collapse

Auteur Topic: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft  (gelezen 246742 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

twijfeltje

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #100 Gepost op: 27 april 2012, 12:26:24 »
Ik ben stiekem ook blij dat we wel wat 'stukjes' hadden.
Niet te flauw en geen ABC, maar toch wat persoonlijke stukjes.

marian1313

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #101 Gepost op: 27 april 2012, 12:47:02 »
Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat er geen aandacht is voor de stukjes, maar je moet er wel voor zorgen dat het voor iedereen goed te zien en te horen is.
Jammer dat de vrienden zich niet geroepen voelen om iets te doen, maar hier in de regio is het gebruikelijk dat de broers/zussen en vriendengroepen een stukje doen.
Een quiz is niet zo heel moeilijk in elkaar te zetten, ipv de schoen zou je ook een grappige foto op een stokje kunnen plakken die omhoog gehouden wordt.
Ik weet dat ik het erg jammer gevonden zou hebben als er bij ons niets geweest was.

Diamond

  • Junior
  • **
  • Berichten: 122
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #102 Gepost op: 27 april 2012, 14:27:30 »
Bij ons werd ook een quiz gedaan in combinatie met spijkerslaan.
Wie een vraag goed had mocht slaan... dat ging geweldig, mijn man sloeg in één klap de dikke spijker erin. Uiteindelijk kreeg ik een dikke moker en mijn man een gewone hamer.
Zelfs met die moker kreeg ik het niet voor elkaar  :sad:  Het publiek vond het wel leuk, maar wij hadden dan ook een klein clubje.
Je kunt het interactief maken door vragen uit het publiek te halen. (wel iets voorbereiden voor het geval de gasten niet reageren)

mb83

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #103 Gepost op: 27 april 2012, 17:49:39 »
Wij hebben wel eens hoedje op sluiertje af gedaan. (zelfde concept als petje op/ petje af)
Krijgt iedereen een plastic bruidegom hoed en een zelfgemaakte sluier en werden er allemaal vragen over het bruidspaar gesteld.
Was heel erg leuk!!!

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #104 Gepost op: 27 april 2012, 19:34:14 »
Bruid en Bruidegom 10 gasten uit de zaal laten halen en tussen de knieen Oud! servies door laten geven zonder de handen te gebruiken.
Wie als eerste 20 bordjes aan de overkant heeft is klaar.
Bruid en bruidegom doen uiteraard mee!

Puzzelstukjes van een uitvergrote foto verstoppen door de zaal en wie hem als eerste in elkaar heeft krijgt een kadootje oid

zonnebloempje

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #105 Gepost op: 27 april 2012, 22:07:01 »
Bedankt voor alle reacties..

We hebben inmiddels:

Een beamer met foto/filmreportage
Een feestgids voor alle gasten die ze krijgen bij binnenkomst
Versiering binnen en buiten (uitgebreid thema)
Een ingehuurde komische act die rondloopt tijdens binnenkomst van gasten
Een voordracht waarmee het cadeau word gegeven (boek namens alle gasten)
Fotocameras voor op alle tafels (voor leuke spontane foto's tussendoor)
Er komt een band door mijn zwager en zusje zelf in gehuurd.
en een gedicht die voorgelezen word door mij maar dit is niet op het feest maar echt na het ja woord.


Wel een paar stukjes dus.. Voor de mensen hier die echt van stukjes houden en dit dus ook hebben verwacht of zouden verwachtten op de bruiloft, zouden die hier blij mee zijn?
Of zou dit te weinig zijn qua verwachtingen..

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #106 Gepost op: 28 april 2012, 19:39:57 »
Zonnebloempje, volgens mij hebben jullie een mooi lijstje aan activiteiten neergezet.
Ergens houdt het ook op toch? Als mensen niet willen, wat moet je dan? Denk je dat je zusje het leuker vindt als er mensen een ABCtje staan op te dreunen, terwijl ze daar eigenlijk op dat moment helemaal niet willen staan, dan dat er niets (of in ieder geval minder dan verwacht) wordt gedaan, maar iedereen het wel gewoon leuk vindt om er te zijn (en er niet tegenaan hoeft lopen te hikken dat ze straks nog 'op' moeten)? En je zwager wil eigenlijk geen stukjes toch? Dan is dit toch de perfecte gulden middenweg? Je hebt je best gedaan lijkt me zo!

Lien78

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #107 Gepost op: 28 april 2012, 19:40:29 »
Ik weet niet wat je budget is, maar een videozuil is misschien wel leuk? Wij doen geen stukjes, maar wel zo'n zuil. Kan iederen max. 1 minuut wat inspreken. Ding staat de hele middag en avond op de locatie, dus je krijgt heel nette felicitaties in het begin, en later meer van 'het bier is heeeeul lekker!' als de avond wat vordert. :wink:
Kosten zijn ca. 200 euro.

twijfeltje

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #108 Gepost op: 29 april 2012, 01:33:08 »
Zo'n zuil is denk ik niet wat je zus verwacht, dus een leuke verrassing en achteraf leuker om naar terug te kijken.
Die herinnering vervaagt niet.

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #109 Gepost op: 29 april 2012, 11:08:23 »
Denk dat jullie al heel wat doen!
Niet te druk over maken, genoeg is genoeg toch? Liever iets waar je achter staat dan iets wat je verplicht moet opdragen

Nogevengeduld

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #110 Gepost op: 29 april 2012, 11:17:45 »
Ik vind het al redelijk veel wat je gepland hebt. Zeg ik die liever geen stukjes wilde en ze ook niet kreeg en dat achteraf toch wel jammer vond.
Want het moet natuurlijk geen bonte avond worden

Diamond

  • Junior
  • **
  • Berichten: 122
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #111 Gepost op: 29 april 2012, 17:13:01 »
Ik vind dat je al veel voor elkaar hebt gekregen, petje af daarvoor!
Het is natuurlijk lastig om stukjes te regelen als de gasten dat zelf niet willen. Ik bedacht net iets wat ik wel vaker heb meegemaakt.
Je kunt de gasten iets laten meenemen, iets waar het bruidspaar wat mee heeft natuurlijk. Dat kan bv zijn chips of koffie (alles wat er mee te maken heeft zoals pads, filterzakjes, koffiekopjes), zo kregen wij van alles met nootjes (wij hadden muziek als thema)
Vervolgens laat je het bruidspaar door de zaal lopen om het te verzamelen. Het is interactief maar je laat de gasten geen stukjes doen.
Succes met organiseren.

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #112 Gepost op: 30 april 2012, 18:43:26 »
@ zonnebloem..
Ik reageer wat laat
Citaat
k weet niet of je een budget te besteden hebt, maar anders zou je eens kunnen kijken bij lievergeenstukjes.nl.
Zij komen met z'n tweeen op de bruiloft en geven een leuke, improvisatie show, waarbij ze het bruidspaar en de gasten op een leuke manier betrekken.
Maar ik weet niet of dat is wat je zoekt?

Ik weet geen rpijzen, op de site staat allen dat ze niet duur zijn :huh:
Indirect lever je als gasten dan wel je bijdrage, maar heel spontaan en je hoeft er zelf niet over na te denken..

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #113 Gepost op: 23 juli 2012, 20:49:20 »
Mijn ouders zijn binnenkort 25 jaar getrouwd en geven een gezellig feest voor de hele familie op een rondvaartboot. Ik ben ceremoniemeester ( ach ja, :wink: zo handig zijn ze niet met internet) dus help ze een beetje met de uitnodigingen, corsages maken, gastenlijst hanteren enzovoorts.

Mijn zus en ik willen graag iets `doen`. Erg lastig, want wat is nu iets? Een powerpoint gaat hem niet worden, omdat er geen beamer aan boord is en ik geen flauw idee heb hoe ik dat zou moeten organiseren. Plus dat ik daar geen zin in heb :wink:

Dus we moeten met een techniekloos idee komen.. Een abc vinden we wat langdradig, een lied zullen mijn ouders niet echt waarderen. Foto`s verwerken lijkt ons erg leuk! Heeft iemand hier een briljant idee?

junebride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1355
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #114 Gepost op: 23 juli 2012, 21:29:08 »
Misschien een leuke fotocollage met grappige teksten.
Een fotoboek met verhaaltjes over je ouders en jullie bij de foto's of alle gasten vragen een blad te maken met een foto van hen en je ouders en daar een tekst voor hen bij te bedenken en dit bundelen als een boek. Dan kunnen jullie dit hen op de dag zelf geven.

Een boek, kalender of collage met allemaal grappige onderkanten en dan als hoofd een foto van gasten er op.

Dit zijn de eerste dingen die in mij opkomen.

idgnkv

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #115 Gepost op: 23 juli 2012, 21:40:55 »
Toen mijn ouders 25 jaar getrouwd waren hebben wij, de kinderen, allemaal filmpjes gemaakt over gebeurtenissen in het leven van mijn ouders: hun ontmoeting , hun trouwen (ik in de trouwjurk van mijn moeder, broer in het pak van mijn vader), geboorte van een kind (mijn zus heeft een pop gebaard haha) en dingen op het werk. En die filmpjes hebben we op de feestavond getoond met een korte toelichting. Nu heb je dus geen scherm en met z'n tweeën gaat het misschien wat lastiger, maar misschien zou je korte toneelstukjes kunnen doen met behulp van wat andere mensen.
« Laatst bewerkt op: 12 februari 2015, 18:37:59 door idgnkv »

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #116 Gepost op: 23 juli 2012, 22:21:00 »
Laatst bij eenzelfde gelegenheid van mijn oom en tante hebben we een soort 'reis door de tijd' gemaakt. We hadden allemaal foto's vanaf het moment dat ze elkaar ontmoetten, trouwen, kinderen, kleinkinderen. Dus alle belangrijke dingen van toen tot nu. En daar dan wat leuks bij vertellen. Oh ja en ze hadden er ook bijpassende muziek onder gezet wat toen hits waren enzo. Erg leuk vooral de foto's van vroeger zijn heel leuk :biggrin: We hadden toen wel een powerpoint maar je kunt het ook zonder doen dat je bv de foto's uitvergroot en print op een groot papier ofzo en dan daar omhoog houdt en
dat de ander iets vertelt.
Succes!

misseagle

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #117 Gepost op: 23 juli 2012, 23:06:38 »
Ik ben zelf CM op de bruiloft van een goede vriendin van me.. En dat is uiteraard net wat anders, maar wij doen met onze vriendengroep een quiz.
"Hoe goed kent het bruidspaar elkaar eigenlijk?"
En dan dus vragen stellen aan de bruid over de bruidegom en andersom.
Kunnen hele grappige dingen bij zitten :)

Is dat niet iets?
Wij doen het met een powerpoint of movie maker maar kan ook goed zonder!
En dan elke keer als ze een vraag goed hebben dan prikken ze een ballon door.. Wie de meeste ballonnen "wegprikt" heeft gewonnen.. Zoiets?!

PrachtigFeest

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #118 Gepost op: 24 juli 2012, 09:48:25 »
Leuk idee, de ballonnen bij de quiz! Quiz is sowieso leuk om te doen!

Jullie zouden ook een heel mooi gastenboek kunnen maken met foto's en daarin ruimte voor handtekeningen en korte verhalen. Dan zou je allerlei foto's kunnen verzamelen van vroeger tot nu en zo kunnen plaatsen in het boek dat mensen erom heen kunnen schrijven. Ook zouden jullie die foto's op kaartjes kunnen drukken en die kaartjes uit kunnen delen zodat mensen er een wens op kunnen schrijven en die later in een enveloppe kunnen doen en aan het bruidspaar kunnen geven. Of: als je een beetje geld hebt plak je alvast een postzegel op de voorbedrukte enveloppe en vraag je mensen om exact een week later hun wens op te sturen, zodat ze ineens allemaal post krijgen!


Hebben jullie een bandje? Je zou ook "muziek kunnen personaliseren" door te vragen of er wat leuke liedjes en verwijzingen in kunnen worden verwerkt.

Wat overigens een leuk idee is ( bij beperkt aantal gasten, en als de groep aansluit op een dergelijk idee), is om als je wijn schenkt ook daar een "reis door de tijd" in te verwerken. Dus: per wijnmoment een nieuw kaartje om het glas ( kan als je niet zoveel gasten hebt) met daarop een foto van het bruidspaar. Dus: eerste ronde: jonge wijn, jonge foto's. Tweede ronde: rijpere wijn, "rijpere" foto's. Dit kan overigens ook met hapjes, of andere dingen.

Veel plezier!

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #119 Gepost op: 24 juli 2012, 10:06:45 »
Die quiz is echt een heel erg leuk idee! Gaan we even op verder borduren hier thuis :)

En om die foto`s in het gastenboek te verwerken is inderdaad ook een leuk idee!

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #120 Gepost op: 24 juli 2012, 10:50:22 »
Wij hadden niet echt een stukje bij het 25e jarige huwelijk van mijn ouders, maar wij hebben een kwartet gemaakt en twee versies van een elektrospel (je weet wel waarbij je plaatjes/teksten moet combineren).

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #121 Gepost op: 24 juli 2012, 12:31:35 »
Bij het 50 jarig huwelijk van mijn opa en oma heb ik samen met mam een stuk geschreven over de gebeurtenissen in het leven, op een grappige manier. (Sorry weet even de term er niet voor, satirisch ofzo?) en dat hebben mam en ik toen voorgedragen zeg maar. Was wel erg leuk om te doen en de zaal lag flink plat.
Bij het 25 jarig huwelijk van mijn ouders hebben we eigenlijk bewust niet zo iets gedaan (maar weet echt niet meer wrm), maar was het hele feest een verassing voor ze en hebben we een foto van de kinderen (met aanhang en hond) gemaakt en die gegeven met een kort verhaaltje.

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #122 Gepost op: 25 juli 2012, 08:35:00 »
Een levensboom, met de geboorte van jullie ouders, de jaren die volgen, het samenzijn, trouwen, jullie geboortes tot nu. Van alle markante dingen een foto, die op 2 lijnen plakken en uiteindelijk een boom vormen?

Mikey

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #123 Gepost op: 25 juli 2012, 11:22:27 »
Om op de ballonnen voor te borduren:
Je had bij die bruiloftquiz met Winston Gerschtanowitz ook een quiz met ballonnen.
Het stel kreeg dan allebei roze en blauwe ballonnen, dan werd er een vraag gesteld en als het antwoord de vrouw was prikten zij een roze ballon en als het antwoord de man was prikten zij een blauwe ballon door. Dit moesten zij dan onafhankelijk van elkaar doen en dan werd er gekeken of ze het met elkaar eens was (en zo niet was er natuurlijk een discussie tussen hen). De vragen waren dan iets als 'wie geeft er het meest geld uit' of 'wie start er de meeste ruzies'

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #124 Gepost op: 25 juli 2012, 12:15:36 »
@Mikey: Voor mijn ouders zijn dat soort vragen denk ik iets te confronterend :tongue: En de ballonnen knappen wat te hard qua geluid ( is mijn moeder gevoelig voor) .

Iemand andere leuke invullingen/ideeen voor een quiz? Is het ook leuk om de hele familie bij zoiets te betrekken?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards