collapse

Auteur Topic: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding  (gelezen 479972 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #50 Gepost op: 12 januari 2011, 22:36:26 »
2011-versie van dit immer populaire topic. De 2010 versie wil ik binnenkort in 't archief stallen.

celinejm

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #51 Gepost op: 16 januari 2011, 14:21:22 »
Ik heb mijn jurk uiteindelijk gekocht bij De Witte Swaen in Hoofddorp

Die 2 meiden daar doen het ontzettend leuk, denken met je mee, zijn discreet, eerlijk en dringen je niets op. Verder ben je de enige bruid, dus je hebt alle aandacht.
Leuk detail was dat ze met champagne kwamen aanzetten toen ik eenmaal gekozen had (dat moeten we vieren!!!) Echt een grote aanrader!

Ook ben ik bij Bruidshuis Elly geweest in Zwanenburg. Ook daar werd ik leuk en kundig geholpen (tip, parkeer bij de supermarkt) al vond ik wel dat toen ik eenmaal 2 jurken over had ze redelijk aan het pouchen waren. ("die ene is toch je droomjurk, die zit toch al zolang in je hoofd? Dan weet je het toch") wat ik als vervelend heb ervaren.
En ik was blij dat ik de enige bruid daar was, want denk met 2 bruiden het daar te klein is.

Bij Sposa Bella in Hilversum Waren ze ook weer super aardig en kundig. Maar ook hier aan het eind redelijk richting de verkoop aan.
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2011, 14:26:34 door celinejm »

denietje

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #52 Gepost op: 17 januari 2011, 13:48:49 »
In tegenstelling tot een hele hoop goede ervaringen met Nina's bruidsmode heb ik een iets minder leuke ervaring hier gehad.

Ik ben samen met mijn moeder geweest en ik vond het in eerste instantie ontzettend leuk. Wel al van te voren met mijn moeder afgesproken dat we niet gelijk tot koop over zouden gaan, dit omdat het de eerste winkel was waar we gingen passen en dan wordt je helemaal door alles overrompeld. En je ziet jezelf voor het eerst in een trouwjurk, een droom sinds klein meisje...Dus om niet je emotie te laten spreken, was de afspraak niks toezeggen.
Oke, aan het eind twee jurken overgehouden die ik ontzettend mooi vond, dus die twee nummers van de jurken mee naar huis genomen zodat ik ze thuis nog even op mijn gemak kon bekijken op hun website.
Maar toen thuis, toen alle emoties en spanning een beetje gezakt was, bedacht ik me eigenlijk dat ik die styliste helemaal niet zo leuk vond. Ze was eigenlijk heel onpersoonlijk. Ze feliciteerde me dan wel met het as huwlijk, maar dat was het enige. Vroeg verder nergens naar. Had ook standaard opmerkingen die ze wellicht bij elke as bruid gebruikte. Voelde me door haar eigenlijk helemaal niet speciaal, wat je misschien wel zou willen op zo een moment. Ook realiseerde ik me ineens dat ze zei: in elke jurk zit een vetersluiting aan de achterkant, zodat hij altijd past. Dus als je nog wat wilt afvallen voor je huwlijk dan kan dat makkelijk  :mad:
Nu vind ik dat op zich al een hele rare opmerking, vind dat je zoiets niet kan maken. Maar daarbij komt ook nog eens dat ik 1m74 ben en 54 kg weeg... er mag dus bij mij juist wel wat BIJ!!
En ook nog een klein detail, ze wist niet waar de jurken gemaakt werden... Ook beetje gek vond ik dat. Wil namelijk geen jurk a la made in China.

Al met al, ze wist wel heel goed hoe je snel een jurken top 3 aan het rek had hangen. Ze had het zeker al eerder gedaan, maar vond haar onpersoonlijk. En dat vind ik jammer.

Volgende week naar Bruidsmode Change... ben benieuwd.

pinkbride

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #53 Gepost op: 17 januari 2011, 17:54:21 »
de meeste jurken worde in china gemaakt alleen word er dan een merk opgeplakt en betaal je duurder

denietje

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #54 Gepost op: 17 januari 2011, 18:10:54 »
Jurken uit China zijn vaak van geen goede kwaliteit, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Maar vind het geen fijn idee dat ik op DE dag elk moment uit mijn rits kan scheuren, of dat er naadjes loslaten. Vaak ziet het er op het plaatje prachtig uit, maar je weet gewoon niet wat voor kwaliteit je krijgt. Ik durf het niet aan.
En als je gewoon wat verder zoekt, zijn er ook andere mogelijkheden om voor een redelijk betaalbare prijs ( en dan bedoel ik onder het duurdere merken niveau) een jurk te vinden.

Marjannn

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #55 Gepost op: 17 januari 2011, 19:30:28 »
Ik heb jurken gepast bij Koonings in Deurne, maar was daar helaas totaal niet over te spreken. De jurken die ze niet in je maat hebben en dus niet dichtkunnen worden niet netjes afgespeld waardoor anderen bij het showen van de jurk recht op je lingerie kijken. Ook werd na 2 uur passen duidelijk dat mijn tijd op was. De volgende stond te wachten. De jurk die ik op dat moment aan had moest het dan dus maar worden. Nou, mooi niet dus. Ik heb vriendelijk bedankt en ben daarna naar Bruidshuis Diana in Boxmeer gegaan. Dat is een echte aanrader. Hele vriendelijke ontvangst en mijn uitleg werd veel beter begrepen. Er werd beter geluisterd naar mijn wensen. Ik heb daar een mooie jurk gezien, maar twijfel nog. Aanstaande donderdagavond kan ik daarom al terecht om nog eens te passen en er wordt voor gezorgd dat dezelfde verkoopster mij weer helpt. Helemaal super!

hugsandkisses

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #56 Gepost op: 18 januari 2011, 20:20:57 »
Hallo,

Ikzelf heb al een jurk besteld bij La Nova en vond het geweldig hoe ik ben behandeld. Ik heb al een mail gekregen met de boodschap dat mijn jurk binnen is.
Nu lees ik op het forum alle nachtmerrieverhalen over Het gouden hart. Ook daar hadden de mensen in het begin het gevoel dat alles goed zat.
Ik vind nu alleen als negatieve ervaring (over La Nova) dat ze ooit met zwangerschapsverlof ging (als dat alles is...) Ik hoop natuurlijk dat iedereen goede ervaringen heeft met La Nova, maar anders zou ik het graag weten, nu kan ik nog stappen ondernemen voor een eventuele ander jurk. Hopelijk heb ik me alleen angst aan laten jagen door de verschrikkelijke verhalen over het gouden hart. Ik hoop zoiets nooit mee te maken, ik snap echt niet hoe een iemand de boel zo kan flessen. Vooral niet in deze branche waar het toch om de mooiste dag van iemands leven gaat?!

alvast bedankt mensen!!
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2011, 14:27:06 door stimpy »

~M*M~

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #57 Gepost op: 18 januari 2011, 21:18:06 »
Probeer =1"]Zoekfunctie eens, als ik zoek op Nova komt ik verschillende comments tegen.

Daarnaast vind ik dit topic passen in het grote recensietopic.

kaaatje

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #58 Gepost op: 18 januari 2011, 22:03:42 »
Ik heb mijn jurk gekocht bij bruidsmode Marieke in Vroomshoop en Enter.
Ze hebben daar tweedehands jurken en jurken die niet duurder zijn dan 1000 euro!!

Ben echt super goed begeleid. Had 5 mensen bij mij omdat ik gewoonweg geen keuze kon maken wie ik
allemaal mee wilde nemen. Vond deze 5 mensen allemaal belangrijk. Hier werd absoluut geen probleem van gemaakt.
De eigenaresse Joke is erg professioneel en helpt je goed om de juiste jurk te vinden. Erg goed en prettig geholpen daar!!!
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2011, 22:18:05 door kaaatje »

syrae

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #59 Gepost op: 18 januari 2011, 22:50:30 »
ik heb tot nu toe gepast in:
Royal wedding design Heemstede Kleine winkel aan huis met heel veel goedkope jurken. Goed geholpen al had ik het idee toen ik de jurken aanhad dat ze inderdaad erg goedkoop waren genaaid. Ik kreeg alleen een hoepelrok aan, verder mn eigen ondergoed aangehouden. Ik mocht overal foto's van maken
bruidsmode haarlemSuper geholpen, veel jurken gepast, kreeg netjes schoenen, torselet en hoepelrok aan. Ben vriendelijk te woordt gestaan met een kopje thee en tijdens het passen lekker veel water, de assistente gaf me echt het gevoel speciaal te zijn. Ik mocht enkel een foto maken van de mooiste jurk, maar dan wel met alle mogelijke moeite om hem er meteen zo uit te laten zien zoals ik hem wilde hebben met aanpassingen (chiffon mouwtje) De verkoopster heeft ook meteen even alle kosten op papier gezet, nadat ze gevraagd had of ik dit handig vondt, inclusief prijzen van schoenen en andere accesoires met de mededeling dat ik daarvoor ook goed bij gewone winkels kon kijken.
style by devotion haarlem Gezellig meneer die zelf ook ontwerpt. Een paar jurken gepast, hij had niet echt dingen die ik mooi vondt. Wel lekker thee bij het passen, ook geen problemen met foto's. Veel suggesties waar ik ook wat aan had.
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2011, 22:51:00 door syrae »

mike en debby

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #60 Gepost op: 19 januari 2011, 08:58:35 »
@hugsandkisses, ik kan je geen advies geven, maar ik heb de site van een moeder op school gekregen die heeft ook haar jurk daar gekocht.
en ik heb geen klachten van haar gehoord.
ik ga er maart/april heen.
ben wel benieuwd.

maar ik denk dat er overal wel wat is, tis maar net wat jij er van vind.
als je al goed geholpen ben en je bent tevreden met je jurk, waarom niet?
ik heb ook al 2 mailtjes van haar gehad over welke jurken ze heeft hangen enzo.
over de mail klonk t al goed, dus ja...

groetjes debby
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2011, 14:27:46 door stimpy »

Kaartje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 424
  • Geslacht: Vrouw
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #61 Gepost op: 19 januari 2011, 09:02:27 »
@hugsandkisses,Ik heb mijn jurk daar gekocht en deze is tijdens haar zwangerschapsverlof binnengekomen, toen die afgelopen was heb ik gelijk een afspraak met haar gepland en alles was gewoon helemaal super. Zoals ze is als je voor het eerst komt passen, zo is ze ook als je je jurk besteld hebt en weer komt passen. Hier alleen maar positieve gevoelens bij la nova.
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2011, 14:28:12 door stimpy »

hugsandkisses

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #62 Gepost op: 19 januari 2011, 13:40:51 »
Ik heb mijn jurk daar gekocht en deze is tijdens haar zwangerschapsverlof binnengekomen, toen die afgelopen was heb ik gelijk een afspraak met haar gepland en alles was gewoon helemaal super. Zoals ze is als je voor het eerst komt passen, zo is ze ook als je je jurk besteld hebt en weer komt passen. Hier alleen maar positieve gevoelens bij la nova.

Super bedankt voor jullie reacties! Wat gaat dat snel op het forum! Ik ben er al geruster op. Was ik ook al, totdat ik gisteren die verhalen van HGH las...

Bedankt!!!

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #63 Gepost op: 19 januari 2011, 14:28:51 »
@`M*M`, eens, toegevoegd...

Daydreamy

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #64 Gepost op: 24 januari 2011, 11:06:38 »
Ik ben bij 2 verschillende winkels geweest, bij Total Wedding in Lelystad ontzettend goed geholpen en uitstekende service,
helaas op dat moment niet de keuze kunnen maken voor een jurk.

Ook ben ik geweest bij [size="2"][color="#612c28"][color="#000000"]Esther's Bruidsshop in Almere[/color], [/color][/size]maar helaas niet heel erg enthousiast over.
De jurken die ik daar heb gepast werden niet afgespeld en ook kreeg ik geen schoenen en lingerie van de winkel aan, dit maakt de jurk toch minder mooi.
Ook had ik een beetje het idee dat ze me niet wilde helpen, ik zag een mooie jurk op een paspop en wilde die passen, maar dat ging niet met veel enthousiasme... beetje jammer..
Uiteindelijk was dat wel DE jurk, maar heb ik em niet bij haar gekocht.
Afgelopen zaterdag weer teruggegaan naar Total Wedding die de jurk voor mij naar de winkel hadden laten komen (zij zijn officieel verkoper van dit merk).
Hier heb ik de jurk dan ook meteen (na weer gepast te hebben, afgespeld met lingerie en schoenen) gekocht! helemaal super deze winkel!
Echt een aanrader :biggrin:

Jacquelientje

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #65 Gepost op: 24 januari 2011, 17:21:11 »
Hoi allemaal,

Ik heb mijn jurk gevonden bij Bruidshuis Diana in Boxmeer. Ik ben daar echt super geholpen. De verkoopster heeft echt heel goed naar me geluisterd zodat uiteindelijk de 8e jurk die ik aanhad, perfect was! Vriendelijke sfeer en je voelt geen tijdsdruk.

Hiervoor ben ik ook bij Bruidsmode Engels in Blerick geweest. Dat is geen aanrader. Ze spelen daar in op je gevoelens. Ik heb tijdens een modeshow een jurk aangepast en weg laten hangen (dit kon alleen na een aanbetaling van 200 euro!!!) omdat de verkoopster vertelde dat hij misschien weg zou zijn als ik terug zou komen. Ik lees nu net in het archief (revieuw topic van 2010) dat ze dit kunstje niet alleen bij mij proberen uit te halen.
Ik ben veel te naief geweest, maar goed, je staat daar voor het eerst met een knalrood hoofd in een mooie jurk. Als ik uiteindelijk een andere jurk zou kiezen zou de 200 euro meegaan naar die jurk.

Toen ik later terugbelde omdat ik een andere mooie jurk had gezien (een model uit 2009) wilde ze helemaal geen moeite mee voor me doen. Sterker nog, dit is was ze zei: "Een jurk uit 2009? Dat wil je toch helemaal niet! Dat heeft iedereen al gezien. Dat moet je niet willen!"
Dit was niet de plek waar ik verder mee wilde. Helaas kon ik naar mijn 200 euro fluiten, ik mocht er zelfs geen sluier of schoenen voor uit komen zoeken. Juridisch gezien heb ik een koop gedaan (ook al was er nog niets voor me besteld) en dan maakt het dus niet uit dat je als vuil behandeld wordt.
Denk dus goed na voordat je daar een stap naar binnen zet!
« Laatst bewerkt op: 24 januari 2011, 17:39:52 door Jacquelientje »

Klingel

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #66 Gepost op: 25 januari 2011, 10:28:16 »
Ik ben bij Atlanta Bruidsmode in Rotterdam geweest. Dit was mijn eerste maar ook meteen mijn laatste winkel.
Ik ben daar in één keer geslaagd en heb een onwijs leuke jurk tegen een heel mooi prijsje.

De jurken gaan daar niet duurder dan 1000,-. En echt, je ziet het niet aan de jurken af. Er zitten echt jurken bij waarvan je denkt dat ze minstens 1500,- moeten zijn.

Verder was de service echt super! Ik mocht zelf tussen de rekken snuffelen, dat vond ik erg fijn.
Je staat wel met meerdere bruidsjes in de winkel te passen, maar iedereen heeft zijn 'eigen hoekje' in de winkel. Daardoor heb ik echt niet als vervelend ervaren dat ik niet de enige was.

Ik vind het echt een super winkel. Er werken mensen die verstand van zaken hebben en heel eerlijk zijn in wat wel of niet bij je staat!

Deze winkel is zeer aan te raden!!!

Blitzey

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #67 Gepost op: 26 januari 2011, 11:50:15 »
Ik heb een afspraak bij 'de bruidshoek' in Leiden gemaakt.

Iemand daar geweest en ervaringen mee????

Maewyn

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #68 Gepost op: 26 januari 2011, 12:20:03 »
Ik ben daar geweest, vond het super en als je even in de zoekfunctie bruidshoek +leiden intikt, dan vind je vanzelf meer recensies!

Gonda

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #69 Gepost op: 26 januari 2011, 17:00:53 »
Ik zelf heb mijn droomjurk gevonden bij [size="5"]Xsasa in Groningen[/size]
Ben daar erg netjes geholpen, mocht gewoon eerst tussen alle jurken kijken wat ik zou willen passen
en zoveel als ik wilde, had ik dan nog niet wat ik zocht kon ik gewoon nog weer verder kijken :)

Kreeg netjes bruidslingerie en schoenen en een hoepel voor het passen zodat het optimaal zou zijn!
Na een paar jurken gepast te hebben kwam ik uit op 2 favorieten maar kon niet kiezen, dus die 2 weer opnieuw aangehad, mochten trouwens van ALLE jurken gewoon fotos maken als ik ze aan had (alleen gedaan van de 2 favorieten) Maar uiteindelijk kon ik niet kiezen nog maar was ook allemaal geen probleem. Kregen ondertussen een kopje thee/koffie :)

Ze heeft de nummers van de jurken toen voor me opgeschreven zodat ik thuis nog rustig kon kijken.
Verder ook voor de bruidslingerie enzo. Geloof dat ik wel 3 uur bezig ben geweest! Verder ook helemaal niets opdringen qua aanschaf of keuzes maken!

Gister voor de 2e keer geweest om beide jurken te passen en te kijken of ik nu wel een keuze kon maken.
Ben ondertussen een paar kg afgevallen en zelfde torselet paste niet goed meer (cup te groot) kreeg
gewoon weer een andere en ook andere soort zodat verschil kon zien.
NU was het voor mij (en ook voor schoonmoeder) duidelijk welke jurk ik wilde! NOg wel onderhandeld over prijs omdat ik hem ergens anders 200euro goedkoper had gezien, voelde me er eigenlijk schuldig over maar ja
gaat toch best om veel geld en eigenlijk wilde ik de jurk hier wel kopen steken ook veel tijd in mij(dichtbij, goede service)

Ik vond het ook prettig dat ze helemaal niet aandrongen om schoenen of lingerie daar te kopen.
zeiden ook van: als je dat ergens anders wilt kopen is het ook goed, kijk gewoon naar de prijs en hier kan het ook altijd nog het is binnen een week binnen. Dus daar kan ik ook gewoon verder rustig naar uit kijken  :)

Vind daar de indeling wel mooi: meerdere verdiepingen en wil je een jurk onder de 1000 euro kom je gewoon niet op de bovenste verdieping: scheelt teleurstelling want als je dan net die jurk ziet die wel duurder is...
Maar ze gaan aankomende week verhuizen weet niet hoe ze het dan oplossen

NU dus 50% aanbetaald, geen idee of dat normaal is (welk percentage) maar vind het wel prima.
Levertijd van deze jurk is ongeveer 3,5 maand dus daarna weet ik hoe het verder zal lopen maar zover
uitstekende service. Netjes maten opgemeten voor de beste maat.

Was trouwens gister noge en bruidje aan het passen, de verkoopster die mij hielp liep er langs (andere verdieping) en zat echt zo met hoge stem van :"ow het staat je zo mooi en je lijkt er zo slank in"ik hou er helemaal niet van als mensen zo bij mij doen maar dat deed ze ook niet dus voelde dat goed aan!
Eerste keer had ik een andere verkoopster (die ook coupeuse is) en ze hadden echt beide veel verstand van de jurken en wat er aangepast kon worden!

Kortom: so far een aanrader
« Laatst bewerkt op: 26 januari 2011, 17:02:07 door Gonda »

Jalikaatje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 121
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #70 Gepost op: 29 januari 2011, 22:35:24 »
Ik ben vandaag geslaagd bij Sara's Bridal in Amsterdam.
De jurken zijn budget jurken, je betaalt ook niet echt voor de service of de locatie. Het is op een industrieterrein, hoewel ze binnen hun best hebben gedaan om het leuk aan te kleden. Helaas was de verwarming stuk en da's knap koud in al die strapless jurken! Het meisje dat me hielp passen was wel vriendelijk, maar niet echt geïnteresseerd: geen felicitaties of vragen naar de datum. Mijn 'jury' kreeg ook geen drinken aangeboden. Ik had 4 dames bij me die ervoor gezorgd hebben dat het een toffe dag was, alleen of met 1 vriendin was minder leuk geweest.
De dame die me hielp was vrij praktisch en behulpzaam (hield bijvoorbeeld kapmouwtjes voor, liet me handschoentjes passen etc.), hoewel ze ook commentaar gaf op een andere bruid die aan het passen was terwijl ze bij mij in het pashokje stond (door het gordijn heen roepen dus...). Op zich wist ik dat ik geen superservice hoefde te verwachten, maar voor de eerste keer passen is dat wel minder leuk.

De jurk is prachtig en ik ben zeker tevreden, maar als je in alle luxe ontvangen wil worden en graag persoonlijke aandacht wil hoef je hier niet te zijn. Als je op zoek bent naar een mooie jurk voor een betaalbare prijs en je bent bereid hier service voor in te leveren is dit geen foute plaats. Tip is wel om veel dames mee te nemen zodat je persoonlijke aandacht krijgt.

Wat ik wel vreemd vond is dat ze er een organza laag te lang was op het pasmodel en dat kon niet voor mijn lengte op maat worden gemaakt volgens hen. Zij bestellen hun jurken in het buitenland (ik vermoed China of Turkije ofzo) zodat je een nieuwe op maat gemaakte jurk krijgt. Die laag zou bij het model horen en konden ze niet zo makkelijk aanpassen... De te lange laag zou wel door hun coupeuse gedaan kunnen worden, maar dat kost natuurlijk wel weer wat extra. Ik heb haar zover gekregen dat ze het bij de bestelling erop schreef dat de laag te lang was en hij gelijk aan de onderrok moest zijn en nu maar zien wat er terug komt. Op zich is de coupeuse niet duur, maar als je toch een jurk op maat maakt lijkt me dit een kleine moeite.

Al met al: een budgetwinkel waar je prima kunt slagen en een ruime keus hebt (alleen geen kleur, maar dat zocht ik ook niet). Mocht je hierheen willen, zorg dan wel dat je minimaal 2 mensen meeneemt als P.A. :wink:

Ditte

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #71 Gepost op: 31 januari 2011, 14:19:45 »
Ik ben bij twee winkels geweest.

Vorige week was ik bij Ti Amo in Schiedam Ik kwam daar binnen na anderhalf uur reizen en was alleen. Toen ik daar zat met koffie vertelde de eigenaar me dat we niet konden passen omdat ik geen andere mensen mee had genomen en zijn vrouw er niet was. Hij wilde me geen torselet aantrekken. Helemaal prima natuurlijk, dat hij dat niet wil, maar om dat niet van te voren te melden vond ik een beetje raar. Uiteindelijk heb ik zelf het torselet aangetrokken en de hoepel zodat ik toch kon passen. Dat kostte wel drie keer vragen, voordat hij dat deed.Er zaten echt wel mooie jurken tussen, maar de service hing aan elkaar van verkooppraatjes en dat vond ik niet fijn de eerste keer.

Vanochtend ben ik bij Bride a dress in 's Gravenzande geweest. Hier was de winkel aan huis. Ik werd geholpen door een heel aardige meid. Werd super geholpen en ze was ook heel persoonlijk betrokken. We begonnen met een kop koffie en een praatje en daarna zijn we lekker gaan passen. Ik kreeg schoenen, torselet en hoepel aan en heb alle tijd gekregen om te passen. Ik heb mijn droomjurk er absoluut gevonden!! Ze heeft er foto's van gemaakt en vandaag krijg ik nog alles op de mail. De foto's, maar ook mogelijkheden voor schoenen met prijzen erbij. Dus nu binnenkort met mijn moeder en schoonmoeder er nog eens heen.
Deze zaak kan ik absoluut aanraden!

Anouk_Bride

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #72 Gepost op: 31 januari 2011, 15:34:41 »
Twee weken geleden heb ik DE jurk gevonden bij The Bridal Closet in Amsterdam. Het is een kleine bruidswinkel aan huis. Ik ging er naar toe met het idee dat ik daar sowieso niet mijn droomjurk zou vinden maar de prijsklasse trok mij wel enorm aan (tot maximaal 600 euro voor een trouwjurk). Ook had ik niet zo veel te besteden (budget van 800 euro) dus was zeker de moeite waard om te gaan kijken. Dus daar naartoe gereden. De kennismaking was heel fijn. Een leuke spontane jongedame die mij en mijn vriendin wat te drinken aanbood. Terwijl zij onze thee ging halen stond ik met open mond te kijken naar een aantal jurken die er hingen. Ze had precies de modellen die ik mooi vind dus dat kwam echt goed uit. Er komt veel kant terug in haar jurken (staat ook op haar website dus als je van een ander stofje houdt is dit niet echt wat je zoekt) en de jurken waren heel mooi. Toen ik een van de jurken eens van dichterbij ging bekijken zag ik dat ze heel mooi bewerkt waren met steentjes en pareltjes over de gehele jurk. Toen ik het prijskaartje omdraaide stond ik gewoon versteld van de prijs. 550 euro! De jurk die ik mijn handen had voelde ook heel zwaar aan dus het was geen goedkope kwaliteit. Ik was dus helemaal in mijn nopjes. Heb die jurk gepast en nog een aantal andere en de een was nog mooier dan de ander. Uiteindelijk voor de eerste jurk gekozen die ik dus meteen bij binnenkomst zag hangen. Hij zat als gegoten! Ook mijn vriendin was het er over eens dat het die eerste jurk moest worden. Heb er ook een Spaanse sluier bij gekocht. Ze had daar ontzettend veel keus in dus het was even zoeken naar welke het best bij de jurk paste. Ben afgegaan op haar advies en de sluier genomen die er het best bij staat. Al met al kwam ik onder mijn budget uit. Ik had niet genoeg geld bij me (had natuurlijk helemaal niet gedacht dat ik er zou slagen) dus heb een aanbetaling gedaan en de rest via internetbankieren overgemaakt. Ze heeft daarna netjes mijn jurk, hoepelrok en sluier opgestuurd met verzekerde post. Dit adresje is zeer aan te raden. Ze heeft wel niet zoveel jurken hangen maar wat ze heeft hangen is wel meteen het mooiste van het mooiste. Ze vertelde ons dat de verkoop altijd heel hard gaat en dat ze iedere paar weken de collectie aanvult. Verder is de ruimte niet zo heel groot dus je kunt niet even een stuk lopen met de jurk om te zien hoe het voelt.

Er is nu in ieder geval een grote last van mijn schouders. Eindelijk een trouwjurk gevonden! Yihaaaa :)

dine

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #73 Gepost op: 31 januari 2011, 22:36:09 »
Hoi hoi,

Ik ben eerst bij Bruidshuis SONJA in Dordrecht geweest. Ik ben daar heel goed geholpen. Ik wist echt nog niet wat ik wilde.
Ze heeft gewoon allerlei jurken gepakt en gevraagd wat ik er mooi en niet mooi aan vond. Zo zijn we uiteindelijk bij een aantal jurken gekomen en heb ik er een aantal gepast.Geweldig.
Ik had uiteindelijk 1 jurk over die ik wel heel erg mooi vond. Maar het was de eerste keer dat ik ging passen, dus wilde toch nog even verder kijken en niet gelijk kopen.

Daarna ben ik naar bruidshuis het BIEDERMEIERTJE in kaatsheuvel geweest. Mijn oudste zus had daar 13 jaar geleden ook haar droomjurk gevonden. Dit is bij een vrouw thuis. Ze heeft haar eigen atelier en op zolder hangen heel veel jurken en assesoires. Ook van allerlei bekende merken. Daar ben ik gaan passen, maar zat nog wel met de andere jurk in mijn hoofd. Uiteindelijk heb ik daar een nog mooiere jurk gevonden die er wel wat op lijkt. Het komt erop neer dat ik van 1 jurk de bovenkant mooi vond en van een andere jurk de onderkant. Dit was helemaal geen probleem, ze gaat nu de jurk zo maken dat ik m mooi vind. Het wordt dus een unieke jurk. En het mooiste van alles is dat ze geen vermaakkosten rekent. Ik heb daar alles gekocht voor een zeer mooie prijs. En werd heel goed en vriendelijk geholpen.Ze was totaal niet opdringerig, dit vond ik erg prettig. Een echte aanrader dus!!!

Groetjes Geraldine

American in Nederland

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #74 Gepost op: 31 januari 2011, 23:21:14 »
Ik ben naar 3 winkels geweest. Ik ben een maat 46 en maakte een beetje zorg omdat ik niet mager ben maar ik had geen problemen met jurken passen in alle 3 winkels.

1. Amiga (Pronovias) - Breda

Geen klachten! :)

- Mooie jurken...maar ik heb **DE** jurk niet gevonden.
- Erg goed geholpen.
- Moderne winkel.
- Veel ruimte in de paskamer.

2. Angelique Bruidsmode - Breda

Ik zou het niet annbevelen. Ik vond de jurken + winkel oudewets. Verkoopster niet zo behulpzaam, ze had geen idee over jurken die goed bij me zouden passen. Een man (misschien de eigenaar) starde mij aan elke keer dat ik een nieuwe jurk aan had en ik voelde me erg oncomfortabel. Hij heeft ook veel over een leveringstijd van 5 maanden met de verkoopster gepraat - ik dacht dat hij heeft geprobeerd om mij te dwingen om een keuze snel te maken.

3. Sonja International - Rotterdam

- Ik heb hier **DE** droomjurk gevonden dus ik ben er heel blij mee.

De verkoopster was heel vriendelijk - heeft me schoenen, kettingen en sluiers gegeven om "the look" te creeren. Ze kon jurken voor mijn lichaamstype snel vinden. Heb 3 jurken gepast - alle 3 waren echt mooi.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards