collapse

Auteur Topic: Huwelijksreis - Malediven  (gelezen 45778 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

barretje

  • Gast
Re: Huwelijksreis - Malediven
« Reactie #25 Gepost op: 2 januari 2011, 07:47:18 »
Heb net nog even op de site gekeken maar onze huisjes staan gelukkig vrij.
Het lijkt mij ook erg vervelend om de hele tijd gestoord te worden.
Je komt toch ook een beetje voor je rust.

Inge1301

  • Gast
Re: Huwelijksreis - Malediven
« Reactie #26 Gepost op: 1 februari 2011, 22:53:17 »
Malediven is echt prachtig. Ik ben ten huwelijk gevraagd op de Malediven!

Marliese

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 969
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis - Malediven
« Reactie #27 Gepost op: 2 februari 2011, 08:43:38 »
Kijk er ook echt heel erg naar uit om daarheen te gaan! Nog tips voor wat handig is om mee te nemen, of juist thuis te laten? Ik kom nl niet veel verder dan slippers en bikini haha :)

barretje

  • Gast
Re: Huwelijksreis - Malediven
« Reactie #28 Gepost op: 2 februari 2011, 09:01:52 »
Hoi Marliese,

Wij nemen in ieder geval ook snorkels, duikbrillen en zwemvliezen mee. Het schijnt dat
je er lekker kunt snorkelen en mooie dingen kunt zien. Ook nemen wij een duikcursus hier
in nederland zodat we daar ook kunnen gaan duiken.

Marliese

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 969
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis - Malediven
« Reactie #29 Gepost op: 2 februari 2011, 09:13:32 »
Hey Barretje,
In het pakket van het resort zit volgens mij dat we gebruik kunnen maken van de snorkelspullen. En we krijgen een half uur gratis les. Verder heb je volgens mij ook niet echt wat nodig daar. Het is lekker warm, dus veel kleren kan je thuis laten!

Femke

  • Gast
Re: Huwelijksreis - Malediven
« Reactie #30 Gepost op: 2 februari 2011, 09:19:45 »
op één of andere manier vind ik t altijd wat smerig om andermans snorkelspullen te gebruiken (speeksel etc), dus neem ik altijd mijn eigen spullen mee. Via internet kan je dat hier goedkoop kopen hoor, daar betaal je de hoofdprijs!

Marliese

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 969
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis - Malediven
« Reactie #31 Gepost op: 2 februari 2011, 09:34:06 »
Oh ja..hihi. Had ik nog niet over nagedacht. Ik snorkel namelijk echt nooit! Is inderdaad geen fijn idee :sad: Ik ga even op zoek :)

barretje

  • Gast
Re: Huwelijksreis - Malediven
« Reactie #32 Gepost op: 2 februari 2011, 10:53:55 »
Ik kan je wel aanraden om iets knaps te kopen, het is wel wat duurder maar
ik neem aan dat je wel vaker in landen komt waar je kunt snorkelen. Je
kunt er dus jaren mee doen. Maar dat is ieder voor zich.

Succes!

En voor de rest heb je helemaal niks nodig lijkt mij. ( Creditcard?? )

Marliese

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 969
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis - Malediven
« Reactie #33 Gepost op: 2 februari 2011, 11:45:10 »
Ik denk dat ik na de Malediven nooit meer zal snorkelen. Maar wie weet vind ik het wel heel erg leuk.
Wil nog wel een extra bikini. Hoop dat de winkels er snel mee komen, want heb nog maar 2 maanden! :)

Femke

  • Gast
Re: Huwelijksreis - Malediven
« Reactie #34 Gepost op: 2 februari 2011, 13:03:17 »
Ik heb een vrij goedkope snorkel gekocht met flippers, ging prima. Niet de allergoedkoopste, maar ook niet de duurste.

Creditcard zeker nodig daar!!

Bikini's: wehkamp & otto hebben het hele jaar door collectie!

KarinB

  • Gast
Re: Huwelijksreis - Malediven
« Reactie #35 Gepost op: 2 februari 2011, 13:30:45 »
Oh wat leuk, dit topic heeft weer een klein schopje ;-)

Snorkels etc moeten wij ook nog aanschaffen. Goede tip Femke omdat hier te doen. Want daar is het inderdaad waarschijnlijk schreeuwend duur.

Ik heb bij ons resort opgevraagd wat het kost om daar een tweede trouwreportage te doen.
Op de dag zelf maken wij natuurlijk een fotoreportage, maar wat lief natuurlijk niet weet is dat er 's avonds een andere jurk is waar dan alleen feestfoto's van zijn. Dus ik dacht .. hop trouwkleding mee en daar nog een reportage doen.

Nu krijg ik terug dat dat ca 350 - 400 USD kost. Is dit schappelijk? Want in mijn oren klinkt het eigenlijk als best veel..

Femke

  • Gast
Re: Huwelijksreis - Malediven
« Reactie #36 Gepost op: 2 februari 2011, 13:41:55 »
Hangt ervan af, krijg je daarvoor ook daadwerkelijk de foto's voor, of alleen een cd die je zelf kan uitprinten thuis?
Hoe lang duurt de shoot?

barretje

  • Gast
Re: Huwelijksreis - Malediven
« Reactie #37 Gepost op: 2 februari 2011, 13:42:54 »
Volgens mij is alles wat je op de malediven doet "duur".
Of het een schappelijke prijs is moet je zelf beslissen denk ik.
Als jij het geld er voor over hebt moet je het gewoon doen. Ik denk
als je hier offertes aanvraagt voor een fotoreportage ben je dat denk ik
ook wel kwijt.

Marliese

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 969
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis - Malediven
« Reactie #38 Gepost op: 2 februari 2011, 13:50:46 »
Wel leuk idee daar een fotoreportage. Is het zeker mooi genoeg voor. Zelf vind ik het wel meevallen 400 dollar. Hangt er natuurlijk wel vanaf wat je ervoor terugkrijgt.
Ik denk dat ik zelf een soort van reportage ga maken. Heb een eigen spiegelreflex dus pruts wel wat aan. Als we tegelijk daar waren hadden we het voor elkaar kunnen doen hahahaha :biggrin:

Inge1301

  • Gast
Re: Huwelijksreis - Malediven
« Reactie #39 Gepost op: 2 februari 2011, 16:06:00 »
Je kan er prachtig snorkelen en duiken, wij hadden in NL duikcursus gedaan en daar gedoken en ook gesnorkeld. Onderwatercamera is ook een aanrader.
Ik heb alleen maar in badkleding, slippers, jurkje, rok/shirtje gelopen.
Goeie zonnebrandcreme, snorkelsetje, eventueel tshirt voor het snorkelen (ivm verbranden).
Schoenen heb ik geen moment aangehad, dus als je met goed weer in NL weg gaat lekker op slippers die kant op gaan :tongue:
waterschoentjes kunnen soms ook handig zijn omdat je stukjes strand heb met stenen in het water

misstiara

  • Gast
Re: Huwelijksreis - Malediven
« Reactie #40 Gepost op: 2 februari 2011, 17:30:10 »
Hoi KarinB,
Wat een superleuk idee om daar ook weer trouwreportage te laten doen!!!
Goed idee! Klinkt wel heel leuk, zo daar in een heel ander natuurgebied. Je krijgt volgens mij wel echt supermooie foto's!
Leuk om te overwegen. Misschien ga ik het ook wel doen!

misstiara

  • Gast
Re: Huwelijksreis - Malediven
« Reactie #41 Gepost op: 6 februari 2011, 00:09:48 »
Ja echt superleuk idee. Ik ben gelijk ook gaan kijken op onze droombestemming Hawaii. En ik zag een prijs staan van 350 USD voor 1 uur en 500 voor 2 uur. Wat krijg jij er dan allemaal bij? In het pakket wat ik zag 10 foto's met ruwe dvd met alle foto's

KarinB

  • Gast
Re: Huwelijksreis - Malediven
« Reactie #42 Gepost op: 6 februari 2011, 11:50:08 »
Ik heb de vraag over wat er allemaal in die prijs zit bij ons reisbureau neergelegd. Zij gaan dit voor ons regelen.
Zodra ik meer weet .. weten jullie het ook!

@ Misstiara, wat leuk dat ik je heb aangestoken.

misstiara

  • Gast
Re: Huwelijksreis - Malediven
« Reactie #43 Gepost op: 6 februari 2011, 15:29:58 »
Spannend! Ben benieuwd. Ja ben erg enthousiast. En wanneer ben je weer op zon droomlocatie? Kan je heel romantisch vastleggen nu. :)
Dank voor de tip :)

Marliese

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 969
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis - Malediven
« Reactie #44 Gepost op: 24 februari 2011, 14:27:46 »
Met dit weer kan je toch niet wachten totdat je op het strand ligt!! Pfff..

misstiara

  • Gast
Re: Huwelijksreis - Malediven
« Reactie #45 Gepost op: 24 februari 2011, 17:36:06 »
inderdaad! Echt zielig weer nu :sad:

Marliese

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 969
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis - Malediven
« Reactie #46 Gepost op: 20 april 2011, 20:14:23 »
Gister teruggekomen van onze huwelijksreis op de Malediven en wij zijn verliefd op deze eilanden!! We hebben heimwee zelfs. Het is daar echt geweldig! Lieve mensen, mooie natuur, heerlijke rust. Het was de lange vlucht meer dan waard en we gaan zeker een keer terug. We zaten op een naar verhouding groter eiland en alles was super geregeld daar. Het personeel heeft ons helemaal in de watten gelegd. Heerlijk eten, goede bungalows, heerlijke spa.

Volgens de statistieken valt er in april erg weinig regen, toch hebben we 1.5 dag regen gehad. En daar regent het echt heel hard!! Binnen 5 minuten stond het hele eiland blank. En we hebben ervaren dat het niet korte krachtige buien hoeven te zijn, maar juist hele heftige die de hele dag duren.

Kan het echt iedereen aanbevelen :biggrin:

Suzimoo

  • Gast
Re: Huwelijksreis - Malediven
« Reactie #47 Gepost op: 21 april 2011, 09:10:35 »
@Marliese
Mag ik vragen welk eiland/resort jullie geweest zijn? Was er een variatie aan eten, of alleen 1 restaurant? En was er nog meer te doen behalve strandliggen en snorkelen/duiken?

Wij zijn ook naar de Malediven aan 't kijken, maar we hebben het gevoel dat het vergeleken met onze griekenland vakanties een beetje 'eentonig' is. Graag dus wat meer info van een ervaringsdeskundige.

Femke

  • Gast
Re: Huwelijksreis - Malediven
« Reactie #48 Gepost op: 21 april 2011, 10:14:14 »
En was er nog meer te doen behalve strandliggen en snorkelen/duiken?

haha, over t algemeen is dat t wel op de Malediven :laugh:

al kan je excursies doen met een watervliegtuig, over de eilanden vliegen.
en een dagje/middagje naar het hoofdeiland/de hoofdstad.
En beachvolleyballen. :wink:

Marliese

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 969
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis - Malediven
« Reactie #49 Gepost op: 21 april 2011, 15:27:33 »
@Suzimoo: eigenlijk is er niet veel meer te doen dan wat Femke ook al aangeeft. Wij gingen daarom ook maar een week, is meer dan genoeg. Was dus prima om bij te slapen na de stress van ons huwelijk en nieuwe huis. :)

Wij waren op het Meeru Island Resort (meeru.com). Er zijn daar verschillende restaurantjes waar je kan eten. Wij hadden gekozen voor een All Inclusive en konden daarom in 1 restaurant zonder extra kosten eten. Het is mogelijk om bij een ander restaurant te gaan eten, maar dat krijg je dan op je rekening terug te zien. Wij bleven in het restaurant dat bij onze AI hoorde. Het eten was zeer gevarieerd en heel erg goed. Het was wel erg gericht op de Westerse toerist, op 1 avond na waar ze hun eigen keuken serveren (ook erg lekker).
Het resort organiseert aardig wat excursies, dus daar zou je je mee kunnen vermaken. Wij hebben maar 1 excursie gedaan, een sunset cruise. Maar onderweg werden we gevolgd door dolfijnen, dus werd het meer een dolfijnencruise :wink: Niemand was meer geintereseerd in de zon haha.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards