collapse

Auteur Topic: Trouwkaart Teksten Topic  (gelezen 486865 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kringeldingetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #850 Gepost op: 22 september 2014, 10:23:53 »
Wij hebben er bewust voor gekozen om de tijd van het trouwen er niet op te zetten. Ik weet dat het een openbare gebeurtenis is, maar wij trouwen op locatie en we willen er een beetje de hand in hebben wie er op de ceremonie komt. Voor de daggasten doen wij er een inlegvel in met het programma. De feestgasten krijgen alleen de kaart.

Jouw kaart lijkt me duidelijk. Als je twee aparte kaarten maakt (dag- en avondgasten), is het misschien wel leuk om het programma pas op de feestlocatie te geven. Je ziet ook wel eens programma's in vorm van een waaier. Ook wel leuk.

Shanelle

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 7
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #851 Gepost op: 14 januari 2015, 13:20:32 »
Hoi dames, ik kom hier even advies vragen. Ik ben bezig met de tekst voor de uitnodigingen zodat we binnenkort een proefdrukje kunnen laten maken, maar ik vraag me af of het niet te 'los'/kort is? Ik zal enkel het deel kopiĆ«ren waarover ik twijfel, de rest zit wel goed (hoop ik  :biggrin:).

Op zaterdag 6 juni 2015 gaan wij eindelijk trouwen
en we zouden u er zeer graag bij hebben om samen een feestje te bouwen.
Ceremonie, diner en feest, wat ons betreft bent u overal bij geweest.

Oorspronkelijk had ik dit, maar vond zelf dat het rijmen er niet goed uit kwam:

Op zaterdag 6 juni 2015 mogen wij elkaar eindelijk het ja-woord geven.
Wij hebben u er zeer graag bij om deze bijzondere dag samen met ons te beleven.
Ceremonie, diner en feest, wat ons betreft bent u overal bij geweest!

Wat vinden jullie?

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #852 Gepost op: 14 januari 2015, 18:31:33 »
Persoonlijk vind ik het eerste gedeelte van je tweede zin in beide stukjes een beetje vreemd klinken.

Je allereerste stukje vind ik persoonlijk leuker klinken (het feestje bouw gedeelte), maar ik vind dat in combinatie met 'u' niet zo heel mooi klinken. 'Een feestje bouwen' klinkt juist heel vrolijk en enthousiast en het 'wij zouden u er zeer graag' maakt het juist heel zakelijk (en een beetje oubollig).
Ik zou er dan van maken 'Wij zouden het fijn vinden om met u/jullie samen een feestje te bouwen'

Je tweede stukje tekst vind ik qua rijmen juist erg leuk! Dan zou ik alleen weer het eerste gedeelte van de tweede zin aanpassen in 'wij zouden het fijn vinden..'
Om het dan goed te laten lopen zou je dan bijvoorbeeld 'Wij zouden het fijn vinden om onze bijzondere dag samen met u/jullie te beleven' ervan kunnen maken.

Ik denk dat de keuze voor je stukje erg afhangt van je persoonlijkheid en wat voor sfeer je bruiloft heeft. Doen jullie een vrij classy/stijlvol feest, zou ik voor het tweede stukje tekst kiezen. Ben je juist meer van de vrijheid, blijheid en heb je een wat lossere sfeer dan zou ik voor het eerste stukje tekst gaan :)

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #853 Gepost op: 15 januari 2015, 12:49:37 »
Als je er voor kiest om de mensen aan te schrijven met u zou ik voor het tweede stukje gaan. Wil je het wat losser houden dan zou ik voor het eerste kiezen en dan inderdaad u veranderen naar je/jij/jullie..

Vind overigens zelf het 2e stukje wel mooier overkomen

Shanelle

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 7
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #854 Gepost op: 15 januari 2015, 13:01:11 »
Bedankt meiden, zijn erg nuttige tips en dat was inderdaad wat ik er mis aan bleef zien. Er klopte telkens iets niet maar kon er m'n vinger niet op leggen.

En wat als ik van feestje bouwen nu eens feestje houden maak?

Ik vind het maar moeilijk kiezen tussen de 2, pff! En ik wil de uitnodging liefst niet op voorhand al laten zien aan iemand die daadwerkelijk wordt uitgenodigd, kwestie van het een verrassing te laten...

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #855 Gepost op: 15 januari 2015, 13:15:56 »
Ik denk dat je moet kiezen voor hetgeen je zelf het leukste vind! Het is jullie dag, jullie kaartje.

wij hebben er voor gekozen het heel formeel te houden namelijk;

Frank & Marielle Gaan trouwen!
 
Ons huwelijk zal plaatsvinden op vrijdag 19 juni 2015 om 11.15 uur in het gemeentehuis van .... aan de (adres)

De kerkelijke inzegening is om 13.30 uur in de H. Clemenskerk, (adres en plaats)

Wij willen deze dag afsluiten met een feest in (naam feestgelegenheid), (adres) te (plaatsnaam) waar u om 20.00 uur van harte welkom bent.

Bij verhindering graag even een berichtje voor 1 juni aan onze ceremoniemeester (Naam en telefoonnummer)

Frank (achternaam) en Marielle (achternaam)
(adres, postcode en plaatsnaam)

Bij de daggasten staat aan de linkerkant een stukje tekst met:
Graag nodigen wij u uit om deze bijzondere dag samen met ons te vieren. Wij verwachten u om 10.00 uur bij de ouders van de bruid op (adres en woonplaats)

heel anders dus, maar dit is wat bij ons past en verder hebben wij ook totaal niet gekeken naar iemand anders zijn/haar mening om onszelf twijfels te besparen.

Shanelle

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 7
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #856 Gepost op: 20 januari 2015, 14:05:10 »
Nieuwe vraag  :biggrin: :
Weten jullie misschien een leuke manier om te verzoeken om voor een bepaalde datum te laten weten of ze al dan niet aanwezig zullen zijn?

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #857 Gepost op: 22 januari 2015, 19:48:58 »
Formeel, maar toch leuk Marielle! Het zegt wat het moet zeggen toch?

Shanelle, moeten ze echt laten weten of ze komen of niet komen, of moeten mensen het alleen laten weten als ze niet komen?

In het tweede geval kun je dit misschien gebruiken:
"Op onze bijzondere dag willen we niemand vergeten, dus als je niet kan komen laat je het ons voor [datum] dan even weten?" of "Kun je niet komen feesten of blijf je niet eten? Laat je het ons voor [datum] dan even weten?"

In het eerste geval misschien iets zoals:
"Weten wie er komen vinden we erg fijn, dus laat je even weten of je erbij zal zijn?" of
"We horen graag wie we mogen verwelkomen, dus laat je voor [datum] even weten of jullie kunnen komen?"

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #858 Gepost op: 11 mei 2015, 11:46:13 »
Wellicht een domme vraag, maar is een huwelijksceremonie officieel altijd openbaar, ook als de ceremonie op een andere locatie gesloten wordt dan het gemeentehuis?
Wij trouwen namelijk op een alternatieve locatie en direct na de ceremonie gaan wij de taart aansnijden/naborrelen met onze daggasten.

Nu vraag ik me alleen af of ik de tijd van de ceremonie op de kaart van de avondgasten (feestgasten) moet vermelden. We zitten er eigenlijk niet op te wachten dat er mensen komen kijken, die vervolgens blijven plakken  :blush:
 

Lenn-nn

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #859 Gepost op: 11 mei 2015, 13:30:19 »
Ons is verteld dat dit niet openbaar hoeft te zijn. Wij hebben het wel op de kaart gezet, omdat mensen evt wel kunnen komen en mogen kijken. Vrienden van ons hadden vorig jaar een erg kleine trouwlocatie waar extra mensen gewoonweg niet zou passen en die hebben dat toen ook bewust niet op de kaart vermeld. Dan dus alleen op welke dag ze gingen trouwen en dat wij uitgenodigd waren voor het feest savonds.

DennisB

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #860 Gepost op: 21 januari 2016, 20:26:28 »
We zijn eruit
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2016, 13:36:33 door DennisB »

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #861 Gepost op: 22 januari 2016, 06:43:48 »
Waarom wil je hele tijdsschema op de kaart? Dit is volgens mij niet heel gebruikelijk. Zou alleen vermelden Hoe laat waar verzamelen en dan de tijd en plaats waar jullie trouwen en hoe laat receptie en feestavond. En dat buffet om kwart over 9 is.

De rest zien ze de dag zelf wel ;)

DennisB

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #862 Gepost op: 22 januari 2016, 07:32:13 »
Zit misschien ook we wat in. Dan maar eens kijken hoe we dat goed kunnen verwoorden.

Idoann

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 433
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #863 Gepost op: 22 januari 2016, 09:38:09 »
Tijdschema zou ik ook weglaten, dat is iets voor de ceremoniemeesters. Het laatste wat je wilt is op de dag zelf horen van 25 mensen dat je uitloopt, of dat ze iets verwacht hadden etc. Als je aangeeft dat ze de hele dag zijn uitgenodigd weten ze zelf ook wel dat ze pas om middernacht thuis zijn ;) Het belangrijkste is dan idd weten waar ze hoe laat verwacht worden!

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #864 Gepost op: 22 januari 2016, 09:51:16 »
Huwelijksdans is aan elkaar :), net als openingsdans

Wij hebben in de kaart de tijd van het feest neergezet.

Bij de daggasten zit een briefje met het volgende:
Jullie zijn van harte uitgenodigd om bij de
ceremonie van <Keepertje en AS> aanwezig te zijn.

Hiervoor worden jullie om <tijd> verwacht
bij <Locatie>

Aansluitend aan de ceremonie zal er een moment
zijn om samen te proosten op het huwelijk.

Om <tijd> uur zijn jullie ook welkom om aan te
schuiven bij het diner. Geef eventuele
dieetwensen graag voor <datum> door.
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2016, 09:57:55 door Keepertje »

Janneke1988

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #865 Gepost op: 22 januari 2016, 14:20:42 »
Ik zou het tijdschema niet op je kaart zetten. De mensen die daggast zijn zou ik informeren over wanneer ze waar moeten zijn.

Wij hebben bij de daggast op de kaart gezet hoe laat ze op de daglocatie moeten zijn en wat de locatie van het avondfeest  was

Watnu?

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 1
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #866 Gepost op: 22 maart 2016, 15:08:13 »
Lieve mensen  :biggrin:

Graag hulp gevraagd!

in december hebben wij een save the date kaart gestuurd naar ongeveer 50 gasten.
Onze trouwdatum is 16-06-16  :blush:

Maar nu hebben wij sinds een week besloten dat we het graag heel klein en besloten willen houden lees.. alleen getuigen & familie.

Nu wil ik wel graag naar de rest duidelijkheid scheppen en vertellen dat we wel gaan trouwen maar het dus in bovenstaande samenstelling gaan houden.

Iemand hier een nette creatieve oplossing voor?

Ik hoor het graag..

Groetjes,
Amber

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #867 Gepost op: 22 maart 2016, 15:35:32 »
Is de ceremonie wel openbaar? Of is het een besloten maandagochtend trouwerij? Anders kan je nog zeggen dat ze wel bij de ceremonie aanwezig kunnen zijn.

happy17

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 4
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #868 Gepost op: 20 februari 2017, 21:20:25 »
Hi,

Wij trouwen in het bos. Omdat de gasten na aankomst een stukje moeten lopen (bos trap op en een klein stukje het bos in) lijkt het ons niet echt heel praktisch als de dames naaldhakken aan hebben of schoenen waar ze lastig op lopen.

We willen alleen wel geheim houden dat het in het bos is. Onze locatie heeft verschillende plekken waar getrouwd kan worden, dus dat is wel geheim te houden.

Heeft iemand een creatief idee over hoe kunnen we dit tactisch op de uitnodiging kunnen hinten zonder dat de gasten meteen in hun kaplaarzen of nikes komen?  :biggrin: We willen natuurlijk wel dat ze er netjes uitzien. Eventueel kunnen ze die naaldhakken altijd nog op het feest aan 's avonds  :)

Ik83

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 954
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #869 Gepost op: 21 februari 2017, 07:53:29 »
Misschien een hele stapel slippertjes kopen. bijvoorbeeld bij action. kost dan vaak maar 1 of 2 euro. die in een leuke mand neerzetten en dan kunnen de dames zo nodig een paar slippers pakken voor in het bos of savonds als voeten alsnog pijn doen bij het feest?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards