collapse

Auteur Topic: Huwelijksreis naar Bali  (gelezen 43141 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frickie

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #75 Gepost op: 9 november 2009, 17:53:59 »
en en? hoe is bali?..

Elena83

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 750
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #76 Gepost op: 16 november 2009, 23:17:59 »
[quote name=\'Frickie\' post=\'281841\' date=\'09 November 2009, 17:53\']en en? hoe is bali?..[/quote]

Schandalig... Ik zie nu pas je reactie  :ashamed:

We zijn 20 dagen naar Bali geweest. We hebben op 3 verschillende locaties gezeten.
En het was echt geweldig!!!
Prachtige natuur, heerlijk eten, lekker cocktails, lekker gerelaxt!! Wij werden echt behandeld als koning en koningin...haha....
De mensen zijn echt super vriendelijk.

Wij zaten in 4 en 5 sterren hotels, en daar hebben we absoluut geen spijt van!!
We  hebben een paar keer een privé chauffeur gehuurd voor een hele dag, en dat is ons prima bevallen.  :biggrin:
Een kookles en een spa behandeling zijn ook echte aanraders.

Een vakantie om nooit meer te vergeten   :wub:

daantje84

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #77 Gepost op: 18 november 2009, 12:24:21 »
Leuk om te horen dat het een geweldige vakantie was!

Wij zitten er ook aan te denken om naar Bali te gaan op huwelijksreis, maar dan in een privè-villa.

Lijkt me heel heerlijk die luxe!

In welke plaatsen zijn jullie geweest en heb je nog tips voor bezienswaardigheden??

Femke

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #78 Gepost op: 18 november 2009, 16:39:57 »
zei ik toch, Bali is heerlijk!!!

annakrylova

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #79 Gepost op: 20 november 2009, 14:39:17 »
Wij waren op Bali 20 sept-1 oktober
Hotel Santika Beach resort Tuban

Nou onze honeymoon zelf was leuk en geweldig! Bali vond ik en mijn man wat minder qua sfeer buiten het hotel.
In hotel alles erg mooi, schoon, iedereen is vriendelijk. Maar op de 5e dag hadden wij al genoeg van elke keer horen 'excuse me, excuse me'. Beetje irritant vonden wij het.
Verder buiten hotel is erg erg druk, veel auto, het stinkt ook erg naar riool en uitlaatgassen. Het eten buiten hotel is erg duur - net als of duurder dan in Nederland. Als je beetje geen cafe maar een restaurant neemt dan ben je snel 60-80 euro kwijt. Wat goedkoper kan je bij PizzaHut en KFC eten maar dat doe je toch niet 10 dagen. Wij hebben een keertje in Discovery Plaza gegeten boven in Balinese fast food en het resultaat: buikgriep voor 3 dagen, erg heftige en erge.
Verder wilden wij nergens heem omdat  20 km verderop gaan moest je 2 uur in de auto zitten, dan heb je al snel geen zin in. De autos met prive- bestuurder zijn super goedkoop, maar als snel heb je geen zin 3 uur in auto zitten naar uitlaatgassen ruiken.
Nog wat ons niet echt beviel was dat na 18.00 is er al erg donker en je heb verder niks te doen behalve of in de kamer zitten of wandelen. Er is helemaal geen entertainment, ja wel 1 keertje per week- balinese dance.

Positieve momenten zijn dat in hotel is erg rustig, weinig mensen, weinig kinderen, erg mooi zonsondergang, de zee is rustig maar niet echt spectaculair of zo.
Hotel 4* was ook best wel okey maar voor die geld verwachtte wij wat meer en betere kamers.

Wij hadden een hotel geboekt voor onze honeymoon, wat denk ik een fout was. Naar Bali ga je lekker is echt dure chique bungalow met een privé zwembad, dan heb je nergens last van buiten.  Misschien de streek was beetje verkeerd voor ons, maar wat ik hoorde bij andere streken dat het daar hetzelfde is allen dan buiten ook rustig.
Voor ons was het net te druk en net te rustig zeg maar.
Bali is eigenlijk niks vergelijken met Maldiven... naar onze mening.

wij vlogen met tussenstop in HongKong en daar 3 dagen geweest en dan nog 6 dagen in China (Guangzhou). Dan konden wij pas echt lekker en goedkoop eten!
« Laatst bewerkt op: 20 november 2009, 14:43:11 door annakrylova »

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #80 Gepost op: 20 november 2009, 15:01:20 »
Nou Annakrylova, weet niet in welke restaurants jij dan bent geweest, maar 60 a 70 euro om te eten???? Ben ook op Bali geweest, ik heb daar spotgoedkoop gegeten, OOK in restaurants! Misschien dat jullie streek duurder was ( maar dan nog kan ik mij het moeilijk voorstellen, tenzij je je echt alleen richt op TOP restaurants..?) ? Ik zat rondom Kuta Leguan. Daar was 's avonds ook genoeg te doen!  Tsja, het is na 18:00 donker, maar dat hoort bij Azie, net zoals het worden aagesproken op straat.

Persoonlijk zou ik op Bali niet continue in een luxe villa met prive zwembad gaan zitten, misschien de eerste paar dagen, maar langer niet. Ik wil altijd lekker veel zien ( Bali is zoooooo mooi!!) en vind het zonde om alleen maar op mijn gat in de zon te liggen, maarja, dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.

annakrylova

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #81 Gepost op: 20 november 2009, 15:09:33 »
de smaken verschillen. Wij vonden mooi HongKong en China het is veel zijdiger dan Bali. maar dat is voor iedereen anders
Wij aten 1 keer in chique restaurant MaJoly voor 100 euro p/couple incl. drankje. Het was niet echt super lekker of zo

Verder in geheel straat van Kuta, op alle sunset beach restaurants (incl onze hotel), op alle restaurants in de kwartaal met Poppies: mexicaan, balinees, spaans enz, ook op de Kuta straat in alle Japaans restaurant, in Indiaans restaurant (wij hebben elke dag in andere restaurant gegeten) - daar was overaal eten beneden de paal en minimuum 60 euro p/couple  Ik zeg al niets over drankjes: cocktails 7-10 euro, wijn nog duurder. De enige wat leuk was dat in onze hotel waren cocktails  a'vonds 50% off, dus wij konden genieten van drankjes van 4-5 euro. Het enige goedkoop eten was  bij balinese fastfood in Plaza het was indd. 5-8 euro per persoon incl buikgrip

Eigenlijk hebben wij nergens daar lekker gegeten en het maakt niet uit of het chique  restaurant was of cafe fast food van bali. Wij koken thuis zelfs lekkerder.
Vergelijken met Hongkong  en China  op Bali was echt echt alles duur behalve taxi. ik zeg al niks over de kleding en schoenen, die zijn echt niet goedkoop en allen voor surfers.

Ik denk niet dat wij ooit nog keertje zouden daar gaan. Toch als wij gaan zullen wij zeker geen hotel meer boeken maar een gewoon dure villa met alles erop en eraan.
En 10 dagen was meer dan voldoende wij wilden ook niet langer blijven. Het combineren Bali met Hongkong en China was echt goed te doen en leuker dan allen op Bali zijn.
« Laatst bewerkt op: 20 november 2009, 15:19:37 door annakrylova »

Broekkie

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #82 Gepost op: 25 november 2009, 10:06:11 »
waarschijnlijk is onze honnymoon ook bali!
Zij van t weekend bij famillie geweest die daar ook geweest zijn,
mooie foto's en verhalen gehoord.
Ben bijna om!

Alleen wij willen wel een rondreis van 10 dagen ofzo
per auto met prive chauffeur en daarna naar een super de luxe 5*****
hotel/resort om bij te komen en ons lekker te laten verwennen.

FF wachten tot half dec dat de nieuwe reisgidsen uit zijn.
We wilden eerst sri-lanka en malediven maar als wij willen schijnt het regen seizoen
te zijn. en aangezien je verder niet veel op de malediven kunt doen gaan we dat risico niet nemen!

Iemand hier ook ervaring met rondreis/relaxxen????

Femke

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #83 Gepost op: 25 november 2009, 12:39:05 »
[quote name=\'Broekkie\' post=\'285851\' date=\'25 November 2009, 10:06\']Iemand hier ook ervaring met rondreis/relaxxen????[/quote]

Kijk even hier: http://www.trouwforum.nl/forum/index.php?showtopic=13703

Broekkie

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #84 Gepost op: 28 november 2009, 10:14:59 »
bedankt femke,
super zo te lezen bij jullie,
lekker luxe, alleen onze rondreis verblijfen max
2 dagen in hetzelfde hotel zodat we nog meer kunnen zien!

bijna dec kan ik naar reisburo.

Broekkie

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #85 Gepost op: 18 januari 2010, 12:57:50 »
jaaaaaaaaaaa tis geboekt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
14 dagen voor bali misschien kort, maar we gaan zonder de kids
en dan vinden we 14 dagen lang zat.

eerst dus 10 dagen rondtrekken en dan dus echt wow
ben er nog steeds ondersteboven van naar een
super de luxe 5* hotel in nusa dua waar we zelfs een
prive zwembad, buiten bed, buiten douche en
nu komt het 24 uur BUTLER SERVICE hebben

geloof het bijna nog steeds niet.

voor geinteresserden het hotel heet: The Bale Villas in Nusa dua

timkim81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2543
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #86 Gepost op: 18 januari 2010, 13:16:29 »
Super zeg! Ben zelf twee keer op Bali geweest, allebei de keren in Sanur verbleven en van daaruit het land gezien.
Ik weet zeker dat het een super reis zal worden. Is van ons nog steeds een van de leukste vakanties geweest die we gehad hebben!

Broekkie

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #87 Gepost op: 18 januari 2010, 13:25:37 »
we wilden eerst eigenlijk eerste klas vliegen maar
dat koste  3000 Euro pp meer :blink:  :blink:
zoveel kost nu heel de reis nog niet.

toen zeiden we zo nee daar kunnen we nog een keer van op vak met alles erop en aan

Venster

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #88 Gepost op: 9 juli 2013, 17:41:40 »
Wij zijn met verschillende reisaanbieders in gesprek over de huwelijksreis die wij naar Bali willen maken.
We krijgen vaak te horen: we kunnen de vlucht al vastleggen, dan vullen we later de precieze hotels in. We willen in twee verschillende plaatsen verblijven, eentje inlands, en eentje aan het strand. Verder van daaruit dingen ondernemen.
Het los boeken van de vlucht deed bij mij de vraag opborrelen: als dat blijkbaar niet in één pakket zet, wat is dan nog de meerwaarde van het reisbureau? Ik kan zelf ook los een vlucht boeken en daarna hotels regelen, toch?

Op zich is er ons best wat aan gelegen dat wij geen zorgen op vakantie hebben, bijv. hoe we van vliegveld naar hotel komen. Maar als het een stuk goedkoper is om zelf te boeken, dan ben ik ook niet te beroerd om dat zelf te regelen.
Wat vinden jullie?
Wat is de meerwaarde van een reisbureau hier?

littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #89 Gepost op: 16 augustus 2013, 13:41:18 »
Hoi dames,

Is er hier iemand die weet of Bali in December het regenseizoen heeft? En zo ja wat moet ik me hier bij voorstellen extreem veel water en overstromingen?
Alvast bedankt!

Groetjes,
Littlelady

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #90 Gepost op: 27 november 2013, 20:37:41 »
Hier aan het orienteren op Bali.

Wat raden jullie aan? Zelf rondtrekken of alles van te voren vastleggen?
Dingen die gezien moeten worden? Java meepakken, of Lombok of Gili? Ohh zoveel ideeën..

We hebben in iedergeval van 23 mei tot 14 juni beschikbaar :)

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #91 Gepost op: 27 november 2013, 20:39:15 »
Mijn tip zou zijn flores mee pakken!

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #92 Gepost op: 27 november 2013, 21:35:11 »
Wij hadden in Bali prive villa's, echt ideaal.

Als ik terug zou gaan wil ik weer dofijnen gaan kijken in het noorden. Wij hadden een lokale visser die ons meenam in zijn boot. Hij wachte heel rustig af achter de grote boten en toen kwamen ze echt heel dichtbij echt super.

Zou zo weer terug gaan!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards