collapse

Auteur Topic: Huwelijksreis Naar Mexico  (gelezen 57329 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

es1975

  • Gast
Huwelijksreis Naar Mexico
« Gepost op: 28 september 2007, 20:28:36 »
We zitten erover te denken om volgend jaar juni naar Mexico te gaan voor huwelijksreis.
Hoe zit het met regenseizoen? Wat moet ik me erbij voorstellen, en zijn er dagen dat het stralend mooi zon weer is?

Groetjes es

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #1 Gepost op: 29 september 2007, 09:55:35 »
Als het zo is als in Maleisie, dan is het nog steeds erg warm maar hoost het!!!
Ik zou niet in het regenseizoen gaan als ik jou was, want het regent dan ook ECHT!!!
Wij zaten eind regenseizoen en hebben toch wel een paar buien hier en daar gehad.

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #2 Gepost op: 29 september 2007, 15:13:10 »
Misschien heb je hier iets aan. En voor meer informatie kun je ook nog kijken op: www.mexico.pagina.nl

Reizen naar Mexico Vanuit Nederland, Duitsland en België vliegen er meerdere maatschappijen rechtstreeks of met een tussenstop naar de internationale luchthavens in Mexico. Vooral via de Verenigde Staten is er een vrij groot aanbod van vluchten naar Mexico.

Vanuit Amerika kun je per bus (bijv. Greyhound) naar Mexico reizen. Niet zo snel maar wel goedkoop. Vanuit Los Angeles kun je zo in 4 uur naar Tijuana of in 16 uur naar El Paso reizen. Ook vanuit Guatamala en Belize zijn er diverse buslijnen naar Mexico waarbij er meerdere keren per dag naar de grensplaatsen San Cristobal de las Casas en Chetumal gereden wordt.

Met de auto naar Mexico reizen is lastig. Veel autoverhuurmaatschappijen staan niet toe dat je met hun auto naar Mexico reist of je moet er een speciale autoverzekering voor afsluiten. Informeer daarom goed vooraf naar de mogelijkheden.

Vluchttijd
De vluchttijd van een rechtstreekse vlucht van Nederland naar Mexico duurt 10 uur (Yucatan) tot 13 uur (westkust). De terugvlucht duurt over het algemeen een uurtje korter omdat het vliegtuig dan vrijwel altijd wind mee heeft.

De totale tijd van een vlucht met overstap of tussenlanding is afhankelijk van de tijd die tussen de 2 vluchten zit en de luchthaven waar de tussenstop plaatsvindt.

Overnachten In Mexico vind je echt hotels in alle soorten, maten en prijsnivo's. Vijfsterrenhotels vind je vooral in de populaire badplaatsen en in Mexico City, goedkopere hotels zitten door heel het land verspreid. Budgethotels en pensions kom je vooral tegen in oude stadswijken. Overnachten in de zogenaamde casas de huéspedes is erg goedkoop.

Misschien wel één van de mooiste en goedkoopste manieren van overnachten is in een cabaña of hangmat op één van de vele stranden. Voor enkele dollars epr nacht kun je pitten onder een palmboom of in een eenvoudig hutje.

De prijzen van de hotels liggen doorgaans hoger tijdens het hoogseizoen dat loopt van 16 december tot 15 april. Reserveren tijdens de drukste periodes en zeker tijdens de katholieke feestdagen is aanbevolen.
Reizen in Mexico Een auto huren kun je in heel Mexico maar is in verhouding tot Europa best duur. De wegen zijn vaak in mindere staat dan hier en ook de auto's zijn technisch vaak niet helemaal in orde. Probeer daarom defensief te rijden.

De bus is een veelgebruikt vervoersmiddel. Ook voor langere afstanden is de bus een goede optie, mits je één van de luxere bussen neemt die tussen de steden rijden. Op drukke routes kunnen de bussen heel vol zitten en de eenvoudigste bussen zijn vaak vies, gammel en heet door gebrek aan airco. Bij de busterminals staan de diverse routes en vertrektijden duidelijk aangegeven op grote borden.
Met de trein reizen doe je in Mexico vooral om de omgeving langs het traject te kunnen bekijken. Als vervoersmiddel voor de lange afstand doet de trein onder voor de busnetwerken wat betreft snelheid en efficiëntie.

In Mexico City, Guadalajara en Monterrey vind je metronetwerken. De metro van Mexico Stad is een zeer goed en snel alternatief voor het drukke verkeer boven de grond.
De taxi is goed te doen. Indien de meter niet werkt of niet aangezet wordt is het belangrijk om vooraf met de chauffeur een prijs af te spreken. Voor sommige trajecten, zoals bijvoorbeeld vanaf luchthavens, worden vaste tarieven gehanteerd. Deze tarieven vind je meestal terug op lijsten bij de taxihaltes.
Douane & documenten Een geldig paspoort is vereist. Bij aankomst dient het paspoort nog 6 maanden geldig te zijn.

Naast je paspoort dien je aan de douane een volledig ingevuld migratieformulier in te vullen (forma migratoria para turista) die door de douanebeambte afgestempeld wordt. Kijk goed of de geldigheidsduur overeenkomt met de tijd die je in het land wilt blijven.
Dit afgestempelde formulier moet je bij vertrek uit Mexico weer inleveren. Bewaar het dus goed bij je paspoort.

Op de invoer van elke hoeveelheid soft- en harddrugs staan zeer hoge gevangenisstraffen. Verder is er een verbod op de invoer van verse voedingsmiddelen zoals vlees, groente, fruit en melkproducten.

Reisseizoen & klimaat
Het meest geschikte reisseizoen is vooral afhankelijk van de bestemming binnen Mexico en je reisdoel. Zo is het noorden van het land droog, maar kouder, het zuiden warmer en vochtiger (subtropisch) en kan het in de bergen koud zijn met sneeuw boven de 3000 meter hoogte. Over het algemeen is de periode november t/m april op de meeste plekken het aangenaamste omdat het dan niet te heet is en neerslag vrij beperkt is. In de subtropsiche gedeeltes van Mexico (incl. vrijwel alle belangrijke badplaatsen) valt in de zomermaanden vrijwel dagelijks regen. Meestal valt de regen in de vorm van buien aan het eind van de dag en klaart het daarna weer snel op.

Sambal

  • Gast
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #3 Gepost op: 30 september 2007, 02:32:06 »
Ik ben dit jaar in Mexico geweest (Playa del Carmen) van 4 mei t/m 19 mei. We hebben voornamelijk heerlijk weer gehad. Ook in juni kun je makkelijk naar Mexico gaan. Officieel begint het regenseizoen in juni, maar hier moet je je niet al te veel bij voorstellen. De ergste regen valt in september en oktober. Een vriendin van mij is in juni in Mexico geweest en die had ook voornamelijk perfect weer en een collega van mij is in de 'slechtste' maand in Mexico geweest (september) en ook niks aan de hand. Ik zou gewoon gaan als ik jou was. Natuurlijk valt er af en toe een hevige bui aan het eind van de middag (duurt hooguit een kwartier), maar dit is normaal in de tropen. Dit gebeurt ook in de andere maanden. Mexico is geweeeeldig! Kijk ook eens op www.playa.info, staat ook veel informatie over het klimaat op. Succes!

jeroenlinda

  • Gast
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #4 Gepost op: 1 oktober 2007, 17:42:40 »
Hallo,

Ik ben ik Mexico zelfs ten huwelijk gevraagt! Dat was ook in juni 2007. We hebben maar 1 plensbui gehad, en dat was toen we aan het wachten waren op de bus die ons naar het vliegveld zou brengen om weer terug naar Nederland gegaan. Ik zou me dus om de regen dus echt geen zorgen maken.=
Succes ermee.
]Linda

Sambal

  • Gast
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #5 Gepost op: 3 oktober 2007, 12:48:54 »
[quote name=\'jeroenlinda\' post=\'134376\' date=\'01 October 2007, 17:42\']Hallo,

Ik ben ik Mexico zelfs ten huwelijk gevraagt! Dat was ook in juni 2007. We hebben maar 1 plensbui gehad, en dat was toen we aan het wachten waren op de bus die ons naar het vliegveld zou brengen om weer terug naar Nederland gegaan. Ik zou me dus om de regen dus echt geen zorgen maken.=
Succes ermee.
]Linda[/quote]

Wat leuk! Ik ben ook in Mexico gevraagd dit jaar! Om precies te zijn op 11 mei 2007! In Playa del Carmen. En jij?

Alexia

  • Gast
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #6 Gepost op: 3 oktober 2007, 16:09:35 »
mijn schoonzus (is Mexicaanse) zei dat het in principe niet uitmaakt wanneer je gaat.

jeroenlinda

  • Gast
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #7 Gepost op: 3 november 2007, 10:19:29 »
@sambal

Ik ben op 15 juli ten huwelijk gevraagtop het strand van Playa del Carmen. ERg romantisch en grappig was het. Jeroen had de ring in mijn coctail gedaan, die we bij zonsondergang op gingen drinken op het strand. Jeroen was al wat ongeduldig dat ik mijn drinken niet snel op dronk, maar de barman had t ook veel te sterk gemaakt. Het laatste beetje kreeg ik dus echt niet meer op. Ik gooide het laatste beetje dan ook naast me in het zand. NEEE, was de reactie van Jeroen, maar ik had het al weggegooid, inclusief ring. Tot mijn verbazing zag ik de ring in het zand liggen en was het dus zover. Erg romantish met een komische wending dus.

@ es1975
Wij zijn in een RIU hotel geweest, RIU Tequila om precies te zijn. Dit is echt een aanrader!!Een super hotel!Er is ook een RIU Lupita, maar die ligt echt wat ver van het strand en is echt wat minder. DIe andere 2 (waar je allen gebruik van mag maken) liggen meer aan het strand. Ook deze zijn goed, maar zijn wat duurder.
Nogmaals sussec ermee!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #8 Gepost op: 4 november 2007, 13:27:18 »
[quote name=\'jeroenlinda\' post=\'137438\' date=\'03 November 2007, 10:19\']Ik ben op 15 juli ten huwelijk gevraagtop het strand van Playa del Carmen. ERg romantisch en grappig was het. Jeroen had de ring in mijn coctail gedaan, die we bij zonsondergang op gingen drinken op het strand. Jeroen was al wat ongeduldig dat ik mijn drinken niet snel op dronk, maar de barman had t ook veel te sterk gemaakt. Het laatste beetje kreeg ik dus echt niet meer op. Ik gooide het laatste beetje dan ook naast me in het zand. NEEE, was de reactie van Jeroen, maar ik had het al weggegooid, inclusief ring. Tot mijn verbazing zag ik de ring in het zand liggen en was het dus zover. Erg romantish met een komische wending dus.[/quote]
Hahaha, geweldig!!
Was het bijna misgegaan.
Gelukkig dat je de ring nog in het zand zag liggen!
Ik zie jullie anders al zoeken met een zaklamp, met de mededeling dat er eigenlijk nog een aanzoek bij hoorde  :biggrin:

Sambal

  • Gast
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #9 Gepost op: 5 november 2007, 01:31:10 »
[quote name=\'jeroenlinda\' post=\'137438\' date=\'03 November 2007, 10:19\']@sambal

Ik ben op 15 juli ten huwelijk gevraagtop het strand van Playa del Carmen. ERg romantisch en grappig was het. Jeroen had de ring in mijn coctail gedaan, die we bij zonsondergang op gingen drinken op het strand. Jeroen was al wat ongeduldig dat ik mijn drinken niet snel op dronk, maar de barman had t ook veel te sterk gemaakt. Het laatste beetje kreeg ik dus echt niet meer op. Ik gooide het laatste beetje dan ook naast me in het zand. NEEE, was de reactie van Jeroen, maar ik had het al weggegooid, inclusief ring. Tot mijn verbazing zag ik de ring in het zand liggen en was het dus zover. Erg romantish met een komische wending dus.

@ es1975
Wij zijn in een RIU hotel geweest, RIU Tequila om precies te zijn. Dit is echt een aanrader!!Een super hotel!Er is ook een RIU Lupita, maar die ligt echt wat ver van het strand en is echt wat minder. DIe andere 2 (waar je allen gebruik van mag maken) liggen meer aan het strand. Ook deze zijn goed, maar zijn wat duurder.
Nogmaals sussec ermee![/quote]


Wat geweldig zeg! Marc wilde me eerst vragen in de rivier van een natuurpark (ben de naam ff kwijt), maar ik had oog voor hele andere dingen (de jugle om me heen), dus heeft hij het maar even een paar dagen  uitgesteld. Daarna wilde hij me op het strand van Akumal vragen (het schitterendste strand dat we daar gezien hebben), maar er waren naar zijn idee te veel mensen om ons heen, dus heeft hij besloten het me 's avonds in de hotelkamer te vragen, hij wilde niet meer wachten! Haha!

Wij zaten ook in het RIU Tequila, wat een superhotel he? Ik wil er zeker nog eens terug!

Sue

  • Gast
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #10 Gepost op: 18 november 2007, 11:37:36 »
hahahaha, wat een grappige verhaal. Je zou de ring toch niet meer kunnen vinden zeg  :ohmy:

Enne, nog een tip voor een geweldig hotel in Mexico....ligt tussen Playa en Cancun in..

[color=\"#FF0000\"]http://www.eldoradosparesorts.com/[/color]

Wij zijn hier afgelopen kerst/oud&nieuw geweest en het was de meest geweldige reis ooit. Eigenlijk een typische huwelijksreis, maar goed, die moet dus nog komen  :biggrin:

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #11 Gepost op: 19 november 2007, 13:23:25 »
[quote name=\'jeroenlinda\' post=\'137438\' date=\'03 November 2007, 10:19\']Ik ben op 15 juli ten huwelijk gevraagtop het strand van Playa del Carmen. ERg romantisch en grappig was het. Jeroen had de ring in mijn coctail gedaan, die we bij zonsondergang op gingen drinken op het strand. Jeroen was al wat ongeduldig dat ik mijn drinken niet snel op dronk, maar de barman had t ook veel te sterk gemaakt. Het laatste beetje kreeg ik dus echt niet meer op. Ik gooide het laatste beetje dan ook naast me in het zand. NEEE, was de reactie van Jeroen, maar ik had het al weggegooid, inclusief ring. Tot mijn verbazing zag ik de ring in het zand liggen en was het dus zover. Erg romantish met een komische wending dus.[/quote]

whahaha das ook wat  :laugh:

Nog even wachten

  • Gast
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #12 Gepost op: 21 november 2007, 10:07:14 »
Ik ben van 8 t/m 22 juni geweest in iberostar tucan/quetzal echt een waanzinnig hotel compleet met jungletuin met apen en leguanen enzo! ik heb er de vakantie van mn leven gehad! helaas heeft mijn vriend me daar niet ten huwelijk gevraagd. (hij vond het te standaard om daar te doen  :mad: !)

Maar goed, de dagen begonnen bij ons met stralend weer. rond een uur of 1 begon het bewolkt te worden en kwam er een enorme hoosbui! als het nog niet zo hard regent kun je gewoon op het strand blijven zitten, de temperatuur blijft super! het is zowiezo heel erg vochtig en warm daar (snachts kan het nog rustig 30 graden zijn!). Het weer wat wij hebben gehad is wel typisch voor het regenseizoen, maar wij hebben het niet als storend ervaren (mede door de temperatuur) en ondank de bewolking zijn we poepie bruin geworden!

Nog een kleine tip (of eigenlijk 2   :tongue: ) neem als muggenmelk het merk autan met deet. door alle andere producten steken de muggen vrolijk heen hahahaha!

Doe de excursie trainer for a day. dat is zwemmen met dolfijnen, het is wel duur ca 250 dollar per persoon, maar je gaat dan de hele dag met de dolfijnen zwemmen, ook ga je een half uur met een zeeleeuw het water in. de mensen die in het park werken zijn ook superlief voor de dieren.

Het is een heel verhaal geworden, maar het is zo'n gaaf en mooi land! heb er echt een super vakantie gehad!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #13 Gepost op: 21 november 2007, 17:09:49 »
Klinkt geweldig!!! :wub:

Nog even wachten

  • Gast
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #14 Gepost op: 23 november 2007, 12:56:40 »
dat was het ook! ik teer er nog op!

anne_pepijn

  • Gast
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #15 Gepost op: 22 februari 2008, 19:20:10 »
Wij hebben onze huwelijksreis geboekt bij Globe.
We vertrekken 29 september 2008 naar playa del carmen in mexico.
We blijven daar 14 dagen en verblijven in hotel IBEROTAR TUCAN/QUATZAL.
Na een jaar van hard sparen, vonden we dat we dat wel verdiend hadden.
We hebben er nu al zin in.

Liefs anne en pepijn

Carina

  • Gast
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #16 Gepost op: 22 februari 2008, 19:38:23 »
Wat goed zeg en zeker verdiend!
Wij gaan ook twee weken naar Playa Del Carmen eind augustus op huwelijksreis.
Jammer dat we nog zo lang moeten wachten he!

jeroenlinda

  • Gast
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #17 Gepost op: 23 februari 2008, 09:59:07 »
Mexico is echt gaaf!!!Ben er vorig jaar geweest (en daar ten huwelijk gevraagt). WIj gaan naar thailand omdat we al in Mexico zijn geweest, anders waren we zeker ook daarheen geweest.

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #18 Gepost op: 23 februari 2008, 10:36:14 »
Lekker dat je huwelijksreis geboekt is. Mexico lijkt me echt geweldig. Misschien dat het ooit voor ons ook weg gelegd is. We hebben er aan zitten denken voor de huwelijksreis, maar er zijn zo veel mooie bestemmingen dat we er nog maar eens hard over na gaan denken waar wij heen gaan.

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #19 Gepost op: 23 februari 2008, 13:58:09 »
Hoi!
Wij gaan ook naar Mexico, naar Iberostar Paraiso Beach bij Playa del Carmen :)
Jullie hotel is nóg veel luxer, wordt vast een supervakantie!

veronique

  • Gast
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #20 Gepost op: 23 februari 2008, 16:34:00 »
heerlijk wij gaan ook naar mexico maar dan op 10 september 2 weken en dan naar cancun.
hotel RIU cancun.
dus het word vast heel mooi weer in september lekker op het strand liggen  :biggrin:

HappyBride

  • Gast
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #21 Gepost op: 23 februari 2008, 23:48:42 »
Lekker zeg! Kun je lekker nagenieten van je bruiloft aan het strand!

Sambal

  • Gast
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #22 Gepost op: 25 februari 2008, 01:42:37 »
Mexico is geweeeldig! Ben vorig jaar in Playa del Carmen geweest en daar ten huwelijk gevraagd. Zo romantisch! Het is een fantastisch land, wil er zeker nog eens heen! Wij gaan nu naar Thailand en Cambodja op huwelijksreis.

@ de mensen die in september/oktober naar Playa gaan: houden jullie er wel rekening mee dat het in die 2 maanden officieel orkaanseizoen is? Dit hoeft niet te betekenen dat er elk jaar een orkaan is, maar het kan wel een stuk meer stormen/regenen dan in andere maanden. Nogmaals; het hoeft niet, maar het kan wel, dus dat jullie erop voorbereid zijn. Vaak knapt het na een tropische bui weer helemaal op, maar in die maanden schijnt het elke dag wel een keer te regenen. In mei hebben wij een keer of 3/4 een tropische bui meegemaakt. Op zich geen probleem: je ligt te bakken op het strand, er komen zeer donkere wolken. Je loopt naar een strandtent en bestelt daar een hapje en een drankje. De hemel breekt los, het regent een half uur tot een uur en daarna kun je weer op het strand gaan liggen. Zo ging het in ieder geval in mei.
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2008, 01:44:09 door Sambal »

Nog even wachten

  • Gast
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #23 Gepost op: 25 februari 2008, 09:00:42 »
ik ben ook in iberostar tucan geweest! echt een fantastisch hotel! we zijn er afgelopen zomer geweest in juni, dan is het officieel regenseizoen. ik moet ook eerlijk zeggen dat we smiddags rond een uur of 1 bewolking kregen (en dat ook bijna heel de middag hielden) en een flinke bui. maar het was dan nog zo warm dat we gewoon op het strand konden blijven liggen!

Sue

  • Gast
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #24 Gepost op: 25 februari 2008, 11:35:36 »
ooooo ik zou zo terug willen. Wij zijn vorig jaar dec/januari geweest en prima te doen, de mexicanen vonden het wat koud, want voor hun winter, maar wij lagen hele dagen aan het zwembad hahahaha.

Heel veel plezier!!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards