collapse

Auteur Topic: Brief Ceremoniemeester  (gelezen 41837 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

femkemarije

  • Gast
Brief Ceremoniemeester
« Gepost op: 28 januari 2008, 19:38:59 »
Heeft iemand een voorbeeld van de brief die de ceremoniemeester gemaakt heeft over de dag/het feest. Ik schrijf hem samen met mn cm, maar verstuur hem uit haar naam. We willen geen sketches oid, maar ik wil een brief sturen waarin staat dat mensen tussen 8 en 9 kunnen feliciteren (een stille hint om iedereen er om 9 uur te hebben) en of ze nog even willen aangeven of ze wel of niet komen. Daarnaast komt er een route naar het feest in. En dus dat we geen stukjes willen, geen eerste dans hebben etc.

Heb alleen geen idee hoe ik moet beginnen etc (beste gasten???)

Graag tips!!! Bedankt, Femke

Sambal

  • Gast
Brief Ceremoniemeester
« Reactie #1 Gepost op: 28 januari 2008, 20:31:57 »
Goed topic! Heb het er met mijn CM ook al over gehad, wat we er in ieder geval in moeten hebben, maar zou ook wel eens een voorbeeld willen zien!

Mara

  • Gast
Brief Ceremoniemeester
« Reactie #2 Gepost op: 28 januari 2008, 20:59:29 »
Ik heb een voorbeeld gevonden voor jullie


[color=\"#FF0000\"]Huwelijk André en Nicole



Geachte genodigde(n)

Op schrikkeldag 2008 (29 februari) gaan André en Nicole trouwen. Om te helpen deze dag in goede banen te leiden hebben ze mij als ceremoniemeester gevraagd, een taak welke ik graag voor hen vervul. In deze rol schrijf ik deze brief aan u.

In de haast, ontstaan om de uitnodigingen te versturen voor de kerstdagen, zijn er wat kleine onduidelijkheden onstaan welke ik allereerst graag wil ophelderen.

Uitnodiging

Iedereen is vanharte uitgenodigd om de dag met het bruidspaar mee te maken. Het bruidspaar hoopt de ooms en tantes natuurlijk zeker als daggast te mogen begroeten, maar nodigt expliciet iedereen als daggast uit. Mocht u niet de hele dag aanwezig kunnen of willen zijn, bent u natuurlijk ook van harte welkom een deel van de dag mee te maken. Om dit alles (inclusief catering) in goede banen te leiden, wordt u gevraagd via de antwoordkaart een indicatie van uw plannen te geven. Vergeet niet uw naam op het kaartje te vermelden, inmiddels zijn er een aantal kaartjes zonder naam retour gekomen. Als u alsnog wilt willen wijzigen, kunt u dit aan mij doorgeven.

Dagprogramma

De daggasten worden tussen 11:15 en 11:45 verwacht bij “de Koperen Hoogte” (zie voor een routebeschrijving bijlage 1), hier wordt u ontvangen met koffie en een broodje waarna iedereen om (uiterlijk) 12:00 per bus naar de trouwlocatie in Kampen vervoerd zal worden. Na het huwelijk voor de burgelijke stand lopen we naar de kerk welke zich naast de trouwlocatie bevindt. Na de kerkdienst worden de daggasten met de bus weer terug naar “de Koperen Hoogte” gebracht, daar aangekomen wordt de bruidstaart aangesneden en is de gelegenheid tot felicitaties en een toast.

U kunt er natuurlijk ook voor kiezen om op eigen gelegenheid naar Kampen te komen. Voor de route beschrijving naar de trouwlocatie (de kerk staat er naast) en een gratis parkeerterrein in Kampen, verwijs ik u naar bijlage 2.

Internetsite

De website www.minimeij.nl is inmiddels helemaal aangepast, er is nu veel informatie over de huwelijksdag en binnenkort natuurlijk ook over de baby te vinden.

Huwelijkslijst

De huwelijkslijst is, zoals op de kaart vermeld, ondergebracht bij “De Bijenkorf”. Deze hebben het uitgezochte servies en bijbehorende accessoires helaas erg summier op hun website vermeld. Inmiddels hebben André en Nicole de lijst inclusief afbeeldingen op hun eigen website gezet.

André en Nicole hebben gekozen voor het New Wave servies van Villeroy en Boch. “De Bijenkorf” maakt van alle cadeaus een speciale huwelijkskaart, waarmee het servies uiteindelijk aangeschaft kan worden. Mocht het servies niet compleet zijn, kan er bijvoorbeeld voor 4 couverts in plaats van 6 gekozen worden, om zo toch een compleet servies te kijgen.

Speeches

Als u na de toast of tijdens de feestavond een speech wilt houden, wilt u dit dan doorgeven aan mij, zodat ik dit in de planning kan meenemen?

Ik hoop dat ik eventuele onduidelijkheden heb kunnen ophelderen. Mochten er echter na deze uitleg nog vragen en/of opmerkingen zijn, dan hoor ik deze graag van u. Ik wens u de aller beste wensen voor het nieuwe jaar en hoop u 29 februari te mogen begroeten.



Met vriendelijke groeten,

De ceremoniemeester



Naam
Adres
Telefoonnummer
E-mailadres[/color]
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2008, 10:31:39 door Annemieke »

femkemarije

  • Gast
Brief Ceremoniemeester
« Reactie #3 Gepost op: 28 januari 2008, 21:55:34 »
Bedankt voor de voorbeeldbrief, we hebben alleen geen dagprogramma, geen bruidslijst enzo, maar wel bedankt!

@ sambal: waar denk je allemaal aan???

Backspace

  • Gast
Brief Ceremoniemeester
« Reactie #4 Gepost op: 28 januari 2008, 22:18:34 »
Vorig jaar zijn mijn a.s. en ik zelf ceremoniemeesters geweest, wij hebben toen deze brief gestuurd aan de mensen die de hele dag waren uitgenodigd. Misschien heb je er wat aan..


Bijna is het zover: donderdag 12 oktober 2006 gaan naam&naam trouwen!
Wij, ceremoniemeestersnaam&naam, zijn door naam&naam gevraagd als ceremonie-meesters. Wij willen natuurlijk dat het een mooie dag wordt voor hen en daar hebben wij ook uw hulp bij nodig!

naam&naam vinden het fijn om deze dag samen met u te vieren, daarom willen we u vragen uiterlijk om 13:30 uur aanwezig te zijn bij naam (Adres). Vanuit hier vertrekken we gezamenlijk naar het gemeentehuis.

Om naam&naam te verrassen lijkt het ons leuk dat elke gast een klein cadeautje (rond de € 2,50) meeneemt. Hier hebben we het volgende voor bedacht:

Bent u geboren in:         Dan geeft u iets wat te maken heeft met:

Januari/februari               Warmte, sfeer, huiskamer
Maart/april                    Hygiëne, verzorging, badkamer
Mei/juni                     Computer, kantoor, werkplek
Juli/augustus                   Ontspanning, vakantie
September/oktober           Keuken (food, non-food)
November/december         Romantiek, slaapkamer

naam&naam hebben aangegeven dat ze tijdens het feest ook graag met de gasten willen praten. Daarom is er een beperkte tijd voor stukjes.
Wilt u graag een stukje doen? Neem dan even contact met ons op voor 30 september, zodat wij het vóór de avond kunnen inplannen. Daarvoor willen wij ook graag weten hoelang het stukje duurt.

Het doen van stukjes is niet de enige manier om uw creativiteit tot uiting te brengen. U kunt ook uw herinneringen, verhalen, foto’s, wist-u-datjes en andere grappigheden kwijt in de feestkrant. Uw inbreng ontvangen wij graag op tijd, uiterlijk vóór 30 september.

Wilt u een kado geven aan naam&naam? U kunt bij ons terecht voor kado-tips.

Heeft u nog vragen? Neem gerust contact met ons op! Als u wilt bellen dan graag in de avonduren i.v.m. school, mailen kan altijd!


Met vriendelijke groeten,

Ceremoniemeestersnaam&naam
Email:       
Telefoon:    


Owja, als die bovenste brief een échte brief van iemand is, is het wel zo verstandig om alle gegevens even te wissen.
« Laatst bewerkt op: 28 januari 2008, 22:18:54 door Backspace »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards