collapse

Auteur Topic: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft  (gelezen 247141 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

linda72

  • Gast
Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Gepost op: 28 augustus 2007, 07:35:04 »
ooww god ik heb er altijd al een hekel aan gehad... die bruiloften waar mensen ellenlange voordrachtjes doen die 9 van de 10 keer nog eens gigantisch flauw zijn. Mijn familie is op de hoogte dat ik hier gelukkig allergisch voor ben en vinden het deze dagen leuk om me de stuipen op het lijf te jagen door continue smsjes te sturen "hoe zou je het vinden als ik het boodschappenspel op je bruiloft doe? van het weekend moesten we ineens onze zoon afgeven bij mijn schoonzus... 1 uur later brachten ze hem weer terug. We hebben de kleine man aan een kruisverhoor onderworpen wat hij gedaan had maar er kwam niet meer uit dan snoepjes eten..... hahaha

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #1 Gepost op: 28 augustus 2007, 08:37:47 »
haha je familie is lekker op dreef. laat je niet gek maken en geniet van je laatste dagen als ongetrouwde vrouw

Lucin

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #2 Gepost op: 28 augustus 2007, 09:22:10 »
Spannend!!

Of ze doen het expres om je alleen maar de stangen of ze komen echt met een voordrachtje!

nisanlin

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #3 Gepost op: 28 augustus 2007, 09:27:30 »
hihi

Wij gaan ook altijd als we melig zijn alfabetjes maken enzo hihi echt vreselijk

linda72

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #4 Gepost op: 28 augustus 2007, 09:27:36 »
ja dat vrees ik ook lucin, ben er alleen nog niet achter welke van de twee het is

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #5 Gepost op: 28 augustus 2007, 10:50:58 »
Als je ervoor zorgt dat de ceremoniemeester er geen ruimte voor geeft, gaat het toch wel goed? Ik hoop het althans :)
Onze receptie duurt maar tot 17.00 uur en naast het handjes schudden is er niet veel tijd voor wat anders. Mijn vrienden zaten al te pesten dat ze dan wel tijd zouden máken, maar ik moet het nog bezien :biggrin:

linda72

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #6 Gepost op: 28 augustus 2007, 17:09:37 »
ladyxochi dat is een goede tip mits je een CM hebt ... wij houden het klein, geen feest alloeen diner dus vonden het niet nodig om er eentje uit te zoeken

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #7 Gepost op: 28 augustus 2007, 19:59:19 »
Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt.
Hooguit een lieve speech van iemand.


Ik weet al dat er voor ons heel hard wordt gewerkt aan het een en ander.  :huh:
Maar wij vinden het ook niet erg.
Kan me goed indenken dat je het niet leuk vindt.

Moppie

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #8 Gepost op: 28 augustus 2007, 21:34:05 »
Ik vind het niet erg als iemand iets voor wil dragen oid, als het maar niet teveel is en te lang duurt. Wij hebben dat ook doorgegeven aan de CM. Het enige wat ik echt niet ABC-tje, daar hou ik echt niet van!

Alexia

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #9 Gepost op: 28 augustus 2007, 22:09:57 »
ach ja, het hoort er nu eenmaal een beetje bij (helaas :wink: )

bij ons wordt ook al flink voorbereid!

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #10 Gepost op: 28 augustus 2007, 22:13:51 »
[quote name=\'Alexia\' post=\'130868\' date=\'28 August 2007, 22:09\']ach ja, het hoort er nu eenmaal een beetje bij (helaas :wink: )[/quote]Dat vind ik dus niet.

linda72

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #11 Gepost op: 29 augustus 2007, 06:58:17 »
ik ben het met je eens ladyxochi, de gasten horen de wensen van het bruidspaar te respecteren, het is immers hun dag. Dat er iets word gedaan vind ik niet erg mits het niet te lang is zodat het gaat overheersen. Ik heb mijn gasten allemaal verwezen nu naar mijn broer..... nog even snel op de valreep een soort CM aangewezen

Backspace

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #12 Gepost op: 29 augustus 2007, 13:17:57 »
[quote name=\'LadyXochi\' post=\'130869\' date=\'28 August 2007, 22:13\'][quote name=\'Alexia\' post=\'130868\' date=\'28 August 2007, 22:09\']
ach ja, het hoort er nu eenmaal een beetje bij (helaas :wink: )[/quote]Dat vind ik dus niet.
[/quote]

Inderdaad.  Ik vind ook dat de gasten naar het bruidspaar moet luisteren. Ik hou ook totaal niet van stukjes en ik vind het maar raar dat sommige gasten er maar over door blijven 'zeuren'..

mlein

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1163
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.marjoleinensteve.nl
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #13 Gepost op: 29 augustus 2007, 13:24:37 »
Bij ons zijn er erg veel stukjes gedaan, maar ik vond het vooral leuk om te zien hoeveel voorbereiding mensen  erin hebben gestoken. Toch wel een complimentje als ze al wekenlang met je bruiloft bezig zijn.

Wat ik vooral heel fijn vond, is dat er behalve "grappige" stukjes ook echt heel mooie dingen zijn gedaan die ons echt geraakt hebben. Zo heeft bijv mijn familie een 4 stemmig stuk gezongen met een heel mooie lieve persoonlijke tekst begeleid op cello. De tranen stonden in mijn ogen! Dat had ik echt niet willen missen, het heeft de dag juist heel speciaal gemaakt.
« Laatst bewerkt op: 29 augustus 2007, 13:24:52 door mlein »

Laura1981

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #14 Gepost op: 29 augustus 2007, 14:49:36 »
[quote name=\'mlein\' post=\'130916\' date=\'29 August 2007, 13:24\']Bij ons zijn er erg veel stukjes gedaan, maar ik vond het vooral leuk om te zien hoeveel voorbereiding mensen  erin hebben gestoken. Toch wel een complimentje als ze al wekenlang met je bruiloft bezig zijn.

Wat ik vooral heel fijn vond, is dat er behalve "grappige" stukjes ook echt heel mooie dingen zijn gedaan die ons echt geraakt hebben. Zo heeft bijv mijn familie een 4 stemmig stuk gezongen met een heel mooie lieve persoonlijke tekst begeleid op cello. De tranen stonden in mijn ogen! Dat had ik echt niet willen missen, het heeft de dag juist heel speciaal gemaakt.[/quote]

Kijk en dat soort dingen zijn wel leuk, maar ik heb ook echt geen zin om de halve avond naar stukjes te gaan staan kijken....gelukkig is mijn familie daar niet zo van, maar ik vrees dat onze cm nog flink wat werk gaat krijgen om mijn schoonfamilie en onze vrienden in de tang te houden! Haha, ach ze mogen wel iets doen, maar meer dan twee stukjes vind ik al te veel eigenlijk....
We moeten ook kunnen dansen!!  :biggrin:

Alexia

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #15 Gepost op: 29 augustus 2007, 15:50:30 »
tuurlijk moet er naar de wensen van het bruidspaar worden gekeken en die moeten zeker worden gerespecteerd! Ik heb ook al aangegeven dat ik absoluut geen ABC wil en ik ga er ook vanuit dat dit gebeurt. Verder heb ik ook aangegeven aan de CM dat ik absoluut niet de hele avond op stukjes zit te wachten, er komen 2 punten, 1 bij het diner en 1 op de avond, waar er evt. stukjes gedaan mogen worden. En zij zal aan de gasten doorgeven dat stukjes max. 5 minuten (behalve die van de ouders, maar wel die van evt. vrienden) mogen duren. Dat zal ze dan ook op de avond evt. afkappen. Haar kennende gebeurt dat dan ook.

Maar ik vind wel dat het er een beetje bij hoort. En daar verschillen we in. Misschien omdat we een andere omgeving hebben. maar bij ons worden er altijd stukjes gedaan, er wordt heel veel aandacht aan besteed en het is nooit op een negatieve manier. En als ik help met stukjes voor een ander, waarom zouden ze dat dan niet bij mij mogen doen? Dus dan zit ik misschien maar even 5-10 minuten voor l*l, maar dat heb ik ervoor over! Ik weet dat het hartstikke leuk gaat worden!

mlein

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1163
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.marjoleinensteve.nl
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #16 Gepost op: 29 augustus 2007, 16:09:45 »
[quote name=\'linda72\' post=\'130827\' date=\'28 August 2007, 17:09\']ladyxochi dat is een goede tip mits je een CM hebt ... wij houden het klein, geen feest alloeen diner dus vonden het niet nodig om er eentje uit te zoeken[/quote]

Als je er echt heel erg tegenopziet, kun je misschien ook jullie moeders (of iemand anders van wie je vertrouwd dat ze jullie smaak kennen) vragen om erop toe te zien dat niemand dingen doet die jullie niet willen.  Dan zou je bijvoorbeeld iedereen een mail/brief kunnen sturen met dat jullie geen stukjes willen, maar als ze toch graag iets willen doen wat passend is, dat ze dat even met jullie moeders bespreken en dat zij daar dan ook een passend moment voor uitzoeken. Zo kunnen zij dan screenen wat er wel en wat er niet gedaan gaat worden en hoe lang het gaat duren.

Het is zonde om je voorbereidingstijd te laten verpesten door je angst voor stukjes. Ik hoop dat je een manier vindt waarop jij er op kunt vertrouwen dat het allemaal zal verlopen zoals je wil.

Chester

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #17 Gepost op: 29 augustus 2007, 17:22:37 »
Wij hebben heel duidelijk aangegeven dat we absoluut geen stukjes wilden. Dit hebben wij zowel naar de Cm als naar de gasten die erom vroegen gedaan.

Het enige stukje wat er is gedaan was van mijn moeder, die had een mooi gedicht gemaakt over mijn jeugd en daar een bijpassend foto album bij gemaakt. Dat vond ik wel erg leuk. Verder heeft iedereen gerespecteerd dat we geen onzin stukjes wilden. Het hoeft dus niet te gebeuren, maar je moet er gewoon heel duidelijk in zijn.

loezje

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #18 Gepost op: 30 augustus 2007, 07:41:58 »
Wij wilden het ook niet en werden ook flink op stang gejaagd door familie. Die hebben uiteindelijk lekker niets gedaan. Ze hebben allemaal een A4 gehad, en daar mochten ze zich op uitleven. Dat is gebonden en aan ons gegeven tijdens het feest.

Wel hebben de 4 jongens (16/17 jaar) waar Erwin wielrentraining aan geeft een balonnenspel gedaan. 12 balonnen met 12 opdrachten erin. Voor iedere maand van het eerste jaar als getrouwd stel een opdracht. We moesten iemand uitkiezen om een ballon door te prikken en hij/zij moest dan in een bepaalde maand een opdracht doen met mij of met Erwin.
Zo moet ik met iemand gaan high tea-en, naar de sauna, een strandwandeling gaan maken, de kerstboom optuigen, chocoladeeitjes gaan zoeken en een taart bakken. Allemaal leuke opdrachten had ik!!!!

Zeker die grote lummels, het was echt wel leuk. Maar ééntje was genoeg hoor!!!!

Ik zat absoluut NIEt te wachten op ABC tjes of liedjes of stukjes, bah!

Engeltje

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #19 Gepost op: 30 augustus 2007, 13:32:44 »
wij hadden ook tegen iedereen gezegd dat we geen stukjes wilde maar tijdens het diner begonnen onze vrienden al met een vragen spel. wat uiteindelijk erg leuk was. En sávonds tijdens het feest hadden mijn ouders een abc in elkaar gezet maar met allemaal leuke momenten van ons leven. Toen kwamen de smartlappen uit de kast. Wij zaten op een stoel en mochten er eigenlijk niet vanaf was ons gezegd. Maar ik heb al mijn mannen. Man en twee zonen Bij elkaar geraapt en de polonaise ingezet en zo werd het zangkoortje al snel de rest van de rij en was het moment van stukjes voorbij en iedereen de grootste lol. Want we zijn onder mijn leiding door heel het gebouw gegaan inclu keuken en achter de bar. Niemand die de bruid maar de toegang wilde weigeren.
Als ik het stuk terug zie op de video is het altijd weer de grootste lol.

gr engeltje

Lucin

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #20 Gepost op: 30 augustus 2007, 13:47:17 »
Het is natuurlijk persoonlijk of je het leuk vindt of niet.

Wij voelen ons vereerd door de energie die mensen er in willen steken om iets in elkaar te zetten; speciaal voor ons! Wel geven we bij de CM aan dat de stukjes binnen een tijdsbestek van uiterlijk anderhalf uur gedaan worden, niet dat het feest continue wordt onderbroken door voordrachtjes.

Maar als je hebt aangegeven dat je er totaal niet van houdt, dan hebben de gasten dat te respecteren!

Doos

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #21 Gepost op: 8 januari 2008, 16:05:17 »
Hey hallo,

K heb een vraagje. Mijn broer gaat volgende maand trouwen en nu willen wij als broer en zus iets doen op het feest, maar wat.... Wij zien onszelf niet acteren dus dat willen we achterwege laten maar heeft iemand van jullie een leuk, origineel idee (dus geen ABC). Graag, want wij zitten echt met de handen in het haar en de tijd dringt dus.......please help us. Thanx

Alexia

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #22 Gepost op: 8 januari 2008, 16:25:25 »
gedicht schrijven en voorlezing
muziek (lied maken en dat door iedereen laten zingen, sta je niet in je eentje voor gek bij wijze van)

ehhh... zou het verder niet weten :)

Noukie

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #23 Gepost op: 8 januari 2008, 16:56:16 »
filmpje of diashow met foto's laten zien en daarbij steeds iets (ludieks) vertellen

chicca

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #24 Gepost op: 8 januari 2008, 17:19:19 »
een vriendin van mij heeft een keer een soort kopspijkers gedaan.
ze heeft allerlei vragen bedacht over het bruidspaar.
en de bruid moest de vragen beantwoorden die over de bruidegom gingen en de bruidegom
over de bruid. bij ieder goed antwoord mochten ze een spijker verder in een houtblok slaan.

misschien is dit een idee?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards