collapse

Auteur Topic: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding  (gelezen 479960 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LuSi

  • Junior
  • **
  • Berichten: 63
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #650 Gepost op: 27 augustus 2013, 09:33:21 »
Afgelopen donderdag ben ik bij De bruidshoek in Leiden geweest. Wat een geweldige ervaring! Het was voor mij de eerste keer in een bruidszaak, maar ik zou iedereen aanraden om daar ook heen te gaan. Ik werd samen met mijn moeder en zusje naar een nisje gebracht waar we wat te drinken met wat lekkers kregen. Vervolgens werden er wat vragen aan mij gesteld over mijn aanstaande, de trouwerij en uiteindelijk over wat voor jurk ik graag zou willen. Nou was ik erg lastig, want ik had geen flauw idee wat ik wel en niet zou willen. De verkoopster kwam daarom eerst met vier jurken die gemaakt waren van verschillende materialen. Het model had ik wel enigszins aangegeven, dus ze had alle jurken in een model gepakt wat ik mooi vond. Ze vroeg me wat ik van de jurken vond en uiteindelijk zijn we drie jurken die mij wel aanspraken gaan passen. Helaas zat mijn droomjurk er nog niet tussen, maar ik kon wel van elke jurk zeggen wat ik er wel en juist niet mooi aan vond. Zo had de verkoopster een duidelijk beeld van wat er allemaal aan mijn droomjurk moest zitten. Vervolgens kwam ze met een andere jurk die ze net achter in het magazijn had gevonden en die aan al mijn eisen voldeed. Toen ik de jurk eenmaal aan had, snapte ik ineens wat iedereen bedoelt met dat gevoel dat het DE jurk is. Wauw, ik vond het echt geweldig. Gelukkig moedigde de verkoopster me wel aan om nog meer jurken te gaan passen, zodat ik zeker wist dat ik de juiste jurk had gekozen. Al met al was het dus echt een geweldige dag, ze nam alle tijd voor me, je kreeg alle accessoires bij de jurk aan en ze vergaten je niet te voorzien van drinken etc. Ik zou iedereen deze winkel kunnen aanraden, want ik vond het een geweldige ervaring!

Nu helaas nog maanden wachten voor ik mijn jurk weer aan mag...

Bruidslin

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #651 Gepost op: 27 augustus 2013, 09:41:08 »
Hmm, wat opvallend dat er over twee zaken kritisch wordt geschreven en dat er vervolgens goede ervaringen worden gedeeld van mensen die maar 1 post schrijven. De manier waarop ook (ervaren verkoopster, goed gevoel én wat te drinken)...
« Laatst bewerkt op: 27 augustus 2013, 15:02:56 door JoyceS »

Anni_85

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #652 Gepost op: 27 augustus 2013, 11:01:45 »
Misschien wel handig om te vermelden dat de Bruidshoek twee winkels heeft in Leiden, misschien is het in de andere winkel anders?

Ik heb overigens een klacht geschreven aan de Bruidshoek maar tot op heden geen enkele reactie van ze ontvangen...

LuSi

  • Junior
  • **
  • Berichten: 63
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #653 Gepost op: 27 augustus 2013, 13:51:13 »
Ik ben niet naar de outlet geweest, maar naar de andere winkel aan de vrijheidslaan. Nogmaals voor mij was het een hele positieve ervaring, maar natuurlijk hoeft niet iedereen zo goed behandeld te zijn.

rachels

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #654 Gepost op: 27 augustus 2013, 15:40:26 »
Het komt met ons allemaal vast wel goed en we zullen onze droom wel vinden waar dan ook. Ik wil echter niet zover bij mij woonplek vandaan, want je moet ook nog een paar keer terug en dat is ongmakkelijk. Wacht op de nieuwe jurken 2014 en dan ...........hou jullie op de hoogte!!!!!!

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #655 Gepost op: 27 augustus 2013, 22:26:23 »
Jurken nieuwe collectie zijn er al. Heb mijn jurk in juli gekocht en dat is ook collectie 2014.

ItsAnne

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 374
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #656 Gepost op: 28 augustus 2013, 13:10:08 »
Wij gaan over PRECIES een jaar trouwen.

Dat klinkt goed he!  :biggrin:

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #657 Gepost op: 28 augustus 2013, 18:18:31 »
jaaa, we hebben vandaag ons jubileum van -1 jaar!  :applaus:

Nu echt aftellen :biggrin:!

Demellie

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #658 Gepost op: 4 september 2013, 08:20:28 »
Ik was begin dit jaar al begonnen en bij de eerste winkel ook direct geslaagd: Felicia's in Breda. Ikzelf woon in Rotterdam. Maar ik had niet zo groot buget, maar ik wist ook helemaal niets van jurken, wat ik wilde en hoe ik het wilde. Kon me alleen maar voorstellen wat voor hel dat zou zijn voor de verkoopster :D

Ik had drie mensen mee: schoonmoeder, haar zus en een vriendin. Precies de juiste personen waar ik wat aan zou hebben. Heel belangrijk natuurlijk. We kwamen daar aan, ik alweer helemaal over mijn toeren, want god god god daar parkeren en stomme chipknip en shit geen geld erop..... Je snapt het, half overspannen kwam ik daar binnen en ook nog eens paar minuten te laat. (IK HAAT TE LAAT KOMEN!) Maar goed, binnen 5 minuten was dat weg. Het vrouwtje/meisje was zo geweldig! Het klikte meteen en we hadden ook dezelfde humor. Ik keek hier erg tegenop, dat gefriemel en gepruts aan je, vreselijk. En dat allemaal in je ondergoed. Ik heb.... 7? jurken aangehad en het was de 5de. Ik ging naar Felicia's, omdat ik op internet had gezien dat ze een outlet hebben en ik had daar wel mooie jurken gezien. Met een laag buget, heb je geen prinsessenjurk (wat ik zeker weten niet wilde!), dus daar had ik mijzelf ook op ingesteld. Ik heb verschillende modellen aan gehad. OMG, wat hebben we gelachen. Zeemeerminnen jurk: mijn schoonmoeder: Jezus, ze heeft een kleine kont, maar niet daarin! LOL. Prinsessenjurk: vriendin: Hey jurk, waar gaat je met Demellie heen? en zo nog wat foute dingen aangehad. Niks stond. Het vrouwtje had al wat jurken opgehangen en laten zien en de laatste vond ik toch helemaal niks. Was zo niet mijn stijl: sexy en fafafoem. Ik ben basics. Maar dat is hem geworden. Het vrouwtje had het helemaal goed.
Maar je hebt waarde voor je geld. Wat ik wel jammer vind, is dat vermaken alleen door de weeks kan, dus idd zit je met vrij nemen. (maar wij maken er dan gewoon een hele dag van!) Wat wel fijn is, ze wisten dat ik uit Rotterdam kwam, dus bij mijn eerste vermaak-beurt, zeiden ze gelijk dat ik nog maar 1 x hoeft te komen, dan ze hem dan gelijk vermaken (dus moeten we maar even de stad in: OH WAT ERG, hihi) en dat kan ik hem meenemen. Dus deze maand de 18de. Toevallig op de dag 2 maanden voor de trouwdag. De jurk is trouwens NIET van de outlet. Ik vond de outlet erg tegenvallen, maar ik zat niet belachelijk veel over mijn buget heen (100 euro maar), dus ze heeft wel goed geluisterd naar me.
http://www.bruidsmode-felicia.nl/Home.html
Mijn schoenen waren een ander verhaal: na wat drama (zwarte schoenen van manfield, maar staan gewoon niet onder mijn jurk, dus terug gebracht en opnieuw begonnen) ben ik terecht gekomen bij Gino en Julia in Nijmegen (ik kan er ook niets aan doen, hier in Rotterdam hebben ze gewoon niet mijn smaak en niet mijn prijsklasse, hihi) en dat is ook zeker een aanrader. Kleur is geen probleem, als je een bredere voet heb dan de gemiddelde, kunnen ze dat ook vermaken en mooie prijzen. Geen belachelijke bruidswinkelprijzen van 130 euro. Ze zitten zelfs onder de 80 euro, zullen vast uitzonderingen zijn. Je moet even goed zoeken naar de locatie. Ze helpt je zo goed en geen ondertoon dat je de spullen bij haar moet kopen. Helemaal niet. (toen ik de schoenen afwees bij Felicia's, zat er een beetje een ondertoon in, jullie snappen wel welke ik bedoel) Ze gaf mijn schoonmoeder instructies om een stola te maken, knipt stof en voering en geeft het mee. Ik had eerst een bontje en ze praatte dat uit mijn hoofd (zou ik al niet meer goed), dus ze helpt je echt. Lekker down to earth en gewoon een heerlijk mens. :D
http://www.trouwschoenen.net/

Dit zijn dus mijn aanraders. Zijn trouwens ook de enige bruidwinkels waar ik binnen ben geweest voor een jurk en schoenen.

Jemig, nog twee maanden en twee weken. Begint nu heel dichtbij te komen, en echt. Gastenboek is besteld, proefdruk van de kaarten zijn onderweg met de post om goed gekeurd te worden, hij gaat deze maand voor zijn pak kijken. Huwelijksreis is geboekt.  Echt de laatste dingen komen nu binnen en worden geregeld. Laatste wat we samen nog moeten regelen is de locatie voor de foto's en de huwelijksnacht. We willen beiden graag op de SS rotterdam, maar die zijn niet bepaald goedkoop, als het om 'bruid' dingen gaat, dus dat moeten we nog even bekijken en herberekenen en weet ik veel-en. Spannend.
« Laatst bewerkt op: 4 september 2013, 08:25:07 door Demellie »

Spacekitten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1289
  • meeoow
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #659 Gepost op: 5 september 2013, 10:39:48 »
Heeft iemand toevallig ervaring met de trouwjurken afdeling van Laura Dols in Amsterdam?
Ik ga er 3 oktober kijken, maar moet zeggen dat het mail contact al enorm tegenvalt...

Clariska

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #660 Gepost op: 9 september 2013, 18:02:04 »
Grappig om te horen. Het mailcontact vind ik inderdaad ook niet echt klantvriendelijk! Ik ga er in ieder geval ook binnenkort kijken. Ben wel erg benieuwd!
Heb je ook nog ervaringen met andere bruidsjurkenwinkels in Amsterdam? Zullen er vast heel veel zijn in Amsterdam, maar geen idee welke wat is!

Kelly Weustink

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #661 Gepost op: 9 september 2013, 22:15:16 »
Ik ben zaterdag bij een nieuwe winkel geweest in Maassluis. Erg mooie sfeervolle romantische winkel met prachtige jurken en nooit duurder dan 899 euro. Mooie stoffen en superleuke pumps in alle kleuren. Ik heb 4 jurken gepast die ik bij mij vond passen. Mijn moeder en zus waren erbij en de waren ook enthousiast over de jurken. Ze had zelfs een jurk in mijn lievelingskleur :). Ook mijn zus heeft een hele gave jurk gepast, want ze verkopen daar ook jurkjes voor bruidsmeisjes, maar ook jurken voor moeder en vriendinnen. Ik ga zeker nog een keer terug, want de jurken en de prijzen zijn beide heel mooi en je wordt heel goed geholpen. Aardig eigenaresse en een gevulde koelkast  :biggrin:.
« Laatst bewerkt op: 16 september 2013, 14:03:25 door ~Judith~ »

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #662 Gepost op: 9 september 2013, 22:44:41 »
Ik ben zaterdag bij een nieuwe winkel geweest, Ministry of Dresses in Maassluis. Erg mooie sfeervolle romantische winkel met prachtige jurken en nooit duurder dan 899 euro. Mooie stoffen en superleuke pumps in alle kleuren. Ik heb 4 jurken gepast die ik bij mij vond passen. Mijn moeder en zus waren erbij en de waren ook enthousiast over de jurken. Ze had zelfs een jurk in mijn lievelingskleur :). Ook mijn zus heeft een hele gave jurk gepast, want ze verkopen daar ook jurkjes voor bruidsmeisjes, maar ook jurken voor moeder en vriendinnen. Ik ga zeker nog een keer terug, want de jurken en de prijzen zijn beide heel mooi en je wordt heel goed geholpen. Aardig eigenaresse en een gevulde koelkast  :biggrin:.

Mag ik vragen wat de jurken voor vriendinnen/volwassen bruidsmeiden ongeveer kosten?

wedding2013

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #663 Gepost op: 10 september 2013, 11:25:18 »
Even een tip voor aanstaande bruiden, koop niet bij weddingwonderland te almere. Je wordt als klant gelokt met mooie prijzen maar de service is echt ver te zoeken. Je wordt veel te laat ingepland met de coupeuse, die vervolgens gewoon op zzp basis werkt en dus helemaal geen affiniteit met de zaak heeft. Gevolg is constante discussie over dingen die niet in orde zijn...

Als er dan dingen verkeerd vermaakt worden aan de jurk krijg je een grote bek en wordt er gecommandeerd dat je moet betalen..zonder bon.. hele louche praktijken daar en er klopt niks van...



Joyce25

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 388
  • Geslacht: Vrouw
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #664 Gepost op: 11 september 2013, 19:22:15 »
Ben ik blij dat ik achteraf gekozen heb voor een andere winkel.. ik wilde eigenlijk naar Almere gaan..

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #665 Gepost op: 12 september 2013, 19:50:44 »
Ik ben zaterdag bij een nieuwe winkel geweest, Ministry of Dresses in Maassluis. Erg mooie sfeervolle romantische winkel met prachtige jurken en nooit duurder dan 899 euro. Mooie stoffen en superleuke pumps in alle kleuren. Ik heb 4 jurken gepast die ik bij mij vond passen. Mijn moeder en zus waren erbij en de waren ook enthousiast over de jurken. Ze had zelfs een jurk in mijn lievelingskleur :). Ook mijn zus heeft een hele gave jurk gepast, want ze verkopen daar ook jurkjes voor bruidsmeisjes, maar ook jurken voor moeder en vriendinnen. Ik ga zeker nog een keer terug, want de jurken en de prijzen zijn beide heel mooi en je wordt heel goed geholpen. Aardig eigenaresse en een gevulde koelkast  :biggrin:.

Mag ik vragen wat de jurken voor vriendinnen/volwassen bruidsmeiden ongeveer kosten?

Hier ben ik ook wel erg benieuwd naar aan welke prijzen moet ik denken aan jurken voor moeder enz. Misschien iets voor mn schoonmoeder en schoonzusje

Kelly Weustink

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #666 Gepost op: 14 september 2013, 13:27:06 »
Hallo dames, de jurken zijn rond 249/299 euro, maar er zijn ook goedkopere jurken te maken zei ze. Het ligt echt aan de hoeveel handwerk/pailletten etc wat een jurk kost, maar nooit duurder dan 299 euro verzekerde ze ons. Bruidsmeisjesjurken voor de kleintjes zijn bijvoorbeeld maar 49 euro. Ik ga binnenkort weer langs om even naar 'mijn' jurken te kijken :). Ze zei dat ze er binnenkort nog meer binnenkrijgt.
« Laatst bewerkt op: 16 september 2013, 14:03:03 door ~Judith~ »

Spacekitten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1289
  • meeoow
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #667 Gepost op: 16 september 2013, 16:44:45 »
Grappig om te horen. Het mailcontact vind ik inderdaad ook niet echt klantvriendelijk! Ik ga er in ieder geval ook binnenkort kijken. Ben wel erg benieuwd!
Heb je ook nog ervaringen met andere bruidsjurkenwinkels in Amsterdam? Zullen er vast heel veel zijn in Amsterdam, maar geen idee welke wat is!

leuk om te horen dat ik niet de enige ben die er gaat kijken :)
Ik heb laatst nog een keer gemaild (kreeg maar geen antwoord op een vraag) en toen kreeg ik een netter antwoord gelukkig!
Mocht je voor begin oktober gaan, laat me weten hoe het was!
Ben verder nog niet in Amsterdam wezen kijken, maar veel zal er zeker wel zitten.

sperie

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #668 Gepost op: 12 oktober 2013, 18:50:38 »
Geweest bij:

Honeymoonshop Rotterdam
Dit was de eerste winkel waar ik ben geweest. Er is heel veel keus, maar dit vond ik wel de minste winkel waar ik ben geweest. Ik ben vrij klein, en ik vond dat ik in andere winkels beter werd ingespeld, waardoor ik me beter een voorstelling kon maken hoe de jurk me zou staan. Hier gebruiken ze klemmen, en dat is toch anders. Wel vriendelijk personeel en verder niks op aan te merken.

Bruidshoek Leiden
Mooie winkel, vrouwtje dat ons hielp hadden we direct een goede klik mee. De eerste keer dat ik er was geen jurk gevonden, maar ik heb later nog een keer een afspraak gemaakt, en ze hadden me ingedeeld bij dezelfde mevrouw. Nu wel de perfecte jurk gevonden!!!
Outlet ook even binnen geweest (andere locatie). Behulpzame mevrouw, leuk voor accessoires (sluiers/sieraden) maar als je geen standaard maat hebt, is er niet zo heel veel keus qua jurken.

I Do! I Do! Amsterdam
Hele mooie winkel met huiskamersfeer (hele mooie huiskamer, haha). Er lijken weinig jurken te zijn, maar als het je smaak is, is er heel veel moois! De jurken zijn wel in hogere prijsklasse (bijvoorbeeld Pronovias), personeel is erg professioneel, je wordt perfect ingespeld in de jurk, maar wel op de "oud zuid" iets koele manier van communiceren.

Bij alle winkels kregen we wat te drinken aangeboden en werd er de tijd genomen voor ons. Alledrie de winkels dus wat mij betreft heel goed!

louisa30

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #669 Gepost op: 13 oktober 2013, 13:43:22 »
Ook ik ben bij de Honeymoonshop in Rotterdam geweest maar vond de verkoopster niet erg vriendelijk, het ging duidelijk om het verkopen. Bij Weddings werden we wel veel vriendelijker geholpen!

Rozalie

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #670 Gepost op: 16 oktober 2013, 14:17:09 »
Wat leuk om te lezen dat er zoveel mensen goed geslaagd zijn :applaus:! Ik ga zelf morgen naar Aphrodite bruidsmode, heb er veel positieve verhalen over gehoord dus denk dat ik wel ga slagen daar! :biggrin:

Iemand toevallig ervaring met hun? :confused:

groetjes

Aggies

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 192
  • Geslacht: Vrouw
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #671 Gepost op: 17 oktober 2013, 08:16:56 »
Wat leuk om te lezen dat er zoveel mensen goed geslaagd zijn :applaus:! Ik ga zelf morgen naar Aphrodite bruidsmode, heb er veel positieve verhalen over gehoord dus denk dat ik wel ga slagen daar! :biggrin:

Iemand toevallig ervaring met hun? :confused:

groetjes

Volgens mij heb jij al heel wat ervaring bij hun. In een ander topic had je gezet dat jij je jurk daar al heb laten stomen ;-) of ga je nog een x trouwen?

heleen27

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #672 Gepost op: 17 oktober 2013, 11:19:44 »
Bij Aphrodite waren ze vriendelijk zo lang ik de jurk nog niet gekocht had.
Daarna waren het korte bezoekjes met alleen de noodzakelijke dingen.
Nu ik met een vriendin ben mee geweest heb ik pas echt gezien hoe het kon. Ik zou de zaak nooit aanraden bij iemand!

mamamikado

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #673 Gepost op: 17 oktober 2013, 18:08:53 »
Ook ik ben bij de Honeymoonshop in Rotterdam geweest maar vond de verkoopster niet erg vriendelijk, het ging duidelijk om het verkopen. Bij Weddings werden we wel veel vriendelijker geholpen!
Bij Weddings ben ik ook heel vriendelijk geholpen, Een uitgebreide passessie  gehad met koffie en thee. Er wordt eerst gevraagd wat je smaak is, dan de jurken uitgezocht, ik had er volgens mij wel 11 op het rek hangen! Darana ruim de tijd genomen voor het passen, inclusief torselet, hoepelrok en verschillende schoenen.

Vorige week ben ik in Oost Souburg (Zeeland) bij Merrie Mie geweest, totaal niet te vergelijken met Weddings, maar ook hier werd ik leuk geholpen en mocht ik zelf lekker tussen de jurken rommelen ;) Dat is weer een voordeel aan een wat kleiner assortiment. Ze hadden hier een budgetcollectie (volgens mij vanaf €300/400) tot jurken van zo'n €2000, Ik heb in deze winkel  (nog) geen jurk gepast, maar dit gaat wel gebeuren.

Maar eerst zondag naar Love en Marriage in Rotterdam.

mamamikado

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #674 Gepost op: 17 oktober 2013, 23:36:15 »
Bedoel je de Rai in Amsterdam. In februari ben ik met mijn AS geweest, en onze oudste dochter (die vond dat wel interessant). Nu ga ik met mijn moeder o.a. ff tussen de jurken snuffelen ;)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards