collapse

Auteur Topic: Ringen Met Code 585  (gelezen 19385 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

barbaraveldman

  • Gast
Ringen Met Code 585
« Gepost op: 15 februari 2008, 11:00:19 »


Hallo iedereen....

Ik heb een brandende vraag...
Ik heb een ring die ook gegraveerd is..
met code 585 mijn vraag is weet iemand van jullie of die ook iets vergroot kan worden?
hij past wel.. maar s morgens zijn mijn vingers iets opgezweld! en dan ziet het er niet zo mooi uit..

Hoop dat iemand een antwoord heeft voor me.
heb ze bij lucardi vandaan en die zeggen dat ze me niet kunnen helpen

Groetjes barbara

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Ringen Met Code 585
« Reactie #1 Gepost op: 15 februari 2008, 11:54:33 »
Hoi,
Volgens mij is 585 gewoon de code voor goud - ik weet niet of het ook een karaataanduiding is maar in alle gouden sieraden die ik heb staat die code. Een gouden ring kun je gewoon laten vergroten, dit in tegenstelling tot een stalen ring.
Wat raar dat ze je bij Lucardi niet kunnen helpen zeg. Het hangt natuurlijk wel van de inscriptie af (hoe lang die is enzo) of de ring eenvoudig vergroot kan worden, maar bij een goede juwelier/goudsmid  kunnen ze je echt helpen hoor! Als het nodig is kan je ring glad gemaakt worden van binnen en opnieuw gegraveerd.
Succes.

K en P

  • Gast
Ringen Met Code 585
« Reactie #2 Gepost op: 15 februari 2008, 11:56:44 »
Die code is de echtheidscode van het materiaal.
Ik weet niet welk materiaal het is?
Maar goud en zilver kunnen altijd vergoot/verkleint worden.
Staal niet en titanium volgens mij ook niet.
Vraag het eens na bij een echte juwelier (lucardi is meer een verkooppunt dan een juwelier)

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Ringen Met Code 585
« Reactie #3 Gepost op: 15 februari 2008, 11:58:13 »
585 staat toch alleen in goud? Dus is het goud?
Zilver is 925 volgens mij.

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Ringen Met Code 585
« Reactie #4 Gepost op: 15 februari 2008, 13:00:29 »
585 staat voor goud, 14 karaat goud om precies te zijn. En die ringen kunnen gewoon vergroot worden.
Misschien dat Lucardi geen service biedt om ringen te laten vergroten? Ik weet niet hoe het nu zit met Lucardi, maar een tijd geleden was dat toch meer een soort Six - niet echt een juwelier? (of heb ik het nu helemaal mis?)

Als je de eerste de beste juwelier binnenstapt behalve Lucardi zullen ze je kunnen helpen denk ik.
« Laatst bewerkt op: 15 februari 2008, 13:00:43 door Lyanna »

Bruidje2008

  • Gast
Ringen Met Code 585
« Reactie #5 Gepost op: 15 februari 2008, 13:31:59 »
[quote name=\'Lyanna\' post=\'149714\' date=\'15 February 2008, 13:00\']Ik weet niet hoe het nu zit met Lucardi, maar een tijd geleden was dat toch meer een soort Six - niet echt een juwelier? (of heb ik het nu helemaal mis?)[/quote]

 :laugh:  Nou dat nou ook weer niet hoor!  :laugh:  Ze hebben er gewoon merk horloges en sieraden.

Maar om even terug te komen op de vraag: ik zou gewoon langs een andere juwelier gaan en je vraag voorleggen. Kan me niet voorstellen dat je ring niet groter/ kleiner gemaakt kan worden. En het maakt toch niets uit dat je daar je ring niet gekocht hebt?

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Ringen Met Code 585
« Reactie #6 Gepost op: 15 februari 2008, 19:08:24 »
Je kun bij iedere wilekeurige juwelier terecht om te vergroten/verkleinen.
585 staat inderdaad voor 14 karaat goud. Dat heeft niets te maken met wel of niet kunnen vergroten/verkleinen.

barbaraveldman

  • Gast
Ringen Met Code 585
« Reactie #7 Gepost op: 21 februari 2008, 12:55:12 »
[quote name=\'Mar1981\' post=\'149702\' date=\'15 February 2008, 11:58\']585 staat toch alleen in goud? Dus is het goud?
Zilver is 925 volgens mij.[/quote]


Jah kijk dat dacht ik dus ook,maar aan de telefoon zeiden ze dat het staal was. terwijl ik het met het kopen nog echt naar gevraagd had en die zei weer goud 14 karaats..
mmh ga maar eens naar een echte juwelier
thanks allemaal

K en P

  • Gast
Ringen Met Code 585
« Reactie #8 Gepost op: 21 februari 2008, 14:10:31 »
Als je op google kijkt zie je ook dat 585 14 karaat goud is.
Gewoon eens bij een echte juwelier binnen stappen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards