collapse

Auteur Topic: Hoe breng je het grote nieuws?  (gelezen 114300 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lotteke

  • Gast
Hoe breng je het grote nieuws?
« Gepost op: 25 juli 2007, 12:56:55 »
[color=\"#3366FF\"][font=\"Comic Sans Ms\"]Hallo alemaal,

Wij moeten het mijn moeder en zijn ouders nog vertellen dat we gaan trouwen. Dat willen we natuurlijk wel een beetje op een originele manier doen. We hadden nu bedacht om een taart te laten maken met daarop de datum en onze foto en dan die als iedereen bij elkaar is te geven..

Heeft er iemands een leuker idee? Hoe hebben jullie het verteld?

Alvast bedankt!
Groetjes Lotte[/font][/color]

Joma87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3150
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #1 Gepost op: 25 juli 2007, 13:00:53 »
Wij hebben een kaartje gemaakt, een Save the Day kaartje. Hier op stond, Wij gaan trouwen en dan de datum die hebben we gegeven toen we het vertelde, al wisten ze allang dat we gingen trouwen alleen niet welke datum. op onze trouwsite staat hij ook onder save the day, als je die link wilt hebben moet je maar ff laten weten

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #2 Gepost op: 25 juli 2007, 13:03:42 »
Wij hebben het met de kerst (familiebezoek) gewoon verteld.
Maar die taart is wel heel erg leuk.
Je kan idd zo'n taart laten maken en ze dan tussen neus en lippen door even op de koffie vragen.
Als je dat normaal wel vaker doet zal het niet opvallen.

Gewoon ff bellen, goh, hebben jullie zin om dan en dan een kop koffie te komen drinken.
En dat doe je ook bij de andere ouders.
Kopje koffie en dan heel nonchalant de taart op tafel zetten en dan weer even terug naar de keuken.
Waarschijnlijk dat ze dan heel nieuwschierig zijn en ff kijken wat er op de taart staat.
En dan de reacties....
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2007, 13:04:08 door Anke »

Lotteke

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #3 Gepost op: 25 juli 2007, 13:39:14 »
[quote name=\'Joyce18\' post=\'125835\' date=\'25 July 2007, 13:00\']Wij hebben een kaartje gemaakt, een Save the Day kaartje. Hier op stond, Wij gaan trouwen en dan de datum die hebben we gegeven toen we het vertelde, al wisten ze allang dat we gingen trouwen alleen niet welke datum. op onze trouwsite staat hij ook onder save the day, als je die link wilt hebben moet je maar ff laten weten[/quote]

Ja leuk die kaart!
Zou ik de link mogen?  :cool:

K en P

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #4 Gepost op: 25 juli 2007, 14:04:45 »
Mijn ouders waren bij het aanzoek aanwezig, dus dat we gingen trouwen wisten ze al.
De datum wisten ze nog niet, die hebben we op ons verlovingsfeest bekend gemaakt.

We hadden allemaal vragen over ons opgesteld waarop de antwoorden uit getallen bestonden.
Bijvoorbeeld wat is Patrick zn schoenmaat of hoeveel broers en zussen heeft Kitty.
Al die vragen moesten ze met zn allen beantwoorden.

Toen ze alle antwoorden hadden kregen ze een ander blaadje.
Hierop stond bijvoorbeeld: trek vraag 9 van vraag 8 af en tel vraag 12 erbij op.
Hieruit kwamen 8 getallen.

Toen kregen ze het laatste blaadje.
Op dat blaadje stonden 8 invulvakjes met daaronder een nummer.
Dat nummer correspondeerde met de antwoorden van blad 2.

En op die manier hebben alle aanwezigen samen onze trouwdatum 'ontdekt'.
Was echt heel leuk, de aanwezigen vonden het ook heel leuk om te doen.
Echt leuke reacties op gehad  :biggrin:

Het is wel even puzzelen, maar staat gegarandeerd voor een half uur plezier  :tongue:

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #5 Gepost op: 25 juli 2007, 14:13:48 »
Zo, jullie zijn crea bezig geweest!!
Maar wat een leuk idee zeg!

Joma87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3150
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #6 Gepost op: 25 juli 2007, 14:44:48 »
onze site is joyceenmatthijs.trouwen.com zonder www ervoor
succes

Alexia

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #7 Gepost op: 25 juli 2007, 19:06:01 »
een taart is toch ontzettend leuk? Een erg leuke manier om het mensen te laten weten!

of je koopt bij de boekhandel een boekje 'etikette op de bruiloft' of weet ik veel wat ze allemaal hebben (ook geen idee of dat ene boekje bestaat hoor was maar even idee) en dan zal ze vanzelf wel denken van he???

wij hebben het 'gewoon' verteld!

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #8 Gepost op: 26 juli 2007, 11:11:31 »
Wij hebben onze ouders en broers en zussen een anoniem kaartje gestuurd.
Daarop stond alleen maar de tekst ' houd 18 april 2008 vrij in jullie agenda's svp!'
Dat had ik uitgetypt en in de kaartjes geplakt en ook de adressen had ik uitgetypt en opgeplakt, zodat we niet te traceren zouden zijn...

Mijn familie had wel een vermoeden en heeft toen mijn schoonfamilie opgebeld. Toen bleek dat zij ook zulke kaartjes hadden gekregen was 1+1 2. Dus toen stonden ze de volgende dag al met een bos bloemen en champagne bij ons op de stoep... We hebben nog heel even geprobeerd om te doen alsof we niet begrepen wat ze kwamen doen... Maar ik was eigenlijk ook wel blij dat we het ze nu gewoon konden vertellen... Haha!

Laat je nog ff weten wat je nu gaat doen?

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #9 Gepost op: 26 juli 2007, 11:15:16 »
Hahaha, die is ook wel erg leuk!

nisanlin

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #10 Gepost op: 26 juli 2007, 12:45:45 »
Ik had een kwarktaart gebakken, we zouden die zondag bij mijn ouders gaan eten. Dus mijn ouders helemaal verbaasd (we eten daar elke week wel 2 keer), goh heb je een taart meegenomen, wat leuk, is er iets te vieren? nee hoor :). Als toetje hadden we dan de taart en toen zei ik, nou ja er is toch wel iets te vieren....we gaan trouwen!

Mijn ouders vonden het superleuk. Daarna heb ik het mijn zusje en opa en oma verteld en alle vrienden hebben een mailtje gehad met daarin alleen zoiets als

SAVE THE DATE!
14 mei 2008
meer informatie volgt :)

en dan het adres van onze website

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #11 Gepost op: 26 juli 2007, 15:46:53 »
Mijn moeder riep altijd heel hard dat ze mijn trouwjurk zou betalen als ik ooit ging trouwen. Dus ik belde haar op (ze wonen een eind uit de buurt, effe langsgaan is er helaas niet bij) met de volgende conversatie:

"Mam?"
"ja?"
"Heb je een beetje gespaard?"
"Huh?"
"Weet je nog dat je zei dat je mijn bruidsjurk zou betalen?"
"euuh .. jaaa ... "
"Nou, zullen we die maar uitzoeken dan? :biggrin:"

... stil ...

"echt?? Echt?? OOOOOHHH!@@"

:biggrin:

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #12 Gepost op: 27 juli 2007, 00:00:09 »
Hahahaha, geweldig!

Lotteke

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #13 Gepost op: 27 juli 2007, 18:21:13 »
[color=\"#3366FF\"][font=\"Comic Sans Ms\"]Geweldig al die verhalen!

We gaan toch maar voor de taart. Die kan je online bestellen, daar een foto opzetten van een (knuffel)koe en (knuffel) varken die elkaar een kus geven met op de voorgrond twee ringen. (zal even kijken of het lukt die hier bij te voegen  :blink:) (Owk, die foto lukt niet, te groot bestand geloof ik en het lukt me niet m kleiner te maken.  :censored:  )  en die laten we dan met de datum op de taart drukken. Dat komt omdat mijn vriend koeienboer cq gek is en ik ben helemaal weg van varkens.. Dus tja, je moet iets verzinnen om een beetje origineel te zijn  :handshake:  en dit vinden we allebei wel leuk! (niet geheel onbelangrijk :tongue: )

Aangezien mijn moeder een heel eind uit de buurt woont willen we wachten tot ze hier is en dan bij mijn schoonouders op de koffie gaan en de taart meenemen. Dat wordt dus pas 7 augustus. En ik moet nu dus echt vreselijk mijn best doen om met niet te verspreken  :unsure:  en dat kost me wel wat moeite moet ik eerlijk toegeven. Maar goed  nog even volhouden, voor iedereen wel zo leuk![/font][/color]

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #14 Gepost op: 27 juli 2007, 18:43:49 »
Dat wordt dus nog even met je kaken op elkaar blijven zitten.
Gelukkig hoeft dat niet heel erg lang meer.
Geweldig idee!!
Heel veel voorpret gewenst en heel veel plezier straks.
Wel even laten weten hoe de reacties waren hoor!

Alexia

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #15 Gepost op: 30 juli 2007, 09:44:22 »
ooo dat lijkt me echt supermoeilijk om nog zo lang te moeten wachten!

wij wilden het met kerst vertellen maar dat ging niet omdat jan ziek was geworden, dus toen hebben we het 2 dagen later verteld maar ik vond het zo ontzettend moeilijk om niet op te bellen .... (was ook diep van binnen wel een klein beetje boos op Jan waarom hij nou precies die dag voedselvergiftiging moest krijgen :blush: :blush: :blush: )

@lyanna: ik vind die van jou wel heel geinig :biggrin: je moeder moet wel gedacht hebben :wink:

lente82

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #16 Gepost op: 17 augustus 2007, 10:50:08 »
wij hadden champagne mee genomen en het toen verteld. gevolg is wel dat we dus het hele weekend aan de champagne hebben gezeten omdat we het toch wel een aantal mensen moesten vertellen.
wij doen niet aan een verlovingsfeestje.. wist niet eens dat het bestond :)
« Laatst bewerkt op: 1 april 2008, 12:55:50 door lente82 »

Noukie

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #17 Gepost op: 17 augustus 2007, 11:59:35 »
[quote name=\'lente82\' post=\'129472\' date=\'17 August 2007, 10:50\']wij hadden champagne mee genomen en het toen verteld. gevold is wel dat we dus het hele weekend aan de champagne hebben gezeten omdat we het toch wel een aantal mensen moesten vertellen.
wij doen niet aan een velovingsfeestje.. wist niet eens dat het bestond :)[/quote]
Ik had idd ook nog nooit van een verlovingsfeestje gehoord, las dat hier voor het eerst, haha..

Enne, ik heb mn ouders gewoon gelijk gebeld na het aanzoek, ik kan dat soort dingen echt niet voor me houden, haha

Alexia

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #18 Gepost op: 17 augustus 2007, 12:14:06 »
dat gebeurt in nederland ook niet heel vaak meer hoor!

Joma87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3150
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #19 Gepost op: 17 augustus 2007, 12:27:20 »
Wij hebben wel een verlovingsfeest gehad hoor!! en al onze vrienden ook!! super leuk en scheelt een heleboel uitzet kopen :)

Backspace

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #20 Gepost op: 17 augustus 2007, 12:31:11 »
Wij hebben ook bewust voor 'n verlovingsfeest gekozen. We wouden heel graag verder met elkaar, maar het kon nog niet omdat we te jong waren (en onszelf ook te jong vonden) om te trouwen.
Door te verloven hebben we toch een stap verder gezet. Van te voren hadden we een datum gepland voor de verloving (ik wist dus dat hij me op 20-06-2006 ten huwelijk zou vragen). Een paar dagen erna hebben we het gevierd met familie en vrienden. Was heel gezellig. In mijn omgeving gebeurt het wel heel veel, verlovingsfeestjes.

Noukie

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #21 Gepost op: 17 augustus 2007, 12:47:59 »
[quote name=\'Joyce18\' post=\'129497\' date=\'17 August 2007, 12:27\']Wij hebben wel een verlovingsfeest gehad hoor!! en al onze vrienden ook!! super leuk en scheelt een heleboel uitzet kopen :)[/quote]
Uitzet??? Wonen jullie niet samen dan ofzo?

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #22 Gepost op: 17 augustus 2007, 12:53:44 »
Wij hebben ook geen verlovingsfeest gegeven.
Het was tijdens de kerst dus dat was al feestelijk genoeg!
En anders hadden we het ook niet gedaan.

nisanlin

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #23 Gepost op: 17 augustus 2007, 21:53:04 »
Wij hadden een verlovingsfeest met 300 gasten en een taart van 8 verdiepingen  :ph34r: :wub:

Dat had natuurlijk wel een achterliggende reden. Omdat mijn vriend uit Turkije komt wisten we sowieso dat onze bruiloft of met zijn familie in Turkije zou zijn of met mijn familie in Nederland, gecombineerd zal gewoon niet lukken. En omdat ik het liefste onder Nederlandse wetgeving wilde trouwen, zijn we in Turkije met een groot feest verloofd, nu iets meer dan een jaar geleden. En precies 2 jaar na onze verloving gaan we in Nederland trouwen.

In Turkije worden verlovingen heel uitgebreid gevierd en het was dus een hele happening met een henna avond van tevoren, 's ochtends naar de kapper, make-up, het halve dorp in de achtertuin van mijn schoonouders, een feest, veel kado's, live muziek, een dvd, taart, ringen, geld, etc etc.....Het was supergaaf!!

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #24 Gepost op: 18 augustus 2007, 12:01:21 »
[quote name=\'Lyanna\' post=\'126021\' date=\'26 July 2007, 15:46\']Mijn moeder riep altijd heel hard dat ze mijn trouwjurk zou betalen als ik ooit ging trouwen. Dus ik belde haar op (ze wonen een eind uit de buurt, effe langsgaan is er helaas niet bij) met de volgende conversatie:

"Mam?"
"ja?"
"Heb je een beetje gespaard?"
"Huh?"
"Weet je nog dat je zei dat je mijn bruidsjurk zou betalen?"
"euuh .. jaaa ... "
"Nou, zullen we die maar uitzoeken dan? :biggrin:"

... stil ...

"echt?? Echt?? OOOOOHHH!@@"

:biggrin:[/quote]
Oooh, die is leuk!!! Ik krijg er tranen van in mijn ogen!!! :biggrin:

Ik weet niet meer hoe we het onze ouders hebben verteld. Was niet zo heel bijzonder denk ik. Larion z'n ouders zijn daar te nuchter voor en de mijne zagen het wel aankomen, geloof ik :)

Ik weet nog wel dat ik een vriendin had uitgenodigd om hierheen te komen, omdat we nog wel wat bij te kletsen hadden. Ik zei: Ik moet je wat vertellen. Zij zo: Jullie gaan trouwen! Ikke: DAMN!!! :) Ze zei dat ze wel zoiets had verwacht. OF dat ik zwanger was OF dat we zouden trouwen en ze achtte de kans op het laatste groter :biggrin:
« Laatst bewerkt op: 18 augustus 2007, 12:06:16 door LadyXochi »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards