collapse

Auteur Topic: Verlovingsring?  (gelezen 286997 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kimmie1311

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verlovingsring?
« Reactie #400 Gepost op: 18 februari 2014, 09:27:34 »
Hallo,

Ik ben 4 weken geleden gevraagd. We hebben geen vriendschapsringen. Ik draag nooit ringen. Maar toen ik een mooie verlovingsring kreeg heb ik hem om gedaan en wil ik deze niet meer af doen! Helaas moet dat wel voor mijn werk (op een laboratorium) al vergeet ik nog wel eens.
Als ik straks ook nog een trouwring om krijg. Dan maar twee ringen die ik wel elke dag af moet doen! :)

Hanna12

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #401 Gepost op: 5 april 2014, 08:44:23 »
Hallo,

Ik ben 4 weken geleden gevraagd. We hebben geen vriendschapsringen. Ik draag nooit ringen. Maar toen ik een mooie verlovingsring kreeg heb ik hem om gedaan en wil ik deze niet meer af doen! Helaas moet dat wel voor mijn werk (op een laboratorium) al vergeet ik nog wel eens.
Als ik straks ook nog een trouwring om krijg. Dan maar twee ringen die ik wel elke dag af moet doen! :)

Zolang je ze graag draagt, zal het wel lukken. Mijn vriendin werkte ook op laboratorium. Het kan wel eens lastig worden.

rietje1981

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-6-2015 is de grote dag
Re: Verlovingsring?
« Reactie #402 Gepost op: 4 juni 2014, 21:14:46 »
Wij hebben al jaren een vriendschaps ring, zijn al 11,5 jaar samen. Maar omdat ik graag een mooie trouwring wil, vind ik het zonde om nu geld aan een verlovingsring uit te geven.

Senty

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 190
  • Geslacht: Vrouw
  • Onze mooie trouwdag was op 29 mei 2015!
Re: Verlovingsring?
« Reactie #403 Gepost op: 23 juni 2014, 22:54:42 »
Wij hebben afgesproken dat we het geld zouden besteden aan een mooie trouwring, naar ons zin en dat we deze ring ook gebruiken als we gaan verloven.

Uiteindelijk is het alsnog een gladde geelgouden ring geworden, die we hebben laten ontwerpen bij de juwelier, met een aparte bolling er in.

Net voor de grote dag gaan de ringen af, worden ze gepoetst bij de juwelier en gebruiken we ze als trouwring.

Aan mijn andere hand heb ik een ring om die ik van mijn ouders gekregen heb, met 64 diamantjes erin en die doe ik echt nooit af, dus een verlovingsring was zonde geweest!
Mijn vriend heeft 2 totaal verschillende vingers, rechts en links, dus dat werd ook lastig dus hier zijn we tevreden mee!

Plantje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 16
Re: Verlovingsring?
« Reactie #404 Gepost op: 18 december 2014, 06:52:02 »
Dit topic ligt al een tijdje stil, toch maar eens nieuw leven inblazen.

Ik ga niet te veel prijsgeven, want ik zou het jammer vinden als mijn vriendin er via een forum achter komt dat ik haar ten huwelijk wil vragen. Goed, ik wil haar dus vragen. Ik ben diverse zaken over verloving en verlovingsringen aan het lezen. In dit topic ben ik inmiddels op pagina 10 en het valt me op, dat de reacties echt uitersten zijn!
Enerzijds lees je van mensen die een verlovingsring van honderden of zelfs duizenden euro's nemen. Sommigen nemen het Amerikaanse concept (=verlovingsring staat gelijk aan 2 maandsalarissen). En anderzijds lees je van mensen dat ze helemaal geen ring nemen of een ring van enkele tientjes tot maximaal € 100,- geven. De tussenweg zie ik eigenlijk vrij weinig voorbij komen.

Nu is mijn vriendin er redelijk van overtuigd dat ik haar nooit ga vragen, omdat ik het te duur vind. Ik vind ook nog steeds dat een bruiloft erg duur is. Maar ik ben er steeds meer van overtuigd dat het de enige manier is om te laten zien hoeveel ik van haar hou en we zullen qua kosten voor de bruiloft wel iets kunnen bedenken.

Nogmaals: ik wil niet het achterste van mijn tong laten zien, want ik wil wat geheim blijven. Gisteren ben ik in twee zaken geweest. Schaap&Citroen en Siebel. Leuk en aardig, bij Schaap&Citroen wisten ze waar ze het over hadden. Het moest speciaal zijn en dit was eenmalig en blabla... Goedkoopste ring € 595,-. Ik denk:"Ben ik nu zo cheap of hoe zit dat?!?" Dus ik heb gezegd wat ik er daadwerkelijk van vind en genoemd dat ik zoiets (en dan ook nog wel wat meer hoor) liever voor de trouwringen bewaar! Bovendien hadden ze enkel goud en goud is niet echt ons ding. Wit goud wel nog, maar dan wordt het weer een stukje duurder. "Of er ook zilveren ringen met een diamant bestaan? Nee, dat weet ik niet mijnheer." Toen wist ik een heel eind genoeg! Maar ik wilde ook niet bij de Claires tussen de haarspeldjes een plastic ringetje zoeken.
Bij de buren, Siebel, een veel betere ervaring. Gouden ringen zaten met een diamantje tussen de € 100,- en € 500,-. Maar daar hadden ze ook enkele titanium ringen, die waren erg mooi. Tenslotte hadden ze er een hele mooie wit gouden ring met een diamantje. Eigenlijk precies wat ik zocht! Hij was misschien nog iets smaller dan wat ik zocht, maar toch. Ik denk dat dat erg mooi staat als ze die straks tegen haar trouwring schuift. (Als ze "ja" zegt natuurlijk!) Die ring was € 185,- En voor die € 185,- verwacht ik dus ook gewoon een mooie ring. Niet de ring die ik altijd al gezocht had. Dat krijgen we wel als we samen de trouwringen uitzoeken. Van alles wat ze bij Siebel hadden kwam ik wel telkens terug bij die wit gouden ring.

Mijn vragen: zie ik nu nog wat over het hoofd? Ben ik daar dan cheap mee? Waar komen toch die enorme verschillen in opvatting vandaan? Niet verkeerd opvatten, maar is het het type bezoekers van het forum hier?
Ik wil eigenlijk wel graag een ring van zilver of wit goud. En ik wil graag een echte diamant (geen zirkonia of Swarovski). En ik wil graag en ring die het diamantje embedded heeft, zodat ze hem ook echt vaak kan dragen zonder zich zorgen te maken om de diamant te verliezen. Tenslotte wil ik graag dat de diamant de ring "onderbreekt" zodat het symbolische tijdelijke van de verloving onderstreept wordt. Straks krijgen we trouwringen die doorlopen en het symbolische eeuwige onderstrepen.

Ik ben benieuwd!

Irisje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 102
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verlovingsring?
« Reactie #405 Gepost op: 18 december 2014, 08:08:06 »
Ik heb ruim een jaar geleden een verlovingsring gekregen die ongeveer rond de 200 euro lag volgens mij. Wit goud met kleine diamantjes erin en een blauwe grotere steen in het midden zeg maar.
Voor mij prima hij had echt niet met een ring van 500 euro of meer moeten aan komen en dat weet hij ook. Ik vond dit al aan de dure kant.
Onze bruiloft heeft alles bij elkaar ook maar iets meer dan 5.000 euro gekost.
Het is gewoon heel erg persoons- en per stel afhankelijk.
Doe vooral waar je goed bij voelt en denkt dat je vriendin zich goed bij voelt.
Als zij niet eens verwacht dat je haar überhaupt vraagt vanwege dat trouwen zo duur is. Denk ik dat de prijs die je nu aangeeft toch prima is. Meer zou raar zijn als je altijd gezegd hebt dat het te duur is. Omdat ze niks verwacht denk ik dat ze al super gelukkig is met het feit dat je haar vraagt, welke ring je ook hebt.

Succes met je beslissing en veel plezier met het vragen ook!!

iDo

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 41
Re: Verlovingsring?
« Reactie #406 Gepost op: 18 december 2014, 10:27:34 »
Ik heb een ring gekregen van 325 euro. Ik vind 185 ook een prima prijs voor ring, helemaal niks mis mee en zeker niet goedkoop. Ik vind een echte diamant wel erg mooi, maar dat is per persoon heel verschillend.

Kies iets wat je vriendin mooi vindt.

Overigens heeft mijn verloofde de ring gehaald bij een onafhankelijke juwelier, niet bij een keten. Misschien dat dat ook nog scheelt in de prijs. Qua service sowieso, want ze zijn echt zo netjes en vriendelijk. Ik mocht mijn ring gratis kleiner laten maken en in de toekomst ook weer groter, was allemaal geen probleem. Bon tonen was niet nodig. Elk jaar controle of de zetting van de diamant nog stevig zit. Ik ben zelf ook niet zo fan van Siebel, vaak zijn ze arrogant en betaal je de hoofdprijs als je om service vraagt (batterij van een speciaal horloge, 300 euro ipv 50 euro bij een andere partij).

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verlovingsring?
« Reactie #407 Gepost op: 18 december 2014, 10:33:22 »
Mijn verlovingsring was 25 euro en kwam van de Lucardi hahaha

Spacekitten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1289
  • meeoow
Re: Verlovingsring?
« Reactie #408 Gepost op: 18 december 2014, 12:51:11 »
ik heb denk ik ook een ring van niet al te duur (nooit de prijs gevraagd), Manlief vertelde wel dat Siebel erg duur was en je in verhouding beter bij een onafhankelijke juwelier kon kiezen. Kies vooral iets van je vriendin leuk vind, prijs is denk ik vaak bij zoiets het laatste waar je dan aan denkt.

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Verlovingsring?
« Reactie #409 Gepost op: 18 december 2014, 13:24:29 »
Mijn ring kostte 1200 euro, ongeveer een maandloon van hem. Heb me daar heel lang bezwaard bij gevoeld maar er zit een echte grote diamant in en 14 kleintjes.

Het is een geweldige ring maar zou met een goedkopere net zo goed blij zijn het gaat immers om de vraag wil je met me trouwen, haha een speelgoedring was ook prima op dat moment.

Maar ik heb wel levenslange garantie dus blijf hem sowieso dragen

TikTak

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 34
Re: Verlovingsring?
« Reactie #410 Gepost op: 18 december 2014, 13:27:01 »
Mijn ring was 130 euro, kregen uiteindelijk 50% korting erop waardoor het nog veel goedkoper werd. Ik denk niet dat het om de prijs van de ring gaat, maar dat je een ring hebt die bij haar past, de moeite die je er voor doet en dat het een ring is die qua materiaal ook bij jullie past!

Plantje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 16
Re: Verlovingsring?
« Reactie #411 Gepost op: 18 december 2014, 14:40:14 »
Bedankt voor de leuke reacties! Had ik eigenlijk niet echt verwacht op een toch wat ouder topic.

Ik zit nog met een paar probleempjes. Ik heb haar ringmaat niet. Maar daar heb ik dan van besloten dat ik de ruimste maat die ze hebben (19 geloof ik) neem en ze kan hem dan kosteloos ruilen voor een passende maat.
Verder (en ik kan nog steeds niet al te veel uit de doeken doen) wil ik haar behoorlijk snel vragen. En aangezien ik enkel tijd heb om in de tijd dat ze denkt dat ik aan het werk ben op ringenjacht te gaan is de tijd vrij beperkt! Ik was daarom ook blij op zich iets gevonden te hebben. De Siebel waar ik geweest ben vond ik een erg prettige zaak. De Schaap en Citroen vond ik dan weer erg duur en ik voelde me er een beetje ongemakkelijk. Ik ga straks nog even kijken denk ik.

Het gaat me er ook niet om, dat het zo goedkoop mogelijk moet. Ik wil graag een mooie ring (die meen ik gevonden te hebben) en ik wil een beetje een mooie balans tussen prijs en het symbolische. Het mooie is wel, dat ik nu een idee heb van wat voor iets ik wil en ik dan bij een andere juwelier daar gericht naar kan vragen. Zo niet, dan in één ruk terug naar Siebel!

Ik hoop volgende week meer te kunnen vertellen en dan kan ik met een gerust hart alles uit de doeken doen. Hoop ik!

Irisje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 102
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verlovingsring?
« Reactie #412 Gepost op: 18 december 2014, 14:47:30 »
Als je kan zou ik een ring van haar meenemen voor de juiste ring maat.
Want het lijkt mij niet fijn als je net gevraagd bent je de ring niet eens om kan omdat hij veel te groot is. Moet je natuurlijk wel zonder dat ze het door heeft een ring mee kunnen nemen. (liefst 1 die even breed of smal is)

Spacekitten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1289
  • meeoow
Re: Verlovingsring?
« Reactie #413 Gepost op: 18 december 2014, 16:06:45 »
mijn ring was ook veels te groot, was jammer dat ie terug moest om te vermaken, je kan anders ook kijken hoe een ring bij jou om je vinger heen past. Dus haar ring past wel om jouw pink bijvoorbeeld. Hoef je geen ring mee te nemen, maar heb je wel een indicatie van haar maat.

Veel succes en volg je hart, als je dat doet kan je het niet fout doen :biggrin:

Plantje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 16
Re: Verlovingsring?
« Reactie #414 Gepost op: 18 december 2014, 17:17:37 »
Tja, dat heb ik meer gelezen, maar dat gaat in dit geval niet echt. Ik leg binnenkort wel uit waarom niet.

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verlovingsring?
« Reactie #415 Gepost op: 18 december 2014, 19:13:07 »
Je maakt me wel nieuwgierig! Ik had een verlovingsring van ongeveer 100 euro en ik vind hem nog steeds prachtig. Gewoon om het symbool :)

Plantje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 16
Re: Verlovingsring?
« Reactie #416 Gepost op: 19 december 2014, 09:48:12 »
Zo, het hele topic gelezen. Er zitten wel wat geinige dingen tussen. In een eerdere reactie las ik ook al dat iemand zei dat Siebel geen "echte" juwelier is. Ook in de reacties op mijn eerste post zag ik genoemd dat er wat negatieve gevoelens bij Siebel zijn. Ik heb niet echt de tijd om nog naar alternatieve te kijken. :(

Ook las ik de vraag of je het mensen wel of niet moet vertellen. Ik heb het (buiten dit forum) nog aan niemand verteld. Misschien dat ik vandaag een collega verwittig om hem te laten weten waarom ik er wat eerder tussenuit moet.

Haar vader om haar hand vragen ga ik ook nog over nadenken.

Plantje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 16
Re: Verlovingsring?
« Reactie #417 Gepost op: 19 december 2014, 10:33:35 »
Nog even terugkomend op mijn winkelervaring...

Schaap & Citroen was echt heel apart. Komt u binnen, kopje koffie? Dan een verhaaltje over hoe speciaal zo'n aanzoek is (wat het natuurlijk ook is) en dat je dat toch ook echt met een bijzondere ring wil bezegelen. En dan na wat gezien te hebben moet je expliciet om de prijs vragen. Als je zegt dat je vanaf € 600,- ongeveer wel aan de dure kant vindt puur voor de verlovingsring krijg je te horen:"Dat kan", maar je voelt je toch echt een kniepert!

Hier op het forum zie ik eigenlijk vooral mensen die geen ring doen of vér onder de € 600,-. Met enkele uitzonderingen: iemand die er veel geld voor over had en iemand die een dure ring geëist kreeg van de vriendin. (Ben heel benieuwd hoe het nu met Gerard en zijn vrouw/vriendin/ex gaat!) Verder zie ik eigenlijk die middenweg (een ring van tussen de € 100,- en € 500,-) bij niemand terug. Is dat het publiek van het forum hier? Of is dat wel een beetje gangbaar? Ik zou niet weten waar ik nog meer kan kijken voor een beetje een referentiekader.

En ik vraag me natuurlijk nog steeds af hoe dat nu zit met Siebel :)

evelienb

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 359
Re: Verlovingsring?
« Reactie #418 Gepost op: 19 december 2014, 14:07:24 »
Mijn ring, 14kt goud met diamant, was tweedehands.. Is er niet aan te zien en ik vind hem fantastisch mooi.. Veel juweliers hebben wel occasions, catawiki is ook een mooie website om een ring van te halen. Daar vind je juist vaak klassiekere modellen

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Verlovingsring?
« Reactie #419 Gepost op: 19 december 2014, 14:30:59 »
Ik had verlovingsringen voor maar 35 euro per paar. (nu zit ik ook aan staal gebonden ivm werk as) maar ze zijn echt wel mooi. Daarbij gaat het om de emotionele waarde die daarbij horen. Als we wel voor goud hadden gekund, zou ik zelf toch wel rond de 100 euro max, willen geven voor een ring. De bruiloft zelf is al duur genoeg.

Jorien26

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #420 Gepost op: 19 december 2014, 14:41:14 »
mijn verlovingsring was duur, hoe duur weet ik niet, maar minimaal 1000,-(denk richting de 1500...). En dat was zeker niet omdat ik daarom gevraagd had of omdat hij wist dat ik dat minimaal zou willen oid.. Hij vond gewoon zelf dat een huwelijksaanzoek zo bijzonder is dat daar een hele bijzondere ring bij hoort. In het begin vond ik het zelfs best wel wennen, zo'n dure ring om mn vinger ;) Maar nu draag ik hem nog steeds elke dag met heel veel trots :) en vind ik het heel erg bijzonder dat manlief echt heeft gespaard voor mijn ring.

Dus tja, ga vooral niet af op wat gangbaar is of wat dan ook, maar kies gewoon een ring die jij supermooi vindt en die voor jou speciaal is!

Onze trouwringen komen trouwens van schaap en citroen en ik vond de service daar echt fantastisch en vele malen beter als bijv bij de siebel ;)

Plantje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 16
Re: Verlovingsring?
« Reactie #421 Gepost op: 19 december 2014, 14:54:46 »
Bedankt voor even "een ander geluid" Jorien!

Ik twijfel niet over de service bij Schaap en Citroen. Die zal ongetwijfeld goed zijn. Voelde wel een beetje op me neergekeken.

Nogmaals: het idee is niet dat het zo goedkoop mogelijk moet, maar ik wil het graag in verhouding hebben. De trouwringen zullen we (als ze ja zegt natuurlijk) samen uitzoeken. Ik ben er 99% zeker van dat ze de verlovingsring die ik nu uitgezocht heb mooi vindt. Maar de trouwringen kunnen we echt precies op ons toespitsen. En vanaf het moment van vragen wil ik ook dat zij 100% inspraak heeft op hoe het gaat. En ik verwacht dat de trouwringen straks duurder zullen zijn dan deze ring.

Hoe is dat hier bij anderen? En hoe is dat bij jou bijvoorbeeld Jorien? Trouwringen duurder, net zo duur of minder duur dan de verlovingsring? Dat kan natuurlijk ook een afweging zijn!

Ik begin het wel allemaal steeds spannender te vinden!

Jorien26

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #422 Gepost op: 19 december 2014, 15:00:29 »
onze ringen waren ongeveer 1700,-. We vonden trouwringen heel belangrijk omdat je die voor de rest van je leven draagt. Dus hebben we bespaard op andere dingen, zoals vervoer en bloemen. Maar dat is zo persoonlijk, de één vind de ringen heel belangrijk, de ander wil per sé in een ferrari rijden op z'n trouwdag ;) dus ook daarin, doe wat voor jou/jullie goed voelt.

En als jij zeker weet dat je aanstaande de ring ook geweldig vindt, dan is het toch geweldig? Daar gaat het tenslotte om, dat jullie er blij mee zijn!

oh en wat vind jij trouwens in verhouding? Moet naar jouw idee de trouwring of juist de verlovingsring meer waarde hebben? Mij maakte dat echt niet uit, over de verlovingsring had ik niks te zeggen ;) en over de trouwringen, tja we hebben blijkbaar een wat duurdere smaak haha.. (maar het ging me dus echt niet om de prijs, ik wilde gewoon de ringen die we écht het mooist vonden)
« Laatst bewerkt op: 19 december 2014, 15:03:00 door Jorien26 »

Plantje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 16
Re: Verlovingsring?
« Reactie #423 Gepost op: 19 december 2014, 15:07:36 »
In verhouding vind ik eigenlijk met name dat de trouwringen duurder zijn dan de verlovingsring. Die trouwringen gaan we immers samen uitzoeken. De verlovingsring is maar net wat ik mooi vind.
Ik ga wel zien wat mijn vriendin dan leuk vindt. Ik weet wel een beetje wat ze aan trouwjurken mooi vindt, maar ringen hebben we het nooit echt over gehad. Wel gewoon voor zomaar, maar net zozeer voor trouwen. (Kom ik ook nog wel op terug ;) )

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verlovingsring?
« Reactie #424 Gepost op: 19 december 2014, 15:15:41 »
Mijn verlovingsring was niet zo duur.
Mijn trouwring daarintegen wel. Die van mezelf was al 2000 euro, die van manlief gelukkig gratis. Anders waren we iets van 3000 kwijt geloof ik.
Maar wat ben ik blij met die ring. Hij is prachtig. Het is een combinatie van onze vriendschapsring en de verlovingsring.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards