen...
« Reactie #7 Gepost op: 24 juli 2007, 08:06:31 »
De sauna komende vrijdag of zaterdag gaat toch echt door. Bovendien gaan een vriendin en vriend dat weekend weg en zijn mijn ouders ook weg. Kortom: komend weekend kunnen een aantal mensen niet.

Blijft over: 4 augustus of 11 augustus. De zaterdag erna zijn we al 1 dag getrouwd!

Ik gok nog steeds op 4 augustus...

altootje86

  • Gast
Begin Een Vermoeden Te Krijgen...
« Reactie #8 Gepost op: 24 juli 2007, 08:42:44 »
spannend! dat betekent dus nog maar een krappe 2 weken.... :wink:

de 11e zou denk ik ook niet handig zijn als ze de datum geheim willen houden; wanneer het de 4e niet is weet jij het natuurlijk zeker... (wat er verder dan weer op neer komt dat je het alsnog vrij zeker weet maar goed :wink:)

Annemieke

  • Gast
Begin Een Vermoeden Te Krijgen...
« Reactie #9 Gepost op: 24 juli 2007, 09:46:29 »
Leuk is dat hè, dat je toch wel erg benieuwd bent of je gevoel klopt. Nog steeds geen vermoeden wat ze voor plannen voor je hebben?

Ireen

  • Gast
Begin Een Vermoeden Te Krijgen...
« Reactie #10 Gepost op: 24 juli 2007, 11:11:24 »
Ik denk (of eigenlijk: ik hoop) iets creatiefs. Een workshop van 't een of ander.
Dat past wel bij mij.

marianneke

  • Gast
Begin Een Vermoeden Te Krijgen...
« Reactie #11 Gepost op: 24 juli 2007, 12:03:19 »
spannend he, dat je zo steeds datums kan wegstrepen, maar nog steeds niet weet welke dag het wel wordt. maar ze zullen vast wel iets uitzoeken wat bij je past, en leuk vind toch?

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Begin Een Vermoeden Te Krijgen...
« Reactie #12 Gepost op: 24 juli 2007, 19:33:43 »
Misschien is het een afleidingsmanouvre dat die vriend en vriendin weggaan??
Van de andere kant, het zou natuurlijk best eens kunnen.
Spannend hoor!!!
Hou je ons op de hoogte?

Alexia

  • Gast
Begin Een Vermoeden Te Krijgen...
« Reactie #13 Gepost op: 25 juli 2007, 19:51:09 »
je moet gewoon lekker afwachten :biggrin:

Ireen

  • Gast
Begin Een Vermoeden Te Krijgen...
« Reactie #14 Gepost op: 29 juli 2007, 13:57:13 »
Eergisteren ben ik heerlijk naar de sauna geweest. Dat was dus een echte afspraak. Gisteren is er ook niets gebeurt op vrijgezellenfeestenvlak. Hopelijk vandaag ook niet, want ik ben nu bezig allemaal dingen af te ronden voor de bruiloft. De laatste puntjes op de i zetten. Ik gok nog steeds op volgend weekend!  :biggrin:

Alexia

  • Gast
Begin Een Vermoeden Te Krijgen...
« Reactie #15 Gepost op: 29 juli 2007, 14:05:34 »
lekker dat de sauna gewoon sauna was en je hebt kunnen genieten :wink:

ben benieuwd of je gok uitkomt :biggrin:

Ireen

  • Gast
Begin Een Vermoeden Te Krijgen...
« Reactie #16 Gepost op: 5 augustus 2007, 09:25:52 »
Nou, de vermoedens klopten hoor! Mijn vrijgezellenfeest was inderdaad gisteren. En het was superleuk!

Mijn, nichtje, waar ik zou passen, kwam dus niet. In plaats daarvan stonden mijn vriendinnen voor de deur! Ik moest mij even omkleden, maar gelukkig niet een konijnenpak of zo. Ik moest gewoon uit mijn eigen kledingkast iets pakken wat een beetje vies mocht worden. Dat had te maken met de eerste activiteit: een creatieve workshop maskers maken.

Eerst mocht iedereen op een blaadje schrijven wat ze mij toewensten. En dat vervolgens voorlezen. De eerste tranen waren een feit. Heel lief allemaal. Daarna ging iedereen aan de slag met klei en daarna verf. Was reuzegezellig om met elkaar zo bezig te zijn. Beetje kletsen, een hapje en een drankje erbij Prima! Toen de eersten klaar waren zijn we in de zon gaan zitten.

Goed, vervolgens gingen we terug naar huis. Iedereen ging zich omkleden, dus ik ook maar. Niet echt op chic, maar wel netjes. In de auto bedacht ik mij dat het super zou zijn als we naar mijn favoriete restaurant zouden gaan. Op dat moment vroeg mijn zus “waar denk je dat we heengaan”. Tsja, dan durf je dat toch niet goed te zeggen, stel dat ik er naast zit. Dus… eerst maar de plaats genoemd en ja, daar reden we heen. Toen toch maar het restaurant gezegd en ook dat klopte!

Omdat het zulk prachtig weer was, hebben we eerst op het terras gezeten. Daar kreeg ik een mand vol met cadeautjes. Elk cadeautje kwam van een vriendin en had een bepaalde betekenis, zodat ik zou kunnen weten van wie het was. Score van 100% gehaald! Wat was dit leuk, zeg. Zo lief, zo speciaal wat iedereen had gedaan/gemaakt/gekocht. Het bracht weer heel wat herinneringen terug van de fijne vriendschappen en allerlei dingen die we hebben gedaan.
En zo kwam mijn moeder nog achter een soort spelletje wat mijn zus en ik als kind hebben gedaan en waar ze niks van wist. (toen we klein waren, waarschijnlijk rond een jaar of tien) was het zo snikheet, dat we om beurten met douchekap op ons hoofd onder de ijskoude douche stapten. Dat deden we in de vorm van een toneelstukje, dat we uitgeschreven hadden. Ik weet nog precies hoe het ging en mijn zus ook. Van haar kreeg ik dan ook een douchekapje.
Een ander speciaal cadeautje heeft een lieve vriendin gemaakt. Zij heeft daarvoor alle kaarten en brieven die ik haar gestuurd heb doorgelezen. Ken je die doosjes met opgerolde papiertjes met wijsheden erop? Dat heeft ze gemaakt, maar dan met tekstjes van mij, aangevuld met een paar met lieve woorden van haar voor mij.. Echt zo lief, zo mooi, zo origineel! En zo ging het dus de hele tijd door met de cadeautjes en het ophalen. Een andere vriendin had een doosje in de vorm van een hartje gevuld met puzzelstukjes. Ik keek, zag nogal veel witte stukjes en dacht… dat lijkt wel sneeuw. Dat was van mijn vriendin, waarmee we een paar keer op wintersport zijn geweest. Dat waren heel fijne vakanties,, zoals het eigenlijk altijd is met haar en haar man. Ze is dan ook mijn getuige!

Daar op het terras was een moment met een gouden randje. Hartverwarmend.

Het vervolg: een heerlijk 5 gangendiner! We hebben tot middernacht aan tafel gezeten. En genoten van het heerlijke diner, de wijntjes en elkaar.

Daarna ging iedereen naar huis. De meesten hadden nog een aardige rit voor de boeg. Ik ging, samen met de dochter van mijn vriend (zij was ook mee), mee met mijn zus, naar haar huis. Mijn vriend was daar ook en we hebben nog gezellig zitten napraten.

Hij had ook een heel leuke dag gehad. Toen ik weg was, werd hij “overvallen” door een vriend (de man van mijn getuige). Hij had van alles mee moetenpakken qua kleding, waardoor hij echt dacht dat zijn vrijgezellenfeest ook zou beginnen. En dat zou dan anders zijn dan we hadden bedacht, want wij waren ervan overtuigd dat zijn vrijgezellenfeest volgende week is. Mijn zus had bovendien nog telefoonnummers nodig van een aantal mensen uit Spanje en mijn vriend dacht dat ze hen ook wilden uitnodigen. Komende zaterdag zijn er namelijk al een paar in het land, onder andere zijn beste vriend. Goed, hij was dus overvallen. Ze zijn samen gaan vissen! (“waar blijft de rest nou?”). Niet dat ze dat vaak doen, sterker nog, volgens mij hebben beiden dat zelden of nooit gedaan! Maar lol hadden ze zeker. En niks gevangen. Daarna hebben mijn vader en zwager zich bij hen aangesloten en zijn ze uit eten gegaan. Al met al een leuke dag voor hem en een voorproefje van wat hem zaterdag te wachten staat! En misschien voor mij nog een kleine afterparty...

Tot slot: als ik het zelf had mogen organiseren, had ik het het precies zo gedaan zoals het nu gegaan is! Een fantastische dag!
« Laatst bewerkt op: 5 augustus 2007, 09:31:06 door Ireen »

altootje86

  • Gast
Begin Een Vermoeden Te Krijgen...
« Reactie #17 Gepost op: 5 augustus 2007, 09:58:15 »
wauw.... klinkt echt als een dag met een gouden randje... vaak zie je dat vrijgezellenfeesten puur een beetje gek doen is en een of meerdere activiteiten... maar die cadeautjes... wauw! helemaal top zo te lezen!

en toch grappig dat je het bij het juiste eind had qua datum!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Begin Een Vermoeden Te Krijgen...
« Reactie #18 Gepost op: 5 augustus 2007, 10:24:56 »
En jij had het ook goed!
 :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:
Maar je hebt een heerlijke dag gehad zeg, je hebt volgens mij bijzondere vriendinnen.
En die moet je zeker koesteren.
Geniet nog maar lekker na van je dag.
En suc6 voor je mannetje!

nisanlin

  • Gast
Begin Een Vermoeden Te Krijgen...
« Reactie #19 Gepost op: 5 augustus 2007, 10:43:00 »
Super joh, klinkt als een heerlijke dag!

Alexia

  • Gast
Begin Een Vermoeden Te Krijgen...
« Reactie #20 Gepost op: 5 augustus 2007, 14:07:25 »
zooo klinkt als een superdag :biggrin: lekker hoor

Gwen

  • Gast
Begin Een Vermoeden Te Krijgen...
« Reactie #21 Gepost op: 5 augustus 2007, 16:12:35 »
Klinkt als een super dag. Leuk hoor.
Zo kan je goed het huwelijk in gaan!

Seer

  • Gast
Begin Een Vermoeden Te Krijgen...
« Reactie #22 Gepost op: 5 augustus 2007, 17:02:12 »
Ooooo jpuw dag klinkt ook super! Fijn zeg! Ben echt blij voor je!!

Annemieke

  • Gast
Begin Een Vermoeden Te Krijgen...
« Reactie #23 Gepost op: 6 augustus 2007, 10:30:32 »
Wat leuk zeg! Super dat het helemaal was zoals jij wilde.
En wat leuk ook voor je aanstaande, zo'n onverwacht dagje. En dan denken dat het zijn vrijgezellenfeest is, kan me voorstellen dat die vrienden aardig gelachen hebben toen hij zich afvroeg wanneer de anderen zouden komen! :biggrin:

Ireen

  • Gast
Begin Een Vermoeden Te Krijgen...
« Reactie #24 Gepost op: 8 augustus 2007, 20:30:25 »
't Was super! Ik kijk er met veel plezier op terug.

Maar nu... begin ik weer een vermoeden te krijgen.  :sad: Voor komende zaterdag... Mijn zus zei mij al dat ik waarschijnlijk een dagdeel vrij moet gaan houden. En daar heb ik dus echt helemaal geen zin in!  :mad:

Ik wil zaterdag en zondag rustig aan het huis opruimen, flink boodschappen in huis halen (dinsdag 7 eters, donderdag 7 tot 11 eters :blink: ) en maandag het huis schoonmaken en nog wat laatste puntjes op de i. Ik hou bovendien niet eens van verassingen en was wat dat betreft blij dat het erop zat.

Mijn vriend heeft waarschijnlijk zaterdag zijn feest. En dan zullen er waarschijnlijk wat vrouwen zijn om nog iets mee te gaan doen. Vandaar. Als het allemaal lukt zijn dat dus Spaanse vrouwen. Kan ik nog Spaans praten ook...  :huh: Heb mijn zus al gezegd dat ik geen zin meer heb in verassingen. Dat ik nog zat te doen heb en dat het voor mij geweest is. Ik heb het net ook nog eens tegen mijn moeder gezegd.

Ik ben aan het overwegen om direct het huis te verlaten als mijn vriend weg is, als het moet via de achterdeur.... :ph34r:  Ik wil 't gewoon weten als er voor mij iets gaat gebeuren! Maar heb liever een zeer rustig weekend.... en mijn huis is absoluut niet klaar voor bezoek in de huidige staat...

Wel vervelend zo, want zoals mijn moeder net zei... ze doen het wel voor jullie.... en da's ook weer waar.
« Laatst bewerkt op: 8 augustus 2007, 20:31:55 door Ireen »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards