collapse

Auteur Topic: Trouwkaart Teksten Topic  (gelezen 486881 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

loezje

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #50 Gepost op: 4 januari 2008, 11:04:05 »
wij hadden voor de daggasten:[color=\"#CC0000\"]

Erwin van Rooijen en Marloes de Vetten

gaan trouwen op 3 augustus 2007 om 15.30 uur
 in Het Oude Raadhuis te Warmond.

Deze bijzondere dag vraagt om bijzondere gasten, daarom willen we jullie uitnodigen om deze dag met ons te vieren.
Jullie worden om 14.30 uur verwacht bij de ouders van Marloes, straat te woonplaats.

Na het huwelijk feesten we verder in tralala te naam dorp.
Hier houden we, na het aansnijden van de bruidstaart en de receptie, een gezellige Mexicaanse party die tot 00.30 uur duurt.

Omdat we op 6 augustus naar Sri Lanka gaan, hebben bloemen bij ons geen lang bestaan. Een bijdrage voor onze huwelijksreis, stellen we wel erg op prijs.

Ons adres:

Tel:
E-mail:
[/color]

Wij hebben er niet bijgezet of mensen willen reageren, we gingen er van uit dat als mensen niet zouden komen, dit gemeld zou worden, en dat was zo. De daggasten hebben we al eerder allemaal gebeld om te zeggen dat we gingen trouwen en of ze die dag vrij zouden willen houden. dat hebben ze allemaal gedaan.

hihi, dat van die naam en de kerstkaart herken ik wel. Wij hebben ook eerst man, dan vrouw, maar je mag het volgens mij allemaal lekker zelf weten.

succes met je kaarten!
« Laatst bewerkt op: 4 januari 2008, 11:08:08 door loezje »

K en P

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #51 Gepost op: 5 januari 2008, 12:03:12 »
Wij hadden deze tekst voor de daggasten:

Wij vinden het fijn,
als je er de hele dag bij wilt zijn.
Daarom nodigen wij je uit,
om 13.30 uur bij de ouders van de bruid.
Na een lunch vertrekt om 14.30 uur de stoet,
waarna je ons op de trouwlokatie ontmoet.
Om 15.00 uur begint de plechtigheid      
en wordt onze droom eindelijk werkelijkheid!

Onze daggasten zagen ons dus ook pas voor het eerst op de trouwlokatie.

Overigens waren er bij ons 2 daggasten die niet kwamen en dat moesten we via via vernemen (de ene 2 weken vantevoren en de andere een week vantevoren ..) Ga er dus niet automatisch vanuit dat alle daggasten komen of dat mensen (zowel dag als feest gasten) iets laten horen als ze niet komen.

Sabine ceremonimeester

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #52 Gepost op: 6 januari 2008, 04:36:19 »
misschien een idee om ipv: <Graag willen wij deze dag met u vieren>. te zeggen <wij nodigen u uit de gehele dag met ons te vieren>. hierdoor kan het woord graag gebruiken bij de volgende regel, dus dan krijg je <Graag verwachten we u bij de ouders van Voornaam Vrouw tussen 14:30-15:00 aan de etc....
Daarnaast is het gebruikelijk dat de Naam van de vrouw eerst komt.
ik neem aan dat de daggasten wel begrijpen dat als ze verhinderd zijn dit aan te geven.

veel succes,

ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb. ben nu namelijk druk bezig een tekst voor voor schoonzusje te schrijven. :biggrin:

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #53 Gepost op: 6 januari 2008, 17:37:23 »
Dankjulliewel :)
@ Sabine, ik vind 'graag verwachten we u bij de ouders..' niet klinken,  MAAR je hebt ons wel op een idee gebracht, misschien doen we 'graag verwelkomen de ouders van Naam Vrouw u blabla' :biggrin:

Backspace

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #54 Gepost op: 7 januari 2008, 13:07:27 »
Wij hebben het zo:

Wij,

Naam man
en
Naam vrouw

zijn dankbaar en blij jullie te kunnen meedelen dat wij, Deo Volente op 22 februari 2008 gaan trouwen. Graag willen wij jullie uitnodigen om de hele dag hierbij aanwezig te zijn.

Om 13:30 uur vindt de huwelijksvoltrekking plaats in het gemeente huis te Plaats.

We willen Gods zegen vragen over ons huwelijk in een eredienst om 19.00 uur in de Gereformeerde Kerk (vrijg.) te Plaats. Ds Naam hoopt in deze dienst voor te gaan.

Na de kerkdienst zal het feest in "Locatie" te Plaats worden gehouden

Ons adres wordt
>>
>>

En aan de linkerkant onze trouwtekst. Er komt sowieso een begeleidende brief van onze ceremoniemeesters bij voor de routebeschrijving+adressen. We wouden geen adressen op de kaart.

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #55 Gepost op: 7 januari 2008, 13:36:22 »
Dankjewel Backspace, ik ben nog druk aan het aanpassen en jullie lezen hier nog wel wat het geworden is :)
We zijn het nog niet eens over het al dan niet bijvoegen van een brief met routebeschrijving.. ik ben van mening dat iedereen tegenwoordig internet heeft of een stratenboek, en dat iedereen daarom zelf wel kan opzoeken wat de beste route is naar het stadhuis en de feestlocatie. Mijn aanstaande vindt het wel zo netjes om een brief met routebeschrijving bij te voegen.. maar dan blijven we bijvoegen? Er komt ook al een briefje bij met uitleg over het gastenboek - we sturen een blanco kaartje mee dat als gastenboek fungeert en daar mogen de gasten vantevoren hun wens voor ons op schrijven, op de feestavond kunnen ze het inleveren - dus dan wordt het zo'n dik pak? We kunnen ook alleen voor de mensen die niet in onze woonplaats bekend zijn een routebeschrijving meesturen natuurlijk, of één briefje met uitleg gastenboek en routebeschrijving?
:)

Joma87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3150
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #56 Gepost op: 7 januari 2008, 18:52:04 »
wij hebben gewoon 1 kaart voor alle gasten en doen een los kaartje bij de mensen die daggast zijn scheelt je soms ook nog in de drukkosten is misschien ook nog een idee en dan kun je het ook wat persoonlijker maken

Backspace

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #57 Gepost op: 7 januari 2008, 19:15:32 »
Wij hebben 6 verschillende teksten voor de kaarten
Dag: U/jij/jullie
Feest: U/jij/jullie

Dat is het voordeel van zelf printen :) Ik zal straks wel even onze kaart laten zien!

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #58 Gepost op: 8 januari 2008, 10:42:14 »
@ Joyce18, wij maken de kaarten zelf, printen ze ook zelf, dus drukkosten hebben we al niet (wel printkosten hihi).
@ Backspace, wij hebben daar ook over nagedacht, zoals jullie het doen met zes verschillende teksten, maar we zien daar om verschillende redenen toch vanaf. Ben wel heel benieuwd naar jullie kaart!

Backspace

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #59 Gepost op: 8 januari 2008, 23:21:15 »

Dit is onze kaart, zal later eens een foto maken van de kaart met tekst erin, maar dan kun je hem iig even zien :wink:

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #60 Gepost op: 9 januari 2008, 10:00:44 »
Hij is mooi Backspace! Die van ons wordt heel anders, maar deze heeft zeker wel wat: sjiek maar simpel :biggrin:

loezje

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #61 Gepost op: 9 januari 2008, 19:03:01 »
zelf printen is écht goed te doen!
wij hadden zelfs
dag: je, jullie, u
feest: je, jullie, u
receptie: je, jullie, u
én nog 4 persoonlijke kaarten voor de kinderen geprint!

Als je het wilt gaan doen, vraag gewoon een proefkaart aan en werp m door je printer!!!

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #62 Gepost op: 9 januari 2008, 21:15:23 »
Wij gaan de kaarten dus niet alleen zelf printen maar gewoon helemaal zelf maken, compleet met snijden en plakken en lintjes en kraaltjes :) Ik denk nog na over je/u/jullie enzo.. wil aan de ene kant wel graag de eenheid bewaren, maar aan de andere kant is t wel persoonlijker natuurlijk met je/u/jullie!

Backspace

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #63 Gepost op: 9 januari 2008, 22:00:09 »
Persoonlijk vind ik het gek om naar vrienden die ook rond de 20 zijn een kaart met U te sturen. Dus als je zelf je kaarten maakt/print dan zou ik kiezen voor verschillende varianten.

Maar als wij er voor hadden gekozen om de kaarten te laten drukken hadden we ook niet voor 6 varianten gekozen hoor, het kost iets van 25 euro per tekstwissel!!

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #64 Gepost op: 10 januari 2008, 10:39:36 »
Ik las gisteren een tekst waarmee je het u/je/jullie-probleem omzeilt en ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Bovenaan stond gewoon wij gaan trouwen, dan de namen en de tijd en plaats van de ceremonie. Dan de tekst:
Familie, vrienden en bekenden kunnen ons komen feliciteren van 20.00 tot 23.00 uur in Locatie.

In dezelfde trant kun je natuurlijk ook doen: Familie, vrienden en bekenden zijn welkom op ons feest in Locatie vanaf Tijd.

Ik vind het op zich wel aardig gevonden, maar zo heb je wel meer kans dat er ook andere mensen komen dan naar wie je de uitnodiging hebt gestuurd. Bijvoorbeeld we sturen de kaart naar de heer en mevrouw blabla, die nemen dan misschien eerder hun kinderen mee dan als je zet 'U bent welkom'
Graag reacties :)

Alexia

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #65 Gepost op: 10 januari 2008, 12:49:15 »
ik vind het wel lang, dus het moet dan ook wel op de trouwkaart passen :)
Verder is het inderdaad wel erg globaal, dus als je geen kinderen wilt op je bruiloft is het mogelijk dat mensen die dus wel gewoon meenemen enzovoorts.!

pantertje

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #66 Gepost op: 10 januari 2008, 15:29:48 »
ik vind dit voor op de kaart wel erg leuk
en dan nog een aparte boodschap voor de daggasten

[color=\"#3333FF\"]Dames en heren opgelet!

Fabian en Jason kondigen aan
dat hun papa en mama naar het stadhuis van Dordrecht zullen gaan
De achternaam Groenenberg was ons al gegeven,
Maar nu krijgt mama hem ook voor de rest van haar leven!

Dit alles gaat gebeuren op 23 april 2008
Dan worden papa en mama om 14.00 uur
Bij de ambtenaar van de burgerlijke stand verwacht
daar geven ze het jawoord aan elkaar
En zijn dan officieel een paar

Het feest wordt gehouden in P.V. .......................... te ZWIJNDRECHT
u kunt hier tussen 20.00 en 0.00 uur terecht

Kunt u hen niet komen feliciteren,
wilt u zich dan tot de ceremoniemeester keren.[/color]

Bruidje2008

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #67 Gepost op: 22 januari 2008, 19:50:01 »
Ook wij zijn bezig met de uitnodiging en de tekst. We hebben deze tekst in gedachen:

Zij in jurk, hij in pak, nu gaat het er echt van komen.
Ringen, gemeentehuis, de dag van onze dromen!


Wij gaan trouwen!

Naam & Naam

5 juni 2008
op Landgoed ... te ...
zullen wij elkaar om 14.30 uur het jawoord geven.
Graag verwelkomen we u daar om 14.15 uur.

U bent van harte uitgenodigd met ons het glas te heffen op ons huwelijk
van 16.00 uur tot 18.00 uur in

Café-Restaurant naam,
adres te plaats.

Wij verheugen ons op uw komst.
Mocht u verhinderd zijn dan vinden wij een berichtje voor 22 mei
wel heel erg fijn!

Wat vinden jullie hiervan? Is het duidelijk dat we de mensen uitnodigen om bij de huwelijksceremonie aanwezig te zijn en dat wij ze daarna uitnodigen voor de receptie?
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2008, 19:50:49 door Bruidje2008 »

minime

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #68 Gepost op: 22 januari 2008, 19:59:44 »
Volgens mij helemaal goed en ik vind het duidelijk!

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #69 Gepost op: 22 januari 2008, 20:42:31 »
Doordat je zegt 'graag verwelkomen wij u daar'  klinkt het wel wat dwingend vind ik. Dit zou wat mij betreft meer een tekst voor je daggasten zijn.

Misschien iets van ' u bent hiervoor van harte uitgenodigd/welkom'  ofzo?

Verder is het wat mij betreft compleet duidelijk!

Bruidje2008

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #70 Gepost op: 22 januari 2008, 21:18:25 »
[quote name=\'@nniek\' post=\'145822\' date=\'22 January 2008, 20:42\']Doordat je zegt 'graag verwelkomen wij u daar'  klinkt het wel wat dwingend vind ik. Dit zou wat mij betreft meer een tekst voor je daggasten zijn.

Misschien iets van ' u bent hiervoor van harte uitgenodigd/welkom'  ofzo?

Verder is het wat mij betreft compleet duidelijk![/quote]

Wij geven geen feest en willen juist iedereen die wij uitnodigen ook graag uitnodigen om bij de huwelijksvoltrekking aanwezig te zijn.
Na de huwelijksvoltrekking is er een receptie en daar is ook iedereen voor uitgenodigd. Vandaar dat wij expliciet er bij vermelden dat mensen uigenodigd zijn om bij de huwelijksvoltrekking aanwezig te zijn.
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2008, 21:19:22 door Bruidje2008 »

Alexia

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #71 Gepost op: 23 januari 2008, 11:11:30 »
ik vind hem heel duidelijk en erg netjes!

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #72 Gepost op: 23 januari 2008, 11:17:24 »
Persoonlijk vind ik het juist wat vaag. Er staat idd dat de mensen zijn uitgenodigd bij de huwelijksceremonie én bij de receptie, maar ik zou er meer één geheel van maken, zodat duidelijker is dat je gasten bij de ceremonie zijn en aansluitend bij de receptie. Het eerste dat ik dacht was namelijk, goh, wat doen die mensen dan vóór vier uur? Want er lijkt wel wat tijd te zitten tussen de ceremonie en de receptie. Al zal dat in de praktijk best meevallen!
Kun je niet ergens laten blijken dat de receptie aansluit op de ceremonie?
Enne.. heb je er over nagedacht dat misschien niet iedereen kan komen zo midden op de dag? Niet dat dat met de tekst te maken heeft, maar toch..
Ik vind jullie eerste zin wel heel leuk :)

Sue

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #73 Gepost op: 23 januari 2008, 13:14:31 »
Ik denk wel dat het duidelijk is qua tekst. Wat Mar zegt, hou je er wel rekening mee dat niet iedereen kan midden op de dag, en dat je dan al voor de uitnodigingen de deur uit gaan mensen moet vertellen dat je graag wil dat ze er overdag bij zijn. Dan hebben mensen wat langer de tijd om evt vrij te nemen.

Bruidje2008

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #74 Gepost op: 23 januari 2008, 18:18:45 »
[quote name=\'Mar1981\' post=\'145882\' date=\'23 January 2008, 11:17\']Persoonlijk vind ik het juist wat vaag. Er staat idd dat de mensen zijn uitgenodigd bij de huwelijksceremonie én bij de receptie, maar ik zou er meer één geheel van maken, zodat duidelijker is dat je gasten bij de ceremonie zijn en aansluitend bij de receptie. Het eerste dat ik dacht was namelijk, goh, wat doen die mensen dan vóór vier uur? Want er lijkt wel wat tijd te zitten tussen de ceremonie en de receptie. Al zal dat in de praktijk best meevallen!
Kun je niet ergens laten blijken dat de receptie aansluit op de ceremonie?
Enne.. heb je er over nagedacht dat misschien niet iedereen kan komen zo midden op de dag? Niet dat dat met de tekst te maken heeft, maar toch..
Ik vind jullie eerste zin wel heel leuk :)[/quote]

Bedankt voor je reactie  :)
We trouwen om 14.30 uur tot 15.00 uur, daarna willen we een groepsfoto maken en ballonnen oplaten, dus het wordt al gauw 15.30 uur. De receptie is op een andere locatie, ongeveer 15 minuutjes rijden met de auto. Gasten die eerder dan 16.00 uur aankomen mogen natuurlijk alvast een drankje op onze kosten nemen. Maar ik begrijp wat je bedoelt met het gat tussen 15.00 uur en 16.00 uur, maar wil het oplaten van ballonnen een verrassing houden.

Ik kan natuurlijk de zin: "U bent van harte uitgenodigd met ons het glas te heffen op ons huwelijk
van 16.00 uur tot 18.00 uur in" wijzigen in "Aansluitend nodigen wij u van harte uit om met ons het glas te heffen op ons huwelijk in".

Maar zoals jij ook al zegt (en daar houden wij inderdaad ook rekening mee) misschien zal niet iedereen naar de huwelijksvoltrekking komen maar juist wel naar de receptie (wil het eigenlijk niet zo noemen, het is eerder gezellig nakletsen en borrelen) en dan staat de tijd er niet bij. En ik vind de zin "Aansluitend nodigen wij u van harte uit om met ons het glas te heffen op ons huwelijk van 16.00 uur tot 18.00 uur in" juist weer raar klinken... in verband met het woord "aansluitend" en de tijdsaanduiding "van 16.00 uur tot 18.00 uur".
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2008, 18:19:52 door Bruidje2008 »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards