collapse

Auteur Topic: Something Old  (gelezen 3693 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ireen

  • Gast
Something Old
« Gepost op: 19 juli 2007, 17:54:40 »
Ik had er niet zo veel mee, maar net heeft mijn nicht een zakdoekje naar mij toegestuurd, om mogelijke traantjes mee weg te pinken tijdens de bruiloft. Ze heeft het gevonden bij het opruimen van het huis van mijn opa en oma (na het overlijden van mij opa) en het is van mijn oma geweest. Omdat ze niet weet of het een oude of nieuwe is, geeft ze 'm in bruikleen. Superlief!!

Maar goed, nu nog even de rest, dan is het compleet:
Oud: we hebben een oldtimer, is dat genoeg?
Nieuw: jurk en alle accesoires, sieraden, schoenen, gewoon: alles!
Geleend: het zakdoekje
Blauw: ik kan een blauwe labello meenemen... geldt dat ook? Ik ben niet van de kouseband en het zakdoekje is niet blauw. Blauwe ogen heb ik ook al niet...

Wie heeft er nog suggesties?
« Laatst bewerkt op: 19 juli 2007, 17:55:27 door Ireen »

Alexia

  • Gast
Something Old
« Reactie #1 Gepost op: 19 juli 2007, 18:14:22 »
ik vind dat dat ook geldt hoor :biggrin:

kan je niet een blauw lintje aan je auto vastmaken :wink: o.i.d.?

loezje

  • Gast
Something Old
« Reactie #2 Gepost op: 19 juli 2007, 18:18:52 »
ik heb een blauw lintje aan mijn toselet gemaakt (in zo'n lusje voor de jarretel)

Oud: hoepel
nieuw: jurk en nog veel meer
geleend: schoenen
blauw: lintje

In eerste instantie had ik niets blauws. Toen heb ik de gever van het lintje gevraagd mij een blauw oog te slaan hihi..... Ze bood me een blauw lintje aan. Toch een beter idee!!!!

altootje86

  • Gast
Something Old
« Reactie #3 Gepost op: 19 juli 2007, 20:49:41 »
hadden/hebben jullie ook een sixpence?? (ik kreeg die van mij vandaag binnen :))

nadkid

  • Gast
Something Old
« Reactie #4 Gepost op: 19 juli 2007, 20:50:59 »
heb ik je net bij een andere threat een vraag over gesteld ;-)

Alexia

  • Gast
Something Old
« Reactie #5 Gepost op: 19 juli 2007, 22:52:02 »
ehhh wat is een sixpence? :blush:

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Something Old
« Reactie #6 Gepost op: 20 juli 2007, 01:11:50 »
Ik vind dat een oude auto ook telt hoor Ireen!! (hebben wij ook  :wink: )

Es kijken:

oud: auto
nieuw: alles
borrowed: eh... auto (haha)
blue: zit in de kousenband

Hier de betekenis van alles:

‘Iets ouds’ is representatief voor het oude leven dat je achter laat. Ook is een huwelijk de ideale tijd om familiejuwelen aan de dochter door te geven. Oude juwelen, geschonken door oudere vrouwen om afscheid te nemen van het oude leven en iedereen heeft wel een eigen favoriete ‘oude’ voorwerp. Populair zijn een foto van de huwelijksdag van je oma en opa in een zilveren hanger, de eerste tand van je aanstaande echtgenoot of  de trouwring van je moeder

‘Iets nieuws’ staat voor de nieuwe situatie na je trouwdag, het nieuwe leven dat je samen met je echtgenoot begint en alle nieuwe dingen die  je vervolgens ontdekt in het leven als getrouwde vrouw.
Veel gebruikte ‘nieuwe’  voorwerpen zijn bijvoorbeeld de sleutel van jullie nieuwe huis, een herinnering aan jullie eerste afspraakje, een nieuw sieraad of een foto van jullie samen.

Het oorspronkelijke idee achter ‘Iets geleends’   is dat men dacht dat, als een bruid iets leende van een andere, gelukkig getrouwde, vrouw, het geluk van die vrouw ook over zou gaan op de bruid. Ook staat het geleende voorwerp symbool voor de hulp van vrienden en familieleden op het moment dat hulp nodig is. Je kunt van alles lenen bijvoorbeeld  een gelukssteen,  een zakdoekje met een monogram,  een parelketting of een ander sieraad.

Blauw is een symbool van trouw, liefde en bescheidenheid en zou de stabiliteit van de relatie verhogen. Lang geleden droegen bruiden in Israël een blauw lint als symbool van liefde en trouw. Als ‘blauw’ voorwerp kiezen de meeste bruiden voor blauwe kousenband. Dit is ook vanwege het symbool van de kleur wel toepasselijk: blauw staat immers voor trouw en puurheid. Wil je geen kousenband dan kun je ook je teennagels blauw lakken, een blauw zakdoekje bij je dragen of een blauwe haarversiering in je kapsel laten verwerken.

Het muntje zou ervoor garant staan dat de bruid geen geldgebrek zal hebben tijdens haar huwelijk.

Daisy

  • Gast
Something Old
« Reactie #7 Gepost op: 20 juli 2007, 02:52:41 »
[quote name=\'Alexia\' post=\'125310\' date=\'19 July 2007, 22:52\']ehhh wat is een sixpence? :blush:[/quote]
haha ik wist het dus ook niet maar google weet alles het is dus een muntje wat je in je schoen moet doen auwie lijkt me niet echt prettig http://www.weddingsixpence.com hier staat een hele uitleg erover het is wel in het engels.
iets ouds: tiara van mijn moeder 40 jaar oud is dit oud genoeg lol
iets nieuws : Jurk
iets geleends: mag van mijn zus iets lenen wat weet ik nog niet
iets blauws : ja dan toch maar de kouseband uit de trouwbox lol
en dan het muntje uhm daar denk ik dan nog maar even over na

groetjes Daisy pffffffff kan weer eens niet slapen (zie tijd berichtje)lol

K en P

  • Gast
Something Old
« Reactie #8 Gepost op: 20 juli 2007, 07:13:46 »
Als je het echt goed wilt doen telt alleen alles wat je aan hebt/op hebt.
Auto's tellen dan niet.

Maar goed, tegenwoordig maakt de gedachte erachter toch niet meer uit en is het meer de fun of de sport om het rijmpje compleet te maken. Dan maakt het toch niet uit wat je leent of wat oud is?

Alexia

  • Gast
Something Old
« Reactie #9 Gepost op: 20 juli 2007, 08:41:28 »
ahhh... nu snap ik het :biggrin:

dat old, new, borrowed en blue begreep ik wel maar van die sixpence had ik echt nog nooit gehoord!

Ireen

  • Gast
Something Old
« Reactie #10 Gepost op: 26 juli 2007, 09:53:38 »
Voor het onderdeel "iets ouds" heb ik nog wat anders bedacht. Dat was ik helemaal vergeten.

Toen mijn ouders trouwden had mijn moeder een klein tasje van dezelfde stof als haar jurk met een zilveren (of dat nou echt is weet ik eigenlijk niet) handvast. Zoals een soort portemonnee die je kun open en dicht knippen, als je begrijpt wat ik bedoel. Dat gedeelte is dan van zilver en er zit een kettinkje aan om het mee vast te houden.

Dat tasje bewaar ik al járen! Nu kan ik het gebruiken. Maar of het bij mijn jurk staat, weet ik niet. Misschien neem ik het wel mee naar de feestlocatie en stop er wat make-up in. Dan kan ik het meenemen als ik naar het toilet ga of zo. Ik zie mij niet de hele tijd met het tasje lopen. Kleur stof is ook niet helemaal hetzelfde als mijn jurk (maar scheelt niet veel) en het is een beetje vies hier en daar.

Er zit geen blauwe vlek op  :biggrin: dus voor iets blauws doe ik misschien wel een lintje ergens onder.

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Something Old
« Reactie #11 Gepost op: 26 juli 2007, 11:19:44 »
Ik zag ook ergens een idee, dat als je dichte schoenen hebt om je teennagels lichtblauw te lakken.

Annemieke

  • Gast
Something Old
« Reactie #12 Gepost op: 26 juli 2007, 11:34:28 »
Of je doet iets blauws in het tasje?

Ireen

  • Gast
Something Old
« Reactie #13 Gepost op: 26 juli 2007, 11:38:56 »
Of ik kijk of ik nog ergens een blauwe plek heb  :biggrin:

Iets blauws in het tasje kan ook. Is makkelijer en niet zo pijnlijk  :tongue:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards