collapse

Auteur Topic: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding  (gelezen 479686 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angela1988

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 6
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #750 Gepost op: 11 januari 2015, 19:45:18 »
Hoi,

Heeft iemand hier ook bruidsschoenen van Jimmy Choo gedragen?

Nijntje-29

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 37
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #751 Gepost op: 15 januari 2015, 18:09:59 »
Ik ben vandaag bij Weddings in Rotterdam geweest.
wat een prachtige winkel en een geweldig team.
Ontvangst was super, de verkoopster was heel vriendelijk, kundig en eerlijk.
Er werd alle tijd voor mij genomen en me niks aangesmeerd. (wat ik bij vriendinnen wel eens gehoord had bij andere bruidswinkels)
Wat een super team en heb daar ook mijn droom jurk gevonden, Weddings is echt een aanrader.
Ik zit nu nog na te genieten.
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2015, 22:44:13 door Nijntje-29 »

Ik83

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 954
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #752 Gepost op: 23 januari 2015, 18:17:15 »
Ik heb geshopt bij Prinses bruidsmode in Apeldoorn. Echt een hele fijne winkel. Ik heb er meerdere verkoopsters meegemaakt die allemaal heel vriendelijk waren, kundig, een goed advies, eerlijk, behulpzaak en een snelle service. Ze dachten goed met me mee en drongen niks op. toen ik assecoires zelf had geregeld bij een ander zaakje en via via reageerde ze heel vriendelijk en begripvol en ook enthousiast over hoe het bij de jurk pastte. Een mooie paraplu als cadeautje bij de jurk, was ook heel leuk.
Echt een aanrader. Ik kom zelf uit Brabant, maar door omstandigheden in Apeldoorn gaan schoppen. Bij het afpassen hebben ze de jurk diezelfde dag (zelf 2,5 uur later) al helemaal af. en zo hoefde ik voor de afpas slechts 1x op en neer. DUs ook goed te doen als je niet in Apeldoorn woont.

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #753 Gepost op: 26 januari 2015, 15:44:29 »
Na goed vooronderzoek naar jurken gedaan te hebben, ben ik in novemer 2013 in Leiden bij de Bruidshoek een keer op afspraak geweest. Ik had plaatjes van jurken van de site mee. Van die jurken heb ik er maar 1 terug gezien. Verder werden er vooral jurken gepakt, die ik ook zou moeten passen. Totaal niet in mijn stijl. De verkoopster was heel vriendelijk hoor, dus het was best gezellig. Uiteindelijk had ik een jurk waar ik vertwijfeld van dacht 'misschien kan deze'.

Na het passen heb ik een hele tijd nodig gehad om weer op te warmen, het was koud in de winkel!

Voorts mocht ik tijdens het passen niks meer drinken en niet gaan zitten... terwijl ik 2 uur daar geweest ben.
Het verbaast mij dan ook dat de Bruidshoek de bruidsmodezaak van 2014 is geworden... dat past totaal niet bij mijn ervaring, maargoed, anderen kunnen het wellicht heel anders ervaren hebben.

In januari 2014 heb ik een pasafspraak bij de Honeymoonshop in Rotterdan gehad. Dat was fantastisch! Veel leukere ontvangst, meer jurken en ik had weer mooi een lijstje met jurken mee. Die werden netjes allemaal tevoorschijn gehaald, plus nog een paar jurken in diezelfde stijl! Ik was daar bij de eerste jurk die ik aankreeg al zoooveel blijer dan na de beste optie die in ik de Bruidshoek gehad heb.

Uiteindelijk was mijn twijfel ook tussen die eerste jurk en een die de verkoopster zelf gepakt had, het is die 2e geworden en ik ben er superblij mee! Ook kregen we na het kiezen van de jurk champagne en wat lekkers wat ik ook met jurk aan gewoon mocht eten. De dames die met mij mee waren zijn daar tijdens het wachten ook een stuk meer verwend dan in Leiden. (Maar dat is bijzaak, het gaat mij vooral om het sxhrille contrast in de ervaring van het zoeken naar een jurk).

Ik mocht lekker zitten met de jurk, en dat is toch ook belangrijk, want je wilt ook weten hoe hij zit als je zit, toch? Ik was tenminste niet van plan mijn hele trouwdag te blijven staan!  :biggrin:

Ik ben echt zielsgelukkig dat ik naar een andere zaak gegaan ben... en moet eerlijk zeggen dat dat ook is wat ik andere mensen aanraad...

Afgelopen vrijdag ben ik mijn jurk af gaan spelden, ook dat was weer een feestje! Ik heb zo'n zin in de dag!

(we wilden eerst september 2014 trouwen, maar omdat dat niet ging, is het het voorjaar van dit jaar geworden, lekker in mei! Daarom was ik zo vroeg al jurken aan het passen...)

Moniqueb

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 4
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #754 Gepost op: 26 januari 2015, 21:23:48 »
Ik lees hier eigenlijk niets over het huren van een bruidsjurk.. Ik heb bij een lokaal bedrijfje in Alkmaar een jurk van Pronovias gepast die me echt als gegoten zat, ik ben daarna nog naar 2 bruidszaken gegaan om te passen omdat ik twijfel... ik vind het jammer dat ik de jurk niet kan houden maar eigenlijk was het de mooiste die ik heb gepast en ook maar 150,- om te huren! De zelfde jurk kopen zit niet in mijn budget dus dat is sowieso geen optie.
Tja opzich hangt ie daarna toch maar in je kast..
iemand ervaring of tips wat betreft huren?

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #755 Gepost op: 28 januari 2015, 15:57:39 »
Een vriendin van mij heeft haar jurk ook gehuurd. Denk goed na inderdaad wat je wilt. Wil je een jurk die echt alleen van jou is, of vind je het niet erg als je jurk ook al door andere bruiden op hun dag is gedragen? Ik denk dat in die vraag het antwoord op jouw vraagt ligt!

margje78

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Vrouw
  • Pluk de dag, tik een eitje!
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #756 Gepost op: 2 februari 2015, 14:17:45 »
weet niet of dit helemaal 'on topic' is,  :blink: maar ik heb een niet te dure webwinkel gevonden met mooie trouwjurken. goeie prijzen daar! ik trouw met kerst en dit was mijn keuze:

http://www.weddingmart.nl/yazmen-prinses-vloer-lengte-kant-trouwjurk-met-applicatie-hsgs31002b-nl.html

ik heb nog even de tijd dus maar ik wil zeker gaan voor deze of iets soortgelijks... geen wit, want we zijn al 10 jaar bij elkaar dus tja... maagdelijk is niet toepasselijk  O0  :biggrin:

Kimsssss

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #757 Gepost op: 23 februari 2015, 13:19:13 »
Ik ben afgelopen december bij Sam's bruidsboetiek in Enschede geweest.
Ik had via Facebook en de site al een jurk gezien die maar niet meer uit mijn hoofd ging, dus op basis daarvan contact gehad met eigenaresse Samira en een afspraak gemaakt zodra de jurk binnen was (nieuwe collectie).

Op een zaterdagochtend om 09:00 ben ik met moeders, schoonmoeder en beste vriendin naar de winkel gegaan. Het was wat koud in eerste instantie, omdat de verwarming pas net aan was maar gelukkig tegen de tijd dat de eerste jurk aan moest was het wat warmer.

Samen met de verkoopster hebben we een aantal jurken uitgezocht, omdat ik natuurlijk niet alleen DE jurk wilde passen. Volgorde niet van tevoren bepaald, en dat was maar goed ook! De eerste jurk (niet de jurk die ik perse wilde passen) was meteen raak. Ik werd er helemaal zenuwachtig van, en de achterban had meteen de zakdoekjes paraat haha.

Ik heb daarna nog 4 jurken aan gehad, om te zien of er misschien nog een andere jurk was die hetzelfde losmaakte, maar ik bleef met mijn gedachten bij de eerste. Deze dus snel weer aan gedaan, en samen met de verkoopster gekeken naar de mooiste sluier (past perfect bij de jurk, dus ook besteld) en wat sieraden. Deze heb ik uiteindelijk (nog) niet besteld omdat ik niet helemaal overtuigd was en het best duur vond.

We zijn erg leuk en goed geholpen, en ik had totaal niet het gevoel dat bepaalde jurken of dingen werden opgedrongen. We waren snel klaar, maar dat kwam natuurlijk ook mede door het goede oog van de verkoopster door te juiste jurken te zoeken en te laten passen.

Half mei komt mijn jurk binnen en mag ik hem opnieuw aan :applaus:


sandraax

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 1
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #758 Gepost op: 28 februari 2015, 13:26:51 »
ik ben bij aphrodite bruidsmode in barneveld geweest,
had al het een en ander gezien op hun facebook pagina, zag er wel mooi uit, leuke foto's daar om alvast te zien wat ze daar zoal verkopen. vanuit daar heb ik een afspraak gemaakt. ben met mijn moeder en zusje geweest, we hebben echt een leuke dag gehad bij aphrodite!

ze zijn erg klantvriendelijk en meedenkend, bij binnenkomst word je meteen aan de koffie gezet, heerlijk als je anderhalf uur heb moeten rijden. vervolgens heeft de verkoopster natalie ons een aantal boeken gegeven waar we ideen uit konden halen, natuurlijk had ik mijn droomjurk al in gedachten, wat erg fijn is, is dat de verkoopster natalie door een aantal antwoorden van mij, precies wist wat ik leuk vond en wat me leuk zou staan :biggrin: :biggrin:. die dag meteen de jurk van mn dromen gevonden!! deze is voor me besteld in de goede maat. ben afgelopen week terug geweest om de jurk te laten afspelden. ik ben zo opgelucht dat hij past en alles perfect is, er moest alleen een stukje van de lengte af, de jurk zit me als gegoten!!! :clap: heb zo super veel zin in mijn trouwdag!! kan echt niet meer wachten. en met de hulp van aphrodite bruidsmode weet ik dat ik me geen zorgen meer hoef te maken over mijn jurk! ben er heerlijk geholpen, heel fijn personeel!
nu wachten tot donderdag 5 maart, dan ga ik hem ophalen!!!  en dan wachten tot de grote dag op 22 maart!  :biggrin:


Poko

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #759 Gepost op: 2 maart 2015, 10:34:21 »
Ik ben bij Nikita in Wanroij geweest, daar hebben ze ook één keer gedragen (dus tweedehands) jurken. Ik ben heel prettig geholpen, heb echt het gevoel alsof we samen hebben gespeurd naar de beste jurk en er werd ruim de tijd genomen. Totaal niet het gevoel gehad dat ze gericht zijn op verkopen. Aanrader dus!

Beachbride

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 5
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #760 Gepost op: 14 maart 2015, 21:47:08 »
Ik ben vandaag op jacht geweest in Amersfoort. Daar zitten twee bruidszaken op 1 plein, maar tussen beide zit een GROOT verschil.

De eerste afspraak had ik bij d'amore. Een modern ingerichte zaak met een mooie collectie welke groot genoeg is om de jurk van je dromen te vinden en klein genoeg om de collectie te kunnen overzien om zeker van je keus te zijn! Het personeel is lekker informeel en helpen je uitstekend om de juiste keus te maken! Er wordt goed naar je geluisterd en ze zorgen dat je alles geprobeerd hebt om zeker te zijn van je droomjurk. Zelfs als dat betekent dat ze na de oorspronkelijke sluitingstijd door moeten!

Ik had na het passen van 7 jurken eigenlijk mijn droomjurk al gevonden (uiteraard de 1e die ik aan had), maar had ook een tweede afspraak gemaakt. Ik heb toen besloten toch naar de tweede afspraak te gaan WAT EEN WERELD VAN VERSCHIL!

De tweede afspraak was bij valkengoed bruidsmode. De zaak ziet er wat oudbollig uit, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Personeel loopt in zwarte broekpakken en gedragen zich naar mijn mening erg hooghartig. Wij waren op tijd, maar kennelijk was er wat uitgelopen. Uit nood werden we daarom maar achterin de zaak neergezet. Na een minuut of 10 konden we plaatsnemen op een juiste plek. De dame die ons zou helpen gaf eerst aan dat ze mijn naam was vergeten en besefte zich daarna dat ze zich niet had voorgesteld. Als start van de passing werden eerst alle merken doorgenomen beginnend bij hun meest verkochte (lees meest prijzige) merk. Hierna werd vluchtig gevraagd hoe mijn dag eruit zag en of ik al ideeen had voor mijn jurk. Omdat ik net zo al passingen had gehad kon ik goed uitleggen wat ik zocht. De dame ging daarop zelf door de winkel heen om jurken te zoeken (op zich geen probleem, ik begreep later dat dit vaker gebeurd bij winkels met grote collecties) en kwam terug met drie jurken die erg ver afstonden van mijn idee van een ideale jurk. Helaas werd er slecht naar mijn punten geluisterd en kwam ze steeds weer met iets wat zij passend vond en ik als best kon omschrijven als een tafelkleed en een galajurk ( waarvan de verkoopster, nadat ik de jurk aan had zelf ook aangaf dat ze de jurk passender vond voor 1 van de gasten). Na 4 jurken heb ik de passing afgesloten en ben ik gauw teruggegaan naar d'amore.

Daar ontmoette ik onder het nogmaals passen van mijn droomjurk nog 4(!) andere bruiden welke na bij valkengoed te zijn geweest hun heil zochten bij d'amore. Alle 5 zijn we uiteindelijk geslaagd met prachtige eindresultaten!
( de laatste had net haar keus gemaakt toen ik de zaak verliet, dat was een uur na sluitingstijd)

Mijn tip: Als je in Amersfoort een bruidsjurk zoekt en je bent niet merkminded, loop dat valkengoed voorbij en ga naar d'amore. Dan weet ik zeker dat je je droomjurk krijgt!

BrendaJ

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 12
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #761 Gepost op: 3 april 2015, 11:45:07 »
Ik heb mijn jurk bij Dani van Toll laten maken in Schagen. De verkoopster is vriendelijk en denkt erg goed mee. Aangezien ik niks kon vinden wat ik mooi vond heb ik mijn jurk laten maken. Ze begreep goed wat ik bedoelde en werkte het allemaal netjes voor me uit  :applaus: Ik kreeg eerlijk advies en ze probeerde me niks aan te smeren. Ook de vervolgafspraken zijn goed verlopen  :biggrin:

Ik ben ook overal in Alkmaar geweest maar kon daar niks vinden wat ik mooi vond. Ook kreeg ik veel aan wat totaal niet mijn smaak was of boven mijn budget  :blink: In Abbekerk heb ik niet eens wat gepast. Ik vond de service niet goed en de jurken waren veel het zelfde en allemaal uit oude collecties  :dry:

83angel

  • Junior
  • **
  • Berichten: 64
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #762 Gepost op: 23 juni 2015, 15:32:11 »
Ik heb in januari bij 2 winkels afspraken gemaakt. Ik had niet zo heel veel tijd om een jurk uit te zoeken aangezien de trouwdatum 6 maanden verder was.

Ik ben sochtens eerst naar de bruidsgalerie in Uden geweest. Hier heb ik verschillende jurken aangezien. Ook allerlei verschillende stoffen met bandjes/ zonder bandjes uitgeprobeerd. Gewoon om te kijken wat bij mij het mooiste stond. Het kwam op mij over alsof ze er wel verstand van hadden en gaven ook aan hoe ze de jurk aan konden passen. Hier een leuke jurk uitgekozen maar ik had van te voren al een andere jurk gezien die ik erg mooi vond en dat merk hadden ze daar niet.

s'middags ben ik naar bruidshuis Diana in boxmeer geweest. Een kleine zaak maar wel sfeervol. Als kind liep ik hier al steeds langs en keek ik naar de paspoppen in de etalage. De jurk die ik graag wilde passen hadden ze opeen paspop hangen. Ik zei al meteen die wil ik passen. Verder heeft ze nog 2 soortgelijke jurken uitgezocht. Jammer dat ze niks anders had uitgezocht maar ik had gelukkig sochtens al ergens anders gepast. Ik heb uiteindelijk de jurk die op de paspop hing gekocht want ik vond hem toch wel supergaaf.

Na 4 maanden heb ik een mailtje gestuurd met de vraag wanneer de jurk verwacht kan worden. Dit was ik bij het kopen vergeten te vragen. Heel toevallig was hij toen precies binnen. Achteraf vermoeden wij dat dit het pasmodel is geweest maar zeker weten kun je dit nooit. 2 weken later mocht ik hem voor het eerst passen. Ik had in de tussentijd ook nog gevraagd of het mogelijk was om een vetersluiting erin te doen ipv een rits dit was geen probleem.  Toen wij er aankwamen was er 1 andere bruid aan het passen. Na een kwartier wachten kwam er eindelijk iemand van boven. Jurk werd snel aangedaan. en ondertussen was er al een ander bruidje binnen die bij mijn moeder aan tafel moest wachten en daarna zich om moest kleden in mijn pashok terwijl ik werd afgespeld. Ik heb toen nog gevraagd hoe het zat met de vetersluiting maar daar werd niet echt op gereageerd. Kwam op mij over alsof ik maar lastig was en dat ze geen tijd had en door moest. Hierna met een slecht gevoel de zaak verlaten. Ik moest die dag ook de gehele jurk afrekenen terwijl hij nog geeneens geheel passend was.

Bij de volgende pas waren we met meer mensen maar ook hier weer 1 persoon die 2 bruidjes moest helpen. Mijn schoonzusje die me de dag helpt met aankleden moest mij nu ook aankleden zonder begeleiding van de verkoopster. de jurk was nog steeds te lang. Hij is teon afgespelt en na een half uur konde nwe terug komen. Toen stond ik nog steeds op mijn jurk en zei de verkoopster je hebt hem niet goed aan. Heeft ze hem goed aangedaan na de vraag wat ze anders had gedaan zei ze ja dat is feeling maar ja mijn schoonzusje heeft de feeling niet. Daarna was die aan de bovenkant te groot zegt ze dat hoort. Nou als ik hem op moet heisen dan hoort dat niet.. Coupeuse erbij gehaald en die zei meteen dat hoort niet. UIteindelijk is de jurk geod maar je word er echt niet prettig geholpen.

Sharon87

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Vrouw
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #763 Gepost op: 15 augustus 2015, 00:33:56 »
Hoi Dames,

Ik heb echt veel verschillende winkels bezocht om uiteindelijl DE jurk te vinden.
Doordat ik in het verleden vaak een avond/galajurk heb gedragen wist ik precies wat ik wel en niet wil en dat ik juist een compleet andere kant op wil met mijn trouwjurk.

Lilly Essen:
Hier gestart met mijn zoektocht. Netjes geholpen door een vriendelijke verkoopster. Het viel mij tegen dat ik geen torselet aankreeg bij het passen. Dit had ik wel verwacht dus mijn felgekleurde BH moest worden weggesmolkeld met passen.
Hier hebben ze leuke jurken voor leuke prijzen, hier kan je alles compleet klaar zijn voor €1200,- Uiteindelijk waren de jurken iets te 'gewoon' voor mij.

Allegria Essen:
Leuk winkeltje met mooie jurken. Probleem was echter dat ze in mijn maat met kant slechts 1 jurk hadden hangen, wat ook toeval was omdat iemand van de koop had afgezien.
Andere maat jurk werd niet eens geprobeerd om een idee te geven.
Verder wel zeer goed geholpen met zeer kundige verkoopster.
Hier werd meteen een torselet aangemeten (thank god).

Engels Bruidsmode Blerick:
Iedere week zwijmelend voor de etalage staan dus zeker een zaak om een keer te gaan passen.
Wat een fijne benadering en wat word er goed naar je geluisterd.
In eerste instantie gebeld omdat ik verliefd was op een jurk van Avenue Diagonal en deze graag ergens wilde passen.
Zij hadden dit betreffende model niet maar dus toch een afspraak gemaakt om eens te kijken wat ze hebben.
De eigenaresse had in de collectie gekeken naar een jurk die leek op het model van Avenue Diagonal... Wat een totale flop! Meteen van genezen dus, zo zie je maar weer dat foto's geduldig zijn.
Zodoende verder gaan passen, de eigenaresse stelde opeens voor of ik open stond om iets totaal anders te passen. Dat was ik wel, dus zo gezegd zo gedaan. Wat een goed idee, deze jurk viel zeer in de smaak. Echter kregem wij toen een telefoontje dat mijn vader (reeds opgenomen in het ziekenhuis) ineens zeer ziek was en wellicht opname op IC nodig was.
Zowat de winkel uit gerend met de belofte om een nieuwe afspraak te maken, allemaal geen probleem.
2 weken later terug gegaan en gestart met de jurk waarmee we de vorige keer waren geëindigd. Hij was nog steeds mooi, maar iets miste er voor mijn gevoel.
Na enkele jurken uitegekomen bij een jurk van Pronovias. Heel typisch want ik blijf iedere keer bij jurken/lijnen van Pronovias uitkomen.
Met een heel fijn gevoel de winkel uit gelopen denkend dat dit dd jurk wel eens zou kunnen zijn.
Fijn geholpen, persoonlijke benadering, denkt mee en uiteindelijk geen vermaakkosten.

Koonings Deurne:
Na alle horrorverhalen toch een poging gewaagd en afgereisd naar Deurne.
We werden vrindelijk ontvangen door de verkoopster. Zij nam mij mee door de winkel om te kijken wat ik mooi vond.
Bij de eerste jurk viel het mij al op dat ze veel kleine maten (36/38) hebben hangen. Dit is met normale confectiemaat 40/42 en cup F een absolute no go.
De eerste jurk werd ik met alle geweld ingepropt en ik hoorde heb dan ook al scheuren.  :jawdrop:
Het viel mij tegen dat ze voor zo'n grote zaak geen gangbare maten hadden om te passen. Heb hier slechts een enkele jurk aangehad in een grote maat, die dan meteen veel te groot was.
Na enkele rondjes door de winkel iedere keer mijn oog laten vallen op een jurk van Stella York. Op eigen verzoek meegenomen om te passen, maar ook hier slechts maatje 36 dus geen optie om te passen.
Pas na 3 keer vragen werd mij verteld wat de prijs was van deze jurk  :angry:
Deze bedroeg zoeat het dubbele van mijn budget, al vond ik hem wel heel erg mooi. Ze konden de jurk voor mij bestellen in mijn maat maar dan zat ik er zeker aan vast. Het enigste wat ze konden aanbieden was dat ik dan nog voor een andere jurk mocht kiezen als hij uiteindelijk toch zou tegenvallen.
Nou een jurk van €2100,- ga ik niet bestellen zonder hem zelf te hebben kunnen passen.
Toen ik aangaf hier over na te willen denken en later op terug te willen komen, kwam de eigenaresse nog een lijmpoging doen.
Dit kwam heel opdringerig over.
Tevens werd door de verkoopster iedere jurk die ik aan (geperst) kreeg bestempld als 'gaaf'. Als jij in een winkel 8 jurken past kunnen niet alle jurken gaaf zijn. Haar mening baseerde ze op de mening van mijn gevolg.
Al met al geen goede ervaring dus.

Cecile Kerpen (D):
Ik had geen grote verwachtingen meer aangezien ik de dag ervoor al die mooie Pronovias had gepast bij Engels Bruidsmode.
De verkoopster was meteen geïnteresseerd in wat ik voor ogen had en had ook meteen in de gaten dat ik al veel had gepast en dus heel goed wist wat ik zocht.
Meteen samen de hoek van Pronovias ingedoken en hier een stuk of 4 jurken gepakt.
De laatste was uiteindelijk DE jurk :applaus:.... Eindelijk had ik hem gevonden. Totaal niets aan te merken op deze jurk. Alles was meteen goed en had geen extra toevoegingen nodig (zoals ik bij eerdere jurken wel altijd had).
De prijs was ook een openbaring voor Pronovias en maakte het meteen helemaal goed.
Toch besloten om hem hem niet meteen daar te kopen en even te gaan shoppen voor mijn jurk.
Het was erg vervelend dat het heel warm en benauwd was in de winkel.
Je merkte ook dat het 'fabriekswerk' was, iedere medewerker had haar eigen paskamer.
Een torselet kreeg ik niet aan en hadden ze ook niet in mijn maat.
Bij de vraag of het verstandig is om een torselet te dragen onder een trouwjurk, werd geantwoord dat deze alleen zijn voor de sier en geen stevigheid bieden. Ik kon beter een strapless BH dragen. Heb meteen gevraagd waar zij denkt een stevige strapless BH denkt te vinden in cup F. Ik ben ze nog nooit tegengekomen.
Daarnaast viel het mij op dat accesoires heel duur waren (sluier €400,- en riem €300,-) en vind ik het vervelend de jurk ineens volledig te moeten betalen.

Mijn jurk dus nu gevonden maar dus op jacht waar ik hem gunstig kan kopen.
Ben er inmiddels wel al achter dat de prijzen voor deze jurk van Pronovias de prijzen in Duitsland tussen de €400,-/€600,- lage liggen dan in Nederland.   :jawdrop:

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #764 Gepost op: 24 augustus 2015, 12:48:58 »
Bizar zeg, torselet geeft júíst steun! Veel meer dan een strapless bh! Die dan misschien maar ergens anders kopen, of kijken of precies deze jurk ook ergens anders te krijgen is? Sluiers zijn inderdaad erg duur, bij de meeste winkels!

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #765 Gepost op: 24 augustus 2015, 13:05:28 »
Covers Couture Utrecht.

Mijn AS had hier haar trouwjurk gevonden. Daar werd al goed gehint dat ze mij er ook heen moest sturen :), en aangezien mijn moeder haar jurk daar ook vandaan had, , en mijn vader zijn pak (zo'n 27 jaar geleden) had ik weinig keus :P
Afspraak gemaakt met dezelfde persoon die mijn vriendin heeft geholpen zodat we toch weten of de trouwjurken bij elkaar passen zonder elkaar te zien. Verkoopster heeft ook netjes eerst gevraagd wat ik wel en niet wist van de jurk van mijn vriendin en ze heeft verder ook niets verteld.

Supergoed geholpen, er wordt alle tijd voor je genomen en erg vriendelijk personeel. Je krijgt een torselet, schoenen en hoepel(indien nodig) bij het passen. Heb eerst wat foto's laten zien van wat ik wel mooi vind en daarna nog even langs de rekken gelopen om wat dingen te bekijken. De verkoopster wees een paar jurken aan die ik niks vond maar er werd verder niet gepushete om ze ook daadwerkelijk te passen. Uiteindelijk drie jurken aangehad en het is de eerste geworden. Meteen afgespeld en kon hem drie uur later nog een keer doorpassen en meenemen (uitverkoopjurk). Erg tevreden :)

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #766 Gepost op: 25 augustus 2015, 07:16:41 »
Bruidshuis Diana in boxmeer

Erg vriendelijk personeel, denk met je mee.
Ik ben er erg vriendelijk geholpen.

A.S. Is naar Roka geweest in Tilburg
Ik ben er minder over te spreken ivm de foto wat ik al eerder op het forum heb geplaatst. Maar A.S is erg te vreden.

Puck2015

  • Junior
  • **
  • Berichten: 52
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #767 Gepost op: 25 augustus 2015, 16:49:13 »
Hip Weddingdesign in Dordrecht.
Netjes en vriendelijk geholpen, zelfs toen de jurk na levering niet naar mijn zin bleek te zijn is hier een passende oplossing voor gevonden.
Goed bereikbaar en nemen voor elke afspraak ruim de tijd.

AS is bij ROKA in Rotterdam geweest. Absoluut geen aanrader wat ons betreft.
Pak was netjes, maar er is totaal niet geluisterd naar de stijl en sfeer van onze dag waardoor de accessoires uiteindelijk geruild of geretourneerd moesten worden.
Bovendien zijn de accessoires buitenproportioneel duur en van slechte kwaliteit (een enorm doorschijnend en veel te groot overhemd voor €130, stropdas voor €130,-, t-shirt voor onder overhemd €60,-).
Prijzen van afzonderlijke artikelen worden niet genoemd, alleen de totaalprijs van het pak incl accessoires werd genoemd bij het afrekenen en als je dan thuis de bon rustig bekijkt zie je pas hoe belachelijk veel je in verhouding voor de artikelen betaald hebt.

lotte

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 14
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #768 Gepost op: 16 november 2015, 12:43:18 »
Ik ben bij Lola Cuello geweest, hun hebben voor mij een jurk ontworpen en gemaakt. Ik wilde graag een haute couture jurk maar was bang dat dat voor mij niet haalbaar zou zijn omdat je vaak hoort dat dat zo duur is. Maar gelukkig maken ze bij Lola cuello voor ieders wat wils en ik ben dus geslaagd!! fantastische jurk voor mooie prijs. Ik ben zeer netjes geholpen en heb een jurk die niemand anders heeft! een aanrader dus

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #769 Gepost op: 4 april 2016, 12:18:24 »
Ik heb afgelopen zaterdag mijn jurk gevonden bij D'Amore in Amersfoort.

Werd geholpen door een al wat oudere vrouw die heel lief was. Omdat het de eerste winkel was waar ik naartoe ging kreeg ik wat informatie over "hoe het werkte" en ze vroeg natuurlijk of ik zelf al wat ideeën had. Ik liet wat foto's zien van jurken die ik op hun site had gezien. Ze gaf aan dat dit allemaal een beetje in één hoek zat en liep (met mij!) naar een rek om daar een paar uit te halen.
Ik kreeg een torselet, pantysokjes, schoenen en een hoepel voor het passen.

Ik heb 4 jurken gepast en de 4e is het geworden. Ze luisterde goed naar wat ik wel en niet mooi vond.
Naast mij was een bruid tig jurken van allerlei verschillende stijlen aan het passen, zij wist echt nog niet wat ze wilde volgens mij, maar dat was ook helemaal prima en namen ze alle tijd voor voor zover ik het meekreeg!

Al met al erg tevreden over deze winkel, heb in september een pas afspraak en hoop dat het dan weer zo goed loopt allemaal :)

Moownique

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 6
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #770 Gepost op: 1 januari 2017, 20:46:51 »
Ik heb mijn geweldige jurk gevonden bij La Bella Blanca in Zwolle.
Deze winkel kan ik echt iedereen aanraden.
De winkel wordt gerund door 2 zussen die het helemaal begrepen hebben.
De inrichting is prachtig, er wordt alle tijd voor je genomen en de keuze is reuze.
Aangezien ik wist dat ik een wat duurdere smaak had (val op jurken met veel mooi kant en over het algemeen in het duurdere segment) was ik blij dat zij in de zomermaanden een Sample Sale hanteerden.
Dit hield voor mij in dat ik binnen mijn budget een prachtige droomjurk kon kopen.
Ondanks het feit dat de jurk 50% goedkoper was, werd er alle tijd voor me genomen.
De dames zijn erg betrokken en snappen heel goed wat je zoekt.
Sluiers en andere accessoires vond ik in deze winkel wel wat te duur. Hiervoor ben ik naar de Sluier in Arnhem gegaan.




M64

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #771 Gepost op: 13 juli 2017, 14:28:03 »
Hallo aanstaande bruidjes!

Ben je op zoek naar mooie, unieke, handgemaakte en betaalbare bruidssieraden?
Dan ben je bij mij zeker op het juiste adres!
Ze worden voor je op maat gemaakt.

Neem eens een kijkje op mijn Facebookpagina:
https://www.facebook.com/sieradenvoorbruiden

Heb je vragen? Stel ze gerust!

Groet, Marion

Jacgo

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 1
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #772 Gepost op: 15 april 2019, 19:25:32 »
Hallo,

Ik ben op zoek naar niet zo een echte bruidsjurk, aangezien het niet mijn eerste huwelijk is.
Als ik echter bij bruidswinkels kom dan hebben ze alleen maar traditionele jurken.
Is er iemand die een goed adres weet, ik woon in Noord Holland maar ben best bereid er een stukje voor te rijden.

Jacqueline

Johannes

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #773 Gepost op: 26 september 2023, 20:06:54 »
Mijn vriend trouwde vorige maand en ik ben verantwoordelijk voor het regelen van het podium van de bruiloft. Ik bestelde verse bloemen bij https://pluukz.nl/  voor het decoreren van het podium van de bruiloft en de presentatie van de receptie. Ik was echt verbaasd om te zien wat een verscheidenheid aan bloemen ze bieden, ze hebben een grote verscheidenheid aan bloemen met kleurrijke arrangementen voor de receptie van de bruiloft. Ze leverden me een vers boeket bloemen met mooie presentatie voor de huwelijksreceptie. Ik was erg blij met de bloemen bezorgservice van  https://pluukz.nl/  en ik raad jullie allemaal aan om https://pluukz.nl/  eens te proberen voor jullie huwelijksreceptie.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards