collapse

Auteur Topic: Help! Ook Hier....tekst Kaarten  (gelezen 2497 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nisanlin

  • Gast
Help! Ook Hier....tekst Kaarten
« Gepost op: 9 januari 2008, 15:34:06 »
Ik zit in de knoop met de tekst op de trouwkaart! HELP!

Dit is wat ik nu heb (voor alle "gewone" gasten, "speciale" gasten krijgen een inlegvel / briefje)

-----------------------------------
Voorkant:

wij gaan trouwen
14 mei 2008
biz evleneceğiz

Binnenkant:

Onze namen (as naam linkerpagina bovenaan, mijn naam rechterpagina bovenaan)

Linkerpagina:

Hart tegen hart, het kan niet dichterbij
Het mijne houdt me in, het jouwe laat me vrij
Hart tegen hart, ze kloppen allebei
Het mijne in jou, het jouwe in mij
Ik ben jou, jij bent mij...
Hart tegen hart - Bløf

Rechterpagina:

Wij zijn intens gelukkig jullie mee te kunnen delen dat wij

woensdag 14 mei 2008 om 14 uur in het gemeentehuis te XplaatsX

elkaar het ja-woord zullen geven.

Graag vieren we dit met jullie vanaf 19.30 uur in
gasterij "XnaamX", XstraatX te XplaatsX.

Iedereen wordt verzocht tussen 19.30 en 20.00 uur te arriveren.
Als je komt, wil je ons dat dan voor 1 mei laten weten?

Achterkant:

ons adres, tel.nr's, email en website

-------------------------------------

Het eerste stukje ben ik tevreden over. Maar dan.

1. het is echt de bedoeling dat iedereen tussen 19.30 en 20.00 er is. Daarna is de openingsdans van ons en ik wil gewoon dat iedereen daarbij is. Is dat zo duidelijk genoeg? of juist te onvriendelijk?

2. Na het ja-woord is er koffie voor iedereen die erbij aanwezig was bij mijn ouders (dus niet alleen daggasten maar gewoon iedereen). Ik wilde dat erbij zetten, maar dan lijkt het net of dat een soort receptie is ofzo. En dat is het niet, het is ook geen vervanging van het feest, maar gewoon een leuk extraatje. Dus ik denk dat aankondiging op de dag zelf daarvoor beter is

3. bij de bevestiging: de kaart zal ook naar een heleboel vagere kennissen gaan, zoals buren van mijn ouders, mensen waar ik vroeger heb opgepast, etc. Er zullen dus verhoudingsgewijs meer mensen niet dan wel komen. Vandaar dat ik vraag als mensen WEL komen, ze dat even laten weten. Staat het erg vreemd zo?

4. nog andere dingen die niet lopen, dingen die missen, dingen die herschreven moeten worden??

We hebben niet heel veel ruimte op de kaart voor tekst dus het moet een beetje kort blijven.
« Laatst bewerkt op: 9 januari 2008, 15:34:49 door nisanlin »

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Help! Ook Hier....tekst Kaarten
« Reactie #1 Gepost op: 9 januari 2008, 15:50:46 »
1: Duidelijk genoeg. Niet onvriendelijk. 'te arriveren' misschien 'aanwezig te zijn'? Anders staan ze misschien allemaal nog hun jassen uit te trekken :biggrin:
Of "We verzoeken iedereen om uiterlijk 20.00 uur aanwezig te zijn."
Dat het vanaf 19.30 uur is, zeg je al eerder en mensen snappen dan wel dat ze niet eerder terecht kunnen.

2: elkaar het ja-woord zullen geven.

Hierna staat er een lekker bakje koffie klaar ...(daar-en-daar).

Daarna vieren we graag ons huwelijk (of zo) met jullie vanaf 19.30 uur in

(laatste zin misschien in andere volgorde?)

3: Staat niet vreemd. Is misschien ook wel een goed idee. En mensen waar je van verwacht (of toch graag wil) dat ze komen, maar nog geen bevestiging hebt gehad voor de datum, kun je altijd nog nabellen. Houd er rekening mee dat veel mensen vergeten door te geven dat ze komen!!!

4: Leuk, dat stukje tekst van Bløf. Ik mis dan alleen wel een Turks stukje (omdat er op de voorkant ook in het Turks staat dat jullie gaan trouwen).

1Hanneke

  • Gast
Help! Ook Hier....tekst Kaarten
« Reactie #2 Gepost op: 9 januari 2008, 17:55:11 »
Je zou ook kunnen doen:
Jullie zijn uitgenodigd om tussen 19.30 en 20.00 aanwezig te zijn in de gasterij....... om vervolgens deze avond met ons te vieren dat wij als man en vrouw door het leven mogen gaan.

Ik vind het niet raar staan als je bevestiging vraagt wanneer mensen komen, alleen denk ik dat je er inderdaad vanuit moet gaan dat veel mensen wel komen maar vergeten dit te zeggen...

Alexia

  • Gast
Help! Ook Hier....tekst Kaarten
« Reactie #3 Gepost op: 9 januari 2008, 20:06:59 »
1. ja of je zegt: vanaf 19:30. Vaak zijn er mensen die een kwartiertje later komen en die zijn er dan ook om 20 uur. En ik zou het inderdaad je familie e.d. aan elkaar laten rondbazuinen dat het ook uiterlijk 20 uur is.

2. zou het niet weten

3. als je gewoon RSVP op de kaart zet moet het duidelijk zijn.

4. ik vind m duidelijk :)

Backspace

  • Gast
Help! Ook Hier....tekst Kaarten
« Reactie #4 Gepost op: 9 januari 2008, 21:07:22 »
@ Alexia, Over dat RSVP, hoe zou je dat op de kaart zetten?
Want ik weet zeker dat veel mensen in mijn omgeving niet snappen wat RSVP is, ik ken het namelijk ook nog maar vaag.. :wink:

@ Alexia, Over dat RSVP, hoe zou je dat op de kaart zetten?
Want ik weet zeker dat veel mensen in mijn omgeving niet snappen wat RSVP is, ik ken het namelijk ook nog maar vaag.. :wink:

3. Gaat er geen brief mee van de ceremoniemeesters? Bijvoorbeeld voor ook de routebeschrijving? Daar zou je het eventueel ook op kunnen laten zetten dat ze moeten aangeven of ze komen of niet.

Verder vind ik het mooi, maar het zou idd zoals LadyXochi ook zegt, wel leuk zijn als het turkse ook weer terugkomt in de tekst. Maar dat is natuurlijk een keuze die je zelf moet maken.

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Help! Ook Hier....tekst Kaarten
« Reactie #5 Gepost op: 9 januari 2008, 21:13:30 »
@ nisanlin: als je wilt dat de mensen tussen half acht en acht uur aankomen bij de feestlocatie kun je ook zetten 'Graag verwelkomen wij u/jullie tussen 19.30 en 20.00 uur in Locatie om met u/jullie het glas te heffen op ons huwelijk.'

nisanlin

  • Gast
Help! Ook Hier....tekst Kaarten
« Reactie #6 Gepost op: 9 januari 2008, 22:00:52 »
Bedankt voor de tips!!!!

Ik heb al een heleboel goede alternatieven voor mijn half acht zin :wink: gelezen, bedankt! Moet even kijken welke het beste past maar ga er zeker eentje gebruiken.

Over het Turkse: ik wilde de kaart tweetalig maken maar ja 1. er komen geen Turkse gasten en zij krijgen deze uitnodiging ook niet en 2. er is geen plek voor op de kaart! dan is er echt alleen maar tekst. Dus vandaar de keuze.

Brief CM: nee, we hebben geen CM dus in principe gebeurt dat niet.

Bedankt voor alle tips, dat helpt echt! Als er nog meer aanvullingen zijn hoor ik het graag

Alexia

  • Gast
Help! Ook Hier....tekst Kaarten
« Reactie #7 Gepost op: 9 januari 2008, 23:07:03 »
[quote name=\'Backspace\' post=\'144002\' date=\'09 January 2008, 21:07\']@ Alexia, Over dat RSVP, hoe zou je dat op de kaart zetten?
Want ik weet zeker dat veel mensen in mijn omgeving niet snappen wat RSVP is, ik ken het namelijk ook nog maar vaag.. :wink:[/quote]

tja, bij mij in de familie kent iedereen het wel dus daar maak ik me weinig zorgen om.

Hoe we het erop zetten weet ik nog niet, misschien alleen RSVP of gewoon 'zou u voor ... willen laten weten of u kunt komen' (of iets dergelijks).

Maar het voordeel van RSVP is dat het niet zoveel ruimte inneemt.

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Help! Ook Hier....tekst Kaarten
« Reactie #8 Gepost op: 10 januari 2008, 01:37:22 »
Ik vind het er duidelijk staan.
Je dringt niks op maar laat wel merken dat het belangrijk is dat ze komen.
Je zou er een klein kaartje bij kunnen doen dat na het trouwen zelf een kop koffie klaarstaat en dat ze daar voor uitgenodigt zijn.
Simpel te maken in word, uitknippen klaar.

nisanlin

  • Gast
Help! Ook Hier....tekst Kaarten
« Reactie #9 Gepost op: 10 januari 2008, 10:32:38 »
[quote name=\'Anke\' post=\'144026\' date=\'10 January 2008, 01:37\']Ik vind het er duidelijk staan.
Je dringt niks op maar laat wel merken dat het belangrijk is dat ze komen.
Je zou er een klein kaartje bij kunnen doen dat na het trouwen zelf een kop koffie klaarstaat en dat ze daar voor uitgenodigt zijn.
Simpel te maken in word, uitknippen klaar.[/quote]
goed idee! Dat kan ik dan bij de mensen doen van wie ik verwacht dat ze toch wel naar het gemeentehuis komen!

bedankt! langzaam maar zeker komen we er wel! :biggrin:

Eke

  • Gast
Help! Ook Hier....tekst Kaarten
« Reactie #10 Gepost op: 10 januari 2008, 14:51:56 »
Ik zou je wel willen aanraden (als je het belangrijk vind om te weten wie er wel/niet komt) om ze na te bellen... Weet je meteen waar je aan toe bent!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards