collapse

Auteur Topic: Trouwkaart Teksten Topic  (gelezen 487702 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tina228

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #25 Gepost op: 5 februari 2007, 20:43:56 »
Ik heb de bijbel er even bijgepakt en idd een mooie tekst,
en helemaal als het een "familietekst" is, geeft toch een
extra betekenis aan een tekst.

wendy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4498
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #26 Gepost op: 6 februari 2007, 11:06:39 »
Wij hebben ook aan corinthe 13 wel gedacht, maar omdat het een beetje een 'standaard' is tijdens trouwdiensten hebben wij bewust voor iets anders gekozen.

Bij ons in de kerk is er een verschil tussen de schriftlezing en de trouwtekst. De trouwtekst kan in de schriftlezing voorkomen, maar hoeft niet perse. Hoe zit dat bij jullie?

tina228

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #27 Gepost op: 6 februari 2007, 12:03:22 »
Bij ons is dat ook zo, de trouwtekst hoeft niet beslist
de schriftlezing te zijn.
En idd. vooral vers 13 van 1 cor. 13 is een vaak
voorkomende trouwtekst. Ik denk ook niet dat dat
onze tekst wordt, nou mag wiebren nog even uitzoeken
welke hij de mooiste vind.

joke

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #28 Gepost op: 8 februari 2007, 12:53:00 »
voor zowel de daggasten als de avond gasten heb ik dezelfde uitnodiging. ik wil bij de kaart van de daggasten een aparte kaart bij in doen als uitnodiging voor de hele dag. een soort VIP uitnodiging.
ik heb alleen geen idee wat ik daar op moet zetten. moet er alleen op staan dat ze voor de hele dag zijn uitgenodigd en dat ze om een bepaalde tijd worden verwacht of moet ik er ook het verdere programma van die dag opzetten? ik heb geen idee.
hebben jullie misschien voorbeeld teksten wat jullie op de kaart voor de daggasten hebben gezet???
alvast bedankt

groetjes joke

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #29 Gepost op: 8 februari 2007, 13:04:10 »
Het hele programma hoef je er niet op te zetten (niet perse), de gasten laten toch alles op zich afkomen.
Ik zou er wel bijzetten hoe laat en waar ze verwacht worden.
Dit kaartje hoeft niet zo uitgebreid te zijn.

Nienke

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #30 Gepost op: 8 februari 2007, 13:08:04 »
Wij hadden dit:




Wij nodigen u graag uit om deze dag met ons te delen.

U wordt daarom om 12 uur verwacht bij het ouderlijk huis van Nienke, (adres). Van hieruit vertrekken we rond 13.00 naar het stadhuis van Alkmaar.

Na de huwelijksvoltrekking gaan we naar (locatie) waar we de bruidstaart zullen aansnijden. We sluiten de dag na de receptie af door samen met u te genieten van onze eerste maaltijd als getrouwd stel.





Bij ons dus wel iets van een dagindeling erop. Dat hoeft niet persé, maar wij vonden het voor bijvoorbeeld opa's en oma's wel prettig dat ze alvast wisten wat ze te wachten stond, en wilden ook alvast duidelijk hebben dat er geen avondfeest was. We hadden zo ook nog een kaartje voor de mensen die ook een soort daggast waren, maar die alleen bij het eten niet bleven. En dan was er de gewone kaart voor de receptiegasten. Hopelijk heb je er wat aan!
« Laatst bewerkt op: 8 februari 2007, 13:09:02 door Nienke »

Sonnig

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #31 Gepost op: 9 februari 2007, 22:54:23 »
[quote name=\'Nienke\' post=\'111898\' date=\'08 February 2007, 13:08\']U wordt daarom om 12 uur verwacht bij het ouderlijk huis van Nienke, (adres). Van hieruit vertrekken we rond 13.00 naar het stadhuis van Alkmaar.[/quote]

Ben jij in Alkmaar getrouwd?? leuk zeg, daar kom in vandaan.. kom jij daar ook vandaan??

Wij hebben dit:

[color=\"#FF0000\"][font=\"Lucida Console\"]Franco Di Gennaro
&
Sonja Sprenkeling

Trouwen op donderdag 7 juni 2007 om 13.00 uur in Museum Broekerveiling,

Deze dag dat wij elkaar het jawoord geven,
willen wij graag samen met u beleven.
Wij vinden het daarom erg fijn,
als u om 10.30 uur bij de ouders van de bruid kunnen zijn.
Koffie en thee staat daar voor u klaar
en dan vertrekken wij gezamenlijk naar…
Museum Broekerveiling[/font][/color]

Volgens mij heb ik die tekst ook hier ergens vandaan....

santos_05

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #32 Gepost op: 10 februari 2007, 10:36:33 »
Volgens mij is de tekst prima zo!

Kijk alleen een beetje vreemd tegen de zin "als u om 10.30 uur bij de ouders van de bruid kunnen zijn" U kunt of jullie kunnen volgens mij  :dry:

Sonnig

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #33 Gepost op: 10 februari 2007, 15:43:17 »
[quote name=\'santos_05\' post=\'112040\' date=\'10 February 2007, 10:36\']Volgens mij is de tekst prima zo!

Kijk alleen een beetje vreemd tegen de zin "als u om 10.30 uur bij de ouders van de bruid kunnen zijn" U kunt of jullie kunnen volgens mij  :dry:[/quote]

je hebt gelijk.. dat heb ik ook niet op de kaart staan maar stond nog wel in m'n word doc... haha ik heb volgens mij als u om 10.30 bij de ouders van de bruid kunt zijn...  :tongue:

santos_05

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #34 Gepost op: 10 februari 2007, 19:18:40 »
Gelukkig had je het al gezien  :biggrin:

Sonnig

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #35 Gepost op: 10 februari 2007, 20:45:58 »
[quote name=\'santos_05\' post=\'112051\' date=\'10 February 2007, 19:18\']Gelukkig had je het al gezien  :biggrin:[/quote]

Ze zijn ook nog niet gedrukt dus ik had 't nog kunnen veranderen maar in ieder geval bedankt voor de oplettendheid!!

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #36 Gepost op: 17 februari 2007, 19:11:59 »
Hoe hebben jullie die teksten uitgezocht? het lijkt met niet dat je de hele bijbel eventjes hebt gelezen om te bepalen welke teksten jullie wilden  :blink:

wendy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4498
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #37 Gepost op: 19 februari 2007, 10:57:12 »
Wij hebben onze mooiste bijbeldelen naast elkaar gelegd en daaruit gekozen.

't bleef een lastige keus maar uiteindelijk waren we er vrij snel uit.

Hoe zit het bij jullie met de trouwbijbel? Mogen jullie zelf uitkiezen welke vertaling/uitvoering je wil?

tina228

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #38 Gepost op: 19 februari 2007, 15:02:18 »
Bij ons krijg je in principe de traditionele witte trouwbijbel,
die waar ook de 2 ringen voorop staan. Ik ga er vanuit
dat die inmiddels ook herschreven is en dat we die in de
nieuwe bijbelvertaling krijgen.

wendy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4498
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #39 Gepost op: 19 februari 2007, 15:17:20 »
Wij mochten zelf kiezen, en hebben voor de jongerenbijbel gekozen. Dit ook omdat we van alle andere vertalingen al minstens 1 exemplaar hebben

Henrieke

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #40 Gepost op: 28 februari 2007, 17:17:48 »
Als trouwtekst hebben wij Psalm 52 vers 10 en 11: "Maar ik ben als een groene olijfboom in het huis van God, ik vertrouw op de liefde van God voor altijd. Ik zal u eeuwig loven om wat u hebt gedaan, ik blijf hopen op uw naam, die goed is, in de kring van wie u lief zijn."

Wat we gaan zingen tijdens de dienst weten we nog niet precies, maar in ieder geval "mijn Jezus, mijn redder".

happygirl

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #41 Gepost op: 28 februari 2007, 19:36:44 »
Hoihoi

Wij zaten in ongeveer hetzelfde schuitje, Ro geloofd niet en ik wel.
Bij d ekeuze van de liederen heb ik daar wel rekening meegehoude. Het is dan lastig te zingen ik geloof in U omdat dat voor hem niet geld en juist daar gaan de meeste psalmen en gezangen over.
wij hebben toeb vooral lofliederen gekozen:

psalm 100 1,3,4 (juicht aarde Juicht alom den Heer)
Lied 328 1,2,4 (om Uw woord zijn wij hierbijeen gekomen)
Psalm 118 vers 12 (dit is de dag de roem der dagen Dien israles God geheiligd heeft)
Psalm 150 1,2,3 ((Looft God lofft zijn naam Alom) Als eindlied

De Doom had Psalm 138 vers 1 uitgezocht.

Wij hadden eigenlijk geen inspraak in de trouwtekst maar die is geworden:
'Maar zoekt eerst het Koningrijk van God en al deze dingen zullen u toegeworpen worden.

succes ermee!

Owja wij hadden ook nog eenr ussisch koor dat het Onze vader zong..........zo mooi! en nog wat ander e liederen :wub:

Annemieke

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #42 Gepost op: 1 maart 2007, 17:46:16 »
Wij hebben dit weekend ook onze trouwtekst uitgekozen, moeten 'm alleen nog even voorleggen aan de dominee dus ik houd 'm nog even voor onszelf.
We hebben verder gewoon ons kerkboekje met psalmen en gezangen en het liedboek voor de kerken doorgebladerd en daaruit opgeschreven wat we mooi vinden. We hebben nu nog teveel geselecteerd, dus we gaan (misschien samen met de dominee) nog kiezen.

esther-disney

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #43 Gepost op: 11 maart 2007, 09:49:23 »
ik vind het ook wel erg moeilijk.
we hebben vorig jaar belijdenis gedaan dus kennen nog niet zoveel liederen.
op zich ken ik er wel wat maar die ken ik pas als ik ze hoor, dus het is even het boekje doorspitten vrees ik.

ook qua opwekkingsliederen vind ik erg mooi, die van: hou mij vast, heel dicht bij uw hart..en dan : ik stijg op als een arend.... welke opwekkingslied is dit??

ik hoop dat iemand em herkent, hahaha, want ken niet de hele tekst!

als iemand nog andere bekend opwekkingsliederen kent die niet al te springerig zijn, als je begrijpt wat ik bedoel.
heel veel mensen komen nooit in de kerk, dus het moet een beetje toegankelijk zijn.

esther

wendy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4498
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #44 Gepost op: 11 maart 2007, 10:26:25 »
@esther
Dat is nummer 488, die je bedoelt. Idd erg mooi!

Wat verder erg mooie opwekkingsliederen zijn is bijv 461 (mijn Jezus, mijn redder), 518 (Heer, U doorgrondt en kent mij), 194 (U maakt ons één). 't Is natuurlijk ook erg persoonlijk welke liedjes je mooi vind en je aanspreken.

Annemieke

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #45 Gepost op: 13 maart 2007, 19:27:45 »
Onze trouwtekst wordt Colossenzen 3:14: En bovenal, kleed u in de liefde, dat is de band die u tot een volmaakte eenheid maakt. De dominee gaf aan dat hij dan wilde preken over het hele tekstgedeelte, maar dat vinden we juist erg mooi, dus dat komt goed uit!

esther-disney

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #46 Gepost op: 15 maart 2007, 21:56:48 »
die is zeker mooi annemiek!
dankjewel wendy, dat is em, volgens mij heet hij: de kracht van uw liefde,de andere 2 ga ik eens luisteren

es

vogeltje

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #47 Gepost op: 16 maart 2007, 10:54:08 »
Hoi Tina, lukt het al met het vinden van liederen? Dit is de trouwtekst die wij hebben uitgekozen:

Spreuken 16 vers 9, De mens stippelt zijn weg uit, de Heer bepaald de richting die hij gaat.

En dit zijn de liederen die wij graag willen zingen:
•   lied: opw 174             juicht want Jezus is Heer
•   lied: opw 407            o Heer mijn God
•   lied: opw 612            in Uw aanwezigheid
•   Lied: opw281             als een hert
•   Lied: opw 462             aan uw voeten Heer
         ( tijdens knielen)
•   Lied: opw 638             praise adonai
•   Lied:                   Every move I make I make in You
(mensen verlaten de zaal)

Wat wij ook willen doen na het jawoord is bij elkaar de voeten wassen. In de bijbel staat dat Jezus bij zijn discipelen ook de voeten wassen om zo te laten zien dat hij zich dienstbaar opstelde. Wij willen dat voorbeeld graag navolgen. Als eerste daad van ons huwelijk willen we laten zien dat we de andere willen dienen door bij elkaar de voeten te wassen.

Succes met de voorbereidingen van jullie huwelijk!!

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #48 Gepost op: 3 januari 2008, 17:52:54 »
De tekst voor de feestgasten, daar komen wij wel uit hoor :) maar de tekst die op de kaart voor de daggasten moet is een ander verhaal..
Ik heb nu:

Naam Man
&
Naam Vrouw

Gaan trouwen op 11 april 2008!

Graag willen wij deze dag met u vieren.
De ouders van Voornaam Vrouw verwachten u daarom tussen 14.30 en 15.00 uur aan de Huppeldepupstraat te Plaats. Met de andere gasten zult u naar het stadhuis van Plaats gaan, waar om 16.00 uur de huwelijksceremonie plaatsvindt.
Aansluitend zullen wij gezamenlijk dineren en feestvieren in Feestlocatie.

Nu waar ik  mee zit: wij zijn niet bij mijn ouders op het moment dat de gasten aankomen. Ik vind daarom dat 'wij verwachten u' of 'graag begroeten wij u' niet kan. Maar 'de ouders van Voornaam Vrouw verwachten u' klinkt ook wat, tja, streng? En 'u wordt verwacht' vind ik echt niet kunnen :wink: terwijl ' u bent van harte welkom bij de ouders van Voornaam Vrouw' weer een beetje te vrijblijvend is, want de gasten moeten wel gewoon tussen half drie en drie arriveren..

Ohja, hoe hoort het: mijn naam eerst, zijn naam eerst of op alfabet? Als ik op voornaam alfabetiseer komt mijn naam eerst, maar op achternaam de zijne :wink: Het is bij ons niet zo dat iedereen ons Man en Vrouw of Vrouw en Man noemt, het verschilt per persoon. Maarja, ik dacht nu, ik doe zijn naam maar eerst want ik zet zijn naam ook altijd eerst op  kerstkaarten enzo..

Ohja, dit komt dus op de rechterkant van de kaart. Op de linkerkant staat ons adres en de naam en het telefoonnummer van de ceremoniemeester. Op de feestgastenkaart heb ik gevraagd of ze ons willen bellen als ze verhinderd zijn, maar dat is bij de daggasten toch niet nodig? Dat zijn immers mensen die al tijden weten dat ze bij onze bruiloft zullen zijn en we rekenen er ook gewoon op dat ze allemaal komen. Is dat logisch?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Noukie

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #49 Gepost op: 4 januari 2008, 09:52:07 »
Wij hebben het zo:

Rechterkant:

Wij gaan trouwen!!!

Naam man & Naam vrouw

Geven elkaar op vrijdag 18 april 2008 het jawoord.

U bent van harte uitgenodigd hier de hele dag bij aanwezig te zijn.

U wordt tussen 14.00 uur en 14.30 uur verwacht in restaurant XXX, adres XX in XXXPlaats. Van daaruit vertrekken wij gezamenlijk naar het oude stadhuis waar om 15.00 uur de trouwplechtigheid plaatsvindt. Aansluitend aan de ceremonie keren wij terug naar restaurant XXX en snijden wij de bruidstaart aan. Onder het genot van een glaasje champagne heeft u de gelegenheid het bruidspaar te feliciteren.

Om 17.30 uur staat het diner klaar aan boord van XXX. Vanuit de haven van XXXPlaats varen wij naar ZZZPlaats waar vanaf 20.00 uur ons huwelijksfeest plaatsvindt in het koetshuis van XXX, Adres in ZZZPlaats.
Aan het eind van het feest wordt u weer naar XXXPlaats gebracht.

Ons adres blijft:
......

Linkerkant:

Cadeautip: de envelopjes die wij ontvangen doneren wij aan Stichting Kika (Kinderen Kankervrij)

Wanneer u niet in de gelegenheid bent te komen, hoort onze ceremoniemeester dit graag voor 28 maart.
Ceremoniemeester: Naam, telnr en emailadres

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards