collapse

Auteur Topic: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft  (gelezen 246731 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #25 Gepost op: 8 januari 2008, 21:50:00 »
Bij mijn ene oom en tante hebben ze Blik op de weg nagedaan, ze hebben hun auto geleend en daarmee een filmpje gemaakt.
Zo werden wij als nichtje en neefje bijvoorbeeld bijna van de sokken gereden en gingen ze linksom de rotonde om.
Mijn tante dacht de eerste minuut van: "Hoe kun je ons hebben achtervolgd, dat heb ik helemaal niet gemerkt!".
Erg grappig.
Hoop dat je het een beetje snapt zo haha  :rolleyes: .

Bij mijn andere tante en oom hebben ze een filmpje gedaan in de trant van "10 jaar later".
Een paar vrienden van ze hebben zich verkleed als woonwagenkamp bewoners over de top, met het idee dat zij dat voorstellen.
Dus met ontzettend geblondeerd haar,  gouden ketting etc.
En zo lieten ze zien dat ze met 9 kinderen in een caravan woonden en allemaal van die ongein.
Ook erg leuk.

Suusje1982

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #26 Gepost op: 8 januari 2008, 22:30:10 »
wat een leuke dingen/ ideetjes al hier!! :) dit wil ik zelf ook!! :) haha
misschien kan je al jullie leuke/ goede herinneringen op een leuke manier aan ze vertellen?

ik heb nog een ideetje! :)

een soort photoplay :) foto's laten zien en dan moeten zij raden waar die foto van was/ wanneer het genomen is? wie wat waar enzovoort, snappie?

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #27 Gepost op: 9 januari 2008, 07:55:32 »
Ik heb ook een keer iets leuks meegemaakt. Ook vragen over het bruidspaar. Sommige ook wel een beetje pikant, bijvoorbeeld: Wat wil de bruid het liefs als ze wakker wordt? Doorslapen of seks :biggrin:

Het was een spel voor de gasten. Alle gasten moesten in vak A of B gaan staan en de mensen die het fout hadden vielen af. Het antwoord wordt natuurlijk gegeven door het bruidspaar. De vragen gingen ook over dingen die de bruid bijvoorbeeld ooit eens gezegd heeft, maar die ze zelf niet meer weet.

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #28 Gepost op: 9 januari 2008, 11:19:41 »
Bij een bruiloft waar ik pas geweest ben werd een quiz georganiseerd. Het bruidspaar moest met de ruggen naar elkaar toe op de dansvloer komen zitten en de quizmasters stelden vragen. Bruid en bruidegom moesten, onafhankelijk van elkaar, de vragen beantwoorden. Er waren meerkeuzevragen en open vragen. De vragen leverden veel hilarische momenten op, zowel  bij de gasten als bij het bruidspaar. Er zaten ook wel wat gedurfde vragen bij zoals 'waarvoor heeft de bruidegom een nachtje in de cel gezeten?' (waarop de bruidegom riep: pap, mam, ik moet jullie iets vertellen.. was overigens voor wildplassen :wink:) en leuke meerkeuzevragen met uitspraken van bruid of bruidegom, de ander moest dan kiezen wat hij/zij echt gezegd had.

nisanlin

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #29 Gepost op: 9 januari 2008, 11:36:14 »
[quote name=\'LadyXochi\' post=\'143873\' date=\'09 January 2008, 07:55\']Ik heb ook een keer iets leuks meegemaakt. Ook vragen over het bruidspaar. Sommige ook wel een beetje pikant, bijvoorbeeld: Wat wil de bruid het liefs als ze wakker wordt? Doorslapen of seks :biggrin:

Het was een spel voor de gasten. Alle gasten moesten in vak A of B gaan staan en de mensen die het fout hadden vielen af. Het antwoord wordt natuurlijk gegeven door het bruidspaar. De vragen gingen ook over dingen die de bruid bijvoorbeeld ooit eens gezegd heeft, maar die ze zelf niet meer weet.[/quote]
:biggrin: zoiets is echt leuk, niet alleen voor het bruidspaar maar ook voor de gasten!

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #30 Gepost op: 9 januari 2008, 16:02:44 »
[quote name=\'nisanlin\' post=\'143915\' date=\'09 January 2008, 11:36\']:biggrin: zoiets is echt leuk, niet alleen voor het bruidspaar maar ook voor de gasten![/quote]Ik kende ze helemaal niet, want mijn man en ik waren nog maar een paar maanden bij elkaar, maar ik vond het enorm leuk! En ook de opa's en oma's deden mee! En de kinderen. Iedereen eigenlijk :biggrin:

drieke

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 986
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #31 Gepost op: 9 januari 2008, 19:17:20 »
toen mijn broer trouwde hadden wij ook een quiz gemaakt, wie doet het, de bruid of bruidegom, bv wie wast het vaakst af... bruid en bruidegom konden met een laken tussen hen in het goede antwoord geven, als ze beide hetzelfde antwoord hadden kregen ze een woord.. de gasten mochten af en toe ook hun mening geven dmv gekleurde kaartjes, ook een aantal open vragen, zoals schrijf elkaars telnr op en dat dan controleren en via een ingesproken geluidsfragment een 06-lijn laten horen... en zulke dingen  meer.. aan het einde moesten ze van de gekregen woorden een zin maken (wij nodigen jullie allemaal uit morgen bij ons te komen bbq-en) waarop bruidegom natuurlijk zegt wij hebben geen bbq, waarop zij de 'hoofdprijs' kregen... een oude bbq (leuk detail was dat de vriendengroep een echte bbq wilde geven als kado... :cool: oeps!

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #32 Gepost op: 13 januari 2008, 15:50:40 »
Dit heb ik eens gehoord op een trouwerij, wat wij daarna op een andere trouwerij ook hebben opgevoerd.

Je hebt nodig:
vaas of iets anders waar je iets in kunt doen
1 euro munt
2 euro munt
briefje van 5 euro
10 euro
20 euro
50 euro
100 euro
evt. 200 euro


Beginnend met de tekst:
jullie hebben heel veel cadeautjes mogen ontvangen van al jullie gasten, dus is het wel handig om een vaas als deze te krijgen. (overhandigen aan de bruidegom)

Daarna teksten (leukste is rijm) verzinnen in de trant van:
Jullie voorbereidingen naar het huwelijk heeft jullie zoveel geld gekost, hier een euro omdat jullie dat zo goed hebben uitgedost.
Niet de kosten alleen van de trouwerij liepen hoog op, ook de verbouwing was een flinke strop. Dus twee euro voor in de envelop.
zo door gaan tot de 100 (of evt. 200 euro, hangt een beetje vanaf hoeveel je kunt verzinnen)
Maar daarna draai je de rollen om, je gaat teksten verzinnen zoals deze:
Jullie zijn al heel vroeg begonnen met sparen, een heel eind terug. Dus genoeg geld gehad voor deze trouwerij, dus geef die 200 euro maar terug en vlug.
Totdat ze alleen nog de vaas over hebben...en dan een opmerking dat ze die mogen houden voor de moeite.
Daarna kun je eventueel nog wel een cadeau (kleinigheidje of iets dergelijke) overgeven. Wij hadden een kalender gemaakt met de foto's van het vrijgezellenfeestje.

Zeer geslaagd...en je moet vooral de gezichten van het bruidspaar vast leggen, want ze krijgen eerst ontzettend veel geld...en uiteindelijk houden ze niets over.

Kleintje

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #33 Gepost op: 12 februari 2008, 09:22:33 »
Hoi allemaal,

Ik maak me een beetje zorgen over een lollig 'grapje' die mijn schoonfamilie wil uithalen. Het zit zo: in 2004 is de zus van mijn vriend getrouwd. Ze was de eerste in mijn schoonfamilie die trouwde en ze gaven een groot feest (wat overgens een erg leuk feest was) waarbij het bruidspaar duidelijk had aangegeven geen stukjes of iets degelijks te wensen. Dit werd dan ook gerespecteerd waardoor (naar mijn mening) het feest een groot succes was.
Twee jaar later trouwde de tweede in het gezin: de broer van mijn vriend. Zij vonden het wel leuk als er stukjes werden gedaan, en omdat de familie en collega's van de bruid wat gingen doen, kon mijn schoonfamilie niet achterblijven. Zo werden wij lichtelijk gedwongen om met een lied mee te doen. (het o zo originele farce majeur lied) Alleen mijn schoonouders en schoonzus (die zelf dus niks wilde op haar feest) vonden het leuk om te doen. Maar goed.
Nu is dus het moment aangebroken dat mijn vriend en ik gaan trouwen (29-5-08) en heb ik vanaf de verloving aangegeven geen liedjes of andere troep op ons feest te willen. Nu vonden mijn schoonouders en schoonzus het twee jaar geleden zooo leuk om dat lied te doen, dat ze hints aan het droppen zijn, bij ons ook zo iets te willen doen. Het is allemaal een beetje op een plagerige toon, en dat is leuk omdat ik dan lekker op de kast te jagen ben. Iedere keer als we het over het feest/entertainment hebben zegt mijn schoonmoeder (die bekend staat om het niet voor zich kunnen houden van geheimen) dingen als: "ja ja, dat gaat erg leuk worden." en "Wacht maar af, jullie merken het wel."
Ik word hier dus helemaal gek van en weet niet meer hoe ik duidelijk kan maken dat we echt niks willen, maar dan ook ECHT NIKS. Ik heb het dus al heel vaak gezegd, maar dan wordt het niet echt serieus genomen.  

Wat kan ik hieraan doen?

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #34 Gepost op: 12 februari 2008, 09:47:57 »
Een ceremoniemeester aanstellen en hem Heel Duidelijk maken dat jullie absoluut geen stukjes/liedjes o.i.d. willen kan een begin zijn. Wel een brede ceremoniemeester nemen of een heel overtuigende, liefst eentje die zowel breed als overtuigend is trouwens want dan durven de mensen echt geen stukjes meer te doen :)
Verder: met de band afspreken dat de microfoon onder geen beding wordt afgegeven aan iemand anders dan jullie zelf (en evt. de ceremoniemeester), als je geen band hebt iets dergelijks met de andere muzikale invulling regelen. Zorgen dat de dansvloer, als die er is, constant vol staat zodat er geen ruimte is om te verzamelen voor hen die 'kwaad willen' :wink:
De ceremoniemeester moet wel iemand zijn die jullie volledig vertrouwen! Dus niet iemand die alsnog een geintje uit gaat halen met een liedje ofzo..
Succes!

Kleintje

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #35 Gepost op: 12 februari 2008, 09:59:46 »
o ja, de ceremoniemeester is de broer van m'n vriend. Ja, diegene die het zelf dus niet erg vond om stukjes te krijgen. Hij is gelukkig niet het type die graag in de belangstelling staat, dus hij zou zelf niet graag meedoen. Maar goed, m'n schoonmoeder kan erg goed overtuigen...

Bedankt voor de tip over die microfoon, ik denk dat dat al wel kan helpen.

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #36 Gepost op: 12 februari 2008, 10:03:58 »
Het maakt niet uit of hij het zelf wel of niet erg vond om stukjes te krijgen, hij is op jullie trouwdag voor jullie bezig, hij hoort jullie wensen te behartigen. Dus gewoon nogmaals duidelijk maken, op een serieuze manier en in een persoonlijk gesprek met hem (niet met de hele familie..) dat jullie geen stukjes of liedjes ofzo willen. Ongeacht wat de schoonmoeder zegt!

loezje

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #37 Gepost op: 12 februari 2008, 10:35:57 »
wij wilden ook NIETS!

Ook vanuit de kant van mijn ouders waren er volop speculaties over wat ze zouden gaan doen. Gelukkig ken ik ze een beetje en ze hebben uiteindelijk ook niets gedaan hoor.
Laat duidelijk aan de cm weten wat jullie wel en niet willen, en zeg m dat het geen grap is. Hij zal vast aangeven bij de familie dat het niet gewaardeerd wordt. Misschien wil je wel iets anders? Bijv een klein gedichtje van een nichtje of een toespraakje van je vader? Dat kun je dan ook zeggen.

Ivy

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #38 Gepost op: 12 februari 2008, 11:55:49 »
Bij osn wordt het ook niet gewaardeerd.. En wat Mar1981 zegt hebben wij dus ook gedaan.. En hopen dat dat werkt. Onze cermoniemeester is wel breed, en onze DJ's zijn twee bomen van kerels....
Voor onze families hoeven we sowieso niet echt bang te zijn. eigenlijk.. Nu ik dit alleen las herinner ik me een bruiloft van een collega waar we hebben gezongen (aaah zo niet mijn idee).. Moet ik het op mn werk ook maar ff duidelijk maken....

marjolein

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #39 Gepost op: 12 februari 2008, 12:42:22 »
Als jullie CM nog een extra briefje met informatie bij jullie kaart doet, dan kunnen zij in deze brief nogmaals een verzoek doen dat het bruidspaar geen stukjes, liedjes etc. wenst.
Iedereen weet dan dat jullie dit absoluut niet willen en als mensen het dan toch doen dan weet iedereen dat degene die toch een stukje doen, zich niet aan de wens van het bruidspaar heeft aangepast.

Ikzelf ben ook geen voorstander van stukjes, mijn a.s. vindt het wel leuk  :unsure: . Ik laat het dus niet verbieden, maar stukjes moeten wel worden aangemeld bij de CM's, zodat we maar maximaal 3 stukjes krijgen en we in ieder geval niet 3x hetzelfde liedje aan hoeven te horen.

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #40 Gepost op: 12 februari 2008, 12:50:48 »
Wij willen dus ook niet van die 'leuke' stukjes en annekdotes over ons. Wij hebben gelukkig een CM die dat als een van de eerste dingen vroeg en zelf ook een hekel heeft aan die dingen. Hij gaat iedereen duidelijk maken dat wij die dingen niet op prijs stellen. Ik heb hem zelfs duidelijk gemaakt dat wanneer iemand die avond toch een poging doet, hij die persoon mag verwijderen van het feest.  :biggrin: . Dus voor hem was het duidelijk dat wij dat echt niet tollereren. Bij mij in de familie waren er al wat sippe gezichten, maar begrepen het ook wel dat wij niet zitten te wachten erop.

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #41 Gepost op: 12 februari 2008, 14:19:04 »
Ik wilde wel graag stukjes, maar mijn man niet, dus hebben we het niet gedaan. Wij hebben de CM ook duidelijk gemaakt dat er geen stukjes gedaan mochten worden. Helaas had hij het iets te letterlijk opgevat en mocht mijn vader bij onze binnenkomst op de receptie ook geen speech geven! En hij had nog wel een hele mooie voorbereid :sad:
Ik kan me er nog boos/verdrietig van worden. :sad:

Enfin, als ik het echt niet had gewild en iemand zou het toch doen, zou ik gewoon weglopen op het moment dat ze klaar zouden gaan staan. Als dat niet lukt zou ik ze dus echt een ijskoude blik gedurende het hele stuk geven en als ze klaar waren zeggen: "Klaar? Mooi, dan kan het nu misschien wél leuk worden."

Ja sorry hoor, maar als je ruim vantevoren aangeeft dat je écht niets wil, dan kunnen ze echt door de stront zakken! En de CM dan meteen erachteraan, want het is zijn/haar taak om dit soort dingen te voorkomen.

Mja, ik kan soms heel hard zijn.

Kleintje

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #42 Gepost op: 12 februari 2008, 14:29:51 »
Ik zat er ook aan te denken om dan gewoon weg te lopen. Dat heb ik dan ook gezegd: Als iemand het waagt, moet ik toevallig plotseling naar het toilet op dat moment. En dat kan wel even duren.

Maar goed, ik heb natuurlijk ook geen zin om sip te zijn op ons eigen feest. Voorkomen is beter dan genezen zeggen ze dan.

Bedankt allemaal voor de berichtjes. Ik denk inderdaad dat het het beste is om de CM goed duidelijk te maken dat we dit niet willen. Slechte CM die daar geen gehoor aan geeft.

Zijn er trouwens ook stelletjes die al getrouwd zijn en die ongewenste stukjes kregen? Of juist wel stukjes wilden, maar het niet kregen en het erg hebben gemist?

groetjes

16mei

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #43 Gepost op: 12 februari 2008, 19:10:34 »
wij willen dus ook absoluut niks, alleen maar feesten en zullen dus de dj deze instructie ook geven, je draait de muziek niet uit maar gaat gewoon door al zingen ze het hoogste lied. Wij houden hier niet van hoe "goed"het misschien ook bedoeld is.

Alexia

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #44 Gepost op: 12 februari 2008, 19:40:30 »
tja, ik heb weinig meer op bovenstaande reacties toe te voegen...

wij vinden het best humor dus ze gaan bij ons hun gang maar :)
maar dat is voor iedereen verschillend.

Sue

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #45 Gepost op: 14 februari 2008, 15:57:09 »
Wat al eerder is gezegd, aangeven!!

Wij hebben onze CM verteld dat er evt tijdens het diner gespeeched mag worden (om te voorkomen dat je krijgt wat LadyX had) maar dat er tijdens het feest echt absoluut niets gedaan mag worden. En onze CM is streng genoeg dus ik heb er het volste vertrouwen in.
Succes ermee

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #46 Gepost op: 15 februari 2008, 04:27:59 »
Bij ons mocht er best een stukje worden gedaan.
Maar het mocht niet de overhand krijgen, uiteindelijk zijn er 3 korte stukjes gedaan en nog super leuk ook!

Wat de rest al zegt, zorg dat je CM weet wat jullie wel en niet willen.

Kitty78

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #47 Gepost op: 15 februari 2008, 07:13:50 »
Ik ben daar heel hard/makkelijk in, ik wil het niet, gebeurt het wel....kan diegene meteen naar huis :biggrin:

Ivy

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #48 Gepost op: 7 maart 2008, 13:49:58 »
pff wij willen ook geen stukjes.. Nu krijg ik te horen dat mijn familie wat wil gaan doen.. Ik ben echt verbaasd.. Vind mijn familie zooo niet de personen om zoiets te doen! Had dat echt niet verwacht... Maar nu kan ik ze dus even in gaan lichten dat we dat niet willen.. Een leuke speech tijdens het eten mag, maar verder gewoon lekker feesten en geen liedjes..
Vind het echt vervelend dat ik ze nu moet gaan vragen dat niet te doen.. grrr...

Noukie

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #49 Gepost op: 7 maart 2008, 14:18:45 »
Wij willen ook absoluut geen stukjes of andere goedbedoelde onzin. Ik heb dit vermeld op onze site (adres staat in de uitnodiging) en de CM stuurt ook nog een brief waarin ze dit aangeeft. Er zijn al mensen die haar gebeld hebben voor stukjes... maar we blijven bij ons besluit. Vind het echt verschrikklijk!! Degene die het in zijn hoofd haalt toch iets te doen, wordt met niet al te zachte hand verwijderd en krijgt een hele boze bruid achter zich aan, haha  :biggrin:
« Laatst bewerkt op: 7 maart 2008, 14:19:40 door Noukie »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards