collapse

Auteur Topic: Hoe breng je het grote nieuws?  (gelezen 114318 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #50 Gepost op: 5 april 2010, 21:15:43 »
Myn ouders snapten mijn hint niet, dat mn as zo'n smerige broek had...vooralzo bij de knie.. jaa.. lief is gister op zn knie gegaan...

reactie van moeders: Auuww.. dat doet zeer, ik moet volgende week ook voor MRI naart z'huis, maar dat weten jullie al wel he..

8-) myn vader kon het amper geloven trouwens! zussen en zwagers hadden het aan zien komen!

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #51 Gepost op: 5 april 2010, 23:06:28 »
Mijn man had al om mijn hand gevraagd bij mijn vader.
Mijn zusje heb ik het verteld door de telefoon. Achteraf niet zo handig aangezien ze in de auto zat en bijna de sloot in croste van gekkigheid  :laugh:

Mijn beste vriendin heb ik de verlovingsring geshowd en zij snapte de hint gelijk.

lydia

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #52 Gepost op: 6 april 2010, 00:24:18 »
mijn as was ook bij mijn vader geweest voor mijn hand.. we waren op vakantie en hebben gewoon een rondje gebeld. er komt nog genoeg om moeilijk over te doen!

Nogevengeduld

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #53 Gepost op: 6 april 2010, 08:18:15 »
Wij hebben bij multivlaai een taart laten maken met "wij gaan trouwen" erop.
Ouders en zwager uitgenodigd en de taart op tafel gezet zodat ze het zelf konden zien.

(Mijn moeder zei achteraf wel dat ze het vreemd vond dat er niks lekkers bij de koffie was. Wij waren 12,5 jaar bij elkaar en hadden ze daarvoor, als smoes, uitgenodigd. Alleen waren mijn ouders er eerder dan mijn schoonouders)
« Laatst bewerkt op: 18 april 2010, 20:46:56 door Nogevengeduld »

mimi82

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #54 Gepost op: 7 april 2010, 18:44:01 »
Wij hebben gebakjes gehaald bij de bakker, en gevraagd of ze met Marsepein iets konden doen.
En zo hebben zij het erop laten drukken.
Wij gingen op visite en namen dus wat lekkers voor bij de koffie mee.
« Laatst bewerkt op: 7 april 2010, 18:44:36 door mimi82 »

GMB

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #55 Gepost op: 7 april 2010, 19:34:27 »
Wij hebben gebakjes gehaald bij de bakker, en gevraagd of ze met Marsepein iets konden doen.
En zo hebben zij het erop laten drukken.
Wij gingen op visite en namen dus wat lekkers voor bij de koffie mee.
haha mimi dat is nou een leuke!

Faith

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #56 Gepost op: 7 april 2010, 22:59:52 »
Wij hebben gebakjes gehaald bij de bakker, en gevraagd of ze met Marsepein iets konden doen.
En zo hebben zij het erop laten drukken.
Wij gingen op visite en namen dus wat lekkers voor bij de koffie mee.

Gaaf! :)

Behalve onze directe familie (ouders, peetouders, zussen en broers) weet nog niemand het. Dus we hebben nog een kans om ook iets leuks te doen (voor vrienden en gezamelijke collega's). Dit brengt me zeker op een idee!

kattekliek

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #57 Gepost op: 16 april 2010, 19:21:42 »
met trouwen hebben wij de familie pas laat ingelicht. wij hebben de trouwkaart gegeven
Bij ons precies andersom: toen mijn vriend mij gevraagd had, wist mijn moeder het een half uur later al! Hij vroeg me dan ook ... op het erf bij mijn moeder, met zijn knie bijna in een modderplas, de schat :biggrin: Twee van mijn drie broers hebben we het die middag, dat was met Pasen, ook verteld. De derde was er niet en heb ik later die week opgebeld. De ouders van mijn vriend (broers/zussen heeft hij niet) hebben we op Tweede Paasdag ingelicht.

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #58 Gepost op: 21 mei 2010, 16:15:24 »
Wij hebben onze direct familie (gezin) allemaal een kaartje zonder afzender gestuurd.
Daarop hadden we een tekst geplakt: 'Houd 18 april 2008 vrij in je agenda svp!' (ja het is een tijdje geleden...)

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #59 Gepost op: 26 mei 2010, 11:33:45 »
ik ben in Thailand ten huwelijk gevraagd, dus het werd een telefoontje vanuit Thailand :laugh: Niets bijzonders dus! :wink:

Kastanjaa

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #60 Gepost op: 30 juni 2010, 22:05:31 »
Wij kwamen net terug uit Frankrijk en hadden de ouders uitgenodigd voor een BBQ. Doen we wel vaker. En ja, als je uit Frankrijk terug komt heb je natuurlijk een fles wijn meegenomen. Ik had het etiket los geweekt en een eigen etiket erop gemaakt. Twee girafjes die gaan trouwen (Olaf van Leendert Vis) en daar boven de datum van ons en aan de ene zijkant mijn vriend zijn naam en aan de andere kant mijn naam. Hadden ze niet verwacht!

Bij de ceremoniemeesters hebben we 2 beeldjes voor in de tuin gekocht (ze hadden net nieuwe tuin). Leuk in laten pakken en zelf een kaartje eraan gemaakt. Een hartje met onze namen erop en de datum er onder en op de achterkant de vraag of ze ceremoniemeesters wilden zijn. Eerst zagen ze het kaartje niet eens alleen de beeldjes. Wij deden net of er niets was en gingen verder met kletsen tot dat ze dus vanzelf (vrij snel) het kaartje gingen lezen!

Verder bij de overige familie niets bijzonders gedaan en gewoon langs gegaan of gebeld!

pamela

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #61 Gepost op: 1 juli 2010, 23:16:12 »
Wij hadden net een nieuw huis gekocht en enkele maanden later hadden wij een housewarming gegeven.

tijdens de housewarming (waar zo'n beetje alle genodigden aanwezig waren) heb ik mijn vader gevraagd of hij het officieel wilde aankondigen :wink: hij was wel een beetje zenuwachtig hihihi want er waren wel erug veel mensen :wink:

konden we gelijk met z'n allen proosten :biggrin:

de ouders hebben we het persoonlijk van tevoren verteld. mijn oudste zus had het vantevoren al geraden (tja zussen :wink:) en mijn andere zus was mee op de vakantie waar ik gevraagd werd (tja en ik moest het echt aan iemand vertellen!).

Natalie

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #62 Gepost op: 3 juli 2010, 20:22:43 »
Wij hebben een ''save the date'' powerpoint gestuurd over de mail in naam van onze dochter,
Erg leuke reactie's op gekregen !
Onze ouders wisten het al, dat hebben we gewoon verteld.

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #63 Gepost op: 3 juli 2010, 21:16:33 »
[font="Lucida Sans Unicode"][color="#8b0000"]Ik ben in Disneyland gevraagd en daar hebben we een ringkussentje gekocht en 3 doosjes chocolaatjes met Wedding-Mickey & Minnie erop.
Van het kussentje heb ik diezelfde dag nog een foto naar mijn beste vriendin gemms't - die snapte 'm gelijk en was helemaal door het dolle.
De doosjes chocola hebben we aan onze ouders gegeven, maar die snapten hem allemaal pas toen we er nadrukkelijk bij vertelden dat het een hint was, hahaha!
Verder hebben we het volgens mij gewoon gezegd tegen iedereen (is alweer ff geleden - okt 2007)
[/color][/font]

Skogarfoss

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #64 Gepost op: 27 juli 2010, 08:15:52 »
Mijn AS was al eerder bij mijn vader geweest om mijn hand te vragen en had ook zijn ouders verteld dat hij mij op vakantie zou vragen.
Dus toen het eenmaal op vakatie zover was, hebben we daarna beide ouderparen even opgebeld. Enkele vrienden die we net na de vakantie zagen en op het werk gewoon verteld bij de vakantieverhalen. De overige vrienden kregen het te weten door het kaartje voor de uitnodiging voor de verlovingsBBQ.

Griffiej

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #65 Gepost op: 12 augustus 2010, 21:17:59 »
Mijn vriend en ik kunnen in verband met een andere bruiloft pas in oktober vertellen dat we 17 juni 2011 gaan trouwen (we zijn al langere tijd bezig met plannen). Nu willen we niet gewoon zeggen 'we gaan trouwen', maar dit op een originele manier doen. Ook omdat we het een beetje goed willen maken dat we het al die tijd geheim hebben gehouden;) Weet iemand een leuke manier om dit te doen? Door middel van een leuk cadeautje of zoiets? Alvast bedankt!

Daniëlle B

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #66 Gepost op: 12 augustus 2010, 23:30:21 »
Het ligt er een beetje aan wat je er aan uit wilt geven.   :)
Je zou bij beautifulbag iets leuks kunnen bestellen. Een foto van jullie met een tekst, of de trouwkaart bijvoorbeeld erop laten zetten. De dames die het beheren willen er vast ook wel een leuk briefje namens jullie instoppen. Het geheel laat je dan bij je ouders bezorgen. Zoiets?

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #67 Gepost op: 13 augustus 2010, 06:54:40 »
2 champagne glazen laten graveren zodat je ouders daar mee kunnen toasten op jullie bruiloft!

xlns

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #68 Gepost op: 31 augustus 2010, 07:52:01 »
Wij hebben ons zoontje een shirtje aangedaan met voorop "Hiephiep Hoera!" en achter "op 23-06-2011 zeggen papa en mama JA!".

Vlinder81

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #69 Gepost op: 1 september 2010, 20:02:33 »
Wij hebben bij zowel mijn ouders als bij mijn schoonouders stiekem een fles Prosecco pontificaal in de koelkast gezet, maar ze zagen het bij beide niet! Dus heb gezegd dat er wat speciaals in hun koelkast stond en verteld dat we wat te vieren hadden. Uiteraard raadde m'n moeder het meteen, maar m'n schoonouders waren wel positief verrast, die hadden het niet verwacht. Maar wel erg leuke/blije reacties!

Inkie85

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #70 Gepost op: 7 september 2010, 11:30:34 »
Ik ben vrijdag 13 augustus gevraagd en donderdag 19 augustus was ik jarig. Dat hebben we het weekend erna gevierd, dus toen kwam toch de hele familie over de vloer, lekker handig. We hebben van die hele simpele slingers opgehangen, gewoon effen vlaggetjes, en daarop hadden we geschreven "WIJ GAAN TROUWEN". Best grappig om zo alle reacties af te wachten. Ik stond met mn zus te kletsen en terwijl zij halverwege een zin was, viel haar mond open, ogen werden groot en een enthousiast gefeliciteerd! Voordat mijn broer het zag was ie er al een tijdje. Ik had drinken ingeschonken en alles en ging toen naast m op de bank zitten. "Zo zusje, hoe is het met jou, ik heb je zo'n tijd niet gezien." (Ik was op vakantie geweest, vandaar). Dus ik zeg droog, "ach, kijk maar voor je (daar hingen de slingers) dan zie je wel hoe het met me gaat." Hij kijkt me verwonderd aan, wat bedoel je? "Nou, kijk maar voor je, dan zie je het wel."
Dus hij ziet eerst de slingers, daarna merkte hij de letters pas op... en toen begon ie te stralen :biggrin:

Sommige mensen hadden dus een beetje hulp nodig, maar t was erg leuk om t zo op deze manier te vertellen  :laugh:

Bruid2be

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #71 Gepost op: 7 september 2010, 12:27:13 »
Wat een leuk idee, met die vlaggen!
Ik had een taartje waar we tekst op hadden laten schrijven: wij gaan trouwen! Minder origineel dus  :)

w&ndy

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #72 Gepost op: 7 september 2010, 15:29:22 »
Wij hebben bij de bakker roze hartvormige gebakjes gehaald en zijn zo bij de ouders en opa en oma op de koffie gegaan en toen het grote nieuws verteld,de rest van de familie en vrienden hebben we een sms gestuurd:

Bij deze laten we jullie weten dat wij vanaf 24-09-2010 dhr. en mw. .... gaan heten

Vond iedereen ook leuk en begrepen de hint meteen!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #73 Gepost op: 18 september 2010, 09:08:33 »
Leuk om te lezen allemaal! Wij willen het ook wel een beetje speciaal aanpakken. Over de telefoon vind ik toch wel een beetje zonde, is toch best een bijzonder iets.
Gelukkig komen mijn ouders en opa en oma over 2 weken voor een klus weekendje. We hadden het op vrijdag al willen doen bij aankomst zogezegd, maar mijn schoon familie die we het tegelijk willen vertellen hebben die dag een bruiloft:P
Nou gaan we het zaterdag bij het avond eten doen. Dus mijn schoonouders en schoonzus en zwager en mijn ouders en grootouders en mijn zus.
Mijn zus weet al dat we besloten hadden te trouwen ( aanzoek kwam naar ons besluit om te gaan trouwen, aanzoek weet ze nog niks van) dus die gaan we inzetten om het goed geregeld te krijgen. We willen ook gelijk dan de getuigen vragen die dan mooi aanwezig zijn. Daar ben ik nog wel voor op zoek naar een origineel kleinigheidje daarvoor. Dus ideeen zijn welkom!

anietje

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #74 Gepost op: 21 september 2010, 14:07:13 »
Wij hebben de getuigen gevraagd (4 stuks) dmv een personeels advertentie.
Deze hadden we geprint op heel mooi papier in mooie sierletters.
Daarna hadden we dit ingelijst en dat schilderijtje hebben we gegeven.
(hieronder een voorbeeld van de tekst)

Vacature
GETUIGE

Na ruim 2 jaar als aparte eenmanszaken en 4 jaar als zelfstandige B.V. te hebben samen gewerkt, hebben ‘zijn naam’ en ‘haar naam’ besloten om te fuseren naar de V.O.F. ‘..hij.. en ..zij..'
(2 jaar allebei alleen gewoont en 4 jaar samengewoont)

De vacature betreft de functie getuige voor de bruidegom (en nog eentje met bruid).
Contact persoon is (zijn voor en achternaam).

Functieomschrijving;
Aanwezig zijn tijdens de huwelijksvoltrekking van
... en  ....
op vrijdag 01 oktober 2010 op de klok van 14.30 uur.

Als getuige zult u de huwelijksceremonie goed moeten volgen en vervolgens een duidelijk leesbare handtekening moeten zetten.

Er zullen 4 getuigen nodig zijn. De andere vacatures zijn reeds ingevuld.

Functie eisen;
Liefde voor het vak en voor het bruidspaar
Stressbestendig
Secuur
Goede uitstraling
In het bezit van een mooie handtekening.

Wij bieden een verantwoordelijke baan waarmee u als eerste uw stempel kunt drukken op het nieuwe huwelijk. Er moet een goede balans zijn tussen zakelijk en privé. Salaris wordt betaald in de vorm van een feestavond.

Solliciteren;
Indien u belangstelling heeft voor deze functie, dan verzoeken wij u om uiterlijk ...datum aantekenen... een kopie van uw geldig legitimatiebewijs te sturen aan;

onze naam en adres gegevens...
« Laatst bewerkt op: 21 september 2010, 14:08:27 door anietje »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards